Tromgeroffel…
De Audi R8!
Althans, volgens Autocar. En de BMW M3 dan? En de 911 GT3 RS? Zij eindigden op de 6e respectievelijk 2e plaats.
Zeer knappe prestatie hoor van Audi. Dat ze het ‘gat’ tussen hen en merken als Mercedes en BMW gedicht hadden, wisten we al. Maar dat ze nu ook al de beste driver’s car maken…
Volledige uitslag:
Windhoos zegt
Ik wacht op een reactie van Rick Dos…………………..
:-D
Alwood zegt
NEE hONden! aaaaa en die kerel zag er zo fatsoenlijk uit! ik haat ze! ik koop nooit meer een krant!
Jean zegt
wat men ook zegt, de R8 is en blijft mn favoriet!!
El Comento zegt
srrry maar, ik kan het er niet mee eens zijn!
marex zegt
het is alleen de mening van autocar, wellicht dat anderen hier anders over denken, en een r8 kun je natuurlijk niet vergelijken met een m3. BMW blijft aan de top.
AppieFlappie zegt
Natuurlijk kan je ze niet vergelijken. De R8 is een supercar en een m3 is een wannabee supercar.
Hans zegt
@Marex
Waarom valt de R8 niet te vergelijken met de M3? In mijn ogen is het wel degelijk een betere wagen, nadeel is wel dat hij ook wat duurder is, maar voor kwaliteit betaal je dan ook.
mashell zegt
Dit geldt alleen voor rechts gestuurde auto’s. Bij ons is het vast heel anders :-)
lincoln zegt
leuk gedaan boefjes .. ik dacht echt .. ooohhh nee toch , gaan er weer van die triestelingen met BMW vlaggetjes zwaaien.
Nathan zegt
de bmw kwam er niet aan te pas
Maarten G zegt
Hoewel hij in het echt nog best mooi is kan ik als enige pluspunt van deze nep-Gallardo bedenken dat hij belachelijk goed verkoopt, onterecht overigens. Waarom een R8 als je ook gewoon een F430, Gallardo of DB9 kan hebben?
Bob. zegt
@Lincoln: Voor mij is dit geen reden om niet met BMW-vlaggetjes te gaan zwaaien. Proficiat, Audi!
*zwaait vrolijk met zijn BMW-vlaggetje*
AppieFlappie zegt
@Maarten G
Misschien omdat een R8 stukken goedkoper is? Een R8 heb je al voor 146.000. Een gallardo vanaf 216.000. Dat scheel toch (ff rekenen) 70000 euro. En hij is nogal best uniek gestyled. Dus keuze snel gemaakt.
RScosworth zegt
@ Maarten G
Omdat je dat ook niet kunt.
Een R8 heb je ‘al’ voor anderhalve ton waar je voor de door jou genoemde bolides meer dan twee ton op tafel moet leggen.
AppieFlappie zegt
en mocht je het willen weten. Een F430 heb je vanaf 196.000 en een DB9 vanaf 210.000 euro.
Kortom: bull crap shittie opmerking. Een r8 is een betaalbaare superauto die nog eens op nummer 1 eindigt. Drm wint Audi….
Hugo zegt
HHahaha :D
Maarten G zegt
Als je 146.000 (in de meeste gevallen flink wat meer voor de opties) voor een R8 kan neertellen ben je echt niet zo arm dat pak ‘em beet een DB9 te duur zou zijn.
Windhoos zegt
@Maarten, ik kan me daar eigenlijk wel in vinden, maar wanneer Audi met de V10 Biturbo voor de R8 komt dan zie ik geen reden meer niet voor de R8 te kiezen.
lincoln zegt
@maarten.g .. @appieflappie .. gaan jullie ,m nou wel of niet kopen.??
pipo zegt
dos laat lang op zich wachten, denk dat we stilletjes aan een ambulance moeten bellen… ;)
Windhoos zegt
@pipo, bel jij of bel ik :-D
lincoln zegt
Dos is aan het broeden .. en dat voorspeld niet veel goeds….
AppieFlappie zegt
hahahah
Kopen?? Zelfs al had ik het geld ervoor, zou ik me niet wagen aan een supercar. Ik ben geen type die graag aan de rest van de wereld wil showen wat voor een mooie wagen die rijd.
G. de Groot zegt
“zie ik geen reden meer niet voor de R8 te kiezen.”
Heb je er wel eens goed naar gekeken :P?
Windhoos zegt
@ G. de Groot
Ja hoor, een smaak kwestie wellicht?………………
Johan zegt
BIG smile:
en mercedes nog helemaal onderaan ook…
…mijn dag kan niet meer stuk
Maarten G zegt
@Windhoos
Dat zal vast een lekker bommetje worden. Mits het geluid er ook flink op vooruit gaat natuurlijk ;-)
@Lincoln
Parkeer die R8 maar in m’n garage want ik vind het een prachtige sportwagen, alleen geen terechte winnaar. Maar indrukwekkend is hij wel..
bnc zegt
Terechte winnaar maar ook een terechte opmerking in het uitslag filmpje “How much help did audi get from outside?”
Nuja doet er niet echt toe, het resultaat is er.
Windhoos zegt
@Maarten
Het is de geknepen versie van de RS6, filmpje staat onder de RS6 blog ;-)
pipo zegt
@ windhoos: we zullen er elks eentje bellen voor alle zekerheid :)
YK zegt
LOL, heb massal iedereen aan het gewapper met BMW-vlaggetjes geholpen
*Pakt fier den Vlag van zijnen Deutsche Marke BMW op en zwaait ‘m triomfantelijk door den Lucht*
Windhoos zegt
@pipo
één is genoeg, hij komt toch niet meer naar Audiland, de schijtbroek :-P
G. de Groot zegt
@Windhoos,
Klopt, zelf vind ik hem een beetje vreemd met z’n anderskleurige zijkantjes en z’n kieuwen waar dan een koplamp in zweeft. Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk ^.^ .
In de woorden van James May: “I know they keep wittering on about how much they’ve modified the weight distribution, and I know it has a different engine, but in the end it’s based on the Lamborghini Gallardo, which was designed as a Lamborghini Gallardo and looks better as one.”
Thom Holwerda zegt
Mooi ook hoe iedereen het er mee eens/oneens is… Terwijl ze zelf waarschijnlijk in geen van allen op deze lijst ooit langer dan 3 minuten gereden hebben :).
Alwood zegt
wtf?! is de laptime in het natte sneller dan droog?! :? nu snap ik het niet meer! en mijn liefde voor de huidige M3 blijft onvoorwaardelijk ;)
Rick dos zegt
Laat ik ten eerste VAG feliciteren! Voor het feit dat ze eindelijk een goede aankoop hebben gedaan door Lamborghini te kopen. Want laten we eerlijk zijn, zonder Lambo was Audi nooit tot dit punt gekomen. Lambo kopen is goed voor Audi geweest. Jammer dat dat niet ook omgekeerd het geval is.
Wat ik ook wel leuk vind, is dat BMW met een M3 coupé ook hoge ogen gooit! Kan je nagaan als ze met een èchte sportauto komen….
Maar wat ik het allerleukste van dit alles vind, is dat de Audi boys eindelijk iets te vieren hebben. Ookal moet Audi (zoals altijd) hulp hebben.
*pakt ook z´n BMW vlaggetje op en begint te wapperen.*
Chief_S5 zegt
@ Alwood: Quattro hé.. :P
Nog een reden om een R8 aan te schaffen. Nu heb ik alleen nog het geld en een rijbewijs nodig.. :) *Zwaait met Audi-vlaggetjes en gaat staren naar Audi poster* :P Nou ja, heel mooi gedaan Audi. ;) Hoop dat jullie dit zullen doorzetten in de andere wagens van jullie. En inderdaad, volgens mij is Rick Dos een boek aan het schrijven/typen of heeft hij een hartverzakking gehad. :)
robert zegt
ik wil een cayman!!! :)
Chief_S5 zegt
@ Rick Dos: Hé, vind je jezelf nou niet ietsjes te ver gaan uitlokken? :?
Rick dos zegt
Pourquoi? Zeg ik iets verkeerds dan?
M3Power zegt
Wtf FUCK R8 ! :-{
Windhoos zegt
Nee, juist niet. Wel een beetje tegen de verwachting in Rick ;-)
SimonMc zegt
En de CLK63 black series?Of valt die in een totaal andere klasse?
1*murci,1*aston zegt
Kan deze uitslag best begrijpen,
sinds ik daar een testrit heb in gemaakt ben ik er echt verliefd op,
Op zich zijn alle wagens zoals een M3, 911, opel GT, lotus, enz… goeie drivers cars maar ze ontbreken elk wel iets. De R8 piekt misschien nergens in de matrix maar is wel beste gemiddeld.
En zeggen dat een gallardo en een R8 idem dito zijn is bewijzen dat je eigenlijk niets van wagens kent. In dat geval een tip, ga ff ingenieur studeren neem de specs is grondig door en haal je wijsheid vervolgens niet uit granturismo of je xbox. Misschien heb je dan tegelijk ff tijd om geld te verdienen en effectief eerst met zulke wagens te rijden eer je onzin uitkraamt.
Er is bij wijze van spreken meer gelijkenis tussen een audi A4 en een bmw 3, en dat zie je ook in de datalog’s van zulke wagens ongeacht welke badge er op die motor hangt.
Agly zegt
Eindelijk toch wel een duidelijke erkenning, vind ik persoonlijk. De anderen zijn ook wel schitterend maar de R8 heeft duidelijk iets !!!!
Ferruchio zegt
ziezo, nu weten we dat Audi “hoofdsponsor” is van Autocar :D
Arthur zegt
“Hangt de BMW vlag uit”
AMG zegt
Mij kan je blij maken met de Audi R8 (of met een CL 65 AMG).
Windhoos zegt
@Rick Dos
Alleen ben ik het niet met je van mening dat het niet goed was van Audi lamborghini te kopen, lamborghini stond destijds toch echt aan de afgrond, bovendien is (behalve de styling aan het exterieur dan) alles, maar dan ook echt ALLES Audi aan lambo
Nick zegt
Ik wist dat de Audi R8 qua ergonomie en afwerking wel de beste zou zijn.
Maar nummer 1, ik had hem waarschijnlijk 2 of tenminste 3e gezet.
joostje zegt
@ rick dos. ” Lambo kopen is goed voor Audi geweest. Jammer dat dat niet ook omgekeerd het geval is.”
Doordat Audi de eigenaar is van Lamborghini is de kwaliteit van de autos met stappen vooruit gegaan. Een murcielago zit ff wat strakker in elkaar geknuttseld dan een diablo. De Italiaantjes met een zware duitse stempel zijn een stuk betrouwbaarder geworden. En volgens mij vieren de Audi jongens bijna elk jaar hun overwinning in de 24 uurs race van Lemans…. just my 2 cents.
Windhoos zegt
Kan ik als Audi fan eigenlijk wel beamen Nick! De Porsche 911 GT3 RS moest eigenlijk op een eerste plaats staan
Chief_S5 zegt
@ Rick Dos: Probeer het met wat meer humor te schrijven. Want sommige mensen kennen je niet goed genoeg, en zullen dus boos op je worden, wat dus weer extra gelul hier brengt. We weten dat je slechte ervaringen hebt met VAG-Auto’s, maar probeer het merk Audi, Volkswagen of welke VAG-merk dan ook buiten jou ervaringen eens wat minder te beledigen. Ik bedoel het goed, en dwing je natuurlijk tot niks. :)
Trouwens, ik denk dat Lamborghini maar een paar onderdelen deelt met de R8. Quattro=Audi. Magnetic Ride=Audi. Motor=Audi. Tja, misschien kan jij nog wel wat bedenken wat van Lamborghini is. Het raarste vind ik dat in de Mini Cooper een PSA-Motor zit, terwijl BMW bekend staat om hun state-of-the-art motoren. Maar dat is natuurlijk een ander geval dan dit.
