Langzaamaan krijgen we steeds meer informatie over de EMotion, nu ook met beeld!
Het uiterlijk van de Fisker EMotion is namelijk onthuld. Op de afbeelding die Top Gear de wereld inslingerde, is goed te zien dat het ontwerp grotendeels hetzelfde is gebleven als op de verschillende teaserfoto’s die rondgingen. Gisteren toonden we nog diverse onderdelen van de spirituele opvolger van de Karma.
Fisker liet eerder weten dat pre-orders vanaf eind deze maand mogelijk zijn, maar dat de auto pas in 2019 leverbaar is. In de Verenigde Staten moet een prijs worden betaald van 129.900 dollar. Het is helaas nog niet bekend of de auto ook in Nederland leverbaar wordt. De grille van de wagen is in het midden voorzien van LIDAR-technologie. Dit systeem bepaalt razendsnel de afstand tot andere auto’s of objecten aan de hand van laserpulsen.
Verder zit er aan de bestuurderskant de zogenoemde Ultracharger, die de accu in slechts negen minuten van genoeg energie voorziet om ongeveer 161 kilometer te kunnen rijden. Op een volle accu moet de auto zelf 644 kilometer ver kunnen komen. De topsnelheid ligt met 259 km/h net iets hoger dan die van de snelste Tesla Model S. Het is nu nog afwachten totdat de EMotion volledig uit de doeken zal worden gedaan.
fiestacruizer zegt
Het volgende luchtkasteel van Fisker.
Ik ben benieuwd hoeveel klanten en inversteerders hij weer bij dit project met lege handen laat staan.
De beste man is vaker failliet gegaan, en heeft meer mensen benadeeld dan onze eigen Victor Müller.
mashell zegt
@fiestacruizer: maar zijn bijdrage aan de autoindustrie is ook veel groter dan die van Victor Müller.
viezefreddyw zegt
Hmm, meehhh. Hij lijkt wel veel op een Tesla. Jammer.
robert110 zegt
Die ultracharger, dat kan nog wel eens interessant zijn.
fanboy zegt
@robert110: Die klinkt heel mooi. Maar 100 miles in 9 minuten “tanken” is geloof ik niet significant beter dan wat een Model S kan laden in 20 minuten (namelijk 80% van z’n rijbereik, 300km)
Marginaal beter, en in 2019 waarschijnlijk alweer achterhaald omdat de Model 3 mogelijk al sneller gaat laden. (of in 2020 1 of andere Duitse bak misschien)
De totale range is natuurlijk wel beter met 644km. Maarja, hoeveel mensen gaan in dit segment pre-orderen, zeker als er “Fisker” bij staat.
Hij heeft fantastische dingen ontworpen, hij kan echt wel wat, maar qua ondernemen zou ik er geen vertrouwen in hebben. Zelfde als een niet bestaande elektrische Spyker gaan pre-orderen bij Victor Muller.
peug206 zegt
@fanboy: datzelfde gold voor tesla. Alle modellen met een volledig elektrisch en gelijksoortige manieren worden qua range voorlopig nog lekker gelaten door de grootverbruikers aan de pomp. Net als LPG eerst.
Pas als bewezen is dat de 644km elke keer gehaald kan worden wordt het een interessante auto voor de leaserijders die veel rijden. En daarna pas als 2e handsje voor de rest van de wereld die niet een nieuwe auto wil kopen.
fanboy zegt
@peug206: Ja leuk maar ook 90% van de leaserijders kunnen uit met de techniek van een Model S. Iedereen dag beginnen met 400km, zijn weinig mensen die dat opmaken. En snelladen op vakanties.
Die angst moet weg en de prijs naar beneden
peug206 zegt
@fanboy: nee, dat zeg je verkeerd. 90% van de mensen met een kantoorbaan kunnen hiermee uit de voeten.
Zodra je een beetje vertegenwoordiger bent kom je wel aan 400 km per dag. En dan is het gewoon fijn als je in 1x naar huis kunt rijden van limburg naar Friesland op 1 tankbeurt van 5 minuten en een bakje koffie na.
fanboy zegt
@peug206: Ik hoor het al, niet te genezen van de range anxiety. Ik zeg niks verkeerd, 90% van de mensen kan hier prima mee uit de voeten, zelfs op vakantie.
schreute01 zegt
Hij lijkt inderdaad wat op de Model S, maar dat is ook een mooie wagen dus erg is het niet. De wielen mogen van mij wel een maatje minder, maar Henrik Fisker kennende gaat dat vast niet gebeuren.
mzonneveld zegt
Zal wel niet veel EMotion in zitten aan gezien hij weer elektrisch word…
MaartenD zegt
@mzonneveld: hahaha..inderdaad
slowland zegt
Dat lipje op de voorbumper is het echt niet hoor…. Laat die maar weg.
Waarom zo’n grote front-overhang? Of zal dat iets met veiligheid te maken hebben, voor de plaatsing van de motor hoeft het niet….
Dutchdriftking zegt
Best geinig.
Edge zegt
Ik weet het niet hoor… Mooi is anders. Hij is niet meer zo lelijk als de versie die we vorig jaar ergens te zien kregen, maar mooi is ‘ie ook niet. Het is vooral het front wat de boel verpest. Vanaf de zijkant gezien is het best een knappe wagen.
HZW zegt
Ziet er 10x better uit dan de Fisker Karma.
fapfap zegt
“De grille van de wagen is in het midden voorzien van LIDAR-technologie. Dit systeem bepaalt razendsnel de afstand tot andere auto’s of objecten aan de hand van laserpulsen.”
Ja, en, dus??
Wordt dat gebruikt voor de gronddoelraketten om de voorligger zo efficient mogelijk van de weg te knallen? Of voor de automatische geluidsinstallatie die nooit zo hard mag zijn dat de voorligger je kan horen aankomen? Of zodat Tesla op elk moment na kan kijken hoe dicht je op je voorligger rijdt? Of is dat voor het wereldkampioenschap “zo kort mogelijk achter een auto parkeren”?
Interessanter zijn die tankklep in het achterscherm (hij rijdt stiekem op Diesel) en die achterdeuren – zijn dat suicide doors?
fapfap zegt
@fapfap: Correctie: tankklep in het voorscherm
Fritskee zegt
Zou die gekke Henrik speciaal EMotion gekozen hebben om te verwijzen naar zijn groot idool? Namelijk, Elon Musk..
phillycar zegt
Toch wel heel mooie lijnen, zeer elegante styling !