Vorige week waren we in Genève te gast bij het Volkswagen Driving Event. Daar werd op de vooravond van de Autosalon persdagen alvast de snelste Bentley ooit gepresenteerd, de Bentley Continental Supersports. Maar er staat nog veel meer in de agenda van Bentley voor de komende maanden en jaren. Het meest dichtbij is de nieuwe Bentley Arnage die in de herfst van dit jaar zal verschijnen. Vernieuwingen van de overige modellen staan ook al in de agenda genoteerd.
In de eerste helft van 2011 staat de Continental GT Coupé gepland. Midden 2012 de Continental Flying Spur sedan. Laat in 2013 de Continental GTC en in 2015 de Speed modellen. De vernieuwingen worden doorgevoerd onder leiding van de Vlaming Dirk van Braeckel.
Bentley verruilde voor de Continental het platform van de Volkswagen Phaeton voor die van de Audi A8. Hiermee wordt de overhang aan de voorkant verkleint en de wielbasis en spoorbreedte vergroot. Dit zorgt voor meer ruimte op de achterbank en in de kofferbak. Voor het chassis wordt aluminium gecombineerd met staal, waardoor zo’n 180 kilo wordt bespaard.
Onder de motorkap een 580 pk sterke W12 gekoppeld aan een automaat met 8 versnellingen, goed voor 700 Nm koppel. De Speed uitvoering krijgt 650 pk en 800 Nm koppel. Later volgt ook nog een 375 pk sterke 4,2 liter V8 turbodiesel met 800 Nm koppel. Zelfs een hybride motorvariant is niet uitgesloten. Dit zal vooral afhangen van de beschikbaarheid van high-performance lithium-ion accu’s. (bron: automobilemag)
Headhunterz zegt
zozo doe maar druk :P maar die Arnage klinkt tot nou toe wel het lekkerst met z’n gewichtsvermindering en dat chassis :twisted:
GeoBem007 zegt
Bentley diesel? Nee, dat gaat er echt los over..
Arnoud zegt
NEEE!!! Geen Bentley diesel… Bitte Volkswagen, dat is van je reinste heiligschennis. En ik denk dat we de 6,75 liter V8 ook erg gaan missen. Dat ding hoort bij Bentley als tomaten bij Italiaans eten.
Jan Rap zegt
“Continental GTC convertible”
Vraag me af hoe dat er uitziet, een convertible convertible.
-edit: dank u, is inmiddels gefixed-
Peter zegt
@ Dennis
“Voor de nieuwe Arnage werd het platform van de Volkswagen Pheaton verruild voor die van de Audi A8.”
De Arnage staat niet op een Phaeton-platform dus neem ik aan dat je de Continental bedoelt.
-edit: klopt, ik haalde wat dingen door elkaar-
glenne zegt
juij, nu haalt VAG bentley wel een beetje uit zn glans
wie stopt er nou een diesel in zo een auto?
daar horen gewoon benzine motoren in!
Alwood zegt
heu? gaat de Arnage dan de CGT achterna? Ik weet niet wat voor platform de Arnage nu gebruikt maar de CGT gebruikte in ieder geval die van de Phaeton. De Arnage heeft met z’n achterwielaandrijving toch een wat andere constructie.
Verder lijkt het me erg treurig als de six-and-three-quarter V8 vervangen wordt door de W12. De W12 is gewoon een Continental-blokje, in de Arnage hoort een lompe V8 al dan niet met turbo’s. Bovendien zou de Arnage dan nog maar weinig ‘extra’ bieden boven de CGT :?
… stukje op de andere site ff doorgelezen, de beschreven update’s zijn details over de nieuwe Continental. De Arnage melden ze nog weinig over, slechts dat de laatste, van de huidige serie, 150 (final series) met 500pk worden geleverd.
Guan zegt
Bentley heeft een drukke agenda? Verander die kop alstublieft even… zou zeggen maak er een vol agenda van, want druk agenda suggereerd dat het agenda ADHD heeft en dat zal ook wel niet het geval zijn.
Alwood zegt
hier nog twee Arnage artikeltjes :)
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/220269/bentley_arnage.html
http://www.motorauthority.com/spy-shots-lwb-bentley-arnage.html
Guan zegt
Sorry, suggereert. Moet ik het zelf natuurlijk wel goed doen.. ;-)
Bas zegt
“In de eerste helft van 2011 staat de Continental GT Coupé gepland. Midden 2010 de Continental Flying Spur sedan.”
Moet de Flying Spur niet midden 2011 zijn ipv 2010 ?
-edit: nee, midden 2012-
jezus zegt
zozo toemaar, bentley is en blijft een mooie auto!
The Netherlands For Sure zegt
Dit jaar dus drie nieuwe auto’s in de top klasse, de Bentley Arnage, De Rolls Royce Silver Ghost en de Jaguar XJ, ik ben benieuwd of de Bentley echt zo vernieuwend is, of dat het nog erg op het oude lijkt. De Jaguar is totaal nieuw, dat weet ik al wel, maar of de Arnage net zo’n sprong maakt, ik denk het niet, het is geen kat ala Jaguar natuurlijk, maar het zou misschien wel goed zijn, om net als de RR Phantom toen der tijd, om een enorm verschil met het verleden te maken, maar geen afbraak doen aan de merkgeschiedenis, die diesel zou dat wel doen, merkvervalssing noemen ik dat, dat hoort niet, ook niet voor de groene gedachten.
Jan Rap zegt
Grappig, mijn eigen post wordt ge-edit en de grootste taalfout in het stukje blijft gewoon staan!
Wat klopt er hier niet: Hiermee wordt de overhang aan de voorkant verkleint en de wielbasis en spoorbreedte vergroot.
Citrofiel zegt
Ah, nieuwe Continentals dus toch. Er staat ‘vernieuwingen’, dat klinkt meer als facelifts, maar ik begrijp uit het compleet nieuwe platform dat het nieuwe modellen zijn. Hopelijk zijn die iets minder clean en saai, meer Bentley. Maar ze willen natuurlijk de huidige klanten behouden… :? Naar de Arnage ben ik ook razend benieuwd! En een diesel… Tsja, het moet maar. Ze begrijpen het iig iets beter dan Porsche, een V8 is een stuk stoerder dan een V6.
C6.R zegt
NOOOOOO geen diesel!
Entschuldigung: NEIN!!! Kein Diesel!
H zegt
Wat O wat is er mis met een diesel, veel meer “waft” factor dan een benzine. Ja de 6 3/4L zullen we missen, maar de WO Bentley blowers was een 4,5 L en de 3,0 tourer is -nogal duidelijk- een 3,0 L. Als je Bentley zegt denk ik aan die modellen, maar als ik een beetje verder denk, komt de 8 L limo boven.
Als we die laatste 8L nu combineren met diesel ( en de originel motorconfiguratie behouden -een echt lange slag dus-) dan is er genoeg koppel om de aarde uit zijn koers te halen. Dat lijkt me nog een leuk nieuw concept voor Bentley
De 6 3/4 er is een emotionele band, maar één die vlug vergeten zal zijn.
Laat ons zien wat er met het disign gebeurt, daarmee zal de auto staan of vallen. Het gaat trouwens niet over de motorinhoud, maar over de presence van de wagen en de techniek die je doet glijden als een vliegend tapijt, met een sportief tintje, het is tenslotte Bentley.
C6.R zegt
Glijden als een vliegend tapijt…
…op dikke vieze roetwolken!