Iig, ik heb geen zin in discussie. Ik wil je een paar dingen geven waarover je misschien kan nadenken. Ik ga slapen aangezien ik morgen weer vroeg opmoet. Slaapse Autobloggers (en Rick Dos ;) ). :)
db zegt
de R8 verdient het wel, hij doet de Nurburgring sneller dan een 997 GT3 RS ondanks hij maar 5 pk meer heeft, en dat hadden vele niet verwacht denk ik ;)
Chief_S5 zegt
Oh ja, en volgens mij is de kwaliteit van de Murciélago en Gallardo toch echt te danken aan Audi. Want van de Diablo konden we niet zeggen dat het bepaald nou een degelijke auto was.. :) Maar oké, dat is mijn gedachte mensen!
Jonas zegt
Aan alle audi-fanboys: proficiat :p
Aan alle BMW-fanboys: wees sportief en erken je betere!
De r8 is zeker een prachtige wagen en in mijn ogen superieur aan de m3, ik ben het volledig eens met de uitslag
G-level zegt
@ chief_S5
ik denk dat het tijd word dat je je ogen opendoet…
en kom niet af met de vraag ” wat bedoel je”!!!!!!!!
you know damn good what the f*ck I’m talking about!!!
f*cking dumb b*tch
Rick dos zegt
@1*murci,1*aston
“Op zich zijn alle wagens zoals een M3, 911, opel GT, lotus, enz… goeie drivers cars maar ze ontbreken elk wel iets. De R8 piekt misschien nergens in de matrix maar is wel beste gemiddeld.”
“Misschien heb je dan tegelijk ff tijd om geld te verdienen en effectief eerst met zulke wagens te rijden eer je onzin uitkraamt.”
Gezein deze uitspraak neem ik aan dat jij dit dus gedaan hebt? En zeg nou eens eerlijk, hoe rijdt zo´n Opel GT nou?
@ Windhoos
Ja, ik wil het allemaal spannend houden. ;)
Dat is waar, maar stel jezelf nou eens deze vraag: Waarom zou een groot concern, zoals VAG, een autofabrikant opkopen die op sterven na dood is? Economisch gezien is dat toch onlogisch? TENZIJ er wat te halen viel wat men nodig had…..
@joostje
Ja, maar de duitse degelijkheid is ook in het design gekomen. Hou me ten goede het zijn geen lelijke auto´s, maar het is geen Lambo meer zoals we het vroeger kende.
En de 24 uur van Le Mans die kan elke autofabrikant op ze sloffen winnen als er geen concurrentie is. Als ze eenmaal concurrentie hebben dan zijn ze nergens meer, zie American LM series. Porsche die een klasse lager zit wint makkelijk van Audi. Dus ja als je een holle overwinning wil vieren…….then be ny guest….
@Chief_S5
Thx voor de tip. ;) Maar laten we eerlijk zijn, I am the man you guys love to hate! :)
w0o0dy zegt
wel een aantal opvallende resultaten….. de C350 moet echt een geweldige sedan zijn geworden (zeker voor een “huis-tuin en keuken”-auto)…. sneller dan een M3 en een Murcie LP640 in de regen, en net zo snel als de Lotus 2 -Eleven en de GT3 RS…. who would have guessed that one?
Dat de R8 wint dat is een opvallende uitkomst, maar goed…. het is dan ook een fijngeslepen Gallardo…..Waarom staat de Gallardo Superleggera er niet tussen? Die maakt qua rondetijden vrijwel zeker gehakt van dit rijtje (toch?)
Dat de Megane mee mag doen is een prestatie op zich, dat de auto 7e wordt is een felicitatie waard… op naar de Renault dealer dan maar….
Als de C350 zo goed is….. hoe zal de C63 dan zijn? Het uitganspunt is een erg goede auto….. maar goed, dat is bij de M3 ook zo en daarvan zeggen de heren “blunt on the track” oftewel niet zo scherp en gefocussed als de oude (laat staan de oude CSL)…. da’s toch wel erg jammer want BMW kan het wel… Nou ja, misschien hebben ze iets teveel opgespaard en wordt de nieuwe CSL wel weer een echte topper, die de naam waardig is…. deze is het kennelijk net niet.
G. de Groot zegt
Misschien interessant om te zien hoe de R8 het tegen de Z8 doet?
m5 zegt
jammer ik dacht dat het de m3 was maar het is die platgeslagen golf op een lambo onderstel
G. de Groot zegt
Of misschien R8 vs. M6
Windhoos zegt
m5 schrijft,
10 September 2007 om 22:04
jammer ik dacht dat het de m3 was maar het is die platgeslagen golf op een lambo onderstel
——————————————————————————————
Een onderstel op de watte?…….
Lees eerst dit ff alvorens je met dit soort domme uitspraken komt (laatste alinea)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lamborghini
———————————————————————-
@ Windhoos
Ja, ik wil het allemaal spannend houden.
Dat is waar, maar stel jezelf nou eens deze vraag: Waarom zou een groot concern, zoals VAG, een autofabrikant opkopen die op sterven na dood is? Economisch gezien is dat toch onlogisch? TENZIJ er wat te halen viel wat men nodig had…..
——————————————————————————-
De naam lamborghini misschien? Laten we wel wezen, lange tijd voordat Audi hen had overgekocht was het zekers geen kleintje ;-)
Windhoos zegt
het derde gedeelte was dus een reactie van Rick Dos
Rick dos zegt
@Windhoos
Dus ze hebben Lamborghini uit sentimentele overwegingen opgekocht? Dat geloof je zelf toch niet? VAG is toch geen liefdadigheidsinstelling?
Leozonderdeo zegt
volkswagen jetta aan de top!
*vlag zwaait*
Windhoos zegt
Neen Rick je begrijpt me verkeerd, ze probeerden gewoon om op het succes van Lamborghini voort te borduren en dat is ze imho ook aardig gelukt ;-)
Rick dos zegt
Uhm windhoos, hoe kun je nou op het “succes” voortborduren als het bedrijf op sterven na dood is? Als een bedrijf op sterven na dood is, dan is er toch allang geen succes meer?
Luc zegt
waarom moet dat een dure auto zijn?
Een lada kan toch ook goed als rijdersauto zijn, pure onzin dit. Iedereen bepaald zelf wel welke auto het best rijdt
ik was de luc die hier vaker kwam, ik ga nu verder me teen site erbij, omdat meerdere vaker ook luc gebruiken
Windhoos zegt
Maar wel gehad Rick, de Diablo was wellicht geen technisch hoogstandje maar desondanks wel zeer populair en dan heb ik nog gezwegen over de Countach en de Muira!
Er was slechts een speldenprikje nodig (in dat geval een “beetje geld”) een autobedrijf met zoveel allure weer tot leven te wekken.
Rick dos zegt
En dus komen we weer terug op mijn oorspronkelijke vraag namelijk:
Waarom Lamborghini opkopen? Economisch gezien is het onlogisch. Het was een grote gok, want Chrysler en de zoon van Soeharto konden vrij weinig beginnen met Lambo.
Windhoos zegt
Of en toe moet je nou éénmaal een duik in het diepe nemen, al neemt dit niet weg dat ik het schijnbaar een minder grote gok vind dan jou. Iedereen kent Lamborghini ook toen ze op sterven na dood waren, maar geef de consument ff weer een impuls en ze komen weer als bijen op het merk af ;-)
bnc zegt
@ Windhoos
Ik volg Rick Dos :)
Ik geef toe, ik ben geen grote audikenner/liefhebber maar zeggen dat ze Lamborghini alleen opgekocht hebben voor de naam vind ik toch redelijk kortzichtig.
De kerels van Autocar in het filmpje zeggen iets gelijkaardig:
“How much help have they had from outside though?” – “I don’t know, lots obviously…”
Nuja, dat maakt de audi niet minder goed natuurlijk en vind het zeker de terechte winnaar.
Chief_S5 zegt
@ Rick Dos: Tja dat is wel zo… :D
@ G-level: Sorry, maar ik begrijp je niet. En ik hou niet van dat brutale gedrag. Heb ik jou iets aangedaan? En aan je weinig voorkomende naam ben je denk ik ook nieuw hier. Ooit van respect gehoord? :?
joep zegt
1*murci,1*aston schrijft,
10 September 2007 om 21:42
Op zich zijn alle wagens zoals een M3, 911, opel GT, lotus, enz… goeie drivers cars maar ze ontbreken elk wel iets. De R8 piekt misschien nergens in de matrix maar is wel beste gemiddeld.
Ja dat zeg ik nou ook al jaren dat die matrix echt de beste auto is!!!
Windhoos zegt
Dat zeg ik ook niet bnc, wellicht dat ze er ook wel een beetje techniek van hebben geleend, maar daar ben ik eerlijk gezegt niet zo van op de hoogte. Wel weet ik dat Audi met alleen al het binnenhalen van Lamborghini wel al een beentje voor had door het verleden van Lamborghini en daar doet het feit dat ze (bijna) failliet waren natuurlijk niets aan af
Rick dos zegt
@Windhoos
Oh mooi, je bent in ontkennigsfase. ;) :P
Vraag je dan ook eens dit af: Waarom als er S of RS modellen uitkwamen was dit in samenwerking met externe bedrijven (Porsche etc.) totstand gekomen en hadden de motoren altijd turbo´s en stelde het weinig voor. Maar sinds ze in het bezit zijn van Lambo hebben ze ineens ongeblazen motoren en ontwikkelen ze de auto´s zelf.
Het is overduidelijk dat ze Lambo hebben opgekocht voor de know-how. Net zoals Mercedes AMG heeft opgekocht. Ze hadden de know-how gewoon niet in huis.
joep zegt
AppieFlappie schrijft,
10 September 2007 om 21:01
hahahah
Kopen?? Zelfs al had ik het geld ervoor, zou ik me niet wagen aan een supercar. Ik ben geen type die graag aan de rest van de wereld wil showen wat voor een mooie wagen die rijd.
Ja maar ja maar, tis toch zonde om zo een mooie wagen in de garage te laten staan??
mashell zegt
“Waarom Lamborghini opkopen? Economisch gezien is het onlogisch.”
Tja, VAG kocht ook Bentley en Bugatti, eveneens economisch lastig te verantwoorden. Ik gok dat het prestigedrang van Piech geweest is, en eigenlijk is het voor VAG best goed uitgepakt.
TimMR2 zegt
@AppieFlappie: Ook eens aan gedacht dat je zo’n auto voor jezelf kunt kopen en zelf van ’t rijgenot kan genieten, je hoeft zo’n auto niet aan iedereen te showen ;)
Windhoos zegt
@Rick Dos, de 924 was in feite ook gewoon een Audi hoor, bovendien vraag ik me dan trouwens ook af hoe het zit met de Audi Quattro want daar zat destijds ook al een turbomotor in…….
Turbopaultje zegt
Wat een hoop hete gebakken lucht om die R8 door Autocar. Wie ? Autocar…………
Heb zelf in die R8 gezeten, alles in detail bekeken. HIer en daar best aardig voor een sportwagen. Heb niet gereden, hoef ik ook niet. Het is een fake sportauto.
De Gallardo Superleggera is de referentie. Punt. de Enige die in de buurt van de Veyron kon blijven op een mooi bergparcours volgens Sportauto. de Rest incl. R8 was al snel zoekgereden……….. En de Gallo, prachtige moeder van lelijke bastaardkindje R8……, is ook nog wel als zeer sportieve , daily driver inzetbaar.
