
Jason Castriota, een welbekende Italiaanse/Amerikaanse automotive designer, heeft een nieuwe baan gevonden. Bij het Italiaanse Bertone mag hij vanaf deze maand gaan proberen om de coachbuilder weer nieuw leven in te blazen: “It’s great to follow in the footsteps of some of the greats in automotive design,” zo liet hij weten.
Castriota werkte oa aan de Maserati Birdcage concept, de Maserati GranTurismo, de Ferrari 599 GTB Fiorano, de coachbuild Ferrari P4/5 en de Rolls-Royce Hyperion. Hij ging weg bij Pininfarina om een eigen designstudio te starten maar volgens eigen zeggen deed Bertone hem “an offer he couldn’t refuse” (via autoblog.com).
Hij lijkt me een succesvol mannetje, als ik zijn repetoire zie. Een eigen studio had genoeg werk gekregen, denk ik, terwijl je bij het kwakkelende Bertone niet echt veilig zit… Maar hij zal het wel goed overwogen hebben.
Hopelijk tovert de man de juiste dingen uit zijn hoed. Bertone moet terug meedraaien aan de top, een plek die het zeker verdient.
We zijn op een gegeven moment maar gestopt met die verdomde Bertone soap maar weet iemand wat nu de status is? Wie heeft de aandelen gekocht?
Begrijp ik het dus goed; de enige persoon die stijlvolle Ferrari koetsen uit zijn pen wist te toveren bij Pininfarina stapt nu dus op?
Nu gaat hij dus Alfa’s en Citroen’s tekenen… maar die waren toch al mooi?
Die birdcage is echt porno!
Hij werd wakker met een paardenhoofd in zijn bed?
LOL @ Vincegail.
An offer he couldn’t survive ;)
Hopelijk doen ze ook iets aan hun networking bij Bertone, als je hun proto’s in levende lijve ziet (Romarro, Emotion, Nivola) dan snap je toch echt niet waarom niemand ze ooit in productie heeft genomen, en misbaksels als Ssanyong en de huidige BMW range wel de straat halen.
een superman die kerel :D