Niet alleen Porsche heeft nieuws vanavond.
De spotlights worden verdeeld. Porsche wist de aandacht te eisen met de nieuwe Cayenne, maar er is meer nieuws vanuit de Volkswagen Groep. Dit is de nieuwe Continental GT en net als de Cayenne is het meer evolutie dan revolutie.
Het leek aanvankelijk op een olijke photoshop, maar dit is toch écht de nieuwe generatie Continental GT. De derde generatie inmiddels. Bentley heeft het model in een blender gestopt met de imposante Mulsanne. Ook de Britten kiezen klaarblijkelijk voor een familiesnoetje.
Naar eigen zeggen is het model geïnspireerd op het EXP 10 Speed 6 concept. Uiteraard is het een feest van luxe en pracht in de Continental GT. In het interieur tref je 10 vierkante meter hout aan. Een mooi feitje om te delen in het café de Harbour Club. De middenconsole kent een aluminum afwerking en nog een leuk feitje: de voorstoelen zijn op 18 verschillende manieren verstelbaar. Klanten kunnen qua audiosystemen kiezen uit drie audiosystemen van de merken Bang & Olufsen en Naim. Bij het starten van de motor komt een fraai 12,3-inch touchscreen tevoorschijn.
De nieuwe Continental GT komt gewoon weer met een W12 op de markt. De engineers van Bentley hebben nog eens goed gekeken naar het blok. In de derde generatie Conti GT levert de motor 626 pk en 900 Nm koppel. 0 naar 100 km/u neemt slechts 3,6 seconden in beslag. De topsnelheid bedraagt een meer dan keurige 333 km/u. Nieuw op de Continental GT is het Active All-Wheel-Drive system. Dit systeem zorgt ervoor dat de meeste kracht naar achteren wordt gestuurd. Volgens Bentley voelt de nieuwe Conti GT nu meer aan als een achterwiel aangedreven auto.
De derde generatie Continental GT is te bestellen in 17 kleuren, 15 tapijtopties en 15 verschillende afwerkingen voor het interieur. Is dit niet voldoende dan kun je bij Mulliner aankloppen. De mogelijkheden van het personalisatieprogramma van Bentley lijken bijna eindeloos.
Het model beleeft zijn debuut op de IAA in Frankfurt. Prijzen en beschikbaarheid worden in een later stadium bekendgemaakt. Rijbeelden van de nieuwe Continental GT kun je bekijken op autojunk.nl.
UPDATE: een vergelijking tussen de oude en de nieuwe Continentaal GT check je HIER!
patrick zegt
Oogt zeer elegant, luxe en sportief, precies wat een Bentley hoort te zijn. Ik moet alleen wennen aan de achterlichten, misschien vallen deze in het echt wel mee. Deze ogen een beetje te lief
RooieRick zegt
@patrick: Ik moet meer wennen aan het feit dat er op de kofferbak met koeieletters BENTLEY staat. Lijkt mij onnodig.
jobberns zegt
@blackbaron: dat kan je er vast wel af laten halen!
RooieRick zegt
@jobberns: @dman: Natuurlijk kan het er af maar dat het überhaupt op zit doet afbreuk aan het design.
StijnB zegt
@jobberns:
Parkeer hem een avondje in een buitenwijk van een grootstad en iemand doet dat heus wel voor jou… :)
DMan zegt
@blackbaron: Is voor Chinese markt! Uiteraard ook weg te laten als optie.
Tonnie zegt
@patrick: ik moet juist wennen aan die enorm ogende grill, verder vind ik het een heel sexy wagen!
davelepeef zegt
@patrick: de kont van de ouwe Conti Was ook niet echt z’n beste kant, vooral bij die sedan (geen idee hoe ‘ie heet) was de lead designer op vakantie… Wat dat betreft blijft dit ding wel in lijn.
Team: ‘wat voor achterlichten moeten we nou doen???’ – kijken in de bak bij Audi. ‘wacht maar jongens, ik zet tijdelijk ff een rondje dan zit er in elk geval wat’… 9 maanden later > voila
rbngrt zegt
Mooi! Tot dat je de achterkant ziet.
gerjan zegt
@rbngrt: idd.
