Het twijfelachtige imago krijg je er gratis en voor niks bij.
Daar staat dan wel weer die volvette 6.2-liter V8 tegenover met, in dit geval, niet minder dan 700 pk’s. Verantwoordelijke voor de vermogensboost is een HMS Performance Stage 3-kit, met compressor. Bovendien is de remmerij berekend op het surplus aan pk’s dankzij een stel grotere schijven van Brembo, zou het uitlaattraject custom made zijn en zorgt Bilstein-vering voor de broodnodige wegligging.
Velgspul met 20 inch en is afkomstig van OZ. Om ruimte te bieden aan deze rims, zijn de voor- en achterschermen verbreed. De Merc heeft nog geen 90.000 km op de klok staan en dat alles mag mee voor een flinke prijs van 49.900 euro. Zeg het maar, zou jij het ervoor betalen?
Dank aan @levinus voor het tippen!
2wheeler zegt
Met liefde!
markjor zegt
@2wheeler: ik ook, liever dan een nieuwe Mondeo oid
bmwalpina zegt
Wie maakt er een grap over taxi’s?
reactief zegt
@bmwalpina: jij bent de grap!
mercedesclk350 zegt
@bmwalpina: dat zijn de E en S klasse.
g40freak zegt
@mercedesclk350: het is crisis, iedereen downsizet, ook taxi chauffeurs
jasbelle zegt
@g40freak: dan denk ik niet dat ze voor een C63 met 700 pk gaan. Maar dat is ook maar een wilde gok hoor
sr20det zegt
@jasbelle: rebels
jasbelle zegt
@sr20det: Jwz
v60polestar zegt
Mij lijken die Carbon armsteunen nou niet echt fijn aan je armen!
Ot: dikke wagen en als k 50k had zou ik echt gaan twijfelen!
spykerboy zegt
Voor 50K?? No thx dan haal ik wel een 360 modena, of een dikke E46M3 SMGII en houd geld over voor wat aanpassingen ????
Jochempie zegt
@spykerboy: Alleen is een Modena van 50K ook niet bepaald een showstopper. En waarom zou je een E46 M3 met SMG bak willen.. Da’s nou juist het punt van kritiek aan die auto..
spykerboy zegt
@Jochempie: ieder zn ding, heb een SMG e46m3 gehad, vind het fantastisch juist die klappen bij schakellen enzo, zou juist geen met handbak willen, en ferrari is altijd een showstopper, omdat Ferrari, daarbij klink een 360 zo ongelofelijk geil
Jochempie zegt
@spykerboy: Ja, wij hebben een heel ander idee over hoe 50.000 euro aan een auto uitgegeven zou moeten worden.
spykerboy zegt
@Jochempie: absoluut, voor zulke bedragen kijk ik alleen naar oude (super)sport autos
Jochempie zegt
@spykerboy: Dan neem je aan dat ik dat niet doe? Ik zou veel eerder een F355 halen dan een 360. Want beter geluid, beter controleerbaar op de limiet en geen elektronisch gezeik. Of net zo lief een 456 GT met handbak. Als het maar een handbak heeft: de technologie van een automaat heeft een houdbaarheidsdatum, een handbak niet.
spykerboy zegt
@Jochempie: tja, ook ik heb liever een F355, eant mooiste auto ooit in mijn optiek, maar uiteraard wil ik hem dan wel als F1 bak en geen handbak erin… Nadeel is een F355 heb je niet voor 50k meer helaas zoals 2 jaar terug
Jochempie zegt
@spykerboy: Ik zei ook niet dat ik een F355 met handbak voor 50K kon krijgen. Maar heb je wel een rijbewijs voor een handgeschakelde auto?
spykerboy zegt
@Jochempie: jazeker heb ik die, mn daily is ook een handbak, maar voor een sportieve auto heb ik liever flippers, zo auto heb k om hard te rijden, en de flipperbak is dan toch echt sneller dan wij kunnen roeren, hetgeen dat mensen roepen van het geeft een betere connectie met de auto blablabla vind k allemaal gelul…
e1000bmw zegt
@Jochempie: met 300+ pk heb ik toch liever een (semi-)automaat en beide handjes aan het stuur…
Maar ik ben dan ook meer van de GT’s i.p.v. de supersporters, dus daar past een automaat ook veel beter bij. ;)
nasty zegt
@spykerboy: totdat je voor het eerst op onderhoud moet
spykerboy zegt
@nasty: over welke auto heb je het? ? M3 onderhoud is prima te betalen mits het geen daily is… Schrok niet zo heel erg als k hem wegbracht bij mn vorige M3…
trident zegt
@spykerboy: haha ja in dubai ja en wat rijd je hier ?
