Big Brother is watching you! Big Brohter weet veel meer van ons dat ons wellicht realiseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de overheid met haar AIVD, de verzekeringsmaatschappijen die precies weten wat we allemaal onder de leden hebben, of zelfs de Albert Heijn die ons koopgedrag met een bonuskaart keurig in beeld brengt. Hoe lang duurt het nog voordat de zwarte dozen in onze auto’s tot negen cijfers achter de komma nauwkeurig ons rijgedrag vastleggen…
In de Verenigde Staten is de op drie na grootste verzekeringsmaatschappij een test begonnen waarbij de klanten tegen een vergoeding van vijftig dollar een zwarte doos in de auto krijgen ingebouwd. Op die manier wil de verzekeringsmaatschappij bekijken wat ze allemaal te weten kunnen komen over het rijgedrag van hun verzekerden.
Nog eventjes en je verzekeringspremie wordt iedere maand volautomatisch berekend aan de hand van je rijgedrag. I love Big Brother! Die sticker hadden we overigens nog niet (via: jalopnik.com).
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.