We hadden enige tijd geleden al een impressie van de nieuwe Impreza STi, maar nu is ie dan ook betrapt op de Ring tijdens een testsessie. Persoonlijk ben ik helemaal geen fan van de ‘looks’ van deze nieuwe Impreza, maar sociaal als ik ben wilde ik ze toch met jullie delen. De nieuwe STi zal 20 pk meer hebben dan zijn voorganger en zal dus 300 pk leveren uit de 2.5 liter boxermotor met turbo. Dit zal de STi in staat stellen om onder de 5 seconden naar de 100 te snellen. De STi zal samen met de Mitsubishi Lancer Evolution X onthuld worden in Frankfurt.
In maart 2008 zal de STi in de showroom te bezichtigen zijn (via: Le Blog Auto).
Danger zegt
Ik vind hem niet mooi. Maar die Subaru’s maken altijd wel mooie geluiden met optrekken en schakelen. De specs zijn overgens ook niet verkeerd.
Marc zegt
Ik zou hem eerder bij de Mazda 3 MPS willen plaatsen dan bij de Evo..
Gadverdamme.. Volgens mij hadden ze een borrel teveel op bij Subaru toen ze dit tekende..
Brecht zegt
De wedstrijd tussen de STI en EVO is voorbij!!
De winnaar is…Zonder twijfel de mistubishi evo X
De EVO wint dankzij het mooiere koetswerk, en zal waarschijnlijk even sterk presteren en zal wat goedkoper zijn dus ben ik wel liever voor de EVO ;)
Ward zegt
Vorige was mooier ja, maar wie weet wat het nog wordt…
Sander zegt
@ danger,
Eens
Racer X zegt
Oma: “Vroeger was alles beter”!
Wat betreft de looks van de Impreza gaat die ouwe vlieger zeker op.
Citrofiel zegt
Ik ben het totaal eens met Brecht.
Poekie Lauda zegt
Subaru’s zijn nooit mooi geweest, maar deze is extra lelijk! ;)
Alex zegt
Ik heb gister nog de subaru langs zien komen op de Nordschleife, en het klonk naar niks. Voor de rest was de wagen compleet gecamoufleerd, dus ik weet niet precies hoe die er uit gaat zien. Ik vind het wel jammer dat ze er een hatchback van hebben gemaakt. De Evo X was ook aan het testen gisteren op de Nordschleife, die ziet er een stuk beter uit dan de WRX, maar toch teleurstellend vergeleken met de Concept X die op de RAI stond…
GeeJee zegt
Zouden ze nu een dergelijke koets nemen om succesvoller te worden in het WRC? Het zijn momenteel wel altijd de hatchbacks die de betere tijden rijden (Citroën C4, Ford Focus)… keep the dream alive Subaru ;-)
Julian zegt
dank aan robbie om ondanks zijn afkeur ons dit toch te gunnen…
speedlimit zegt
Beejte jammer dat subaru de verkeerde kant op gaat wat looks betreft.
1 troost voor subaru…de titel “lelijkste hatch ooit” ligt in handen v/d bmw 1.
Op motorisch gebied is subaru altijd al ’n topper geweest en dan ’t geluid nog :)
L-M zegt
Tuurlijk moet je niet eens zijn met Brecht
het is persoonlijk wat je van die wagens vind endan nog ze zijn allebei niet mooi dus waarom zou dat dan de reden zijn dat er 1 van de 2 zou winnen. Die 2 verchten tegen elkaar op het circuit en niet in de showroom
DeAutogids.nl zegt
Lijkt meer op een 1 serie, zo van profiel bekeken… en een M-kenteken…
Brecht zegt
@ L-M:
Ik vindt gwn dat hij beter is op gebied van praktisch en design.
Qua prestaties weet ik nog niet al zal het verschil niet zo groot zijn.
En niemand moet gelijk zijn bij mij.
Al zou ik geen lelijke auto kopen met dezelfde prestaties en duurder als de concurrentie iets beter heeft.
En daarom is de evo X nog altijd niet de beste, voor mij wel!
mashell zegt
Waarom zou je een Impreza in hemelsnaam op de ring gaan testen? Het gravel in IJsland, de zandpaden rond de meren in Finland, het pokdalige asfalt rond Monaco daar moet je dat ding testen, in het natuurlijke domein van een rallykanon.
Tja, mooi of lelijk maakt niet uit. De vorige Impreza was de ultieme bejaarden auto (saai!) in STi en WRX versies met te veel spoilers. Deze nieuwe volgt waardig in die traditie, nog steeds super saai en in plaats van een taartschep achterop een dakkapel boven de achterruit.
Rick dos zegt
Begrijp nog steeds de reden niet waarom ze van een sedan naar een hatch zijn gegaan. Want het ziet er gewoon niet uit.
Leon zegt
Ik vind hem echt te saai. En waarom nou een hatch? :(
L-M zegt
@ Brecht
Ja maar geen 1 van beide auto’s is al tekoop (denk ik toch) waarom zou je dan de jaren lange concurentie nu al beslissen
Dilly zegt
Waarom in godsnaam een hatchback, dat past toch gewoon niet.
pipo zegt
@ marc: een borrel? maak daar maar een fles van!