Arnoud zegt
@rbngrt:
Ik vind de achterkant juist heel erg geslaagd. Heel rustig vormgegeven. En doet me denken aan de Audi A7. En die vind ik ook een mooie achterkant hebben.
rbngrt zegt
@original_arnoud: Ik snap je vergelijking, maar uitlaten net zo groot als je achterlichten…Verder wel een mooi interieur, voorkant en de brede wielkasten en lijnen bij de achterwielen erg dik!
viezefreddyw zegt
@rbngrt: Uitlaten zo groot als de achterlichten is juist een lijn die Bentley doortrekt. Bij de vorige Continental GT hadden ze ook een soortgelijk iets verzonnen. Vond ik altijd wel mooi.
hhitalia zegt
@Original_Arnoud: Gaaf van voor, van achter en van binnen, wauw! En de meeste Conti’s die je in NL en Engeland tegenkomt hebben toch weinig voetballerskenmerken. Het lijkt wel of je die foute tuning vooral ziet in Duitsland en USA.
moveyourmind zegt
@rbngrt: Heel erg jammer inderdaad…
Ik snap ook echt niet waarom ze het niet lukt om de het design een compleet eigen identiteit mee te geven…
Net als bij de Bentayga is het net of je tegen een veredelde versie van een Audi aan zit te kijken. Terwijl ze het wel kunnen, bij Porsche lukt het ze wel om de Cayenne en de Panamera een geheel eigen uitstraling mee te geven.
roppp zegt
@rbngrt: misschien is het een kwestie van wennen en komt het goed als ie een paar weken op de oprit staat….. MAAARRRR, op dit moment vind ik zowel de voor- als achterkant jammerlijk mislukt. Teveel onrustige lijnen voor, rare achterlichten (hoe bijzonder) achter. Jammer. Opvallend dat de geen heel nieuw model/vormgeving aandurven.
thezonda zegt
Zowieso altijd al fan geweest van de Continental. Dit is gewoon prachtig.
viezefreddyw zegt
Best grappig eigenlijk. Een Continental GT heeft altijd een beetje twee gezichten vind ik. Het is in eerste instantie een zeer comfortabele en luxe GT die ook nog eens een erg chique uitstraling heeft. Aan de andere kant is het ook een ontzettende voetballersauto met verkeerde tuningspakketjes en andere rare dingetjes.
Maar deze nieuwe auto vind ik erg mooi. Ziet er elegant uit met weer een zeer chique uitstraling. Interieur vind ik ook erg mooi.
87sandyd zegt
@viezefreddyw: Dat het onderhand een voetballertjes auto is geworden komt natuurlijk door ..
Juist ja, voetballers. Het zou eigen verboden moeten worden dat zulke figuren in zulke auto’s mogen rijden.
Neem nou Rolls Royce. Ooit een merk van klasse. Maar als ik dan Eljero Elia in dat ding zie rijden dan maakt mij dat echt verdrietig. Een Rolls Royce was een statige auto waarmee je klasse uitstraalde, die liet je niet wrappen en op Vossen zetten.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@viezefreddyw: de spijker op z’n kop… In de basis (zoals we nu zien) is de Continental gewoon errrrg fraai! Totdat de verkeerde tuners ermee aan de haal gaan. Zal bij het nieuwe model vrees ik niet anders gaan
pomoek zegt
Mooie auto. Je bent een baas als je deze aanschaft met 0 opties. Gewoon omdat het voldoende is.
str8six zegt
Mooi zeg! Hij heeft dat lompe nu van zich afgeschud! Chique!
alcantara zegt
@str8six: Kijk maar eens goed naar de voorkant, die is toch echt wel een stuk lomper te noemen vergeleken met de voorganger, vooral door die grote grille.
Orichy zegt
@alcantara: Hij oogt breder en lager.
mashell zegt
@alcantara: mee eens. Dat rechthoekige deel is gewoon te groot en te rechthoekig om elegant te zijn. De enige echte misser aan deze wagen.
bilscobar zegt
@alcantara: grill ziet er idd lomp groot uit
Loek zegt
Gewoon een EXP 10 met Continental frontje, zeer geslaagd!
roberto zegt
@720s: ja idd, zeer fraai geworden.
OverSoft zegt
Eindelijk van dat verschrikkelijk goedkoop ogende Volkswagen Navi en klokjes af, werd tijd!
Vond dat altijd zo’n dood doener, verschrikkelijk.
Ik vind hem erg geslaagd, veel mooier als de oude.
mashell zegt
@OverSoft: maar nu herkennen we Audi stijl knoppen op het stuur, een Audi kombi instrument en een navigatiesysteem met het Porsche bedienconcept. Of dit nou beter is?
bitteeinbit zegt
@mashell: ja, dat is beter.