Jordey zegt
ik zie mijzelf als zitten in de R8.
ga liever voor de m3 ( toch Wout?! ) maar als ik deze heb, tja..
bekijks hé!
hou ervan om om half 5 op te staan en te gaan rijden.
ik vindt grijs alleen saai staan op deze auto.
liefst in het zwart met die kleur interieur in het filmpje.
mark zegt
bmw pas op de 6de plaats
Indd een premuim merk, grapjasse toch
Audi is the best. Good done!
Jeroen zegt
Hahah prachtig om al die kinderachtige BMW fanboy reacties te lezen. Word eens volwassen zeg!
Verder: Heel leuk natuurlijk voor Audi, R8 is natuurlijk ook ontzettend gaaf ding!!
Rick dos zegt
@mashell
Ben het wel met je eens. Maar deze aankopen zijn wat beter te verklaren. En dat zijn de W motoren van VW. VW had een grote investering gedaan in die motoren en kon ze niet weg zetten (verkopen). En dus de Conti GT…..
Inzake Bentley was het VAG in eerste instantie ook te doen om RR. Maar aangezien BMW al een vinger in de pap had (en nu weet ik niet meer zeker of dat iets contractueels was of in de vorm van een aanmerkelijk belang) bij RR is het op een gegeven moment op een akkoordje gegooid. Daarom kon BMW pas in 2003 daadwerkelijk met een nieuw model komen voor RR.
Bugatti is een prestige project zonder twijfel. Ik persoonlijk heb het vermoeden dat men bij VAG vond dat ze de 400km/u superauto niet geschikt vonden voor de Bentley en dat ze daarom zijn overgeschakeld naar Bugatti om hun W16 motor te kunnen ten toon spreiden.
@Windhoos
Inderdaad, maar waarom ineens van je geloof afstappen?
Turbopaultje zegt
Dezelfde Autocar over de R8, Gallo, Veyron ,GT3RS en DB9 ………….
http://www.youtube.com/watch?v=RTX76btGqPs&eurl=
Britten, het blijven rare gasten.
Windhoos zegt
@Rick dos, wat betreft dat heb je wel een goed punt, dat heb ik ook nog nooit zo goed gesnapt. Volgens inside info zal Audi waarschijnlijk echter wel weer overstappen op turbo motoren
CSL zegt
zei iemand daar gallardo!?
Pannekoek zegt
@ Windhoos & Rick dos
Jajajaja, vergeet niet waar dit topic over gaat over de Handling !!
En eeuh Windhoos, ik weet niet of je dit al lang bezoekt.. maar eeeeuhh..
Als je in een discussie bent met Rick dos, heeft hij gelijk, want hij is slimste en meest briljanste persoon van dit blog!
Ik ken dr ook niks an doen..
En als jullie willen echt willen weten waarom de R8 heeft gewonnen.. (jullie komen er zo te zien niet uit(?)).
Dan zal ik wel even het antwoord verklappen.. ;)
Tadaaa.. De versnellingsbak en de ophanging.
raul8711 zegt
Nice :D I like!!
Oftewel, Audi weet inmiddels hoe ze drivers cars moeten maken!
mashell zegt
@Rick dos
Zouden ze allen vanwege die W motoren zo ver gegaan zijn? De W motoren zijn eigenlijk gewoon 2 VR6 blokjes gekoppeld dus die investering in de W12 viel wel mee. Als het bij wat snelheidsrecords op Nardo was gebleven had niemand daar vreemd van opgekeken. Ik denk serieus dat Piech met die top-end merken heeft willen aantonen dat VAG het nummer 1 automotive technologie concern is, eigenlijk wou ie gewoon Mercedes overtroeven.
evo zegt
@Turbopaultje:
Ik heb het ‘beroemde’ filmpje inmiddels nog een keer helemaal bekeken, maar ik zou niet weten waarom die Britten nu opeens ‘rare gasten’ zouden zijn na het bekend maken van de uitslag van de Best Driver’s Car competition. Volgens mij komt de R8 in dat youtube-filmpje er ook helemaal niet slecht uit. Goed, misschien vond Chris de GT3 RS nog wat vetter, maar vergeet niet dat het in dát filmpje droog was. Bij de Best Driver’s Car competition hebben ze de auto’s ook getest op nat wegdek. En als een R8 dan sneller is dan de GT3 RS…. tja.
Turbopaultje zegt
@evo: Bij een supersportwagen gaat het niet alleen om kille cijfers, het gaat om alles. De ervaring, het gevoel, de sensatie die bij een supersportwagen horen etc.
En daar scoort de R8 niet top of the bill. Het is een Audi, dat zegt alles. Een GT3 RS is de betere supersporter, en de Gallo nog een beetje beter.
evo zegt
Turbopaultje, niet top of the bill? Goede sound, perfecte handling (ook op nat) en prima te rijden buiten de track. Het gaat zeker niet alleen om de kille cijfers (dat weet ik en daar zouden meer mensen van op de hoogte moeten zijn), maar de hiervoor genoemde drie dingen vind ik al behoorlijk belangrijk om als ‘best driving car’ uitgeroepen te worden. Als andere dingen als prettige besturing en remmen en dergelijke dan ook in orde zijn, dan zou ik niet weten waarom de R8 deze titel niet zou verdienen.
Goed, ik ben geen Audi-fan zeg ik bij deze. Maar als de Audi echt zo goed is als blijkt uit het filmpje dan kan iedereen eigenlijk alleen maar in z’n handjes klappen. Zo verschrikkelijk duur is een Audi R8 nu ook weer niet. Een supersportwagen binnen handbereik dus. En voor de wat minder (financieel) gelukkigen onder ons is er dus nog altijd een Renault Mégane R26…
bartholomeo zegt
De m5 is toch beter
*steekt bmw-vlaggetje in brand*
mooie overwinning van audi, en had er een bmw badge op gehangen waren de aandeelhouders van bmw hier ook weer gelukkig
Rick dos zegt
@Windhoos
Ga ik heel lullig doen, maar ik denk (weet het eigenlijk wel zeker ;) ) door de M3….
@Pannekoek
Hahahahahahaha :lol: GEK! En aan een gek geef je geen ongelijk! ;) :P
@Mashell
Ik persoonlijk denk dat ook de W motoren op een gegeven moment een prestige project is geworden. Er was met veel tam-tam aangekondigd dat ze een W motor hadden die de potentie had om 1000 pk te leveren. Men was volgens mij in de veronderstelling dat dit een revolutie in de autoindustrie zou betekenen (dus dat ook andere fabrikanten zouden overstappen op W motor). Alleen kwam die kentering er nooit. Het was op een gegeven moment ook een geval van “veel geschreeuw weinig wol”. De claim was immers gebaseerd op testbank resultaten. En dus het 400 km/u project.
1*murci,1*aston zegt
@rick dos
Wel die opel gt heeft mij enorm verrast, het is geen echte sportkar pur sang zoals een caterham. Plus het is en blijft een opel en dan nog is gemaakt in de states, hoewel een corvette daar ook geboren wordt en dat is een grandioos goede wagen.
Maar wat een fun voor zo weinig geld, leuke hernemingen, fijn motorgeluid, looks die toch wel redelijk brutaal zijn, redelijk consequent naar zen concept toe, en eigenlijk zoals de audi gemiddeld een zeer goede wagen voor zen prijs.
Het is natuurlijk leuk om reviews te bekijken/lezen van ferrari, pagani, bugatti enz.. Maar met die auto’s rij je echt wel niet elke dag, beetje te intensief soms. Beetje andere klasse en vergelijking. vandaar dat ik wel begrijp waarom porsche het hier niet haalt en al zeker geen gt3 die toch wel redelijk vermoeiend is voor elke dag. Beeld ik me in, ik bezit namelijk geen porsche ;)
BTW leuke huizen als ik op je naam klik.
lincoln zegt
@Rick Dos .. kap nah ..
omdat ze bij BMW de boel marketing techinsch beter voor elkaar hebben .. omdat ze bij BMW een kleiner modellen gamma hebben ..
omdat ze bij BMW meer netto winst per unit maken ..
omdat BMW een minder log bedrijf is ..
wil dat niet zeggen dat de VAG group een stelletje heikneuters zijn ..
zolang er voor beide fabriekanten oelewappers/consumenten genoeg zijn om ze in leven te houden zegt dat genoeg.
maar aan de andere kant .. strijd moet er wezen .. ook al gaat het over de grootst mogelijke onzin …. joepieeeee
Greg zegt
Ik ben het volledig met Windhoos eens en vind dat een hoop mensen hier meneer Dos napraten…
Lambo kopen is een strategische keuze geweest van Audi. Men wist dat men het merk nieuw leven in kon blazen en idd, het roemrijke verleden is daar zeer belangrijk bij geweest. Want VAG had nog geen supersportcar merk in bezit, en met Lambo werd dat een feit.
Lamborghini opkopen puur voor hun know-how lijkt mij zeker niet het motief van Audi. Ik kan me totaal niet voorstellen dat er hier mensen zijn die dat serieus menen. De laatste auto die Lambo zelfstandig had ontwikkeld was in de jaren ’90, een Diablo. Laten we elkaar niet voor de gek houden hier…. Wat schiet Audi ermee op om voor jaren ’90 know how, Lamborghini op te kopen. Zou het niet veel verstandiger zijn om in dat geval 1 lambo aan te schaffen en volledig los te strippen en daarna de know-how verkrijgen?? Ik bedoel, hun engineers zijn ook zeer capabele mensen..
Martijn zegt
@ Rick Dos, laat nou maar jonge ik ben het helemaal met je eens… maar sommige mensen hebben een andere intepretatie op autorijden dan ons bmw liefhebbers en daarom botsen dit soort dingen nog wel eens. Gun de audi fans hun plezier!!!
Gefeliciteerd jongens de audi R8 winnaar, neutrale 4 wielaangedreven auto die ook nog wel snel is!!
*(mijn mening? –> Audi, vierwielaandrijving–>4.2fsi–>R8 Saaaaii *Gaap*)
Floris zegt
“Dat is waar, maar stel jezelf nou eens deze vraag: Waarom zou een groot concern, zoals VAG, een autofabrikant opkopen die op sterven na dood is? Economisch gezien is dat toch onlogisch? TENZIJ er wat te halen viel wat men nodig had…..
@Rick Dos,
Het is juist logisch een op sterven na dode sportwagenbouwer te kopen. De potentie is groot, immers VAG neemt expertise mee op het gebied van efficiente productie, kwaliteit, etc waar Lamborghini in het verleden juist de problemen mee had, en VAG heeft de mogelijkheid imago en historie te kopen tegen een relatief gunstige prijs. Je ziet dan ook dat ze relatief makkelijk Lamborghini uit de shit hebben gehaald.
Kracht van de combinatie zeg maar. Niet voor niets gaan er miljarden euro’s/dollars om in de aankoop en verkoop van slecht lopende bedrijven. De potentie is vaak weldegelijk aanwezig, en kan je de oplossing voor de problemen vinden dan heb je tegen een gunstige prijs goud in handen.
Tuurlijk zal VAG hier en daar niet ongevoelig zijn geweest voor enige prestige, aan de andere kant koopt zo’n concern niet zomaar merken c.q. fabrieken op voor de lol. Het blijft een financiële onderneming die verantwoording dient af te dragen aan de aandeelhouders, en die gewoon gezonde cijfers moet laten zien.
Tot zover klasje economie, laten we het weer over de auto’s zelf gaan hebben ;-)
SugarFree zegt
@ Thom Holwerda
Dus? Wat zou het?
Om een mening te hebben hoef je niet alles uitgeprobeerd te hebben.
Als mensen pas een reactie zouden mogen plaatsen als ze in de besproken auto hebben gereden zou het angstvallig stil worden hier.
Of zou jij de enige reageerder zijn?
OT
Knappe prestatie van Audi. Jaaaren geleden zouden ze een dergelijke titel niet hebben kunnen winnen. Het zal zeer pijnlijk zijn voor, voornamelijk, BMW.
de sjonnies zegt
Moeten we de BMW – Mercedes en Audi strijd niet zien als een typisch Duitse aangelegenheid?
