We gaan lekker shoppen – met een enorm budget – voor de beste nieuwe daily driver. Maximaal €190.000!
Soms zijn er van die beroepen waar je niet bij stilstaat. In het geval van het Autoblog Advies van vandaag hebben we er eentje voor je: helikopterpiloot. Ja, dat beroep bestaat natuurlijk. Dat kan dus erg lucratief zijn, want Koen is namelijk helikopterpiloot en hij vroeg ons om te helpen met het uitzoeken van zijn volgende auto.
Het budget is een niet mis te verstane 190.000 euro. Daar kunnen we wel wat leuks voor uitzoeken toch? Koen is op zoek naar de beste nieuwe daily driver. De ultieme auto voor alledag. Het hoeft zeker geen trackday special te zijn, integendeel. Ook moet het een nieuwe auto zijn die Koen zelf kan samenstellen. Dus geen occasion.
Dus je kan niet zoeken naar een gebruikte auto van 2 ton en dan zeggen ‘klets die laatste 10 er maar af’. En het klinkt heel gek, maar voor 190.000 euro heb je niet eens zó gek veel keuze. Een Ferrari, 911 Turbo, dikke Range Rover of Aston Martin valt (ver) buiten het budget. Dus we moeten alsnog op de centjes letten. Wie had dat gedacht met honderdnegentigduizend ‘eckermen’.
De wensen en eisen van koen voor de beste nieuwe daily driver kun je in de onderstaande tabel bekijken:
Huidige auto | A4 Avant |
Koop / lease | Koop |
Budget | € 190.000 |
Jaarkilometrage | 25.000 km |
Brandstofvoorkeur | Benzine of diesel |
Reden aanschaf andere auto | Tijd voor serieus speelgoed! |
Gezinssamenstelling | Geen kinderen |
Voorkeursmodellen / merken | Audi en Porsche |
No go modellen / merken | Mercedes en elektrisch |
ABT Audi RS5-R Sportback (B9)
135.508 euro, plus 30.000 euro (voor ABT)
Een populaire manier om veel geld uit te geven is door een RS-Audi van ABT te kopen. Dat zijn zonder uitzondering blubberdikke auto’s. Een nieuwe (kale) RS6 is precies 190 mille, dus we kijken een klasse lager. De ABT RS5-R Sportback met opties past in het budget. Zo’n RS5 heeft net wat meer sjeu dan een RS4. Het mooie is dat je ‘m kan samenstellen bij de Audi-dealer en vervolgens nog bij ABT je auto verder naar wens kunt aankleden. De RS5 is een goede combinatie qua formaat, prestaties, looks en praktisch gemak.
Waar het een beetje fout gaat is de prijs. Een RS5 is al vrij prijzig en die ABT-behandeling al helemaal. Zoals @jaapiyo al eens zei: 30.000 Ekkermannen voor een chippie, wat knakige gegoten wielen en carbon goodies is ‘knaak’. Aan de andere kant, de ABT-onderdelen zijn dermate goed dat je gewoon garantie vanuit de fabriek krijgt. Dat is dan wel weer een lekkere gedachte. De RS5 is niet de spannendste auto, wel typisch een ‘beste nieuwe daily driver’, precies wat we zoeken dus.
BMW M5 Competition (F90)
€ 177.557
Een tikkeltje saai – maar wel erg goed – als ultieme alleskunner is de BMW M5. Het gaat te ver om te zeggen dat deze BMW goedkoop is, maar je krijgt heel erg veel waar voor je geld. Vierwielaandrijving, een V8 met 625 pk en een hele hoop luxe. Het leuke is dat de M5 van alle markten thuis is en de beste nieuwe daily driver die je je maar kunt wensen, eigenlijk. Je kunt zelfs de vierwielaandrijving uitzetten en lekker driften!
Als je gaat voor de M5 Competition, kun je voor 15 mille aan opties uitzoeken. Dat is niet enorm veel, maar de meeste opties vallen in de categorie ‘Then you’ll have it’, dan dat het echt wat toevoegt. Metallic lak, leer en dikke wielen zitten er standaard op. Om er iets bijzonders van te maken kun je altijd nog op zoek naar wat lekkere spulletjes van AC Schnitzer of Dähler.