spykerboy zegt
@trident: een oude afegtrapte swift nadat ik afgelopen zomer mn twinturbo supra heb verkocht en wou doorsparen voor een echte autk weer ipv een jappanner (word weer een smg2 M3, maar moet ng ff klein stukje bijsparen, houd nie van lenen voor een auto)
vtechlover zegt
@spykerboy: ach ach de handbak-puristen zijn er weer! Ben het geheel met jou eens spykerboy.
sulobb zegt
@spykerboy: Dan heb je nog een 50k nodig om je Modena telkens te laten onderhouden,… Lijkt me een pak kostelijker dan een MB (of een M3)
ihrte zegt
Nee, want @dutchrs4b8 heeft kort geleden een filmpje op z’n instagram geplaatst hoe dit apparaat met kenteken 4-kbk-97 eens fijn aan de tand gevoeld wordt. Absoluut niet van een oud vrouwtje geweest dit ding.
casperfcb zegt
@ihrte: @TimD
ihrte zegt
@casperfcb: ah inderdaad, dat is zijn username hier. Thx voor het taggen :-)
TimD zegt
@ihrte: je schets met deze comment een bepaald beeld van de auto? deze auto is bij aankoop met liefde en zorgvuldigheid opgebouwd, de uitbouw is ontzettend mooi gedaan, de tuning professioneel gedaan, elke factuur van elke aanpassing is ter inzagen, ik ben bijna bereid om een open dag te houden voor deze auto, want als ik een auto er netjes uit vind zien, dan is dat echt zo! helaas de manier van adverteren is ook niet mijn ding, hij staat namelijk te koop bij een vriend van de eigenaar, maar deze auto verdiend een zelfstandige advertentie. ( motorisch, opties is deze auto in topstaat )
ihrte zegt
@TimD: Dag Tim, nee hoor zeker niet. Ik geloof en weet zelf bijna zeker dat dit een top exemplaar is. Met mijn comment wou ik enkel de vraag die AB suggereert in de titel, beantwoorden met dat wat ik van de auto weet: dat hij goed gebruikt is namelijk. Dat zijn de feiten die ik opmaak uit een filmpje op jouw instagram account. Dat deze auto hiervoor gemaakt is, dat geheel terzijde :-).
Het was een persoonlijke reactie van mijn kant. Desondanks hoop ik natuurlijk gewoon dat deze brute wagen goed terecht komt bij een nieuwe eigenaar!
TimD zegt
@ihrte: Dat filmpje is enkel Revven, met een warme motor en dat word nauwelijks gedaan en dat vroeg ik omdat het een reten dik geluid is, toch? :)
ihrte zegt
@TimD: dat is het zeker, maar doelde meer op dat filmpje waarbij hij de RS4 flink stof laat happen!
TimD zegt
@ihrte: Ah dat filmpje! Ja idd, de rs4 is geen partij, maar oke, dat zijn filmpjes dat er gewoon even doorgetrokken word, dat moet kunnen lijkt mij, als ik lees ” hij is flink gebruikt” denk ik aan filmpjes van meters lange burnouts, drifts etc etc
casperfcb zegt
@TimD: klopt zat iets van 25K aan bonnetjes bij toch? Zoiets zei me pa
TimD zegt
@casperfcb: 25k was enkel de compressor/inbouw, de uitbouw was ook iets van 10k+
Dutchdriftking zegt
Toemaar, en elke week een nieuw setje achterwielen….
viezefreddyw zegt
Om ‘imago’ geef ik niks. Vind het wel een erg tof ding. Prijstechnisch gezien vind ik de prijs ook nog wel een beetje meevallen.
Jochempie zegt
Absoluut niet, ik zou het eerder uitgeven aan deze E91 M3:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=223532275
viezefreddyw zegt
@Jochempie: Wat een vet ding zeg!