Skyline.. zegt
Ik ben het zeker met Brecht! De wedstrijd is voorbij jammer genoeg! :'(
En dat het ook zo moet eindigen.. zonde. Maar! Ik heb nog een klein beeeeetje hoop. Want vaak komt het voor dat de concepten anders zijn dan het eindresultaat. En dat het eindresultaat zo veel beter is. Ik bid dat het hier ook gaat gebeuren. Kleine kans :(
ik de dinges zegt
evo wins, flawless victory!
JLJ zegt
Waarom een hatch? Omdat een middenklasse sedan niet verkoopt in Europa, daarom! En de strijd tussen STi en EVO ging nooit over het design, maar de rijeigenschappen, dus er is nog niets beslist totdat we met de auto’s kunnen rijden.
Pannekoek zegt
@ Rick dos
However, as rally competition shifted toward smaller and lighter chassis, Subaru needed a smaller and faster car—a role in which the Impreza was immediately successful and in which the Impreza continues to compete effectively
Het kan dus zijn dat Subaru, de volgende 4 jaar ong. denk ik, wel aan de top van het WRC staat.. En dat geeft heel veel publiciteit.
L-M zegt
Eens met JLJ
alex zegt
waar gaan we toch naartoe
Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt
waarom houden jullie saaie mensen nou niet van verandering…
Alles moet maar bij hetzelfde blijven.. Ik vond de ouwe soeburoe afschuwelijk lelijk, maar wel cool (beetje zoals floortje dessing dus..) en deze wint niet de 2007 designprijs maar vind hem er nu al stukken beter uit zien… wat minder asociaal en wat meer ingetogen..
Maar zal hem toch niet kopen getuige mijn naam dus zoek het uit
niels zegt
zonde zonde zonde zonde zonde zonde
Renaultfan zegt
Waar is de goeie ouwe tijd ,blauwe lak goude wielen,klein logootje 555 in de bekleding……………………(zucht ……………droom)
Maar ja vroeger was alles mooier en beter !
Sorry maar vind dit net een Mazda 3.
w-j zegt
ok hij is niet heel mooi maar als ie onder de 5 seconde op de 100 zit dan is het zeker wel vet om in zon ding te rijden denk ik
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Zo onder de 5 seconden naar de 100! Leuke specs maar kwa design zou ik niet vallen voor deze Impreza, maarja een keer wat nieuws kan geen kwaad ”ik denk wel dat ze veel impreza liefhebbers gaan kwijtraken door dit model”. Zijn er al specs bekend van de nieuwe evo? Op de rai stond de nieuwe evo X ik was gelijk verkocht!
Egon zegt
Is mss niet zo mooi, maar motorisch is het wel een beest van een auto. En ook al heb je kwa design een prachtauto als je dan door deze (lelijke) auto deruit gerede word, vreet dat toch.
walter zegt
Jaah ik vind m niks… Het is geen rally auto meer en niet meer echt 1 subaru echt jammer kan wel huilen ik ben 1 echte subaru fan maar als ik dit zie zit er niks anders op dan 1 overstap naar de nieuwe evo.. die is wel vet maarja ik hoop tot ze gaan na denken bij subaru marja
Stefan zegt
ziet de impreza er eindelijk echt vet uit
komen ze weer met een lelijk 2008 model
maar hij is wel weer monster snel
SWRT zegt
Shiiiiit, en ik die zo verliefd was op de Impreza.
Zeker om beter tegen de Focus en de C4 te staan in het WK.
bran zegt
dit proefmodel is idd walgelijk maar op de site http://www.subaru.com staan er vele nieuwe daar op ziet hij er niet slecht uit en presteert hij extreem goed voor zijn prijs
bartvdv zegt
De impreza is nooit een mooie auto geweest. En gelukkig maar. Dan word ik waarschijnlijk een van de enige die ermee zal gaan rijden in maart 2008, ter vervanging van mijn huidige impreza. En voor de looks heb ik mijn auto’s nooit gekocht.
Mathias zegt
Ik vind hem toch best mooi hoor… veel meer klasse dan de evo X !!!
all zegt
2001 ugly duck werd in 2003 een mooie zwaan , 2006/2007 was het vervolg van een hele mooie wagen, wat bezielen ze nu om in 2008 op de proppen te komen met een totaal ander concept dat zelfs niks verwant heeft met de vorige beauties. Of toch ”de motor”…verkopen ze misschien alleen de motor succes verzekert dan toch!! SUBARU AUB SNEL WAT ANDERS ”BACK TO REALITY”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sacha zegt
damn die hatchback Sti is lelijk. En waarom enkel deze 5deurs, terwijl er in de vs een 4deurs in WRX versie is? (niet Sti).
Tevens is het vollop afwachten op de 180pk D-Sti die uitkomt. Wel jammer van de specs (7 sec. 100km/u) maja het wordt een diesel