Jaguar F-Pace SV-R (X761)
€ 171.453
In principe is een SUV een ultieme alleskunner en in die zin een goede kandidaat voor de titel ‘beste nieuwe daily driver’. Niet zozeer omdat je beter door de blubber kan rijden, maar voornamelijk omdat je de drempels wat sneller kunt nemen. En als je dan voor een SUV gaat, ga dan voor de gaafste, nietwaar? Nu is er keuze te over, maar wij zouden even een kijkje nemen bij de Jaguar-dealer. De F-Pace SV-R is een vrij ondergewaardeerde auto.
Alleen al vanwege de motor, is deze Jaguar het geld waard. De rest van de Jaguar is ook erg puik. Het interieur is (net) niet op het niveau van de beste Duitsers, maar het is nog altijd bovengemiddeld goed. Om mee te sturen is het wellicht de leukste in zijn klasse. Het chassis is duidelijk op het asfalt afgestemd. Die motor is een geweldig aggregaat. Ja, het verbruik is fors, maar de prestaties zijn echter ook bijzonder goed. Maar het leukste is wellicht dat deze auto nog echt ‘karakter’ heeft. De V8 klinkt nog echt als een V8, niet als een gedempte stofzuiger die af en toe scheetjes mag laten.
Lexus LC500 Coupé Touring Pack (URZ100)
€ 183.245
De coolste auto is wederom de Lexus LC500. Het mooie is dat deze auto niet probeert ‘beter’ te zijn dan de Duitsers. Het is een compleet eigen auto met een eigen stijl. De Lexus LC is geen kopie van een SL, ofzo. Daarnaast is de Lexus een bijzonder coole verschijning. Ook het interieur mag een speciale vermelding krijgen, want dat is hoogwaardig en wederom erg origineel en eigenwijs.
Het is niet de snelste auto in dit overzicht. Integendeel, met ‘slechts’ 477 pk is het wellicht de langzaamste! Maar het gewicht valt enigszins mee en de V8 klinkt beter dan welke auto dan ook in dit lijstje. Wat ook erg prettig is, is dat Lexus de auto’s compleet aflevert, zeker als je de versie met het Touring Pack selecteert. Kies je kleur en interieur en je kunt rijden.
Maserati Ghibli Trofeo (M157)
€ 199.400 euro
Als opties je niets doen, dan kun je ook wegrijden in een Ghibli Trofeo (na het sparen van 10 mille). Dan heb je wel de snelste Ghibli aller tijden en op de MC12 na de snelste Maserati. Het mooie is dat ze niet aan begrenzen doen, dus dit apparaat sleurt er bij 300 km/u nog steeds aan. Dat is natuurlijk bizar snel. De Ghibli is niet de eerste keuze als je zoekt naar de beste nieuwe daily driver.
Qua opzet is de Ghibli namelijk vrij old-school, dus geen innovatief vierwielaandrijvingssyteem, maar pure achterwielaandrijving. Ondanks dat het chassis wel is aangepakt, is de Trofeo niet een wezenlijk andere auto dan de andere (goedkopere) Ghibili’s. Het interieur is niet zo slecht als ‘Het Internet’ zegt en niet zo goed als de verkopers beweren. Je kunt wel kiezen uit fraaie bekledingen. Dat dan weer wel. Als je de prijs van deze iets te hoog is (wat deze ook is), kijk dan naar een Alfa Giulia Quadrifoglio. Houd je nog geld over een gebruikte Range Rover.
Nissan GT-R Prestige (R35)
€ 189.300
Het is een beetje kat en muis-spel met de Nissan GT-R. Eerst leek deze niet op de website van Nissan te staan, het andere moment wel. Opmerkelijk. Mocht je er nog eentje nieuw kunnen bestellen, altijd doen! Het is namelijk een rijdende legende. Dit terwijl de meeste (Duitse) kandidaten in dit overzicht wel een beetje een uitgekauwde keuze zijn. In Laren, Blaricum en Eemnes val je niet meer op.
Met de Nissan GT-R wel. Prijstechnisch is de Nissan GT-R een 911 Turbo-concurrent voor iets meer dan 911 Carrera-geld. Dus je krijgt nog altijd een goede deal. Ze zijn verregaand betrouwbaar en dankzij het bijzondere vierwielaandrijvingssysteem kun je ze het hele jaar inzetten. Met een achterbankje en automaat ook nog eens reuze-praktisch en makkelijk. Zowaar een verstandige keuze!
