Vanavond wordt door autobedrijf Hessing de nieuwe Bentley GTC aan een select gezelschap voorgesteld. Het “gewone” volk moet tot juli wachten, want vanaf dan staat de cabrio in de showroom. Ook in ons nuchtere landje, waar het cabriootje 271.000 euro moet opbrengen is ‘ie al volledig uitverkocht.
De wereld moet zich zien te redden met totaal zevenduizend exemplaren. In 2006 worden twaalf- tot dertienhonderd GTC’s gebouwd. Hessing mag er dit jaar 25 verkopen, terwijl die al veertig orders heeft genoteerd. Bentley zorgt er natuurlijk bewust voor dat de auto een schaars en daardoor gewild goedje blijft (via: zibb.nl).
knaller zegt
Tuurlijk doet Bentley dat niet om het een “gewild goedje” te laten zijn. Ze hebben gewoon niet meer productiecapaciteit. Als ze een paar honderd meer zouden kunnen maken zouden ze dat natuurlijk meteen doen, money rules ook bij Bentley!
Dennis zegt
Productiecapaciteit kun je kopen.
S AMG zegt
En all die verhalen over uitverkocht moet je allemaal niet te serieus nemen is gewoon verkoop maniertje
tw zegt
ehm, verkoopmaniertje??
Mensen zeggen dat ze geen meer kunnen krijgen dit jaar werkt niet echt bevorderlijk voor de verkoop…
E-RayzeR zegt
na ja kijk over een paar maandjes maar op mobile.de en je vind er genoeg :D
JeroenM zegt
@TW
Door minder auto’s te maken dan er vraag naar is kunnen ze de prijs hoger maken;)
thomas zegt
en door meer auto’s te verkopen hebben ze meer winst..
Deora zegt
deze wagen staat nu bij mij op 1 als mooiste cabrio daarna komt de Audi RS4 :D
DonDiedCorleone zegt
Als je smaak en euries hebt en je wilt m kun je m nog wel krijgen zal ie wel meer kosten dan 217k
M5 E39 Owner zegt
m’n vader heeft een paar maanden terug eentje besteld, dat wordt cruisen :)
m5 zegt
@ m5 e39 krijg je ook een e60 m5 van je pa
dekster zegt
ik zou liever een DB9 volante of azure willen maar enfin toch leuke wagen
Appeltje zegt
Ja, ik ook, ik vind het best een leuke auto maar het is toch een nep-Bentley, ik zie duidelijk duitse invloeden, en dat is niet echt mijn smaak, maar het blijft wel een redelijk mooie auto. Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste tegenkom!
Ruudje mx-5 zegt
Het is voor Bentley gewoon een balans tussen aan de ene kant winst (meer productie) en aan de andere kant de exclusiviteit van t merk (minder productie). Bijkomend voordeel is uiteraard dat ze bij een beperkte productie de vraagprijs hoog kunnen houden zoals eerder is opgemerkt. Ze weten daar hun sommetjes echt wel te maken.
tw zegt
Ja maar als je de productie te beperkt maakt zullen er wellicht mensen zijn die alternatieven zoeken. Ik wacht niet graag dus ik denk dat mensen die +180 000 € veil hebben voor een auto zeker niet willen wachten.
Bentley kijkt volgens mij dus gewoon naar de productiecapaciteit, want voor dit soort wagens zijn er nu niet ontzettend veel klanten
Bol zegt
er zijn weinig alternatieven voor deze onthoofde dikke phaeton.. mja misschien kunnen ze in die glazen fabriek waar af en toe nog een phaetonnetje wordt gebouwd ook bentleys in elkaar gaan zetten?
NMus zegt
Productiecapaciteit genoeg. Wij (Polynorm) produceren de kotfluegels (voorspatschermen) sinds de komst van dit model voor de Coupe de Cabrio en de Flying Spur.
Deze spatschermen zijn op een haar na hetzelfde en is op alle gebied wat betreft kwaliteit nergens mee te vergelijken.
En ja, dit gebeurt om de exclusifiteit te waarborgen. Ter vergelijking; een golf 4 spatscherm stoppen we 3 minuten in om te produceren, een Bentley 13! Vandaar de hoge productie kosten.
lolita zegt
Weet toevallig ook iemand wat de levertijd is van een bentley gtc?
dekster zegt
@lolita
ik denk een jaar of anderhalf jaar
maar voor dit jaar normaal geen want als je er eentje wil kopen zal dat vanuit de showroom komen.
lolita zegt
is het zo dat als de dealer er 1 in de showroom heeft hij die meteen mee geeft?
Of krijgt de dealer er een aantal die die achter zet voor verkoop?
Dus als je er 1 meteen wil zou je het beste in 2007 kunnen kopen??