Mercedes en BMW keken elkaar jaren ‘ín de ogen’ en opeens stond Audi daar als premium merk tussen (Dit is overigens door een Duitse Daimler Benz BoBo officeel aan mij verteld tijden een cursus)
Dus zag Ferdinand Piech waarschijnlijk meer brood in ‘premium’ en heeft hij Bentley, Lamborghini en Bugatti gekocht.
Ergens in het VAG concern kan momenteel een interne strijd ontstaan zijn met aan de ene kant Audi- Lamborghini en aan de andere kant Porsche.
Audi werkt met Lamborghini samen en zo ontstaat de R8, waarbij ik me kan voorstellen dat Porsche niet gelukkig is.
En deze Autocar verkiezing is misschien wel de grootste teleurstelling voor Porsche !
mark zegt
In mijn ogen kent Rick dos juist niets van auto’s.
VAG heeft lambo binnen gehaald voor de know how, ya right.
Geloof mij, de know how hebben ze zeker en dat is belangen niet de reden dat ze Lambo in huis hebben gehaald. De veyron is in de tijd ontwikkeld uit liefde voor de auto en winst was daarbij helemaal niet belangrijk daar ze verlies hebben ipv winst bij dit project.
BMW en Mercedes zien elkaar genoodzaakt samen te werken omdat ze het vuur aan de schenen voelen van het hele VAG-concern en van andere grote autoconstructeurs zoals Toyota.
Als 2 vechten om een been (bmw en mercedes) dan loopt den derde (Audi) er mee heen.
Greg zegt
@de sjonnies
Porsche maakt geen deel uit van VAG, dus een interne strijd met Porsche aan de ene kant is niet aan de orde.
tdj zegt
Het enigste wat VAG van Lambo heeft gekocht is het imago.. De techniek kan een mega concern als VAG echt wel zelf ontwikkelen..
d'n Herry zegt
Het is toch duidelijk dat R dosje ooit eens ernstig is gekwetst door de vag. Hoe kan het anders dat dergelijk, toch op vele vlakken intelegent persoon zo blindelings tegen de vag is, psyhologisch klopt het hoor, het is ergens een jeugd trauma of zo iets.
Die vag, bmw en mb is echt wel een fetisch hier, straks beginnen jullie met terrorisme. Dan zijn jullie net zo extreem onjuist bezig als treehugers die daar auto’s opbranden en de uitlaat volspuiten met isolatieschuim. Al die speculaties en ophemelingen en inquisities.
Eens een samenwrking is nu echt niet zo speciaal, zie maar naar dat bluetec geval. Gewoon een kwestie van kosten drukken en promotie maken.
H.
Piet zegt
@Rick Dos
Ik vind het allemaal wel hele mooie theorieën die je eraan overhoud. Maar feitelijk kan je niks hard maken en zijn het dus allemaal aannames. En zolang je niet met hard bewijs (bronnen, cijfers enz…) aan kan komen slaat je betoog dus totaal de plank mis.
Lamborghini is een naam met heel veel merkwaarde, o.a. door de geschiedenis en de exclusiviteit die de naam met zich mee brengt. Op het moment dat zo’n bedrijf op het randje van de afgrond staat is het mooi een kans voor VAG om zo’n bedrijf voor een ‘prikkie’ op te kopen. VAG hoeft hierna dan ook relatief weinig te investeren met de kennis die ze al hebben om het weer op de rails te krijgen.
Daarbij komt vast en zeker ook kijken dat er kennis in huis gehaald wordt van Lamborghini. Mooie wisselwerking toch, investeren, het bedrijf weer winstgevend maken en ook nog eens kennis opdoen. Dubbele winst situatie.
Het zal ook vast en zeker bijgedragen hebben aan het succes van de R8. Maar ik zie BMW dit niet doen. BMW is dan ook dit keer niet eerste geworden. Is VAG dan dom of BMW? Loop dan ook niet gelijk te zeiken. De volgende keer mag jij weer met je vlaggetje zwaaien.
Jos J zegt
Ach kom op bmw boys! De M3 is in ieder geval wel een betere drivers car dan de Megane!
Mooi werk van Audi btw ;)
Markus zegt
@ Piet hierboven: Uhm en dit dan? Hoe kun je hard maken dat een R8 inderdaad de beste drivers car is (spijt me, het is wel heel erg on-topic misschien) ? In ieder geval niet met de cijfers want in dat wazige overzichtje kun je zien dat ie niet de snelste is… dus, hoe dan wel?
Dat gelul hierboven allemaal is wel weer aardig van de orde: BMW is beter! Nietes! Lamborghini is beter! Nietes! Welles! Nietes!
>gaap
SugarFree zegt
@ Markus
Hoewel…. Autoblog bestaat natuurlijk toch een beetje bij de gratie van de jaloezie en de jongensachtige betweterigheid van haar reageerders…
Offtopic:
Je bedoelde zeker off topic ipv on topic? :)
de sjonnies zegt
@ Greg – heb je gelijk in, er is echter wel duidelijk een link tussen VAG en Porsche en daar doelde ik ik op
Greg zegt
@de sjonnies
Yepz… I understand. Deed alleen even moeilijk… :-P
YK zegt
“De Gallardo Superleggera is de referentie. Punt. de Enige die in de buurt van de Veyron kon blijven op een mooi bergparcours volgens Sportauto. de Rest incl. R8 was al snel zoekgereden……….. En de Gallo, prachtige moeder van lelijke bastaardkindje R8……, is ook nog wel als zeer sportieve , daily driver inzetbaar.” Mooi gezegd turbopaultje
@ bartholomeo, waarom moet die BMW-vlag zo nodig in de fik? Je KAN het ook net zoals de rest gewoon zwaaien, meer hoef je niet te doen.
*zwaait ruhig durch mit zeinen BMW-Flag*
Windhoos zegt
@Pannenkoek, ik loop al sinds maart mee en ondertussen heb ik de heer Dos best wel leren kennen alleen ben ik er nog niet overuit of hij de slimste en/of de briljanste is. Volgens mij is hij eerder de luidrustigste ;-)
Ari_M6 zegt
@ G-level
Wtf is jouw probleem. dat lambo gedoe het zal allemaal wel , maar dan hoef je tog nie zo brutaal te gaan doen.
On topic : jammer , kdacht niet dat het de R8 zou worde. maar jah dan heeft audi behalve Le mans nog iets te vieren.
Rick dos zegt
TUT! TUT! TUT! Stel een paar kritische vragen aan de Audi fanboys en dan beginnen ze ineens te happen? Dat kan niet, hè?
Even wat random simpele vragen beantwoorden (aangezien er geen moeilijke zijn) c.q. opmerkingen plaatsen.
“.. ook al gaat het over de grootst mogelijke onzin …. ”
Zo! U is ook wakker?
” vind dat een hoop mensen hier meneer Dos napraten…”
Zozo en hoeveel is veel dan bij jou?
“Lambo kopen is een strategische keuze geweest van Audi.”
Ja duh! Heb je mijn comments niet gelezen?
“Lamborghini opkopen puur voor hun know-how lijkt mij zeker niet het motief van Audi. Ik kan me totaal niet voorstellen dat er hier mensen zijn die dat serieus menen. De laatste auto die Lambo zelfstandig had ontwikkeld was in de jaren ‘90, een Diablo. Laten we elkaar niet voor de gek houden hier…. Wat schiet Audi ermee op om voor jaren ‘90 know how, Lamborghini op te kopen.”
Ik zeg niet dat het het enige motief was, maar het was zeer zeker wel de voornaamste reden. Idd. was dat de jaren ´90 know-how. En wannneer heeft VAG Lambo opgekocht? En als ze dan al een sportwagenmerk in hun gelederen hebben. Waarom dan ook nog Bugatti opkopen?
“Tuurlijk zal VAG hier en daar niet ongevoelig zijn geweest voor enige prestige, aan de andere kant koopt zo’n concern niet zomaar merken c.q. fabrieken op voor de lol.”
Maar dat zeg ik toch niet?
“In mijn ogen kent Rick dos juist niets van auto’s.”
Mooi! Maar jij wel neem ik aan? En wat is dan vervolgens je antwoord? Niets inhoudelijks in ieder geval…….jammer…
“Het is toch duidelijk dat R dosje ooit eens ernstig is gekwetst door de vag.”
Wat zeg je go…..
“Hoe kan het anders dat dergelijk, toch op vele vlakken intelegent persoon”
Oh maar dan is het goed! ;)
“Maar feitelijk kan je niks hard maken en zijn het dus allemaal aannames. En zolang je niet met hard bewijs (bronnen, cijfers enz…) aan kan komen slaat je betoog dus totaal de plank mis.”
Oké, dat is waar. Maar heb jij dan harde bewijzen die mij het tegendeel bewijzen? Nee? Hè, wat jammer nou…….
Voor mij is 2+2 nog steeds 4 daar hoef je niet drs. P voor te zijn….
“Daarbij komt vast en zeker ook kijken dat er kennis in huis gehaald wordt van Lamborghini. Mooie wisselwerking toch, investeren, het bedrijf weer winstgevend maken en ook nog eens kennis opdoen. Dubbele winst situatie.
Het zal ook vast en zeker bijgedragen hebben aan het succes van de R8.”
Nou ja, dus je bent het toch wel met me eens? Idon´t get it.
“Dat gelul hierboven allemaal is wel weer aardig van de orde: BMW is beter! Nietes! Lamborghini is beter! Nietes! Welles! Nietes! ”
Ach ja weer eens wat anders dan het standaard: “Die is prachtig! Nee, die is lelijk! En dat ding lijkt op mijn schoonmoeder!”
En zeg eerlijk it keeps you comming back for more!
“jaloezie en de jongensachtige betweterigheid van haar reageerders”
Ik neem aan dat dit incl. jezelf is?
“Volgens mij is hij eerder de luidrustigste”
Dat ook! Maar dat andere ook hoor! ;) :P
Zow ik heb mijn zegje weer gedaan! Heren! Het gaat jullie goed! :D
Windhoos zegt
Heb je al een typarm? :-D
Alwood zegt
zo! lekker op dreef! :D je kan me ook gewoon gelijk geven… iedereen wil diep van binnen de M3… zolang je de M3 gehoord hebt that is, dat gaat in je zitten en neemt langzaam je denken over!
echt waar! en het harde bewijs is dat dit een volvo-fan is gebeurt! :o
lincoln zegt
@Rick Dos .. correct me if i,m wrong but .. you,re not the man we love to hate .. its more that we hate to love you ..
en BMW,s zijn best redelijke auto,s hoor .. (voor een sportleraar).
Alwood zegt
o, en dan nog 1 klein ietsiepietsie dingetje…
Lamborghini heeft zelf de Murciélago ontwikkeld, audi heeft de boel vervolgens opgekocht omdat lamborghini de wagen zelf niet in productie kon nemen. Audi heeft het project dus overgenomen maar pas vanaf de 1e gallardo zijn de lambo’s echt onder audi ontwikkeld.
huh waar ging dit topic ookweer over???
Rick dos zegt
@Windhoos
Nee, maar wel een muisarm. Knippen,plakken, knippen, plakken…. :D
@lincoln
BMW´s zijn helemaal geen redelijke auto´s! Het zijn shit auto´s! Maar dan nog……het is nog altijd beter dan wat de andere autofabrikanten maken…….
@Alwood
What? O!
@iedereen
Alwood heeft gewoon gelijk! ;)
w0o0dy zegt
Vind het jammer dat er niemand reageert op het feit dat de nieuwe M3 kennelijk bij lange na niet zo geweldige rijders auto is als de oude.