Polestar 1
€ 158.300
Ok, samenstellen gaat bij deze auto erg lastig worden. De auto zit nu in de herfst c.q. winter van zijn carrière. De laatste 1’s rollen nu zo ongeveer van de band of zitten net op de boot. Wellicht zit daar nog een onverkocht exemplaar tussen. Qua samenstellen was er bij de Polestar 1 sowieso niet heel erg veel mogelijk. De standaarduitrusting was exceptioneel namelijk, er waren nauwelijks opties mogelijk. Als het gaat om kleuren en bekledingen waren er ook niet veel keuzes.
De Polestar 1 is misschien wel de meest ideale voor dit moment. Je kunt ermee door Europa cruisen. Er gaat gewoon benzine in. Maar als je vervolgens veel forenst in Nederland, kun je heel erg veel elektrisch rijden. Daarbij willen we de ‘stijl’ van de Polestar 1 eventjes onderstrepen. Dit is geen dikke opzichte Duitser, maar juist een stijlvolle en vrij tijdloze auto. Je moet ‘m in het echt zien om de lijnen goed te kunnen waarderen. Het is een zeer bijzondere auto, maar het ligt er niet bovenop.
Porsche 911 Carrera GTS Coupé (992)
€ 191.800
Als er een vraag is voor een auto van 190.000 euro, dan moet je natuurlijk even bij Porsche snuffelen. In principe past elk model dat Porsche levert in de eisen. Aangezien je heel erg graag een auto wil samenstellen, moet je wel even letten op de vanafprijs. Want bij deze 911 GTS Coupé is er niet veel mogelijk.
Nu moeten we eerlijk zeggen dat er geen optie is die écht wat toevoegt. De 911 GTS Coupé heeft namelijk precies alles wat je wenst. Veel vermogen, een handbak, achterwielaandrijving, uitstekende rijeigenschappen en indrukwekkende prestaties. Tip: neem eentje in Indisch rood, die kleur kost namelijk 0 euro!
Porsche Panamera 4S e-hybrid Sport Turismo (971)
€ 141.630
Het is natuurlijk wel zo dat die opties bij Porsche een dingetje zijn. Ondanks dat een kale 911 GTS Coupé de ideale auto is, is het niet een bovengemiddeld dikke auto. Er zit ook een beetje ‘911-tax’ op (plus die van de NL-staat), want ondanks het feit dat het een geweldige auto is, kun je voor 190.000 een veel dikkere auto kopen. Wat te denken van de Porsche Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo? Let wel, dit is de 4S e-hybrid, niet de reguliere 4 e-hybrid. De ’S’ is namelijk die dikste zescilinder van Porsche.
Het apparaat katapulteert in 3,7 seconden naar de 100 km/u én haalt een topsnelheid van 293 km/u. Omdat het een hybride is, valt de nieuwprijs heel erg mee: 141.630 euro. Je kan dus nog voor 50 mille aan opties selecteren. Dat is overigens heel erg goed mogelijk, want er zit veel niet op dat eigenlijk standaard had mogen zijn.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
Bastiaan Williams zegt
Koop gewoon een mooie XC90 T8 plugin – hybride voor dagelijks gebruik en maak de rest op aan een leuke auto voor erbij. Alle auto’s hierboven zijn voor dagelijks gebruik totaal onzinnig. Kan niet eens een fiets in.
rutgerg zegt
@Bastiaan Williams: ik doe nooit een fiets in mn auto… als dat het criterium is voor een auto om nuttig te zijn…
Bastiaan Williams zegt
Ik weet inderdaad niet hoe jouw dagelijks ritten eruit zien maar als voorbeeld geef ij die van mij:
Naar klanten rijden, supermarkt, kantoor, kinderen ‘sochtends wegbrengen, boodschappen doen, soms fiets erin (erg slecht weer), soms wat verhuizen, uren in de file staan. etc. Dat is voor mij de definitie van dagelijks gebruik. Een BMW M5 zie ik niet als dagelijks gebruik. Daarom is bijvoorbeeld een Volvo XC90 of een Mercedes E klasse of een Model X, veel praktischer in dagelijks gebruik dan de hierboven geadviseerde auto’s.
Richmond zegt
want een fiets in je auto doen is iets wat je dagelijks doet? in mijn mini past ook geen fiets in,maar nog steeds een prima auto voor dagelijks gebruik
potver7 zegt
Maar die kost dan ook geen 190k. En dat is precies z’n punt
Bastiaan Williams zegt
Ja jij zal wel een Mini van 190k hebben met allemaal mooie glimmertjes erop ;)
tanzanitef30n zegt
@Bastiaan Williams: ik was all day every day voor de X6 m competition gegaan…. Bloedsnel, ruim, veilig… en qua onderhoud betaalbaar…
Johanneke zegt
Niet ruim.