OverSoft zegt
@mashell: Ja, veel beter. Door dat oude dashboard leek je net in een 12 jaar oude Passat te zitten, verschrikkelijk.
Ben zelf ook gecharmeerd van het interieur van de huidige Panamera, in mijn ogen een van de mooiste interieurs die je op dit moment kan krijgen.
In een Rolls zitten ook BMW hendeltjes, ach ja, ze delen dingen, ben alleen blij dat dat nu niet meer is met de allergoedkoopste tak van de familie.
mashell zegt
@oversoft: ik had software in dat Bentley interieur dus ik was daar wel gecharmeerd van. De Panamera komt er maar helemaal op aan welke kleuren. Ik in blauwe met grijs interieur gezeten, vond het erg saai en somber.
markie123 zegt
Schitterende auto, ook hoe de navi en de klokjes elkaar afwisselen. De achterlichten zijn even wennen, maar als je je van je voorganger wilt onderscheiden moet je wat. Die stiksels zijn niet mijn ding, maar mijn huis is dan waarschijnlijk ook minder waard dan deze auto… Dus aan mij hebben ze geen beste klant / boodschap.
Donstil zegt
Whow wat een mooi ding zeg!
granlusso zegt
Kinda like it, alleen de achterkant is even wennen. Het heeft iets Zagato-achtigs, maar het oogt nog een beetje anoniem.
Verder weer bizarre prestatiecijfers, hoort uiteraard ook bij het neusje van de zalm in de autoindustrie, maar het geeft de auto’s iets onoverwinnelijks.
dutchfiat zegt
Is de kofferbak betimmert? Ik zie nog niet waar die 10m2 hout is gebleven..
Orichy zegt
@dutchfiat: Die bodem!?!
moveyourmind zegt
@dutchfiat: In het interieur is 1m² verwerkt…
De andere 9m² hout zitten in de bankbiljetten die je bij de Bentley dealer mag achterlaten…
steiger zegt
Vind dit toch wel redelijke revolutie. Herkenbaar, maar wel echt veel eleganter en zeer gedurfd. Ik vind hem wel mooi. Ben benieuwd naar de eerste reviews.
koentjeduvel zegt
Gewoon weer een veredelde audi A7, of moet ik zeggen 55 A7 S ??? Bekijk gewoon die achterkant!
Doe mij maar een RR. Daar heb je tenminste nog het analoge spul als snelheidsmeter, en heb ik tenminste een paraplu voor als het begint te zeiken. En let op mijn woorden ; analoge klokjes zullen mettertijd duur betaald worden.
bitd zegt
@koentjeduvel: enige wat er op lijkt is het raampje achterin, rest lijkt nul op A7 in mijn ogen. Ik heb het geprobeerd, maar niet gelukt.
Orichy zegt
Lijkt wel een plat geslagen moderne Kever.
Op de achterkant (daklijn naar de kont toe, lijkt op die van de Audi A7) en kleur (Hemelsblauw kan eigenlijk altijd) na, vind ik het nog steeds niet mooi.
Ik kan er ook niets aan doen, dat het niet mijn smaak is. De Flying Spur heeft altijd mijn voorkeur gehad, boven de Continental GT.
jaso013 zegt
Met alle respect hoor maar wat een lelijk hok!
markie123 zegt
Overigens… Die W12 heb ik in eerdere versies in de A8 een paar keer mogen doortrappen… Wat een genot is die motor. Rustig aan en heerlijk cruisen. Gas intrappen en er komt een leeuw los onder die kap, echt een beest. Zo hoort een echte auto te zijn imo. Relaxed voor rustige momenten, een koppensneller als je even door wilt.
E34M5Touring zegt
Heel mooi geworden! Interieur ook echt verbeterd, sjiek zo.
JamesBond007 zegt
Veel dubbele foto’s?? (iPhone app)
Verder prachtige auto! Vind ‘m misschien nog iets te hoog vanaf de zijkant, maar met name de slanke voor en achterzijde zijn erg fraai! Interieur ook flink vernieuwd! Weg dat VW Phaeton interior..
nvn1993 zegt
Vind het interieur echt extreem verbeterd maar het exterieur moet ik denk ik nog aan wennen.
robertmeijer zegt
braak!!!! wat een ontzettend gedrocht… ik vond die concept best mooi maar dit vind ik echt helemaal niks, die cayenne vond ik ook al bocht trouwens… smaken verschillen
flexeenbeetje zegt
DE perfecte auto! Alleen die achterlichten ben ik niet zo’n fan van….
trustmeiamanengineer zegt
Zo, mooi ding zeg!
jorden zegt
Mooi zeg! Frisse achterlichten zo! Past beter bij een coupe dan de oude!
