De introductie van de Mercedes-AMG One verloopt niet zo lekker. Toch lastig, zo’n Formule 1-motor.
We weten allemaal dat het huidige Formule 1-seizoen voor Mercedes alles behalve vlekkeloos verloopt. Dit jaar staat er naast het kampioenschap zelf nog iets bijzonders op het programma voor Mercedes-Benz. Namelijk de lancering van de AMG One. De auto is er eindelijk klaar voor. Hoewel..
Niet alleen het kampioenschap verloopt niet vlekkeloos. Ook de AMG One heeft duidelijk nog wat keuren. Lullig dat er problemen ontstaan tijdens de presentatie van de auto aan de media. Dat is juist een moment dat je wil dat alles goed gaat.
Mat Watson van Carwow ervaarde het vanaf de passagiersstoel. Tijdens hotlap met Bernd Schneider achter het stuur gaat het mis. Opeens kapt de Formule 1 1.6-liter V6 er helemaal mee en schakelt de motor over op EV-modus. Watson vraagt aan Schneider wat er aan de hand is, maar ook de coureur zelf lijkt verrast te zijn door de gebeurtenis. Het is te zien in de video vanaf 11:41.
Ook nadat Watson zelf achter het stuur kruipt om eens flink gas te geven geeft de AMG One een foutmelding. Op het display is een foutmelding te zien en de auto geeft aan dat een bezoek aan de garage nodig is. Dat moment is ongeveer bij 20:50
Al met al niet een introductie waar Mercedes-AMG met de One op gehoopt had. Het moet er wel bij gezegd worden dat de testauto nog een pre-productiemodel is. Hopelijk heeft Mercedes de problemen opgelost als de eerste klanten de auto, later dit jaar, geleverd krijgen.
Donstil zegt
Aan het begin van de video (wat natuurlijk niet het begin hoeft te zijn) brand het motor management lampje ook al.
Maandag morgen modelletje waarschijnlijk ;)
sportabgasanlage zegt
Ik kan in de app de video niet op volledig scherm tonen en de bedieningsknoppen reageren niet.
mashell zegt
Ik kan de video niet helemaal afkijken want die Mark Watson van carwow zit er in.
dare2think zegt
Love or hate guy; hij heeft wel altijd grondige reviews vind ik.
Loek zegt
@dare2think: grondig vaak wel. Ik erger me vaak aan het feit dat ‘ie vroeger (weet niet hoe het recent is) enorm afkerend was tegen alles dat niet VAG is. Dat je altijd dat denigrerende ‘ja leuk, maar een Volkswagen of Audi doet dit beter’ krijgt bij een review van een 10 ruggen goedkopere Peugeot ofzo. Een geinig karakter en het zijn inderdaad vaak geinige reviews, maar ik ben gestopt met kijken toen ik het om die reden niet echt objectief meer vond.
svdv zegt
Tja, het blok is er ook totaal niet voor gemaakt om zo veel meer gewicht mee te nemen en op een hele andere manier gereden te worden. Niet gek dat dat dan stuk gaat. Heeft voor mij ook totaal geen toegevoegde waarde tov een custom racemotor zoals in de valkyrie, eigenlijk is een atmosferische v12 gewoon veel vetter
Edge zegt
@svdv: Toch is het wel gek. De hele reden dat de introductie van de AMG One zo lang op zich liet wachten is dat er enorm veel aan het blok aangepast moest worden om hem rijdbaar te maken in een straatauto, om hem door de emissietests te krijgen etc. Je zou dus verwachten dat ‘ie dit gewicht en deze manier van rijden wel moet kunnen hebben.
mashell zegt
Het is gewoon een motor. Die wordt gemaakt op levensduur, vermogen, koppel etc maar niet op het totaal pakket wat er omheen zit. De enige afstemming die je op de auto er om heen doet is de versnellingsbak en die is bij deze auto anders dan bij een F1 wagen.
petroldrinker zegt
Zouden ze de motor van ferrari dit jaar gebruikt hebben dat ie ermee stopt?
thearchitect zegt
Titel is beetje clickbait, niet?
lekkerlinksrijden zegt
Het werkt wel hè
thearchitect zegt
Vandaar de irritatie… ben er toch ingetrapt.. 😉
rwdftw zegt
Er is niks gesloopt. Schmee mocht ook een paar rondjes en had exact hetzelfde probleem. Het ding blijkt niet -niet- te kunnen re-gen-en. Dus zo af en toe moet je even een stukje electrisch om dat weer kwijt te raken. Of harder rijden uiteraard.
Zie het als iets positiefs, een momentje waarop je met je passagier kan praten. Want jakkes wat is dat ding luid!
avda zegt
Schneider sloopt*
harrie zegt
Beetje grappig doen over de airco en ‘Hey Mercedes’ voicecontrol…
Dat werkt natuurlijk niet bij een Duitse engineer die je direct stojicijns begint uit te leggen hoe het werkt.
sportabgasanlage zegt
Het gaat niet stuk, in Strat2-mode staan alle systemen op maximale performance, inclusief regeneratie laden, en wanneer de batterij vol is, kan deze de opgewekte elektriciteit dus niet kwijt. Om de batterij te ontladen, gaat de ICE dus uit, totdat er weer ruimte is in de batterij. Wordt tijdens het filmpje ongeveer 3x uitgelegd.
Daarnaast zitten er nog wat pre-productie bugs in de software. Wordt ook 2x verteld.
Desalniettemin, vermakelijk filmpje. Matt Watson is sowieso een leuke presentator. Zijn kanaal is niet voor niks zo populair.
iphonistvongates zegt
Shake DOWN geslaagd zou ik willen typen! Bernd M. heeft waarschijnlijk geen enorm bedrag betaald om zo’n One te mogen bezitten.
cossiekiller zegt
Hij sloopt hem… Dan heb ik er al heel veel gesloopt.
Dacht echt dat hij overkop gegaan was, of op z’n minst in de vangrail. tsss.
Volvo_440_turbo zegt
Zolang ze de lucht niet in vliegen niets aan de hand, toch? (voor de jongeren hier, dit is oeroude geschiedenis)
lpgbarrel zegt
Maar toch complimenten wat ze gemaakt hebben! Technisch gezien gewoon een mooie uitdaging, en daar horen kinderziektes en bugs bij… Komt wel een keer goed
Modena zegt
Even checken Autoblog, want volgens mij is dit niet Bernd Maylander, maar meervoudig DTM kampioen Bernd Schneider….
ach ja je hoort de naam Bernd en denkt gelijk aan Maylander…
peugeotgek zegt
Ik denk ook mister DTM Bernd Schneider te zien.
Dragen wel beide dezelfde voornaam en een bril
woudloper zegt
Dit artikel is heel pover. In die strat2 modus moet het ding voldoende electriciteit kwijt kunnen. Rij je te traag dan is er soms te veel, en rij je even louter EV. Tot daar aan toe.
Bij Chris harris waren de problemen erger. Dat wel.
Gulli zegt
Ik had het vorige week nog in Oostenrijk. Was mijn eNiro accu helemaal nokkievol gevuld en kon hij niet meer regenereren toen we de berg af reden. Kon ik dus ook niet meer op de motor afremmen. Toestand! Ik weet precies hoe Berndt zich voeldt
rudeboy zegt
Gisteren in actie gezien op Spa. (Met Lewis achter het stuur)
Machtig mooi ding.