Veel te zwaar in de bochten.
Spuuglelijk.
In ieder opzicht minder dan een snelle station zoals een Panamera.
Bastiaan Williams zegt
Zeker, hele mooie keuze ook.
dree16v zegt
@Bastiaan Williams: daar heb je toch fietsendragers voor? Waarom je interieur beschadigen met een fiets.
Bastiaan Williams zegt
Een fietsendrager op een Panamera? Ok :)
bmw1cabrio zegt
@Bastiaan Williams: ten eerste is die XC90 een 4 cilinder die maar 180 kan. Ik vond dat echt niet fijn rijden, net een te kleine motor die te hard moet werken.
Ten tweede, waarom zou je een leuke auto erbij moeten hebben als je eerste auto fantastisch is?
Bastiaan Williams zegt
Het ligt inderdaad aan hoe je dagelijkse dag eruit ziet. Voor mij persoonlijk zijn alle genoemde auto’s totaal ongeschikt als dagelijks gebruik zoals als eerder aangegeven. Daarom zou ik een andere keuze maken. Maar als je je dagelijkse auto alleen maar gebruikt om hard in de bochten te gaan en kennelijk nooit in files, op 50, 80km en 100km p.u. wegen komt, waar ik dus 95% van mijn tijd ben als ik rij, geen kinderen of mede passagiers hebt, geen grote boodschappen doet, de hele dag wil tanken en blijkbaar 250km per uur kan rijden overal, ja dan zou ik ook een mooie snelle Panamera nemen.
Helaas ziet mijn dagelijks auto gebruik er anders uit.
Groninger zegt
@Bastiaan Williams: een fiets, kan je dat eten?
Bastiaan Williams zegt
Jij wel, na een avondje doorzakken op de Grote markt moet jouw dat zeker lukken :)
V300amg zegt
@Bastiaan Williams: Er past gewoon een fiets in een F-Pace hoor. Ik heb het net geprobeerd bij mijn buurman.
autowilly zegt
Het voelt nog steeds een beetje raar om zoveel geld neer te leggen voor een viercilinder in een Volvo (sorry, een Polestar). Toch is dit wel de auto uit deze lijst waar ik het voor over zou hebben. Het is gewoon zo’n mooi en uniek apparaat.
ar156sw zegt
@autowilly: ik vind het vooral een S90 coupe, om te zien… zou daar toch niet zo snel zo veel geld voor overhebben.
pitapita zegt
Alpina B5 Touring als je ruimte en comfort nodig hebt. Een 718 GTS 4.0 (Cayman of Boxster) als dat niet zo is.
mark997gt3 zegt
@pitapita: helemaal mee eens!
mb10 zegt
@pitapita: en nog lekker exclusief ook zon Alpina b5 zou ook direct mijn keuze zijn!
rogerzz zegt
Poh, de RS5 vervangen door een RS6 of nog toevoegen. Kiezen uit een M5, RS6, 911 of Panamera, ik denk dat ongeacht de keuze van die 4 je een blij man wordt.
GTR voelt oud, Volvo is denk ik onterecht in deze lijst gekomen, en de F-Pace, wie dacht dat dat nog een toevoeging was? En een Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vergeten? Dat is volgens Clarkson een ‘Ferrari V8 met 2 missende cilinders’. Nouja, veel plezier met de M5/RS6/911/Panamera of (doe eens gek) Quadrifoglio!
Johanneke zegt
De enige uit dit lijstje die ik zou doen is zo’n panamera station. Dat is toch het beste van alle werelden. Ruim genoeg om van alles mee te nemen, ziet er goed uit, bloedsnel, en, heel belangrijk, je hebt niet direct zo’n enge uitstraling. Zo’n ABT Audi zal vast leuk rijden, maar wat een lelijk en patserig ding zeg. Nee die Panamera, om je vingers bij af te likken.
rolov zegt
@Johanneke: nee de panamera is geen lelijk patserig ding?😄
Johanneke zegt
Nee, vind je wel dan? Gewoon een porsche stationwagen. Persoonlijk zou ik de remklauwen zwart of grijs ofzo willen, en als het ff kan van 4 naar 2 uitlaatpijpen. Maar voor de rest, wat is er patserig aan? Gewoon een heel rappe luxe station.
ryser zegt
@Johanneke: kan je überhaupt andere kleur remklauwen bestellen bij een ehybrid? Die dingen hebben dit standaard en Porsche kennende kost het de rechterkant van je lichaam om het in een ander kleurtje te krijgen…
Johanneke zegt
Geen idee, mijn openstaande hypotheek is ongeveer wat die wagen kost haha. Misschien kan je ze laten overspuiten, of anders ergens aftermarket andere erop laten zetten, moet mogelijk zijn denk ik.
basman147 zegt
De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ja het kan, en het is zelfs gratis!