Jochempie zegt
@viezefreddyw: Ja, echt geweldig!!
spykerboy zegt
@Jochempie: alleen is de mercedes in kwestie een echte AMG, de E91 zoals gepost niet is een of andere ombouw.. Zal uiteindelijk nooit een ///M chassis worden…
Jochempie zegt
@spykerboy: Dat moet je maar net een probleem vinden, op de identificatie na is het gewoon 100% een M3..
spykerboy zegt
@Jochempie: tja vind het een wat beter niveau sjonnie, ipv een M badge erop plakken ook een motor erin.. Staat zeker nog als 318i op kenteken ivm lagere verzekering enzo? Nee ben niet van zulke projecten
Jochempie zegt
@spykerboy: Eh.. Je neemt een M3 die bijv. een koprol heeft gemaakt, stript een willekeurige E91 helemaal kaal, transplanteert alle onderdelen van de M3 tot op het laatste boutje aan toe in de E91 carrosserie… Wat is daar een beter niveau sjonnie aan? Ik zou het eerder perfectie willen noemen.
spykerboy zegt
@Jochempie: perfectie? We hebben idd een heel andere mening over autos… Je gooi een heerlijk sportieve motor in een chassis die er eigenlijk veel te lomp en zwaar is… Maar ieder zo zn ding natuurlijk, doe mij maar een E92M3 met DCT dan ?
Jochempie zegt
@spykerboy: Veel te lomp en zwaar? Volgens mij overschat je het verschil tussen het gewicht van een E91 en een E92: de eerstgenoemde is slechts 70 kg zwaarder. Dat gewicht zit allemaal op de kont, waardoor onderstuur verminderd wordt. De E91 heeft dan wel geen carbon dak, maar een E92 M3 was optioneel te voorzien van een schuifdak, waardoor het gewoon weer van staal was. De dynamische verschillen zijn verwaarloosbaar.
donvinnie zegt
Ik heb er nog geen tientje voor over.
cpp1 zegt
Voorschermen zijn niet verbreed, wellicht alleen het randje aan de binnenkant omgerold. Achter is wel behoorlijk breder. Zo zo iedere c AMG eruit moeten zijn. Alleen jammer dat de verbredingen er in dit geval opgeplakt zijn.
borrelnoot zegt
50000,- voor naar alle waarschijnlijkheid een afgetrapt hok? Nee dankje, ik zoek nog even verder. Ben altijd wat huiverig om andermans ellende te kopen.
rikus zegt
Maarja, voor 34K heb je ook een V60 Nordic. Nog 16K over voor een funcar.
Rob zegt
Gelukkig met carbon armsteunen! Dat scheelt toch wel 100gram op ruim 1600kg……
cossiekiller zegt
Uiterlijk is dik ok. Eén van de mooiste AMG’s ooit gemaakt. Ook de aanpassingen zijn mooi. Enkel die compressor is wat van het goede te veel. In occasie vertrouw je toch nooit zo’n tuning van 200pk+…
Gewoon standaard, chipje, uitlaat, OZ velgen en remmen. Dan is het af…
trident zegt
nee ik niet ben ook gewoon een jan
modaal
borrelnoot zegt
Zie net dat dat ding ook gewoon 8 jaar oud is. Wil echt niet weten wat er in die 8 jaren allemaal mee gebeurd is. Met koude motor revven bij de plaatselijke Mac, burnouts trekken bij meetings. Enz enz. Mocht ik al 50k hebben, dan krijgt dat 100% een andere bestemming…
TimD zegt
@borrelnoot: Je wil het niet weten en dat weet je ook inderdaad niet, geen van allen is van toepassing geweest, maar een klein beetje revven met warme motor is een ding wat iedereen wel eens doen met een goed klinkende v8, is ook niets mis mee, mits je hem constant in de limiter trapt?
miezemiez zegt
Doe mij maar de spiksplinternieuwe Focus RS, goed genoeg voor mij.
Jochempie zegt
@miezemiez: Ja!! Of over een paar jaar een M2 :)
sleepyj zegt
de bandenboer zal blij zijn
kennone zegt
Houd er rekening dat je dat zelfde bedrag al snel kwijt bent bij de bandenboer bij jou in de buurt. En als dat niets uit maakt zeg ik doen!!!
