En de Mulsanne krijgt meteen ook maar even wat nieuwe versies!
Bentley is lekker bezig. Eerst een Flying Spur V8 S en nu een ander uiterlijk voor de grootste telg. Dat verdient wel even wat aandacht, waarvan akte. Vooral de voorkant is onder het mes geweest, zo is ie getooid met een nieuwe motorkap, andere lichtunits, een andere grille en de bumpers zijn ook gewijzigd. Maar dat is niet waar hem het grootste nieuws zit, neenee, er zijn wat nieuwe versies op de markt gebracht.
Te beginnen met de Mulsanne EWB. Die drie letters staan natuurlijk voor Extended Wheel Base. De achterpassagiers krijgen de beschikking over 25 extra centimeters. Op deze manier kunnen de Duitsers Britten weer een beetje mee in het geweld van de Maybachs en de Phantoms van deze wereld. Leuk hebbedingetje is het schuifdak, speciaal voor de achterpassagiers. Een beetje als een Landaulet, maar net niet.
En dan is er de Mulsanne Speed. Bij die versie draait het om snelheid, de naam zegt het eigenlijk al. En hard kun je ermee, 537 pk en een achterbandverschroeiende 1100 Nm aan koppel haalt ie uit zijn 6,8 liter V8. Daarmee sleur je dit slagschip in 4,9 seconden naar de 100 en de luchtweerstand wint het gevecht pas bij 305 kilometer per uur. Met een gewone versie ben je overigens ook geen stakker, die heeft nog altijd 512 pk.
De vernieuwde Mulsanne wordt onthuld op de Autosalon van Geneve, wat ie gaat kosten en wanneer hij bij de dealers staat is nog onbekend.
subaru555 zegt
Gemiste kans, andere lichtunits (a la Arnage) zouden de Mulsanne zoveel mooier maken
mcaa zegt
@subaru555: foto 17, 2 gezichten in de koplampen. Illuminati shaiz.
toyotafortuner zegt
Blijft toch zo een heerlijk, statige wagen
till zegt
@toyotafortuner: mee eens ,A true Classic Beauty
viezefreddyw zegt
De grill vind ik er nou niet echt beter op geworden als je het mij vraagt. Plus dat ie nog steeds scheel kijkt. En toch vind ik dit een ongelooflijke bazenbak!
viezefreddyw zegt
@viezefreddyw: Wat ik overigens veel toffer vind is dit: http://ag-spots-2013.o.auroraobjects.eu/2013/07/11/bentley-arnage-t-24-mulliner-c945811072013175309_3.jpg
kilum zegt
@viezefreddyw: Eens, ultieme Bentley. Veel mooier dan wat ze nu maken.
mercedesclk350 zegt
@viezefreddyw: Tijdloos design
fit4fun zegt
Hopelijk nu ook betrouwbaarder….
desalen zegt
@fit4fun: Ah heb jij er ook last van dat je net heerlijk aan het cruisen bent met je Bentley en dat ‘is het laat afwegen?sta je wéér stil met je Bentley.
Ik niet iig, never nooit dat ik zo’n ding kan veroorloven..
Maar hoor graag je praktijkervaringen!
desalen zegt
@desalen: afwegen doet ‘ie niet knul! Weegt al genoeg, hoeven we niet voor te gaan wegen.
Afweten moet het natuurlijk zijn
rvds15 zegt
Hé bah… Raar neusje zeg.
stationcar zegt
Oké, dat onderste grille-ding en die luchtinlaten ernaast hadden dan weer niet op deze manier gehoeven :-s
Beetje jammer dus.
berlinetta zegt
Rolls Royce belde: ze willen hun grille terug.
Gemiste kans die grille. Wat mij betreft heeft een Rolls een grille met spijlen en een Bentley een honinggraatgrille. Dat past bij het gezicht van beide merken.
Verder vind ik het nog steeds een erg statige auto die ik in deze klasse zeker zou kiezen. Gewoon de normale. De Speed voegt niks toe en de EWB is alleen leuk als je een chauffeur hebt. Ik rij liever zelf.
Die lichtblauwe met het bruine interieur is perfect, op de houtinleg na. Daar zou ik een ander kleurtje voor uit zoeken.
stfu zegt
De koplampen gaan er steeds zieliger uitzien. Tijd om dat eens overboord te gooien en met wat nieuws te komen. Verder veel te patserig dit ding.
mcstradale8 zegt
Vind het nog altijd de mooiste toplimousine!
fromtheg zegt
De nieuwe neus lijkt net een slechte Chinese kopie van het origineel.