De rest van de opties aan de andere kant… je moet nog je best doen om hem onder de 190k te houden.
Denk dar ik zelf voor dit bedrag een verstandige sedan (bmw 545 ex oid) voor de dagelijkse kilometers zou nemen en een Alpine A110 voor de leut.
rw1994 zegt
@rolov: nee niet echt, ligt vooral aan de kleur.
Pascal zegt
BMW 850i xDrive Gran Coupé zou ‘t voor mij worden.
fanboy zegt
Wat een schreeuwerige bakken allemaal. Letterlijk en figuurlijk.
Wat is dat toch? Je ziet er ook steeds meer op de weg, geld is er blijkbaar, waaronder ook veel AMGs enzo.
Enige verschil met sjonnies in een opgevoerd golfje is het prijskaartje.
Johanneke zegt
Wat is er schreeuwerig aan die panamera. Enige wat ik onzinnig vind is 4 uitlaten, geen enkele auto heeft dat nodig, maar voor de rest, mooie bak toch.
seba zegt
GTR en Lexus zijn een prachtige verschijning, wel een beetje op leeftijd maar dan nog. RS6 is ook wel een leuke optie. Persoonlijk zou ik panamera grand tourismo nemen. Deze auto heeft werkelijk alles en je word niet gelijk geassocieerd met sjonnies/youtuber/influenceeeeers bah….
Een helicopter piloot? HH, NHV, politie of toch iets anders? CHC misschien? Dan hebben we wellicht samen gewerkt ? ;)
redbeams zegt
@seba: LC op leeftijd…dat is misschien wel de meest tijdloze auto van dit moment.
jmeverts zegt
Vervoert Koen pakketjes witte poeder met zn heli?
bischero zegt
@jmeverts: hoezo? Goed belegd, erfenis, knetterhard gespaard geen optie?
potver7 zegt
Iemand die knetterhard gespaard heeft, gaat geen 190k stukslaan op een auto hoor…
Sowieso, dit soort budgetten voor een nieuwe auto is alleen slim als je stabiel een hoog inkomen hebt. Zodra je de showroom uitrijdt begint de afschrijving, en voor alles met een verbrandingsmotor kon dat nog wel eens extra herd gaan.
lecomte zegt
@potver7: Oh jawel hoor, zelfs meer
bischero zegt
@potver7: ik ken er zat die dat wel doen hoor. Maserati, Porsche, Aston Martin.
mikeyman zegt
Wat mij betreft ben je helemaal hartstikke gek als je voor dit geld nieuw gaat kopen. Als je de showroom uitrijdt ben je al 40k kwijt.
Zoek een jong gebruikte uit dit lijstje en je hebt een enorme besparing.
Daarnaast; er zit nogal wat variatie in de modellen. Van kleine coupe naar dikke suv. Lijkt me dat daar nog wel wat te fine tunen is in de keuze.
sportabgasanlage zegt
Als je 2 ton te besteden hebt aan een auto, dan lig je geen seconde wakker van afschrijving. Waarschijnlijk is het dan de zoveelste auto in je collectie. Waar je wel van wakker ligt is dat een tweedehandsje net niet de kleur of opties hebt die je graag zou willen hebben. Of dat de vorige eigenaar stiekem scheetjes heeft zitten laten of zijn neuspulk aan ’t stuur heeft lopen afvegen.
krikke240z zegt
@mikeyman: Een geluk voor al degenen die zo denken dat er dan toch veel knettergekke mensen zijn, zodat zij met de afdankertjes kunnen pronken. Niks gek, waarom niet als je het kan?
DeWitteCondor zegt
@mikeyman: Ferrari GTC4 bijv. Gebruikt wel binnen budget te vinden. Ruim genoeg als je geen kinderen hebt. En wat een sound.