Daarnaast hoor ik bijna niemand over de Mondeo en de C350…… is toch tamelijk opzienbarend allemaal? Een sportwagen maken die goed rijdt dat is knap, maar een “gewone” auto die in het rijtje “Best drivers car” terecht komt dat is een enorme prestatie!
Windhoos zegt
Alwood schrijft,
11 September 2007 om 21:40
huh waar ging dit topic ookweer over???
——————————————————————————–
Volgens mij over de Audi, Lamborgini, Bugatti, Bentley en de BMW. Ik denk dat Volvo zomteen ook nog de revue gaat passeren………
Citrofiel zegt
Een Renault komt voor Mercedessen?! Waar hebben ze op beoordeeld dan? Niet op communicatie van de stuurinrichting dan, want die zou erg slecht zijn bij de Megane. :?
Windhoos zegt
@Rick Dos,
Zolang je maar geen plakstift gebruikt is het goed, zou zonde zijn voor je monitor ;-)
Rick dos zegt
@Windhoos
Ja, ik heb al van mijn tipp-ex foutje geleerd! ;)
Rick S zegt
@ Dos
Gaap, u heeft geen leven… btw kijk eens naar mijn comment bij bmw en mercedes gaan samen motoren maken ;) .
Rick dos zegt
Mooi! Dan hebben we dat en onze naam in ieder geval gemeen! ;)
3-serie zegt
R8 winnaar?
mmmmmm, nope! en waarom niet?
Nou omdat het ontwerp een opgerekte galardo is om wat plek te bieden aan een stel golfstassen. Dat ziet er dus niet uit, dus hebben ze een stuk zwart in de zijkant moeten verbouwen om er nog iets van te bakken.
Winnaars zijn toekomstige klassiekers en een designtechnische niet kloppende auto word geen klassieker…..het is alleen een auto die vroeg of laat wordt voorbijgesneld.
over de discussie AUDI-LAMBO en wie wat heeft geleerd een opmerking: Waarom heeft de R8 geen DSG…..? Nou waarom? omdat de Galardo die niet heeft…nuf said
lincoln zegt
@3-serie .. best drivers car .. lijkt mij niet echt een modeshow .. toch?
mark zegt
@ dos
Je bent gewoon volledig verkeerd punt volgende lijn. Dat je Audi niet kunt rieken of zien is je recht, maar zomaar onzin zaaien en doen alsof je alles weet over het hele VAG-concern is alles behalve terecht.
“VAG haalt lambo binnen voor de know how”
Geloof je dat echt???
Heyhuub zegt
Er is een probleem met de theorie dat Audi Lambo heeft gekocht voor de know-how.
Lamborghini had namelijk vrijwel geen know how. Een Diablo was niet door de bocht te krijgen en totaal niet opzienbarend snel over een circuit.
De V12 die gebruikt werd was een doorontwikkeling gebaseerd op een 25 jaar oud ontwerp.
Waarom is de Gallardo de best rijdende Lambo ooit? Omdat deze door Audi ontwikkeld is.
moris zegt
weet niet wat intressanter is … de gaande discussie of de 1e plek van de r8
mooie auto weet niet hoe die rijd maarja!!
vandaag een mooie witte gezien in enschede
Floris zegt
Interessant om te zien dat de argumentatie bij velen zo zwak is. Het is feitelijk heel simpel :)
VAG (Audi) heeft Lamborghini gekocht vanwege het feit dat er op een relatief goedkope manier een naam, imago en historie gekocht kon worden. Een mooie positie in het semi-top segment van de sportwagen markt.
Lamborghini liep slecht omdat de realisatie van hun productie slecht liep op het gebied van kwaliteit, technologische vernieuwing etc. VAG had Lamborghini helemaal niet nodig voor hun know-how, want feitelijk gezien was er niet zoveel know-how aanwezig die VAG niet tot zijn beschikking had. Dat argument is echt flauwekul. VAG had al veel meer kennis op het gebied van race-technologie, ze maakten al beter sturende auto’s, en de motoren van Lamborghini waren niet het toonbeeld van moderne technologie.
Maar Audi zou enorm veel geld en tijd moeten steken in de bouw van een nieuw sportwagenmerk met een goede reputatie, en dan nog zou elke historie ontbreken. Daarom was het kopen van Lamborghini veel handiger.
Bugatti past in het rijtje omdat VAG met dit merk het absolute topsegment wilde bedienen (1 miljoen +) en daarmee merken als Maybach wilde counteren. Bugatti is complementair aan Lamborghini, het zijn geen concurrenten. Ook ligt de focus van beide merken anders (italiaanse hitsige en rauwe auto’s vs. ultieme luxe gecombineerd met immense kracht). Het is niet voor niets waarom VAG met Bugatti de mogelijkheden van een supersedan onderziocht heeft.
Leuke discussie wel verder :)
GOD zegt
4WD beste drivers car?
greg zegt
@Floris
Ik kan me in grote mate vinden in jouw opinie! Je hebt er enigszins kaas van gegeten ;-)
Een punt van kritiek is wel dat als je Lambo bezit, je je niet in het “semi-topsegment” van sportwagens positioneert, maar je behoort hoog aan de top.
Vraag een willekeurig iemand naar de top 3 van sportautofabriekanten… 2 namen worden er dan altijd genoemd; Ferrari en Lamborghini…. De 3e is soms Porsche of dan weer Aston… Maar de top 2 staat vast.
Floris zegt
@greg
Met semi-top bedoel ik alleen prijstechnisch dan. Lamborghini is niet actief in de markt van 500.000 euro en meer, waar Bugatti bijvoorbeeld wel actief is (zeg maar de absolute limited edition supersportwagens zoals de Enzo, SLR CGT, Veyron e.d.).
VAG heeft tot 200 duziend euro de Audi R8.
VAG heeft van 200 tot 400 duizend euro de Lamborghini Gallardo en Murcielago.
VAG heeft vanaf 500 duizend euro Bugatti als merk gepositioneerd.
Het zou me dus niets verbazen als er onder de Veyron misschien nog een model komt die een vanaf prijs heeft van zo’n 500-600 duizend euro. Dan heeft VAG de hele markt gedekt.
Je hebt absoluut gelijk dat Lamborghini wat betreft merkwaarde/reputatie bij de absolute top hoort.
greg zegt
@Floris
Je hebt er een hoop kaas van gegeten :-)
Martijn zegt
@ Mark: “BMW en Mercedes zien elkaar genoodzaakt samen te werken omdat ze het vuur aan de schenen voelen van het hele VAG-concern en van andere grote autoconstructeurs zoals Toyota.
Als 2 vechten om een been (bmw en mercedes) dan loopt den derde (Audi) er mee heen.”
Jij bent tot nu toe één van de grappigste mensen hier haha!! Mercedes en BMW hebben prima technologie en zijn dus echt niet bang voor audi hahaha + het gaat om de gedachte waarom koop je een auto? 4wd ga je ermee de modder in ofzo? haha audi
Maar goed terwijl ik dit zeg besef ik mij dat de R8 (4wd) tot beste auto van het jaar is verkozen: waar gaan we heen met de wereld???? volgend jaar een range rover? auto’s horen hun aandrijving op de achterwielen te krijgen en er zijn maar weinig merken die dat nog snappen en kijk nou is wat voor merken…. ;-)
@ Rick Dos laat je niet gek maken!
Martijn zegt
ps. de presentator heeft net een nieuwe M3 besteld… waarom??
De leukste en beste auto van allemaal!! met de nadruk op leukste en daarvoor koop je auto toch ook?
Durf hier voor €100 te wedden dat als je gaat vragen met welke auto’s ze de meeste lol hadden het de porsche cayman, gt3 rs en de M3 zijn maar goed adui fans geniet ervan!!!
Floris zegt
LOL@Martijn, nog nooit in een performance 4WD wagen gereden begrijp ik. Dit is dus zo’n zwak beargumenteerde reactie waar ik het al eerder over had. Zou mij overigens niets verbazen als de Lotus het meeste hardcore rijplezier in dat rijtje bied.
Wel grappig trouwens dat een SLK met automaat sneller het circuit rond gaat dan een BMW M3 op droog, en een Mercedes C350 sneller in het nat is dan een LP640.
Daar hoor je dan weer niemand over :)
mark zegt
@martijn
Als je veel van autos afweet, dan weet je dat iedere constructeur zoveel mogelijk partners zoekt om mee samen te werken om zo ontwikkelingskosten te drukken en ook om concurentie te reduceren. Zo ook gaan bmw en mercedes beter samenwerken en dit zei ik niet omdat ik twijfel aan hun kennis of technologie, je moet beter leren lezen en interpreteren. Dat Audi met de been ervan door is, is mijn persoonlijke visie en zuiver subjectief. Die visie ligt je natuurlijk niet zoals ik uit je teksten heb kunnen afleiden. Daarbij vind ik vooral dat mouwvegend overkomen tov rick dos wel het grapigste van al.
Je bent al even grappig als rick dos die stelt dat VAG lamborghini heeft binnen gehaald omwille van het feit dat de know how ontbrak bij VAG
Het draait eerder om imago en een breder publiek aanspreken dan wat ons rick dos ervan beweerd.
Als ik 1 van de grapigste ben hier op dit blog, dan ben jij eerder the most funniest all over the world. Daarop volgt rick dos die maar niet van ms dos wil overstappen.
EDIT: tot hier was je tekst redelijk…
mark zegt
En we blijven natuurlijk beleefd en vriendelijk ; )
Met vriendelijke groet,
Mark
Turbopaultje zegt
@YK : Bedankt voor compliment. Doe men best om, sommige voor mij relevante zaken c.q. absolute onzin van kort en krachtig commentaar te voorzien.
Ik denk mijn stijl en bepaalde voorkeuren zijn inmiddels wel bekend…………
Rick dos zegt
Ik zie dat er nog drie koppige personen hier aanwezig zijn en blijkbaar één (gezien de edit) gefrustreerd persoon.
Oké! Beantwoord ik jullie vragen nog één keer en dan moeten jullie de weg zelf maar vinden!!!
“Lamborghini had namelijk vrijwel geen know how. Een Diablo was niet door de bocht te krijgen en totaal niet opzienbarend snel over een circuit.
De V12 die gebruikt werd was een doorontwikkeling gebaseerd op een 25 jaar oud ontwerp.”
Als Lambo geen know-how had en de motor was een doorontwikkeling van een 25 jaar ontwerp. Waarom dan niet (zoals ze dat ook bij Bugatti en Bentley hebben gedaan) hun W Motoren achter in de Lambo gooien? Het zijn immers oude ontwerpen. En als Lambo geen know-how heeft waarom dan wel een V10 (jaja het is geen V10 van Lambo. Maar natuurlijk mannen) van een Lambo in Audi modellen lepelen? En nee, dit is een motor die al in ontwikkeling was bij Lambo midden jaren ´90. De V10 van Lambo is alleen door Audi nieuw leven ingeblazen. Niemand hier die zich nog herinnert dat er al sprake was dat er een kleine Lambo naast de Diablo zou komen met een V10? Nee? En dan zeggen ze dat ik geen kennis van auto´s heb….
“Interessant om te zien dat de argumentatie bij velen zo zwak is.”
En na jouw relaas durf jij dit over anderen te zeggen?
“want feitelijk gezien was er niet zoveel know-how aanwezig die VAG niet tot zijn beschikking had. Dat argument is echt flauwekul.”
Die know how was zo sterk aanwezig dat ze voor hun eerste RS modellen de hulp nodig hadden van o.a, Porsche…..jaja flauwekul……
“VAG had al veel meer kennis op het gebied van race-technologie, ze maakten al beter sturende auto’s,”
Excuse me? We hebben het hier toch wel over dezelfde periode, hè? Want feit is, is dat jaren ´90 dit echt niet opgaat wat je hier schrijft!
