Ooit achtergelaten door zijn baasje, als een hond in een bos aan een stuk touw en de hoop opgevend. Mensen, let toch eens op uw wielen.
Doorgaans zien we dat vooral ietwat vergeten Ferrari’s voor oud vuil worden achtergelaten. Van een 208 Turbo tot een Mondial of de 456 M GT van laatst. Stoffe jongens waar niemand meer oog voor heeft, behalve het Autojunk-legioen met de DSLR op scherp. Dit exemplaar is volgens het spotters-geruchtencircuit de laatste twee jaar niet meer van zijn plek geweest. Reden: onbekend.
Spotter wolfssjrd stuitte op deze Bentley Mulsanne in een Maastrichtse parking. Een Britse stijlknaap waarvan de APK drie jaar geleden is verlopen. In 1994 voor het laatst op naam gezet en momenteel lijkt niemand te weten of de eigenaar hem ooit nog komt ophalen danwel in levende lijven is. @theblackstig zag de bewuste Bentley een jaar geleden ook staan, en sindsdien lijkt hij nog geen centimeter te zijn bewogen.
Bekijk de foto’s op Autojunk.nl.
alcantara zegt
Voor straf in de hoek gezet, hij zal het wel verdiend hebben!
norge zegt
Staat hier al jaren een Rolls op het vliegveld, volgende keer een foto maken.
Arnoud zegt
@norge:
Die Rolls waar jij het over hebt is al eens in het nieuws geweest. Is van een twee Schotse broers die het wel handig lijkt een auto in Noorwegen te hebben als ze daar weer eens komen. Toentertijd werd gemeld dat ze altijd netjes het parkeergeld betalen.
Van deze Bentley is het ook wel erg jammer. Zo’n 6 3/4 V8 hoort gewoon lekker te zoemen en zo nu en dan even lekker te brullen.
Lennart95vdk zegt
Pas op! Vast een lijk in de kofferbak.
dragspert zegt
Ding zal wel weer verrot zijn gegaan na een regenbui.
maurits123 zegt
@dragspert: hehehe
themanjeroen zegt
Geen oude foto?
gerjan zegt
Straks is het parkeerkaartje duurde als de auto.
straatpiraat zegt
@gerjan: Duurder da.. Nou weetje laat ook maar..
bsxc2 zegt
Mijn handen gaan jeuken om deze auto eens flink te gaan detailen.
ruubster zegt
@bsxc2: zou een leuke actie zijn om een verlaten bolide als deze te gaan detailen! ;-)
ropbp zegt
Dat wordt een leuke parkeerrekening! Wat is zo’n ding nog waard tegenwoordig?
alcantara zegt
@ropbp: 10-20k, deze waarschijnlijk nog minder.
Benz65 zegt
@ropbp: Die rekening valt makkelijk te omzeilen.
9000cse zegt
Als deze foto genomen is in de parkeergarage onder het Vrijthof, dan rijst bij mij het vermoeden, dat hij best wel eens geweest zou kunnen zijn van de januari 2007 overleden Robert Christiaan Noortman. Hij was een kunsthandelaar van wereldfaam met een gallery aan het Vrijthof en medeoprichter van de wereldberoemde kunsttentoonstelling TEFAF in Maastricht.
Dhr. Noortman bezat een grote collectie van werkelijk in fantastische staat verkerende oldtimers, waaronder bijv. een prachtige Bentley Coupe uit de vijftiger jaren. Type weet ik niet meer zeker, maar ik meen een Continental.
KEV9 zegt
@9000cse: je neemt mij de woorden uit de mond.
dikkerikjuh zegt
@9000cse: hij staat onder plein 92, centre ceramique. kan nog steeds hetzelfde verhaal zijn uiteraard.