Die groene 911 is een persoonlijke favo.
lecomte zegt
@mikeyman: Wees blij dat er mensen zo gek zijn. Ik ben er eentje van. Ik wil hem samenstellen zoals ik wil, want ik ga er jaren lang in rijden. Of koop je alles op de kringloop, want dan is de afschrijving er af?
tysson zegt
Ik zou alle genoemde modellen mooi met de kop eraf kopen voor 100K en voor de 90K die je over hebt op de beurs investeren.
sportabgasanlage zegt
Zo’n auto koop je niet met je laatste ton. Onzinnige vergelijking dus.
bischero zegt
@tysson: in put opties als je dan toch de finfluenzer uit gaat hangen
Variomatic zegt
Omdat de bom diefstal het minst is bij de Panamera die dan maar..
Variomatic zegt
@variomatic: bom=bpm
Robert zegt
Bijna pervers, zulke bedragen. Maar wel héél leuk.
Ik vind die Polestar wel erg fraai. En die zou nooit in me zijn opgekomen. En boy o boy, wat blijft zo’n Panamera Sport Turismo toch een geweldige wagen.
lekkerdwars zegt
Daily? Dan zeker een Taycan Sport Turismo GTS in karmijnrood aub. 50 panelen op je villa en nooit meer tanken
sportabgasanlage zegt
Want brandstofkosten zijn een issue als je 2 ton aan een auto te besteden hebt? Waar komen toch al die kneuterige Calvinistische reacties vandaan? Als je dit bedrag over hebt voor een auto dan boeien brandstofprijzen toch geen zier?
Mijn auto was nieuw heul veul goedkoper en rijdt 1:8, en zelfs mij interesseert het bijzonder weinig of de Euro98 nou 1,90 – 2,00 of 2,10 kost… Op een volle tank scheelt dat nog niet eens een tientje… Lekker boeiend.
reactief zegt
Een tank van 50 liter en 1 op 8 rijden.. Nou.. ik zou gek worden! Heb beters te doen dan aan de pomp staan.
En over dat iemand die 2 ton besteed er verder niet om geeft,.. dat weet jij helemaal niet. Dat vul jij zelf in.
Ken redelijk wat mensen die dit soort bedragen aan auto’s uitgeven, maar echt niet zitten te wachten op de afschrijving wat bijvoorbeeld zo’n F-pace doet. Ze komen namelijk niet voor niets aan het kapitaal, dan moet je wel een beetje met geld om kunnen gaan.
bischero zegt
@lekkerdwars: wekt lekker op vandaag inderdaad. Of de hele afgelopen week.
Maar wel de meest verstandige optie, tenzij je meermaals naar zuid Europa knalt. Dan is benzine stoken nog gewoon wel heel prettig snel.
rogerzz zegt
Haha dat stroom zelf opwekken, mijn hele dak is volgeramd met zonnepanelen, in de zomer 30kwh op een extreem heldere/niet bewolkte dag. En nu in de winter heb ik dagen van 0.7-1.5 kwh ofwel 7-10kwh per week?
Als je een auto hebt met 70-100kwh aan accu’s dan is die met 10 van zulke gure en natte weken pas vol 😂 Mensen vergeten toch hoe enorm veel zonnepanelen je nodig hebt, met 50 stuks red je het denk ik net van begin/eind zonder een wolkje aan de hemel om 1x vol te laden als je een redelijk kleine accu hebt. In de winter geen enkele schijn van kans.
Mja, hypothetische discussie, praktijk: auto van 190k dan voel je een tankbeurt van 150 euro niet. .
saxoke zegt
ik denk dat ik voor dat budget in NL wel een leuke RS4 samengesteld krijg, en er nog enkele euro’s mee kan uitsparen.
als opties zou ik gaan voor:
-RS Dynamicpakket (= dynamische besturing, sportdifferentieel, sportonderstel met Dynamic Ride Control, top van 280km/u en LED Matrix koplampen)
-kleur CatalunyaRood metallic
-20″ 5arm-vlag-design velgen
-styling pack carbon/zwart
-zwarte spiegels
-glanzend zwarte Audi Logo’s
-panoramadak
-akkoestischglas vooraan
-zwart lederen interieur met rood stiksels
-afgeplat stuur
-designpakket rood
-stoelverwarming V+A
-Carbon decoratielijsten interieur
-buitenspiegels met geheugen
-elektrische stoelen met geheugen
-B&O Sound System
-Assistentie pakket City met parking functie
-Head Up dispplay
-RS Remsysteem met rode remklauwen (niet de keramische remmen)
-RS Sport uitlaat systeem
-Dynamische naafdoppen in de velgen.