“Maar Audi zou enorm veel geld en tijd moeten steken in de bouw van een nieuw sportwagenmerk met een goede reputatie, en dan nog zou elke historie ontbreken. Daarom was het kopen van Lamborghini veel handiger.”
Oké, oké, en waarom dan nu ineens de R8? Waar ze meer dan graag in de reclames z´n zogenaamde racehistorie willen aantonen door de glorie tijden van Auto Union erbij te halen……
“Bugatti past in het rijtje omdat VAG met dit merk het absolute topsegment wilde bedienen (1 miljoen +) en daarmee merken als Maybach wilde counteren.”
Uhm juist ja, en de op de IAA getoonde Lambo Reventon……hoe duur was die ook alweer?
“Bugatti is complementair aan Lamborghini, het zijn geen concurrenten.”
Maar dat heb ik ook nooit beweerd.
“Leuke discussie wel verder ”
Kijk en daar kunnen we het over eens zijn! ;)
“Met semi-top bedoel ik alleen prijstechnisch dan. Lamborghini is niet actief in de markt van 500.000 euro en meer, waar Bugatti bijvoorbeeld wel actief is (zeg maar de absolute limited edition supersportwagens zoals de Enzo, SLR CGT, Veyron e.d.).
VAG heeft tot 200 duziend euro de Audi R8.
VAG heeft van 200 tot 400 duizend euro de Lamborghini Gallardo en Murcielago.
VAG heeft vanaf 500 duizend euro Bugatti als merk gepositioneerd”
Ja, bijna. Leuke theorie, totdat zoals ik al zei, de Reventon werd geintroduceerd. En toen ging die theorie ook het raam uit….
Rick dos zegt
Oh en @ mark jij moet echt ff een paar keer diep adem halen voordat je helemaal de weg kwijtraakt. Dit is ook niet de eerste keer dat je dit doet. We hebben het hier per slot van rekening over auto´s en dat is iets waar je je echt niet zo druk over hoeft te maken zoals jij dat doet. Doe vooral mee met de discussie, maar doe vooral mee op een volwasse manier. En als je er niet tegen kan van wat ik zeg, doe dan niet mee. Ik weet dat over auto´s praten emoties kunnen oproepen, maar hou die emoties dan wel in toom. Het is tot nu toe een leuke en soms scherpe discussie zonder dat het persoonlijk wordt. Laten we het gaarne zo houden……
tdj zegt
Dus rick, als ik je goed begrijp geeft het aantal cylinders aan over welke motor we het hebben? alle V10 == V10 en alle v8 == v8 etc.. pfff
En techniek is iets dat je hebt of ff inkoopt en toepast.. Jaja..
Ik raad je aan het duitse blad ATZ (automobiltechnische Zeitschrift) eens te lezen. Zij komen bij vrijwel elk nieuw Audi, BMW of Mercedes model met een editie die totaal over de technische aspecten gaat van die betreffende auto’s. Een echt blad over auto’s ipv blaatblaadjes als autoweek en autovisie etc.. Ik vind het altijd wel interresant om te lezen wat mensen die écht verstand van techniek hebben te zeggen hebben.
Floris zegt
Ja Rick, na mijn relaas durf ik inderdaad te stellen dat de argumentatie van anderen zwak is. Jij staat bovenaan in die lijst :)
1) Als Lambo geen know-how had en de motor was een doorontwikkeling van een 25 jaar ontwerp. Waarom dan niet (zoals ze dat ook bij Bugatti en Bentley hebben gedaan) hun W Motoren achter in de Lambo gooien?
Antwoord is simpel, de clientele van Lamborghini zou dit nooit accepteren. Hetzelfde als dat je een Porsche 911 niet zonder boxermotor krijgt. Bugatti had dit probleem niet omdat ze daarin geen historie hadden (decennia weggeweest) en Bentley heeft gewoon een muisstille krachtige motor nodig. Krachtbron was nooit zo bepalend als bij Lamborghini, Porshce, Ferrari, etc.
Die V10 gebruiken is ook logisch. Als je een goeie motor op de plank hebt liggen, waarom zou je dan zelf een eigen motor daarnaast ontwikkelen? VAG heeft bij wijze van spreken platform sharing uitgevonden.
2) Oké, oké, en waarom dan nu ineens de R8? Waar ze meer dan graag in de reclames z´n zogenaamde racehistorie willen aantonen door de glorie tijden van Auto Union erbij te halen……
Lezen is ook een kunst. VAG wil de complete markt afdekken en de R8 past prima onder de Lamborghini line-up. Audi heeft altijd als innovatief en sportief merk binnen de VAG gefunctioneerd, waarom zou je nu de link met je heritage niet maken. Handige marketing, goeie imagebuilder voor Audi, concurrent voor de o.a. de M6. Lijkt me geen onlogische beweging.
3)Uhm juist ja, en de op de IAA getoonde Lambo Reventon……hoe duur was die ook alweer?
Ja, bijna. Leuke theorie, totdat zoals ik al zei, de Reventon werd geintroduceerd. En toen ging die theorie ook het raam uit….
Als jij het verschil tussen een productiemodel en een supergelimiteerde sportwagen van 20 stuks niet ziet dan zijn we inderdaad snel klaar. De Reventon is geen structurele aanvulling op het modellengamma, of wel soms? Kul-argument dus.
4)“VAG had al veel meer kennis op het gebied van race-technologie, ze maakten al beter sturende auto’s,”
In de jaren 90 was Audi in de toerwagens redelijk dominant (V8 in DTM in 90-91 kampioen, later ook in andere competities (bijv. de A4 eind jaren 90) en de quattro technologie was in de rally racing aardig doorontwikkeld. Niet voor niets wordt de Uhr-Quattro gezien als een van de meest geavanceerde auto’s uit zijn tijd. Lamborghini werd pas in 1998 gekocht, vergeet dat niet.
En dan nog, Lamborghini’s zijn altijd behoorlijk ongeloofwaardig geweest als racewagens, met een ondermaatse handling en het overgewicht. Niet voor niets heeft het merk geen noemenswaardige racehistory. Daar schoot VAG dus niet zoveel mee op.
Kortom, als er hier één koppig is dan ben ik dat niet ;) Maar goed, ben allang blij dat er hier weer eens een discussie van een beetje niveau wordt gevoerd, erger me kapot aan mensen als Martijn die als 3-jarigen reageren.
Een ding nog Rick, niet alles in mijn berichten is altijd alleen op jou gericht, het heeft dus ook geen zin bij elk antwoord “maar dat heb ik ook nooit beweerd” neer te zetten.
Greg zegt
Ik kan me voor 100% aansluiten bij Floris.
Het getuigt ook van volwassenheid om te zeggen: you know what jongens, ik heb me vergist. Ik heb ongelijk. Maar toch blijven volharden dat de know-how van Lambo zo geweldig was, dat het een reden was voor VAG om Lambo te kopen….
Tegenwoordig hebben alle fabrikanten de know-how van hun concurrenten in huis. Know-how is totaal geen reden om een automerk op te kopen. Het is echt naief om te denken dat ze bij VAG bijvoorbeeld niet exact weten hoe Toyota’s en GM auto’s in elkaar steken. En bij Audi kunnen ze ook dromen over hoe Ferrari’s in elkaar zitten en kennen ze alle technische en ontwerp details. Ze hoeven dus bijvoorbeeld Ferrari niet te kopen om achter de know-how van Ferrari te komen.
evo zegt
Ik voel een aller-aller-allerlaatste reactie van Rick dos vanavond aankomen…. :D
mark zegt
Dat bedoel ik dus met mijle lange tekste
Rick dos schrijft,
13 September 2007 om 0:17
Ik zie dat er nog drie koppige personen hier aanwezig zijn en blijkbaar één (gezien de edit) gefrustreerd persoon.
Oké! Beantwoord ik jullie vragen nog één keer en dan moeten jullie de weg zelf maar vinden!!!
“Lamborghini had namelijk vrijwel geen know how. Een Diablo was niet door de bocht te krijgen en totaal niet opzienbarend snel over een circuit.
De V12 die gebruikt werd was een doorontwikkeling gebaseerd op een 25 jaar oud ontwerp.”
Als Lambo geen know-how had en de motor was een doorontwikkeling van een 25 jaar ontwerp. Waarom dan niet (zoals ze dat ook bij Bugatti en Bentley hebben gedaan) hun W Motoren achter in de Lambo gooien? Het zijn immers oude ontwerpen. En als Lambo geen know-how heeft waarom dan wel een V10 (jaja het is geen V10 van Lambo. Maar natuurlijk mannen) van een Lambo in Audi modellen lepelen? En nee, dit is een motor die al in ontwikkeling was bij Lambo midden jaren ´90. De V10 van Lambo is alleen door Audi nieuw leven ingeblazen. Niemand hier die zich nog herinnert dat er al sprake was dat er een kleine Lambo naast de Diablo zou komen met een V10? Nee? En dan zeggen ze dat ik geen kennis van auto´s heb….
“Interessant om te zien dat de argumentatie bij velen zo zwak is.”
En na jouw relaas durf jij dit over anderen te zeggen?
“want feitelijk gezien was er niet zoveel know-how aanwezig die VAG niet tot zijn beschikking had. Dat argument is echt flauwekul.”
Die know how was zo sterk aanwezig dat ze voor hun eerste RS modellen de hulp nodig hadden van o.a, Porsche…..jaja flauwekul……
“VAG had al veel meer kennis op het gebied van race-technologie, ze maakten al beter sturende auto’s,”
Excuse me? We hebben het hier toch wel over dezelfde periode, hè? Want feit is, is dat jaren ´90 dit echt niet opgaat wat je hier schrijft!
“Maar Audi zou enorm veel geld en tijd moeten steken in de bouw van een nieuw sportwagenmerk met een goede reputatie, en dan nog zou elke historie ontbreken. Daarom was het kopen van Lamborghini veel handiger.”
Oké, oké, en waarom dan nu ineens de R8? Waar ze meer dan graag in de reclames z´n zogenaamde racehistorie willen aantonen door de glorie tijden van Auto Union erbij te halen……
“Bugatti past in het rijtje omdat VAG met dit merk het absolute topsegment wilde bedienen (1 miljoen +) en daarmee merken als Maybach wilde counteren.”
Uhm juist ja, en de op de IAA getoonde Lambo Reventon……hoe duur was die ook alweer?
“Bugatti is complementair aan Lamborghini, het zijn geen concurrenten.”
Maar dat heb ik ook nooit beweerd.
“Leuke discussie wel verder ”
Kijk en daar kunnen we het over eens zijn!
“Met semi-top bedoel ik alleen prijstechnisch dan. Lamborghini is niet actief in de markt van 500.000 euro en meer, waar Bugatti bijvoorbeeld wel actief is (zeg maar de absolute limited edition supersportwagens zoals de Enzo, SLR CGT, Veyron e.d.).
VAG heeft tot 200 duziend euro de Audi R8.
VAG heeft van 200 tot 400 duizend euro de Lamborghini Gallardo en Murcielago.
VAG heeft vanaf 500 duizend euro Bugatti als merk gepositioneerd”
Ja, bijna. Leuke theorie, totdat zoals ik al zei, de Reventon werd geintroduceerd. En toen ging die theorie ook het raam uit….
Rick dos schrijft,
13 September 2007 om 0:23
Oh en @ mark jij moet echt ff een paar keer diep adem halen voordat je helemaal de weg kwijtraakt. Dit is ook niet de eerste keer dat je dit doet. We hebben het hier per slot van rekening over auto´s en dat is iets waar je je echt niet zo druk over hoeft te maken zoals jij dat doet. Doe vooral mee met de discussie, maar doe vooral mee op een volwasse manier. En als je er niet tegen kan van wat ik zeg, doe dan niet mee. Ik weet dat over auto´s praten emoties kunnen oproepen, maar hou die emoties dan wel in toom. Het is tot nu toe een leuke en soms scherpe discussie zonder dat het persoonlijk wordt. Laten we het gaarne zo houden……
———-
Veel leesplezier
Floris zegt
Mark, was die laatste post nou nodig?
evo zegt
@ Mark; ja en?