TimD zegt
Ik heb deze auto vorige week gereden, de eigenaar is een bekende van mij en heeft vaak snelle auto’s, deze auto had ik zelf in Rotterdam een x aantal maanden al gezien en gesproken, de huidige eigenaar toen was ook de gene die de auto van ”’ normaal ” naar extreem heeft uitgebouwd, de ombouw en tuning ( dmv compressor ) is vakkundig door bekende bedrijven uitgevoerd, de auto is van binnen en buiten in top conditie en nergens kun je iets op aanmerken en als ik een auto ”goed keur” dan is kun je er van uitgaan dat hij perfect is! de auto is niet van een oude dame geweest, maar wel van een liefhebber die eigenlijk die 700 pk helemaal niet nodig had, reed hem altijd rustig warm en ook nu bij de nieuwe eigenaar is dit het geval, de dealer waar de auto nu te koop staat is een bekende van de eigenaar, doet voornamelijk auto’s importeren en verkopen, helaas nu ook een C63 facelift die flinke schade heeft, waardoor er een schimmig beeld ontstaat om deze auto, ik zou kunnen vragen of @casperh eens langs kan komen ( wonen allebei in Apeldoorn, de eigenaar ook ) om een goed beeld van deze auto te krijgen ? lijkt mij een leuk plan in ieder geval! :)
borrelnoot zegt
@TimD: Met alle respect hoor, maar van opmerkingen als “een liefhebber die eigenlijk die 700pk helemaal niet nodig had” krijg ik een beetje de kriebels. Zo’n extreme power upgrade doe je met een doel. En dat doel is niet om het vervolgens niet te gebruiken. Tuurlijk, het kan verder een prima auto zijn hoor, maar laten we elkaar geen mietje noemen, deze wagen zal de afgelopen 8 jaar ‘goed’ gebruikt zijn.
TimD zegt
@borrelnoot: die 700 paarden zullen ongetwijfeld gebruikt zijn, maar de oud en nieuwe eigenaar rijden al 50K op dezelfde banden…je hoeft mij niet te geloven, ik heb geen enkel voordeel of die auto nou wel of niet verkocht word, of een slechte reputatie krijg/heeft, hij is gewoon met respect behandeld tot noch toe, je kunt hoog of laag springen, dat is feit.
a3aan zegt
Ja zou ik doen. Het brengt me op idee, ik wist niet dat je voor 50k al amg kon rijden
Jochempie zegt
@a3aan: Kan al voor veel minder :-) Wat dacht je van deze bruut, voor slechts 18K?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=215288938
dragonforce zegt
Ik zou ook wel een ferrari 355 willen kopen voor deze geld, of een aston martin of wat leuks.
Maar welleens stil gestaan of je deze wagens wel dagelijks kan gebruiken zonder flink in je portomonee te graaien?
Uiteindelijk wil je een auto welk je dagelijks kan gebruiken en waar de onderhoud wel mee valt, dus wellicht valt het wel erg mee met deze mercedes. WELLICHT
MaartenD zegt
@dragonforce: deze geld?!? Zou ook liever een F355 voor 50k halen, alleen kan je voor 50k geen F355 meer kopen, dan moet je toch bij zijn minder aantrekkelijke broeder de 360 Modena zijn.
dragonforce zegt
@maarten020:
Dat word inderdaad een opgave, heb op autoscout maar 1 gevonden voor onder de 50.000 in de gehele EU:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/230043581?asrc=st|as
Met het betalen van de invoerrechten zit je al bovenop. Een 348 kan je wel halen voor 35.000 maar ja….het is geen 355…
En zo te zien is de F355 in waarde aan het stijgen…
MaartenD zegt
3x NEE! Wat een tokkiebak zeg, bah!
rufctr01 zegt
Zou het er lachend voor neertellen…
toyotafortuner zegt
Nee. Kijkende naar wat ik er allemaal voor kan kopen.
thomasthomas zegt
Bij Shoarma zaak Kapsalon zouden ze er een moord voor doen (letterlijk en figuurlijk).
maseratizzzzzzzz zegt
Ja! Zonder twijfel, alleen het liefst een zwarte. Er is voor dat geld geen auto te halen die beter klinkt in mijn opzicht. Enige wat ik nog zou willen is IPE. Hoop over een paar jaar ook een C63 W204 te bezitten, zoveel dikker dan een 205
sulobb zegt
Fantastisch ding, maar of het nog een 90k zal volhouden weet ik niet zeker.
Ik zou de poging wagen, moest ik meerdere malen 50.000 euries op m’n rekening had staan.
pinut187 zegt
Ja lekker fout en dik.