Totale prijs is dan € 169.117,28
voor de prijs kunnen de keramische remmen ook nog bij besteld worden indien je deze toch zou willen, dan komt er 7744euro bij de prijs.
saxoke zegt
Een 911 of Panamera sport turismo mogen ook altijd, maar dan kan je niet meer verder luxe aankleden, en dat hoort toch ook bij zo een auto. Een 911 zal altijd de ultieme auto blijven voor mij. Sommige dromen, moet je houden als droom.
bischero zegt
@saxoke: en dan heb je een Audi A4 op de oprit staan. Dan ben je echt af.
saxoke zegt
@bischero: dat wel, maar het is zowat de meest ideale auto voor een gezin, met een papa die een sportief autootje wil. Voldoende ruimte, geen al te grote auto, maar zeker niet te klein, luxe genoeg, sportief genoeg, …. En tja, t is een A4. Maar of dat zo een groot nadeel is, het is niet dat ie afgeleid is van een 2liter diesel met 140pk.
golf1985 zegt
@bischero: nog steeds een mooi model auto!
aziz zegt
You lucky one. een porsche 911 natuurlijk. waar je ook bent hij zal met open armen ontvangen worden. dus ook in nederland.
pinto zegt
Taycan Turbo S natuurlijk als je eenmaal erin gereden hebt ben je verkocht. enmaal eri
pinto zegt
Porsche Taycan Turbo S natuurlijk, praktisch en bloedsnel. Als je er eenmaal meegereden hebt dan wil je niet anders meer
redbeams zegt
@pinto: Ben ik niet met je eens.Heb er mee gereden en ja snelheidssensatie is leuk maar wat een gedrocht van een interieur dat doe je gewoon niet in deze prijsklasse.Oogt gewoonweg te simpel, plat en digitaal dus no go voor de toycan.
power369 zegt
Wat een zure reacties zeg. Altijd leuk als je dit soort geld uit mag geven. Ik mis toch echt iets snels en elektrisch in de lijst, in Nederland is dat toch echt een enorm voordeel in dit segment. Misschien de taycan sport turismo GTS? Of wellicht toch gewoon lekker een meer redelijk geprijsde praktische daily en een 911 ernaast.
thjvanvlerken zegt
Die 5 serie is erg goed moet ik zeggen. Maar ik zou dan voor een 911 gaan als je toch maar alleen bent.
ArnoldH zegt
Simpel, de lexus lc500.
maferick74 zegt
Is een tweedehands Rolls misschien een optie?
unknown32 zegt
De 911 of de M5. De rest nee danku:-)
seatleon zegt
Het valt me op hoe saai het lijstje is. Bij €200k zou je toch verwachten dat het spektakel dan wel zou los barsten. Misschien dat we door het internet ook te verwend zijn, waardoor de auto’s ons weinig doen. Maar misschien ook omdat je op iedere A3 tegenwoordig een S-line pakket kan nemen en de RS-uitvoeringen gewoon niet bijzonder zijn tov van de uitvoeringen met 1.4 tsi.
ECU zegt
Koen is een eikel, waarschijnlijk klap van rotor gehad als je dit hier neerlegt.
M5 natuurlijk, maar het zal wel VAG worden (brain damage).
hanselegans zegt
Duidelijk een petrolhead als elektrisch een no go is. Dus neem dan de auto for the drivers: Lotus Emira. Kan ook een golftas vanachter achter de middenmoter.
ikwileenm3 zegt
Een instap 911 met de nodige opties lijkt mij de ideale keuze.
En als praktische keuze een Alfa Giulia QV; geven hoge kortingen bij alfa en de garantie is met onbeperkt aantal km 😂 !
schreute01 zegt
Ik snapte mn vader verkeerd toen ie zei dat ik piloot moest worden en werd brokkenpiloot. Helaas.
camber24 zegt
Poeh. Lastig. Allereerst; 190K, doe je goed! Overbuurman van mijn ouders is ook helikopterpiloot. Rijdt echter met een Aygo. Enorm gierig, dat wel. Nogmaals, doe je goed. Anyway.
Ik zou voor een 911 gaan, al dan niet GTS, of de hierboven genoemde BMW 850 GC, de reguliere M5 (zonder dat gekke dak), de Pornomera, Alpina B5 Touring, of een tweedehands (ja ja) 5-serie touring. Dat ding met 400pk diesel (m50d). Kost je een klap minder, ding ziet er redelijk ingetogen uit, en je hebt een redelijke sleeper die stiekem een enorme autobahnstormer is. Diesel is gezien je kilometrage onverstandig, maar hey, nu kan het nog. Heb je nog iets van 140-150K over, kan je een leuke 911 van samenstellen, of nog even mee doorsparen en er die door Willem voorgestelde GTS naast zetten.