9000cse zegt
@dikkerikjuh:
Sorry! Ik had de tekst onder de foto op Autojunk niet gelezen. Bij Plein 92 wonen echter wel meer mensen, die zich zo’n auto kunnen permitteren. Maar zoals gezegd, was het een vermoeden. Dat de auto daar nu gekeerd en gewassen staat, vind ik wel een merkwaardig toeval.
audis8 zegt
Ik vind dit zo zonde! Zeker weer zo’n rijke Brit die niet geeft om zo’n beauty :( waarom mensen waarom :(
glashelder zegt
Echt, sommige mensen hebben wel eens wat anders aan de kop dan de auto.
osmo zegt
En er is zo al geen parkeerplaats in Maastricht …
mgmgb zegt
Doodzonde! Zo’n auto moet gewoon lekker rijden. Die dingen zijn ooit met zorg en liefde met de hand in elkaar gezet, bedoelt om levenslang comfort en stijl te leveren. Zo’n auto verdient het niet om zo achtergelaten te worden.
ravex zegt
APK vervaldatum: 29 november 2009
Dus hij staat er sowieso al vanaf dan. Misschien al een jaar daarvoor.
Als die man in 2007 is overleden dan zal het vast niet dezelfde wagen zijn.
henkdeleeuw zegt
Afgelopen weekend in de parkeergarage onder plein 1992 geweest. Auto stond gedraaid en op een andere plaats, was gewassen van buiten. Er wordt dus wel mee gereden.
wolfssjrd zegt
@henkdeleeuw: dan is dat vrij recent gebeurt!! eens even kijken binnekort dus :D
Bartholomeo zegt
Of iemand heeft de sleutels gevonden die op de voorband lagen en heeft een toertje parkeergarage gedaan.
pieter-jan_catteeuw zegt
Diesel engine – hemp body – (perhaps) an art morrison chassis – should last another few decades as an iCar investment
btw – i like the coloured – naked -cf- so maybe the zonda/Huararyebdbd doesn’t have to be totally covered in paint. I would say the black parts of the lightenstein Zonda can be naked CF – and perhaps even the whole of the tri-colore Huara (or maybe just the green-red part – while the scalpet shoud mimick actual metal) – Still i’d want a eco_elise type interior. Because if Pagani makes one (or two) it’ll be an instant trend. It can have leather bits though – from exotic zoo animals perhaps who died of natural causes.
youtube-tv offcourse – an idea so obvious i don’t deserve any percentage but now they’re kinda forced to give it to greenpeace-etc… kewl. The companies that do this should have some way of expressing it – without sounding too boastful about it. Perhaps organize some other ecological event (like a race around the world using solar energy or something) and subtley mention the 15% that goes into saving the planet. You don’t have to do it often – after a while it’ll probably stick – especially as non-connected fanboys (which one can also nurture) spread the word free of charge/blame.
i haven’t seen any imirrors around. still have to make a choice between a thumb or an eyeball key – once this gets adopted by new cars they can integrate it however they want – doesn’t have to be the mirror. Apples’ more of a hardware specialist – so maybe (this may be against my specialisation rule) getting into car computers/display is the thing to do. As well as perhaps running iStream factories – but allowing them to produce chassis-bodies from different makers. Perhaps manufacturers can start offering options on which type of car display people want and an apple display would be one of them.
The lorema is an unlikely car, the t25 also. In private ownership it won’t have much success. But if you can order cars via your smartphone/tablet – and you get to see the credit-expense prediction (which varies according to your status as a driver) – then these sort of cars will be the cheapest to drive – so will probably be a first choice for people just looking for a ride. You can park three of those t25 in place of one car. I can see those things spread across cities across the world. It seems up googles’ ally to do the distribution calculation aspect of it.
iCloud – is that like android – i seem to have gained leverage with a bunch of companies that are actually competing. So who gets to run iCar? Most of the money is in the service itself – which is software and humans (and 15% for …). Car ownership as well (but unless apple actually starts making cars – iStream – then that’s already taking care of). The iMirror (or similar integrated systems) can make money – but less per person and per car so as an investment less interesting though neccesairy. If you’re making engine computers then you’re competing with bosh.
If they were playing a game with me at DSV then that totally bit them on the ass didn’t it. Scratching my leg at the girls funeral was indeed a nervous tick. It didn’t help that everyone was staring me down. I was pretty stressed out.
Pretty crazy story all together. Too complicated. It wouldn’t make a good movie because you’d have to explain how my brain works and you’d have a cast of thousands – some just sitting behind their computers. And multiple languages. Wouldn’t work.