Wat mag het worden als je op zoek bent naar een leuke auto voor erbij? Deze Opel Speedster op Marktplaats is wel geinig.
Een Opel Speedster is een uitstekend alternatief op een vaak duurdere Lotus. De lol is er echt niet minder op. Bovendien heb je een dak boven je hoofd, wat het toch wat praktischer maakt dan bijvoorbeeld een Caterham.
Voor een appel en een ei een goede Speedster ophalen is er niet (meer) bij, maar daar staat tegenover dat de maandelijkste kosten door het lage gewicht enorm meevallen.
Opel Speedster Marktplaats
Op de redactie spenderen we, net als jij, veel te veel tijd aan het bekijken van leuke occasions. In alle categorieën. Toen kwamen we deze Opel Speedster uit 2001 tegen.
Een origineel Nederlands exemplaar met de volledige historie bekend. Met 218.000 kilometer op de teller is het een auto die serieus veel asfalt heeft gegeten.
De 2.2 16-klepper is geen exotische krachtbron om te onderhouden, dus daar kunnen vast nog wel wat plezierkilometers bij. Het blokje levert 147 pk op slechts 845 kg. De wegenbelasting is grofweg twee tientjes per maand.
17.900 euro is de vraagprijs voor deze specifieke Opel Speedster op Marktplaats. Misschien valt er nog over de prijs te onderhandelen. Het is in elk geval precies wat de titel zegt. Betaalbaar lol trappen met een dak boven je hoofd.
mattr zegt
Zijn inderdaad hele leuke auto’s! Heb er ook lang naar gekeken… Simpele Opel techniek, lage running costs want geen toeters en bellen die kapot kunnen gaan (geen airco, electische ramen, stuurbekrachtiging etc) en lage wegenbelasting. Gebaseerd op een Lotus, maar net een maatje groter dus de lange Hollander past er ook nog eens in (in tegenstelling tot een Lotus Elise).
En dat dakje boven je hoofd is een uitneembare hardtop, wat valt er nog meer te wensen?
tenaci zegt
@mattr: ben het helemaal met je eens! Meer te wensen zou ik hier ook niet hebben. Minder overigens wel, de Opel badge namelijk…..
hans75 zegt
ik heb ooit in zo’n ding gereden…, ben als Alfist heel wat gewend.. maar wat een rammelhok…,
Na een paar kilometer afzien weer terug in mijn Alfa was zelfs mijn 4C opeens confortabel.
mx5wijf zegt
Dat heet spartaans ;), en stuurt heerlijk! (Vind ik dan)
Wel had de design afdeling wat langer mogen kauwen voordat ze dit uitspuugden; wat een lelijke doos is het toch :(
ukbob zegt
Kan dat dakje er ook niet af toevallig..?
zoomzoom zegt
Zeker – beetje houtje/touwtje, maar dan heb je een targa. Deze hardtop kan echter niet mee.
marinepower zegt
Je moet de turbo hebben, dan heb je een pocket-rocket. Als je die dan ook nog een kuurtje geeft, dan wil het wel. Tijdje terug eens in gereden, net een kart voor op de weg.
fanboy zegt
@marinepower: Ja het kan altijd beter en sneller etc, maar dit ding is in standaard vorm al heel erg leuk rijden. Vriend van me heeft er een.
En zonder turbo rijdt uiteindelijk toch wat makkelijker/gecontroleerder als je dat ding op zijn grens rijdt.
lightisride zegt
je hoeft helemaal geen turbo te hebben om een kart te hebben. In tegendeel. Voor het kartgevoel wil je je concentreren op het sturen en de kleine weggetjes.
Die turbo’s gaan wel heel hard, maar ook makkelijker kapot en veel vaker in de vangrail. Een stuk lastiger op het circuit.
Als je alleen hard rechtuit wilt gaan kan je alles met een turbo-chippen.
hans75 zegt
volgens mij kun je dan beter gewoon echt een kart kopen… paarduizend euro (6 duizend nieuw of zo) heb je een echte tweetakt, rotax max of zo, .. dagje circuit kost ookde kop niet…en dan weet je pas echt wat kartgevoel is… niet te vergelijken met een auto.. en geen zorgen over ander verkeer en bekeuringen..
avocado zegt
@hans75: ja maar dan is iedereen sneller
frank2b zegt
Zeg ik wat vreemds als ik de prijs veel en veel te hoog vindt?
Het zijn gewoon absurde prijzen op de tweedehandsmarkt tegenwoordig. Ik wacht wel even tot de komende recessie zijn werk heeft gedaan,
petroldrinker zegt
@frank2b: probleem is vaak, dat de leuke autos dan niet dalen maar gelijk blijven/stijgen, recessies raakt de rijke man vaak minder dan de normale man helaas
sportabgasanlage zegt
Altijd een leuk autootje gevonden. Daadwerkelijk gebouwd bij Lotus op het platform van de Elise.