RD citeert gewoon veel. En als je citeert, wordt je verhaal automatisch wel lang. Gaat het bovendien om het feit dat iemand ‘mijlenlange’ tekst nodig heeft om argumenten aan te dragen of om de argumenten zélf? Ik denk iig het laatste.
Moet wel zeggen dat het mij verbaast hoeveel kennis er over en weer wordt gespuid. Leerzaam doch af en toe best wel vermoeiend. Gaat het er niet gewoon om dat BMW standaard nog steeds sublieme rijdersauto’s produceert en dat VAG met de Audi R8 ook een sublieme rijdersauto heeft geproduceerd (al dan niet met hulp van Lamborghini of what so ever)?
Wouter heeft zeer binnenkort de R8 te leen. Hij zal vast en zeker de vergelijking met de M3, waar hij natuurlijk recent nog mee heeft gereden, maken. Dan horen we het van iemand die echt in beide auto’s zélf heeft gereden.
Greg zegt
Ik wil toevoegen dat ik niets tegen Rick D. heb of wat dan ook in die richting en niets persoonlijk bedoel.
Ik vind zijn posts zeer vaak heel interessant en vol humor, en zonder hem zouden veel topics niet hetzelfde zijn hier…… ;-)
Floris zegt
Idem hier. Ik vind het wel leuk om een beetje scherp in discussie te gaan, verder geen enkele persoonlijke bijbedoelingen. Kan niet wachten op Rick z’n antwoord ;)
Windhoos zegt
Ik ook niet Floris! Rick, we missen je :-D
Chief_S5 zegt
@ evo: Mag ik de R8 komen schoonmaken..? :P
evo zegt
@Chief_S5;
Als je geen schuursponsjes gebruikt, zoals ik wel eens bij een gloednieuwe A6 heb gedaan, is het wat mij betreft prima. Moet je wel in de Randstad wonen.
mark zegt
-edit: Proficiat! Je krijgt eventjes de mogelijkheid om diep adem te halen. –
jela zegt
@Mark
ga eens buiten wandelen, en kom dan eens terug :D het zijn maar auto’s he? en die rick dos zal iets tegen audi’s hebben zoals wij iets tegen chinese copycats, who cares?
…en zijn reacties zijn trouwens meestal grappig…
dus ik zie geen reden tot klagen
CSL zegt
alweer zo’n lompe test waar je geen ruk aan hebt.
mark zegt
-edit: wij wissen geen teksten maar besluiten wel om sommige comments wel/niet toe te staan. Denk daarom aan je spelling en probeer scheldpartijen te vermijden… –
rotorhead zegt
En daarbij; je reactie staat er gewoon ;)
Rick dos zegt
Wat een liefde krijg ik hier, mensen! Echt bedankt! En ik hou ook van jullie! Niet houden van in de zin van ik wil met je trouwen maar houden van uhmmmmmm……..
…………Oké dussss………
Oké gaan we nog een keer voor de aller aller aller laatste keer zoals evo het zo mooi verwoorde. ;)
“Ik vind het altijd wel interresant om te lezen wat mensen die écht verstand van techniek hebben te zeggen hebben.”
ik ook……maar wat heeft dit met deze discussie te maken?
“Antwoord is simpel, de clientele van Lamborghini zou dit nooit accepteren.”
Zou ik met je eens kunnen zijn ware het niet dat de demografie van de clientele veranderd is. M.a.w. ze kopen (net als de Bentley en Bugatti) de auto tegenwoordig alleen al op basis van naam kijk alleen maar naar Reventon. Want als ze de motor niet zouden accepteren waarom dan wel een Audi interieur in je Lambo accepteren?
“Die V10 gebruiken is ook logisch. Als je een goeie motor op de plank hebt liggen, waarom zou je dan zelf een eigen motor daarnaast ontwikkelen? VAG heeft bij wijze van spreken platform sharing uitgevonden.”
Dus jullie zijn het toch wel met me eens? Lambo heeft wel degelijk de know how! En die know how is blijkbaar zo goed dat het ook voor Audi goed genoeg is……
“Lezen is ook een kunst. VAG wil de complete markt afdekken en de R8 past prima onder de Lamborghini line-up.”
Lezen is inderdaad een kunst, het is de kunst van interpretatie. Jij interpreteert het vanuit jou standpunt en ik vanuit de mijne. Simpel hè? ;)
“Als jij het verschil tussen een productiemodel en een supergelimiteerde sportwagen van 20 stuks niet ziet dan zijn we inderdaad snel klaar. De Reventon is geen structurele aanvulling op het modellengamma, of wel soms? Kul-argument dus.”
Het verschil tussen een productiemodel en een gelimiteerde sportwagen? Nee? Ik ken wel het verschil tussen een concept en een productiemodel. Oké, flauw. Ik begrijp wat je bedoelt.
Maar je begrijpt toch wel dat een Veyron evenmin een massa productieauto is? Deze auto is ook bestemd om in gelimiteerde oplage zijn kunstjes te tonen en dan wordt het kastje weer dicht gedaan. En dus is het al helemaal niet een structurele aanvulling op het modellenprogramma.
“En dan nog, Lamborghini’s zijn altijd behoorlijk ongeloofwaardig geweest als racewagens, met een ondermaatse handling en het overgewicht. Niet voor niets heeft het merk geen noemenswaardige racehistory. Daar schoot VAG dus niet zoveel mee op.”
Ik heb het totaal niet gehad over de racerij. The know how waar ik het over heb, is voor straatauto´s. En daar zijn we het al, gezien je reeds gegeven opmerking, al over eens.
“Kortom, als er hier één koppig is dan ben ik dat niet ”
Kom uit de ontkenningsfase…… ;)
“Een ding nog Rick, niet alles in mijn berichten is altijd alleen op jou gericht, het heeft dus ook geen zin bij elk antwoord “maar dat heb ik ook nooit beweerd” neer te zetten.”
Dan moet je wel duidelijk maken tegen wie je het hebt. En als het een algemene opmerking is dan zal je zien dat het niet bevordelijk is voor een discussie. Je raakt dan namelijk van het onderwerp af. Just a tip. ;)
“Het getuigt ook van volwassenheid om te zeggen: you know what jongens, ik heb me vergist. Ik heb ongelijk. ”
Right back atcha babe! ;)
“Know-how is totaal geen reden om een automerk op te kopen.”
WAT?! Oh nee? Hoe zit dat dan met Mercedes en AMG? En VAG en Lambo?
“Het is echt naief om te denken dat ze bij VAG bijvoorbeeld niet exact weten hoe Toyota’s en GM auto’s in elkaar steken.”
Inderdaad, gelukkig beweer ik dat dan ook niet. Ik heb het over sportwagens hier….
“…en zijn reacties zijn trouwens meestal grappig…”
Meestal?! MEESTAL?! Snotverdorrie ik zit hier uren leuke dingen te bedenken totdat ik schele hoofdpijn ervan krijg en het enige wat ik er voor terugkrijg is MEESTAL?! ;) :P :D
Maja het zal wel weer een lekkere lap tekst zijn geworden…. dit doe ik vooral om de discussie gefocused op het onderwerp te houden. Anders wordt het al snel een oeverloze discussie wat het nu ook al dreigt te worden of misschien al is…… :)
@mark
Doe geen moeite meer knul, ik reageer al niet meer op jou.
Floris zegt
Zou ik met je eens kunnen zijn ware het niet dat de demografie van de clientele veranderd is. M.a.w. ze kopen (net als de Bentley en Bugatti) de auto tegenwoordig alleen al op basis van naam kijk alleen maar naar Reventon. Want als ze de motor niet zouden accepteren waarom dan wel een Audi interieur in je Lambo accepteren?
Ik moet de eerste Audi nog tegenkomen met het interieur van de Gallardo :) Ik vind dat persoonlijk nog wel meevallen. Overigens kreeg Lamborghini nog best wat commentaar over het interieur toen de Murcielago werd geintroduceerd. Er zullen best mensen zijn die blind een Lambo kopen, maar dat doen ze wel omdat ze min of meer weten wat ze kunnen verwachten. Een W12/16 in een Lamborghini gooien wordt niet geaccepteerd, kan ik me echt niet voorstellen.
Dus jullie zijn het toch wel met me eens? Lambo heeft wel degelijk de know how! En die know how is blijkbaar zo goed dat het ook voor Audi goed genoeg is……
Ik heb nooit beweerd dat Lamborghini helemaal niets kan, alleen ik ben het pertinent niet eens met jouw stelling dat VAG Lamborghini heeft gekocht vooral voor de know how. Trouwens, nu ik even wikipedia check (als je een betere bron hebt, graag) – http://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_V10
The Lamborghini V-10 is an engine that was developed for the Lamborghini Gallardo automobile first sold in 2003. This is only the third engine developed by Lamborghini and the first engine developed by the company after the they were acquired by VAG. As such, it shares components and technology from other members of the group, specifically Audi.
Ehh, wat blijft er nu nog over van je know how argument? Ik geef gelijk toe, ik had daar ook even niet meer over nagedacht. Maar het onderbouwd alleen maar mijn stelling.
Maar je begrijpt toch wel dat een Veyron evenmin een massa productieauto is? Deze auto is ook bestemd om in gelimiteerde oplage zijn kunstjes te tonen en dan wordt het kastje weer dicht gedaan. En dus is het al helemaal niet een structurele aanvulling op het modellenprogramma.
Van de Veyron woprden er zo’n 300 gemaakt, VAG heeft altijd gezegd daar 5 jaar voor nodig te hebben. Lijkt me redelijk structureel, een auto 5 jaar in je line-up te hebben. Maar daarom zei ik eerder ook al, ik verwacht dat Bugatti nog met een model onder de Veyron komt.
Ik heb het totaal niet gehad over de racerij. The know how waar ik het over heb, is voor straatauto´s. En daar zijn we het al, gezien je reeds gegeven opmerking, al over eens.
Say what? Nogmaal, ik heb nooit beweerd dat Lamborghini helemaal niets kan, alleen ik ben het pertinent niet eens met jouw stelling dat VAG Lamborghini heeft gekocht vooral voor de know how. Het imago, de historie, DAT zijn de redenen geweest voor VAG om Lamborghini, een sportwagenmerk op z’n gat, te kopen.
Dus :)
Floris zegt
K*t, ergens vergeten een neer te zetten.
Floris zegt
Ik bedoelde dus een cursiefhaakje. En let even iet op d’s en t’s zoals “maar het onderbouwd…”. Het was vroeg :)
Jos J zegt
heerlijk discussie, mensen adoreren figuren die achter de computer (geinige) verhalen neerzetten, welles nietus audi/bmw is beter verhalen. Erg mooi vermaak allemaal.
Het lambo / VAG verhaal is mij niet helemaal duidelijk maar naar mijn mening komt de know-how toch voornamelijk vanuit Audi en is lamborghini niet gekocht voor deze kennis. Het is meer het combineren van krachten geweest lijkt me. Kwaliteit, financiële middelen en een uitmunted quattro systeem hebben de lambo’s van tegenwoordig op een hoger plan gezet, en daar kunnen we allemaal alleen maar blij om zijn lijkt me.
Tevens moet ik zeggen dat ik als diehard Audi fan blij verrast was om te zien dat de R8 deze test heeft gewonnen. En dit komt waarschijnlijk omdat ze verdeling van de aandrijfkrachten naar 60/40 gebracht hebben waardoor hij meer als een achterwielaangedreven auto zal rijden. Natuurlijk helpt een middenmotor hier ook bij.
