Een interessant kijkje hoe werken met de Amazon Rivian bezorgbus eraan toe gaat.
Hier in Nederland zijn het vooral reguliere bedrijfswagens die gebruikt worden voor het bezorgen van pakketjes. Een Mercedes Sprinter, een Opel Vivaro, een Renault Trafic. Je kent ze wel. In de Verenigde Staten is Amazon een samenwerking aangegaan met Rivian om speciale bezorgbussen te bouwen. Helemaal nieuw is het idee niet. DHL heeft bijvoorbeeld ook een eigen bus.
De Rivian bezorgbus van Amazon is echter gloedjenieuw en een bezorger heeft op YouTube zijn eerste werkdag gedeeld. Het is een leuk inkijkje om te zien hoe de Amerikaanse bestelwagen bevalt.
De bezorgbus van Rivian werd in 2020 aangekondigd en is van en voor Amazon. Het Amerikaanse e-commercebedrijf heeft 100.000 exemplaren van deze elektrische bedrijfswagen besteld. Het ontwerp is compleet gericht op het (veilig) bezorgen van pakketen. Zo komt het busje onder meer met camera’s rondom om alle dode hoeken in de gaten te kunnen houden voor eventueel verkeer of omstanders.
De video van de Friday Adventure Club op YouTube geeft een vermakelijk inkijkje. Het is weer eens wat anders dan een gefrustreerde Nederlandse pakketbezorger die met een gierende diesel veel te hard door de woonwijk gaat, nietwaar.
tenaci zegt
Leuk! Doug Demuro heeft er gisteren ook een leuke review over gepost.
AudiRS zegt
Idd. Kun je alle quarks and features tot in detail bekijken!
rollingstoned zegt
Ik houd het helaas niet langer dan 5 minuten vol om ernaar te kijken, want vind het erg een irritante en aanwezige presentator.
raoufff zegt
Hier in NL worden dit soort bussen binnen de kortste keren gruwelijk verkracht door al het bezorgtuig.
sizedoesmatter zegt
Bij mij in de buurt rijdt een bezorger met een ev bus; de voorbanden zullen vast geen 10k meegaan…..
Altijd vól optrekken/wegschieten en dus een gevaar op de weg; wanner komen er digitale begrenzers op accelleratie voor dit soort voertuigen/malloten?
Dutchdriftking zegt
@sizedoesmatter: Die begrenzers zijn er allang. Iedere Tesla op Schiphol is er mee uitgerust. Dat scheelde toch een partij banden…..
bmwadept zegt
Dat zijn begrenzers voor maximumsnelheid. Maar het gaat eerder om acceleratie.
steephh zegt
Kijk, die hebben het beter bekeken bijvoorbeeld USPS: https://www.caranddriver.com/news/a38975569/us-postal-service-mail-trucks-epa-electric/ Voertuigen die ámper zuiniger zijn dan huidige varianten die nog uit 1987 stammen. Snap ik dus helemaal niets van.
Bezorgen is bij uitstek een vorm van vervoer waar de BEV een no-brainer is: juist vanwege de vele stops en een relatief langzame snelheid die er wordt gereden.
Overigens zijn inkijkjes in iemand’s werk altijd leuk. Als je dat leuk vind, ook een kijktip voor deze 100% full electric Volvo vuilniswagen: https://youtu.be/Kd0nx4Ainc4