![Bentley naar Audi](https://www.autoblog.nl/files/2020/12/lamborghini-tractor-2020-970-970x610.jpg)
Even een reorganisatie bij Volkswagen. Bentley gaat naar Audi, maar kunnen de Italiaanse merken blijven?
Het voordeel van een enorm concern is dat als alles meezit, het meteen lekker gaat. Zeker in het geval van een groeiende economie en de juiste producten.
Maar als het tegen zit, kan het ook echt tegenzitten. Bij Volkswagen hebben ze de wind niet mee. Zeker niet op dit moment. Het concern is nog aan het bijkomen van dieselgate. Ook de economie zit niet mee.
Daarnaast is er nog voldoende onduidelijkheid in de wereld. Denk aan de US verkiezingen, Brexit, nieuwe emissie eisen of oh ja: corona. Dat was er ook nog.
Malaise
Door alle malaise zag het Volkswagen concern zich genoodzaakt om te gaan snijden in het aanbod. Er werd gesproken over het verkopen van een paar vooraanstaande doch niet essentiële merken van de Volkswagen Group. Denk aan Bugatti, Lamborghini, Bentley of Ducati.
Bentley naar Audi
Welnu, de raad van toezicht heeft gisteren gestemd en de soep wordt gelukkig minder heet gegeten dan deze wordt opgediend. Ducati en Lamborghini gaan helemaal nergens naartoe. Dan is er het geval Bentley. Dit merk verhuist naar Audi. Veel zal bij het oude blijven, maar het merk valt nu onder de vleugels van het merk met de vier ringen. Bentley en Audi zullen verregaand gaan samenwerken op het gebied van elektrische aandrijflijnen.
Lamborghini en Ducati blijven
Over de rest van de merken is nog niet veel bekend qua herstructurering. Lamborghini, Ducati in Italdesign zouden een eigen cluster kunnen gaan vormen. Dan blijft er nog een merk over: Bugatti. Daar is nog niet zoveel over bekend. Althans, officieel. De laatste geruchten zijn dat Bugatti naar Rimac gaat.
Dit dient als een soort incentive om te zorgen dat Porsche meer elektrische knowhow bij Rimac kan inkopen. Ondanks dat Rimac eenkleine fabrikant is, is de kennis van en kunde van dat bedrijf een enorme aanwinst van Volkswagen.
Bron: motor1.com
Over deze emissie eisen; wat is er al bekend van Euro7? Ik hoor geruchten dat het zo streng is dat het uitzwaaien van de verbrandingsmotor wordt. Op Autoblog kan ik er alleen nog niet zo veel over vinden
@dalmore Euro 7 komt waarschijnlijk pas in 2022 of 2023…
Euro 7 bestaat uit 7A en 7B. De norm 7A is voorzien in 2025 en 7B enkele jaren later. De eisen zijn idd zeer streng. De auto zal ongetwijfeld nog veel duurder worden en dit wordt dus weer een extra zet richting EV.
Hoe streng is streng? Zo streng dat sommige automerken zullen stoppen met de ontwikkeling of zal het de moeite nog waard zijn? Ik geloof niet dat we binnen een aantal jaar helemaal van de peut af kunnen maar geen auto’s meer op kenteken mogen zetten lijkt me ook geen optie
Grootste probleem schijnt te zijn dat overheden willen dat de auto nog steeds aan de normen voldoet wanneer de auto na 15 jaar wordt volgehangen met dakkoffer en caravan op 1500 meter hoogte. Op AMS stond daar laatst een artikel over.
https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/abgasnorm-euro-7-emission-eu-7-nox-aus-fuer-diesel-benziner-tod/
@dalmore: Bijna alle automerken zijn toch al bijna gestopt met de ontwikkeling van de verbrandingsmotor? Althans, ze worden nog wel schoner gemaakt (waar mogelijk) maar dat is het dan ook wel.
@poes: niet helemaal, het valt mij op dat er toch een aardig aantal fabrikanten een 6cilinder lijn motor aan het ontwikkelen zijn of ontwikkelt hebben en al aanbieden.
Lambo kan niet zonder de alom geroemde Duitse degelijkheid en kwaliteit. Afstoten zal huilen worden voor de Lambo mensen.
Ferrari kan toch ook prima zonder zgn Duitse degelijkheid?
@cazzo046: Denk je dat een Ferrari-rijder eerlijk zal antwoorden op de vraag: “hoe goed zit dat ding in elkaar?”
Bijna niemand antwoord daar eerlijk op, omdat mensen graag hun keuzes goedpraten. Zorgt voor stabiliteit in het hoofd. Dat heeft een naam in de psychologie, alleen schiet die mij niet te binnen.
Alleen als de problemen echt erg worden zal je een eerlijk antwoord krijgen…
Cognitieve dissonantie bedoel je :) ?
Lamborghini is juist een VAG verkooptopper, dus dat zullen ze echt niet snel afstoten..,
Wat belangrijker is: de board of directors heeft Herbert Diess gesteund. Herbert wil zwaar inzetten op elektrificatie en wil hiervoor enorme budgetten uittrekken. Dit wordt klaarblijkelijk door de aandeelhouders met enthousiasme ontvangen, gezien de koers.
Overigens is hij een bewonderaar van de aanpak van Tesla (over de bouwkwaliteit heeft hij zich niet uitgelaten).
Hey, is die man op de traktor, dezelfde als uit het brakecheck fimpje?
Denk niet dat Ferruccio een oude Benz rijdt ;)
Fantastische foto, die kende ik nog niet.
Dan als reïncarnatie misschien, want Ferruccio is al in 1993 heengegegaan.