En dat Chris Harris, of hoe die knakker ook heet de M3 besteld heeft, is omdat de RS4 buiten het leasebudget viel (wie hapt? :))
groeten Jos
Greg zegt
@Senor Dos
Punt 1:
Als het werkelijk zo zou zijn dat Lambo zoveel know-how had, dat VAG ze om die reden heeft gekocht, dan zou ik verwachten dat ze die know-how binnen het concern optimaal zouden gaan benutten! Waarom zie ik dan bitter weinig Lambo techniek in VAG producten?? Zou het dan niet meer dan logisch zijn dat VAG de zogenaamde nieuw bemachtigde “know-how” zou gaan toepassen op bijvoorbeeld de Veyron of de R8 of allerlei andere VAG modellen (R, S of RSjes)
Punt 2:
Ik ben idd van mening dat autoconcerns elkaar niet specifiek om know-how opkopen. Jij zegt dan: WAT?! Oh nee? Hoe zit dat dan met Mercedes en AMG? En VAG en Lambo… Wel het gaat om stratigische belangen.
Daimler zag een strategisch belang om AMG geen aftermarket tuner meer te laten zijn, maar om ze in te lijven. Zo heeft VAG een strategisch belang gezien om Lambo in eigendom te hebben. En terugkijkend hebben ze het PERFECT gezien, want in een mum van tijd is Lambo zeer winstgevend gemaakt en draait het bedrijf als nooit te voren, wat natuurlijk ook de resultaten van VAG positief beinvloedt!
Punt 3:
Ik zeg: “Het is echt naief om te denken dat ze bij VAG bijvoorbeeld niet exact weten hoe Toyota’s en GM auto’s in elkaar steken.”
Jij zegt: Inderdaad, gelukkig beweer ik dat dan ook niet. Ik heb het over sportwagens hier….
You are missing the whole point, of je doet opzettelijk naief!! 1 van de 2 is het. Waarom zou er niet voor sportwagens kunnen gelden wat er voor personenauto’s wel geldt???
Punt4:
Ik zeg: “Het getuigt ook van volwassenheid om te zeggen: you know what jongens, ik heb me vergist. Ik heb ongelijk. ”
Jij antwoordt: Right back atcha babe!
Ik zeg op mijn beurt. Ik ben nooit te beroerd om mijn ongelijk toe te geven. Dat heb ik al een aantal keren hier op autoblog gedaan. Ik ben ervan overtuigd dat jij nu opzettelijk heel koppig de hakken in het zand steekt, en tegen beter weten in blijft volhouden dat know-how een extreem belangerlijke overweging was voor VAG om Lambo te kopen. De vraag is: kan jij jouw ongelijk toegeven.. ik heb dat namelijk nog niet eerder hier op autoblog kunnen lezen, terwijl de beste in de klas weleens een foutje kan maken ;-)
Greg zegt
@Rick Dos
Rick toch….. Het lijkt erop alsof je tegen beter weten in de hakken in het zand stopt en vol blijft houden dan de know-how van Lambo zo geweldig was, dat dat voor VAG een belangrijke overweging was om Lambo te kopen.
Ik heb dan 1 vraag en ik ben benieuwd naar jouw antwoord: Als de know-how van Lambo zo geweldig was, en VAG die zo graag wilde bezitten… waarom heeft VAG deze know how dan niet vanaf 1998 in haar producten verwerkt. Zou VAG dan niet deze know how hebben toegepast in haar sportautos’ van de Veyron t/m de RS, S en R modellen? Denk hier goed over na Rick. Waarom zou je een merk willen kopen om de know how, en vervolgens geen reet doen met die know how binnen het concern??? RS zou M en AMG allang van tafel hebben moeten vegen als er Lambo genen in de auto zaten.
Ik zal je zeggen Rick, het ging niet om de know how, maar om strategische belangen. VAG zag een strategisch belang voor de onderneming om Lambo in bezit te hebben. ENNNN guess what, ze hebben het goed gezien… want binnen no time is Lambo winstgevender dan ooit geworden en de kassa’s rinkelen bij VAG. Lambo heeft weer glans en VAG krikt hun ondernemingsimago high into the sky.
En nog 1 ding: Ik ben niet te beroerd om mijn ongelijk toe te geven als dat zo is. Ik heb dat al een paar keren hier op autoblog gedaan en schaam mij daar niet voor. Nergens heb ik tot nu toe gelezen dat jij een keer jouw ongelijk hebt toegegeven, terwijl zelfs de beste uit de klas wel eens een fout maakt. Niet dat jij de beste van de klas bent… :lol: ;-)
Greg zegt
wow excuses voor de dubbele post…. de eerste kan weg
Nick zegt
@Rick Dos: Waarom heeft de Lamborghini V10 zuigers, drijfstangen, nokkenassen, motorblok (á la 5-in-lijn van Audi quattro), waterpomp, dry-sump reservoir+pomp, keerringen, lagers, etc allemaal met Audi logo en/of zijn vrijwel hetzelfde als de Audi S2 of de Audi quattro?
Het enigste wat er nog hetzelfde is aan de LP640 V12 is het ontwerp van het motorblok zelf die dateert uit het Countach tijdperk.
De cilinderkop, en eigenlijk de rest van de motor is pure Audi (niet eens zo zeer VAG) technologie met FSI directe injectie, uit-magnesium-gesmeden variabele luchtinlaat op het spruitstuk, enz.
Besides, de reden waarom de Bentley Continental een W12 motor heeft is omdat het de D3 platform deelt met de Audi A8/Volkswagen Phaeton.
Eigenlijk is het D3 platform de reden waarom Bentley met de Continental kwam.
Bugatti heeft de W16 omdat VAG al een tijdje aan het experimenteren was met een 8 liter motor die zo compact is als een 6 liter V12 en even lang als een 2 liter 4-in-lijn.
En op een gegeven moment had Piëch Bugatti overgenomen en konden ze die motor direct gebruiken.
Én Lamborghini was nooit van plan een V10 wagen uit te brengen, wel een V8 wagen.
In het Diablo tijdperk wilden ze de V8 motor uit de Jalpa in een kleinere Diablo plaatsen.
Bas zegt
Kijk, gerechtigheid. De boerenmestwagen verliest en dat doet altijd goed. Moeten ze maar auto’s bouwen voor fatsoenlijke mensen.
Rick dos zegt
Ik was deze topic al min of meer vergeten. Thx voor linking it Evo! You a……! ;)
Jongens, jongens, ik zie alweer flinter dunne argumenten voorbij komen.
Kijk, jullie weten dat ik gelijk heb. Dat weten jullie gewoon!
Geef het gewoon toe en ik vergeef het jullie dat jullie mij in twijfel trokken. :D
YK zegt
Rick dos ownt!!!
Floris zegt
Jongens, jongens, ik zie alweer flinter dunne argumenten voorbij komen.
LOL. Grapjas.
evo zegt
@ RD; goed om te weten dus dat die linkjes dus weldegelijk nut hebben…
Windhoos zegt
Te laat voor zoveel tekst *gaap*
Welterusten jongens ;-)
Floris zegt
Jammer dat Rick het met zijn laatste post opgegeven heeft. Blijkbaar geen argumenten meer voor z’n eigen verhaal.
Turbopaultje zegt
Citaat: ” De vraag is: kan jij jouw ongelijk toegeven.. ik heb dat namelijk nog niet eerder hier op autoblog kunnen lezen, terwijl de beste in de klas weleens een foutje kan maken ? ”
Klasse opgemerkt , Greg. Die RD vol in de kern treft, want volgens mij heet hij noch Dr. Piech, noch Dr. Winterkorn en is zijn kennis waarschijnlijk uitsluitend gebaseerd op inet en de bladen………..
En dan stug volhouden dat de R8 de terechte driver´s car of the year is……….. : KANSLOOS
Turbopaultje zegt
En dit is de enige, echt mooie R8 :
http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/03/audi-r8-gaat-in-vlammen-op#post-10939
Ja, ik meen het serieus. Afgebrand en dan recyclen.
Floris zegt
Lekker boeiend.
Daarnaast, beweer jij nu dat RD stug volhoudt dat de R8 de terechte driver´s car of the year is? Dan is wellicht een cursusje begrijpend lezen wat voor jou.
Turbopaultje zegt
@ Floris: truc schijnt te werken. Vuurtje wakkert weer aan……….. en dan volgt een soortgelijke ervaring als met die R8 van Audi AG uit Neckarsulm. :-)
SugarFree zegt
Zomaar even in zijn algemeenheid:
“Zij die nooit hun mening wijzigen, houden meer van zichzelf dan van de waarheid”.
Daarnaast: het is een kunst wérkelijk de argumenten van de ander te bezien, die te overdenken (als wijn die je door je mond laat gaan), te wegen, en soms terug te komen op een zienswijze/standpunt. Of soms een ander eens te complimenten met zijn of haar denkrichting. En daarvoor hoef je het niet persé eens te zijn met die ander.
Wie de schoen past… :)
Greg zegt
@Sugarfree
Die schoen zit bij mij ietsjes te strak, dus ik denk dat ie voor een ander bedoeld is :-P…
SugarFree zegt
@ Greg
:) ik had jou ook niet op het oog :)
Greg zegt
@ SugarFree
mhm… I know, ik probeerde een reactie uit te lokken van degene voor wie de schoen op maat gemaakt is ;-)
Maar volgensmij is die heer niet meer van plan om bij dit topic nog iets te posten..
Floris zegt
Dat zie ik ook niet meer gebeuren :)
SugarFree zegt
@ Greg en Floris
Tsja, weet wat jullie bedoelen ;)
Het wordt wel steeds duidelijker dat het inderdaad een schoen op maat geweest is. Hij begint eigenlijk steeds beter te passen… ;)
Turbopaultje zegt
Tjsa, als men laffe 1-2 tjes gaat gebruiken zal die heer mss. niets meer posten, soms echter…………….
Floris zegt
Laffe 1-2tjes? Het is laf om na een nogal grote mond onder het mom van ‘jullie weten dat ik gelijk heb’ BS niet meer inhoudelijk te reageren. Wees dan een vent en geef gewoon toe dat je geen gelijk hebt. Maar helaas blijkt dhr. Dos wel vaker onzin uit te kramen en een na weerwoord stilletjes aan weer te verdwijnen. Tsja…
Windhoos zegt
Turbopaultje schrijft,
18 September 2007 om 13:12
Tjsa, als men laffe 1-2 tjes gaat gebruiken zal die heer mss. niets meer posten, soms echter…………….
————————————————-
Yeah right, ik zie echt geen laffe 1-2’tjes hoor alleen maar een lekkere discussiestrijd tussen dos en de rest, maar dat is in dit blog natuurlijk te verwachten ;-)
Soultrain zegt
WTH!!! 194 reacties en lees alleen maar the rest of the world tegen Audi, althans meer dan 50%!?!? :-)
G-SUS christ, wanneer kom je eens met je tekst en uitleg? Dit is toch geen blog..
Windhoos zegt
Dat valt wel mee toch Soultrain, en bovendien, diegene die zomaar iets in de wijde wereld gooien (zonder goeie onderbouwing) vallen uiteindelijk echt wel door de mand ;-)
SugarFree zegt
Dacht even dat ik me aangesproken moest voelen…. ;)
@ Turbopaultje
Laffe 1-2 tjes?
Tsja, als dhr. Dos dat vindt, hoor ik het ‘m graag zeggen. Maar tot op heden ben jij de enige die dat vindt. Ook goed hoor, daar niet van. Al ben ik het totaal met je oneens dat het hier gaat om laffe 1-2 tjes. Hooguit een paar dezelfde meningen, maar laf? Snap niet wat hier laf aan is.
reinz75 zegt
qua prijs/kwaliteit verhouding wint de M3 dus zeker wel!!
335i4ever zegt
M3 is the 2007 2008 20090 2010 en 2011 400-450 hp car of the year car.