MAB zegt
Dit is een auto wat helemaal geen facelift nodig heeft. het is er niet mooier op geworden
ikbenmnzus zegt
@MAB: die.
knipperlichtje zegt
Met die enorme grille en al dat gaas doet hij me aan de Hongqi L5 denken, de koplampen zijn ook nog steeds veel te groot. Het interieur van de grijs/bronzen versie ziet er wel erg mooi uit. Naar mijn mening mooier dan wat je bij Rolls Royce ziet.
dberkwood zegt
Wauw. Net een Geely GE dit.
kapiteinaudi zegt
Ik heb de Mulsanne altijd al prachtig gevonden, maar deze facelift is eerder een achteruitgang. Die voorkant… Het begint bijna Rolls Royce verhoudingen te krijgen, en dat is geen compliment…
gtwillem zegt
Als ik dan toch een hoop geld moet betalen aan wegenbelasting, benzine en onderhoud, dan zou ik niet bij een Mulsanne beginnen. Vanaf prijs is te hoog.
Voor 21 mille heb je deze parel. Qua prestaties en ruimte hetzelfde, alleen is dit zeldzamer. Tikkeltje fout, maar een Bentley is ook niet bepaald een Alfa of een Prius.
viezefreddyw zegt
@gtwillem: Zeker een strakke bak, absoluut. Alleen jammer van de dakspoiler en kofferbakspoiler.
kilum zegt
@viezefreddyw: Eens in combinatie met die velgen zeker wel een hoog kamp gehalte. Maar geen gekke prijs voor een bak als dat voor 21K. En KM-stand is ook niet gek.
@gtwillem Afschrijving is een B*tch. Van 300K naar 21K in 12 jaar met een jaarkilometrage van 10K per jaar. Dat is 23.250 euro per jaar. Daarnaast een heerlijk 2,33 euro per kilometer. Alleen al aan afschrijving.
Dat moet toch pijn doen. Hoeveel geld je ook verdient.
viezefreddyw zegt
@kilum: Afschrijving is zeker een bitch. Om even bij de S65 AMG te blijven. Hier
eentje die, laten we zeggen, een ton heeft afgeschreven na 28.000 kilometer in een jaar tijd.
kilum zegt
@viezefreddyw: Auw! Alleen daarom al. Gewoon schorsen die bak en nooit meer wegdoen. Zo nu en dan even even uit de schorsing halen en lekker mee buiten spelen. Of anders gewoon helemaal oprijden. 100K in een jaartje. Zelfs met 25 miljoen op de bank doet dat toch pijn.
viezefreddyw zegt
@kilum: Ach, de kopers van auto’s als deze liggen daar wat minder wakker van dan wij ons zouden kunnen bedenken.
gtwillem zegt
@kilum: Waar helaas velen in trappen is dat de nieuwprijs een goede is. Waar AMG de S55/S63 constant heeft aangepast en verbeterd, bleef bij de S65 AMG veel bij het oude. De S65 AMG is altijd een 6.0 liter V12 Twin Turbo geweest met 612 paarden (later 630) geweest met 1.000nm. Dat blok is nooit doorontwikkeld. Alleen heeft is deze later gekoppeld aan een 7G automaat, maar de motor is al sinds 2003 min of meer ongewijzigd. En dé attractie van een S65 is altijd die motor geweest. Dus doe mij dan mij de allereerste ;-). Het liefst met blauwe kentekenplaten :-D
Dizono zegt
Ha, mooi ook dat er versies zijn mét en zonder mistpitten. Die krijg je natuurlijk niet op de instappert. De hoeveelheid ijzerwerk aan de voorzijde is ook om te huilen trouwens.
@kilum: hoe kom je daar nu bij..? ;)
kilum zegt
@Dizono: Laat me raden. jij hebt wel een edit knop voor je eigen reacties. ;-)
dutchcorvette zegt
Ik heb dit liever dan een RR, ik wil een grijze met zwarte onderdelen en grill. Kan dat?
Dutchdriftking zegt
Doe mij maar een donker groene met heel veel hout. Kan geen Rolls tegenop!
utregcity zegt
Ah, Heras hekwerk, is nu één van de leveranciers geworden zie ik…
Jeyo zegt
Wat een walgelijk chinees aandoende vulgaire grill, zonde van die wagen!
audiisthebest zegt
Heel mooi, ik heb het altijd al een mooie wagen gevonden, veel mooier dan een Phantom
mrB zegt
Ik krijg hier kriebels van, en niet de goede kriebels. Wat hebben ze met de grill gedaan?!!! Ten eerste zijn verticale spijlen gewoon een stuk minder lekker dan een mooi gaasje. En ten tweede is het echt afschuwelijk lelijk dat ze dat onder de bumper doortrekken.
Zonde, als ze voor de grill en lampen iets meer naar hun eigen exp 10 speed 6 concept hadden gekeken had deze bazen auto nog baziger kunnen zijn.
pinut187 zegt
Zoooo, die kanarie gele!
ko3n zegt
Zouden ze op speciaal verzoek nog de oude leveren?
Esprit_de_Flandre zegt
Parkeer ‘m in de haag en je hebt een duur tuinpoortje. Geen vooruitgang iig…