Of zwarte, als je maar over de nodige oliedollars beschikt, want Bentley verscheept de Mulsanne Majestic alleen naar Doha, Saudi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten.
Overigens is het zelfs als je daar woont nog maar de vraag of je de gelimiteerde Bentley kunt kopen, want de Britten bouwen er in totaal slechts vijftien. Elke oliestaat krijgt er exact vijf, dus dat wordt ongetwijfeld knokken om deze exemplaren. Er werd er vandaag alvast eentje neergezet in Doha, waar ook de Continental GT3-R te zien was.
De naam van deze slee doet het al vermoeden, maar het gaat erom dat de eigenaar zich op de achterbank zo koninklijk mogelijk voelt. Zo krijgt de auto de Special Ivory-lak, 21-inch velgen van Mulliner en Majestic-badges op alle denkbare plekken. Het interieur is grondig onder handen genomen en is bijvoorbeeld voorzien van een luxe tapijtje, terwijl je de gordijnen even dicht kunt doen als je even privacy nodig hebt.
Het zal ook geen verrassing zijn dat de lijst met opties langer is dan de Mulsanne zelf. Zo kunnen de tafeltjes voorzien worden van iPads, kan ook de bekerhouder voorzien worden van een Majestic-badge en is het mogelijk om twee kussentjes op de achterbank te laten leggen. Inderdaad: een beetje Bentley kan natuurlijk niet zonder.
gerjan zegt
Wat toch een super gave auto. vele malen mooier als die andere Engelse. Gewoon super mooi. Dit is gewoon appert klasse. ik kocht mij 1 als ik het geld had.
e1000bmw zegt
@gerjan:
Super gaaf: ja
Mooier dan de Phantom: betrekkelijk. Vele malen en super mooi is wat overdreven, maar qua uiterlijk idd beter dan de Rolls.
Klasse apart: nou nee…
rolov zegt
@e1000bmw523i: vele malen mooier dan de continental. En zeker wel een klasse apart.
gerjan zegt
@e1000bmw523i: zo veel auto’s zijn er toch niet in deze klasse. De 7 de a8 en s klasse vind ik persoonlijk een klasse lager. Daarbij heb ik de phantom nog nooit een mooie auto gevonden. Komt misschien ook om dat al die muziek makers er in rijden en hem verneuken. Doe mij maar een mulsanne.
jassenroover zegt
@gerjan: , en in het midden-oosten woonde.. ; )
berlinetta zegt
@gerjan: Je hebt toch 20% van je zinnen goed weten te schrijven. Bravo.
MaartenD zegt
@gerjan: vind je die koplampen ook super gaaf en mooi? Past totaal niet bij de rest vd vorm.vd auto
gerjan zegt
@maarten020: ja vind ik ook mooi. mulsanne is echt gave auto.
rolov zegt
@maarten020: ik vind die koplampen er wel bij passen. Ze zijn apart maar als We alles maar het zelfde zouden houden konden ze net zo goed allemaal pheatons kopen.
fromtheg zegt
Imposante auto, maar het front van de Mulsanne kan me nog steeds niet bekoren.
janmetdelangeachternaam zegt
ik raak daar toch zo moe van hea…al die speciale edities die uitsluitend naar China en het Midden-Oosten gaan
e1000bmw zegt
@janmetdelangeachternaam: tja, wij Europeanen kopen alleen eenheidsworsten…
henkhupelschoten zegt
Maken ze een speciale versie zit het er alsnog niet uit….. Achja past goed bij de smaak van arabieren
marikoelolo zegt
Ik googlde even om te kijken of er ook een mulsanne van 2005 was, en jullie raden nooit wat voor afbeelding ik op mn netvliezen gedrukt kreeg..
SimonMc zegt
@marikoelolo: Een auto met kloten.
Tonnie zegt
Van voren lijkt t echt nergens op valt me nu op. Verder vind ik t altijd wel een mooie bak!
gtwillem zegt
Geld staat niet gelijk aan smaak, blijkt maar weer. War een kitscherige uitvoering. Ongetwijfeld topkwaliteit, en logisch dat Bentley zich richt op de arabische markten waar dure artikelen erg populair zijn. Nu nog een foute Mansory bodykit erover heen en carbon velgen.
Daniel073 zegt
Vind hem een best wel hoge Rolls Royce factor hebben zo
mrrallycross zegt
Mooi, jammer van die jurken
camber24 zegt
Waarom dragen die mensen daar eigenlijk die jurken? Hitte kan geen argument meer zijn; alles airco. Geloof? Cultuur? Kan me het zo moeilijk voorstellen… Wij lopen toch ook niet meer in klederdrachten hier?
OT; hee, een auto
sydney zegt
@camber24: Lees eens wat vaker een krant.
camber24 zegt
@sydney: Ik lees elke dag het FD. Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over hoe belezen ik ben. In plaats van bijdehand te doen had je ook gewoon antwoord kunnen geven. Maar goed, stukje bekrompenheid is blijkbaar niet iedereen vreemd.
rolov zegt
@camber24: of beter verdiep je eens in andere culturen. De krant Is ook niet alles.
camber24 zegt
@rolov: Deze cultuur heeft over het algemeen inderdaad mijn minste interesse. Maar goed, van jou word ik ook niet wijzer dus.
sydney zegt
Buiten de centen zou ik deze auto laten staan om z’n koplampen.De rest van de auto is werkelijk prachtig, maar zo moet de Mulsanne samen met de Morgan Aeromax en de tweede Scorpio wel in de top drie van ‘schele’ auto’s staan.Valt me nog mee dat er geen one-off bestaat die esthetisch wél klopt.Of ik ben zelf bijziend,en heb ‘m nog niet gezien.
jaapiyo zegt
De Mulsanne is een van de weinige VAG producten die ik echt top vind…misschien wel omdat het ook een van de weinige is die voor de verandering eens geen platforms of motoren deelt met andere VAG producten. Dat MMI gebeuren uit de A8 kan ik wel door de vingers zien.
Juist het front wat door velen bekritiseerd wordt kan mij wel bekoren, maar wat ik vooral tof vind zijn details -nerd alert- zoals de dichtgelaste panel gaps tussen het dak en de achtersteven. Normaal zit daar een naad tussen de verschillende panelen maar bij de Mulsanne lassen ze die dus naadloos aan elkaar waardoor je een subtiele ‘uit een stuk’ indruk krijgt. Dat soort oog voor detail daar zou ik wel een paar ton voor over hebben (als ik die had dan), die gun je dan de producent ook meer op een of andere manier. Eigenlijk het tegenovergestelde van dat platform deel gebeuren; dat wil je dus niet als je veel geld neerlegt, alles moet dan de hoogste standaard hebben IMO en dat heeft deze Mulsanne wat mij betreft wel.
e1000bmw zegt
@jaapiyo: ik keek toevallig ff naar hetzelfde punt bij mijn eigen wagen (E39), maar daar is de naad ook niet te bespeuren, al vermoed ik dat hij net boven de taillelijn of erop zit.
kwakmare zegt
Praalwagen……
zonnekoning zegt
Om Nederlandse kopers te lokken zit de showroom in hetzelfde gebouw als het NL consulaat hier in Dubai.
exclusieviteitsfreak zegt
Dat het Midden-Oosten van Bentley zoveel aandacht krijgt, is niet ver te zoeken, tot 1970 was Engeland namelijk baas over de regio, en heeft het hedendaags nog aandelen met BP.