Dutchdriftking zegt
Ge-ni-aal! Waar kan ik organen doneren? Dat de concept nu niet komt is jammer, dit is een heel goed doekje voor het bloeden!
stijnn zegt
Erg mooi maar ik krijg steeds idee dat ik naar een iets grotere 911 met hogere kont aan het kijken ben. Zet er dan gewoon Porsche 928 GT op. Allemaal prachtig maar ben de link met Bentley kwijt afgezien van kwaliteit, leer en hout (… en is iets algemeens maar waarom moet men helemaal los gaan op stiksels en stoelen tegenwoordig).
fastforward zegt
Erg fraai. Echt een verbetering.
RooieRick zegt
Ondanks dat ik de concept auto mooier vind, is deze ook best geslaagd. Alleen nu nog in het echt zien.
w0o0dy zegt
BMW heeft gebeld: of Bentley even heel gauw de ijshockey sticks van de 7 serie wil teruggeven!
Edge zegt
Goed gelukt hoor! Hij is (optisch in ieder geval) lager en breder dan zijn voorganger en heeft een langere neus. Daardoor gaat ‘ie van lomp naar chique en elegant.
4apaev zegt
Volgens mij komt die scherm uit de panamera/cayenne2018
w0o0dy zegt
Ik heb trouwens nog niemand gehoord over die gruwelijk lelijke en overbodige randjes in de rand van de wielkasten… Wat is dat in hemelsnaam? Het is toch geen kampersbak ? En waarom al die drukke patroontjes in de deuren en stoelen.. stijlloos. Gelukkig heb ik het geld niet.. al zou ik makkelijk 5 auto’s voor dit aanschaf gedrag weten die ik mooier en leuker vind.
wjeurs zegt
Moet er nou echt om ieder lampje en dingetje een plakkaat chroom zitten
toyotafortuner zegt
Een vooruitgang tov t uitgaande model. Echter, t komt vast ook door de kleur. T geheel zal vast minder mooi uitkomen als t simpel gekleurd was. Naja, een Bentley CGT is toch nooit mijn eerste keus geweest.
roland78 zegt
Potverdikkeme wat is deze goed gelukt. Het lijkt alsof elk dingetje en lijntje precies op zijn plek zit. Een begeerlijke auto wat mij betreft.
jvthof zegt
De vorige was toch met flinke front overhang, dat lijkt deze kwijt te zijn!
berlinetta zegt
Ik vind hem erg goed gelukt. Ziet er statig, maar ook sierlijk uit. Knap gedaan. Alleen recht van achteren vind ik hem iets minder, maar dat went wel.
En ik moet toch zeggen dat Bentley meester is in het maken van fraaie interieurs. Prachtig zeg. De lay-out heeft wel wat weg van de nieuwe Cayenne, maar ze hebben het mooi opgekalefaterd met allerlei dingen. Schitterend.
stfu zegt
Ik vind ‘m best geslaagd, vooral de achterkant. Wel mooi dat je tegenwoordig niet meer de mistlampen e..d apart ziet maar mooi in de gehele rode unit.
autodrome zegt
het iis er nou niet echt op vooruit gegaan, plebs petjes voetballer, balr auto
rufctr01 zegt
Ik vind hem er niet mooier op geworden. De grill is lelijk en de achterlichten vind ik ook niet mooi.
mashell zegt
@rufctr01: ik vind die achterlichten juist wel mooi. Maar die grille? Daar had best wat meer vorm en design aan mogen zitten. Deze is gewoon geinspireerd op een televisie. Rechhoekig, groot en verder niks.
gallardogt zegt
https://www.bentleymotors.com/en/misc/car-configurator.html/select/Continental/new-continental-gt
beefcake zegt
Meh. Voor dit bedrag moet het JIPPIE zijn, maar het is meh.
Pavla zegt
Och wat een lelijk ding. Qua klasse is dit een flinke stap achteruit. Dit is duidelijk een voetballerpleaser geworden. Jammer dat het interieur ontsiert wordt door zo’n gigantisch TFT scherm. Duidelijk dat ze hun heritage verlaten hebben. Hier zit geen enkele Brit met klasse op te wachten. En dan die neus, wat een drama. De lijnen kloppen niet.
En waarom moesten ze nu die hockeystick van BMW lenen?