Voor wie liever lekker gewoon blijft en de ID.3 nog niet zo ziet zitten, schrijf hem op in je agenda.
Volkswagen zegt zelf dat bij de ID.3 het getal staat voor het ‘hoofdstuk’ wat de auto is voor het merk. Het begon in de jaren ’30 met de Kever, die heeft het (in Europa) volgehouden tot het eind van de jaren ’70. Opvallend is wel dat er een paar jaar overlap was: het is niet zo dat de Kever uit productie gehaald werd en daarna gelijk de Golf erin kwam. Nee, de Golf kwam in ’74 en de Kever ging eruit in ’78. Datzelfde vindt nu plaats. Ja, de ID.3 is enorm belangrijk voor Volkswagen. Maar de ID.3 is een nieuw begin terwijl veel kopers nog niet klaar zijn voor het einde van het oude. Voor die mensen presenteert Volkswagen gewoon nog een achtste generatie Golf.
Mondjesmaat druppelt er info binnen, hier en daar een lekplaatje en hier en daar zelfs officiële info van VW zelf. Een verrassing zal de onthulling niet zijn, door spyshots, alle info en lekplaatjes aan elkaar te rijgen, samen met de ietwat voorspelbare aard van de Golf, kun je al een redelijke voorspelling doen wat het gaat worden met de nieuwe middenklasser. Toch is concrete info fijn en is het bijna tijd om the real deal te zien.
Dus schrijf in je agenda: 24 oktober zal Volkswagen de doeken van de nieuwe Golf af gooien. Je vraagt je misschien af waarom ze de ontwikkeling niet hebben versneld zodat de auto parallel onthuld kon worden aan de ID.3 op de IAA, dat heeft te maken met de omstreden milieumaatregelen en de Frankfurtse autoshow nogal een dingetje zijn voor Duitse autofabrikanten. Dan wil je je beste groene product sturen en moest de ID.3 alle aandacht pakken. Het signaal is daarom dat mensen die Golf rijden ouderwets zijn: als je meer van ‘nieuwerwets’ bent dan moet je de ID.3 hebben. Wie daarom lekker ouderwets Golf wil rijden kan daarom nog genieten van deze trouwe toevoeging aan het assortiment. Gezien het verleden kan het echter voor de laatste keer zijn… (via Motor1)
sjonniedeluxe zegt
Ben benieuwd of er een GTE Variant (station) komt.
ghost zegt
@sjonniedeluxe: vraag is of daar nog veel markt voor is. Voordelen zijn er wel een beetje af, elektrisch doet het beter, dus zal eerder een e-golf station zijn dan.
sjonniedeluxe zegt
@ghost: ik denk buiten Nederland die vraag er wel is. En de push is er ook vanuit fabrikanten, gezien de limiet van 95gr. Binnen Nederland kan het ook succesvol zijn zolang hij niet duurder is dan vergelijkbare benzine of diesel. Ik rij nu plugin en vind het fijn: stil op de kortere stukken, maar wel zonder zorgen heen en weer naar Brussel gesjeesd. Daarnaast zijn er steeds meer bedrijven met strenge co2 limiet op de leasewagens.
ghost zegt
@sjonniedeluxe: Mwah ja snap ik ergens maar ik bedoel voordat de Golf 8 er is in zo’n uitvoering praten we eind 2020, geen idee wat de bijtelling is voor zo’n auto, maar gezien de bijtelling elk jaar omhoog gaat zie ik amper voordelen.
w0ut zegt
@ghost: Nederland is de rest van Europa niet. In Belgie zijn plug-in hybrides financieel nog zeer interessant als (zakelijke) lease.
blo3to3t zegt
@sjonniedeluxe: ik ook, de passat is er immers ook.
donjunior zegt
@sjonniedeluxe: https://www.autoblog.nl/nieuws/er-komen-twee-gtes-van-de-vw-golf-8-130341?utm_medium=relevant_items
cabriohater zegt
Ik voel mij er vooral oud door, heb het gevoel dat de Golf 7 echt 3 dagen terug onthult werd terwijl het alweer 7 jaar terug is.
gandini zegt
@cabriohater: Volgens mij voelt de Golf zichzelf ook oud. Heb je die treurig hangende koplampen al gezien? Het is net alsof ie zich nu al verslagen voelt door de ID.3.
blo3to3t zegt
@gandini: zucht, eerst maar in het echt zien vind je niet?
vonklausenburg zegt
@cabriohater: Dit ja. Ik vind een eerste generatie V50 ook uiterst modern en fris. Wat zeg ik: als ik een Volvo S40 eerste generatie zie vind ik het nog een knappe en moderne auto…
elemento zegt
@cabriohater: je bent niet de enige
ukbob zegt
Was toch al ff bekend…? Er zijn al journo’s die de golf 8 al gezien hebben, datum is dus eigenlijk gewoon t einde van het officiële embargo..
Dutchdriftking zegt
Hij gaat net even te veel op de Polo lijken vrees ik.
karaya zegt
@dutchdriftking: Nog meer?!
utregcity zegt
@dutchdriftking: dat is het stiekem ook, een Polo, niemand die ‘t opvalt, maar wel een hogere prijs vragen. #kassa
blo3to3t zegt
Prima, ben wel benieuwd of de variant dan ook meteen wordt getoond maar gezien het verleden duurt dat wel eventjes gok ik.
sonnybonds zegt
hoop dat deze spannender wordt dan de id3
airditude zegt
@sonnybonds: een golf spannend? Dat zou wat zijn zeg ;)
karhengst zegt
@sonnybonds: ik zou in dat geval vooral aanbevelen deze stickers er op te laten zitten.
sonnybonds zegt
@karhengst: haha dat zou een goeie grap zijn! En dan al die spotters denken dat je in een nieuwe geheime testauto zit hihi
van1 zegt
Dat is natuurlijk altijd smullen geblazen. Hhmm.. ik kan haast niet wachten.
Jantje_555 zegt
voor als je een aanhangwagen wil trekken of niet graag 30 minuten of langer wacht op je reis is dit het antwoord.
ericc zegt
Nu wachten op een R!
BloodSeaker zegt
Zou er ook eens een echt nieuw model komen? Lijkt al 15 jaar dezelfde :(