Als ik toch eens rijk was….. sjalalalalalalalalalaaaaa
rob5nismo zegt
De GT-R en de Lexus zijn altijd goed
dree16v zegt
Ik sta gaan voor de Porsche station, alles in één en helemaal naar eigen wens samen te stellen.
dree16v zegt
@dree16v: ik zou gaan…
ggj1987 zegt
Als ik zoveel geld kon uitgeven aan een auto dan kocht ik iets exclusiefs. Dus denk aan Alpina, ABT, Brabus en andere tuners
sjeemsbond zegt
Als je 190k uit wil geven aan een nieuwe auto en je moet nog steeds werken voor je centen dan heb je het niet goed begrepen.
michiel_vandelft zegt
@sjeemsbond: Ja ik ga nu iets heel geks zeggen hoor, maar sommige mensen vinden hun werk gewoon leuk
sjeemsbond zegt
Plezier in je werk heeft hier niets mee te maken. Later als je ouder bent begrijp je het misschien ;)
jpoers zegt
En de model s plaid als yolo?
bmw1cabrio zegt
Ik begrijp Koen heel goed, zat een paar maanden geleden op precies dezelfde afweging. Een Panamera Turbo S e-hybrid Sport Turismo geworden. Met de kop eraf. Briljante wagen!! Prima rustig te rijden (als daily wil ik ook vaak rustig cruisen ipv zo’n zenuwachtige RS6 of M5) en het is een beest als je dat wilt! Genadeloos hard, plakt aan het asfalt in de bochten en supermooi afgewerkt. Krijg je geen spijt van.
mat1980 zegt
Een Pal-V van de zaak?? Kan hij na het werk gewoon mee naar huis!
Groninger zegt
Panamera is voor het geld een verstandige en dikke keuze.
Als je de ruimte niet nodig hebt dan is een 911 de dikste keuze, maar of dit een fijne daily is?
Wil je iets bijzonders en een echte rijdersauto? Neem dan een Alpina, wil je hetzelfde maar dan iets minder bijzonder neem dan een BMW M.
Joustra zegt
Vindt iemand een M4 Competition nog een idee? Of zou iedereen dan altijd voor de 911 Carrera S gaan?
Qua prestaties ontlopen ze elkaar niet zo veel, maar als daily (in mijn situatie), zou een volwaardige achterbank toch wel een groot voordeel zin..
petroldrinker zegt
ik de M4, zie je minder vaak dan een (instap) 911 in mijn ogen
Pascal zegt
M3 (misschien wel de touring) of de Alpina B3 zou ’t voor mij ook heel goed kunnen worden. Praktischer dan een M4, snel zat en ik heb toch geen behoefte aan een grote auto.
rfocus zegt
Alpina B3 Touring!
Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.bergwerffbmw.nl/voorraad/bmw/3-serie-touring/alpina-b3-touring-maldives-blue-full-option/benzine/1250732
petroldrinker zegt
Jong gebruikte MB AMG GT63S 4 deurs zou mijn keuze zijn gok ik, of een jonge bentley mulsanne
406_v6 zegt
De Lexus LC500 graag!! In structural blue 😁
kendi zegt
Amg GT 4-doors. Er is nu zelfs een tje op voorraad voor precies 190k
dndeeef zegt
Giulia Quadrifoglio?
flatsixx zegt
PANAMERA
dunhozzie zegt
Die F-Pace natuurlijk, dank voor het toevoegen Willem
Andere opties:
Merc EQS?
Merc GLE, heb je misschien niet de dikste, maar een fijne auto met alles erop en eraan en toch nog een goed blok.
V300amg zegt
Van een A4 avant naar een daily driver van 190k is wel een heel groot verschil niet?
michiel_vandelft zegt
Andere vraag, wat kost een Heli nou privé? Lijkt me best lachen om mee aan te komen bij de Jumbo
6zylinderreihenmotor zegt
Koen is nog wel alleen, maar BMW ALPINA B5 Touring zou goede optie zijn, heerlijk comfort en als het echt moet gaat het apparaat ook goed van zijn plek af… En ook een stuk exclusiever dan al die pruttelende VAG maaksels…
jeroenm83 zegt
Wel mee eens. Of een goede RS6 Avant uit de occasions-markt. Extra centjes voor (winter)banden, wat onderhoud etc.