Wat is er black aan dan? We horen het u denken.
Het goede nieuws is in elk geval dat er met de V8 onder de kap niks is gebeurd. De twin-turbo 4.0 levert dus nog steeds 528 pk en 680 Nm, inclusief een soundtrack waar Godzilla van in een hoekje kruipt. Bewijs? Check onze rijtest. Het blok is gekoppeld aan een 8-traps automaat, dus je zit altijd in het juiste toerengebied.
De Black Edition (leverbaar als coupé en cabrio) heeft enkele zwart gekleurde details die normaal gesproken in chroom worden uitgevoerd. Verder krijgt de koper een straffe bodykit met een nieuwe splitter, skirts en een diffuser. Deze onderdelen kunnen naar wens in vier verschillende kleuren worden afgewerkt. Bovendien kan worden gekozen voor zwarte of rode remklauwen.
Voor wie nog diepere zakken heeft: eerder schreven we al over de Conti GT Speed Black Edition, met dikke W12.
Dutchdriftking zegt
Gewoon een W12 met ingetogen kleurstelling graag!
1lunatic zegt
@dutchdriftking: heerlijk blok!
itsok zegt
Black editie op de markt brengen en dan persfoto’s van een witte auto publiceren. Bentley doet het gewoon.
Edge zegt
@itsok: En van een paarse. Alsof de nieuwe stagiaire de opdracht niet helemaal begrepen heeft. “Sorry sir, black? I thought you said swag.”
gtrlove zegt
@Edge: mercedes heeft toch ook een black edition die knalgeel is, ze denkeb gewoon #yolo
jobberns zegt
@gtrlove: ja, maar bij Mercedes-Benz slaat het ‘black’ op een heftige uitvoering, en bij auto’s zoals deze Bentley gaat het over de kleur van enkele details die ‘black’ zijn. Toch wel een verschilletje ?
flatsix010 zegt
Van een Bentley moet je afblijven, inclusief Bentley zelf
jorden zegt
Zwarte details associeer ik altijd met kale instap modellen. Niet mijn idee van een Bentley.
dare2think zegt
De meeste mensen zullen toch voor de (status van de) W12 gaan, en die is slechts zwaarder. Dit is misschien de betere auto door dat lagere gewicht in de neus. (Als ik het woord rijdersauto ipv auto had gezegd had ik mijn mond met zeep moeten spoelen)
berlinetta zegt
@dare2think: Je hebt wel helemaal gelijk. De V8 lijkt mij ook de betere auto. Slechts iets langzamer en misschien iets minder soepel, maar verder op alle vlakken beter.
mashell zegt
@dare2think: ik zou denken dat juist de meeste klanten de V8 kiezen. Ziet er immers hetzelfde uit, rijdt minstens zo goed en kost minder. De meeste rijken zijn niet dom en weten dat rijk blijven minder moeilijk is als je minder geld uitgeeft. En de “status” komt van de Bentley badge, niet van wat er onder de motorkap ligt, dat is slechts een onbeduidend stuk techniek.
dare2think zegt
@mashell: Er zit veel waars in je antwoord. Echter, het verschil tussen “ik heb een 12-cilinder” en “ik heb een v8” is er gewoon. Dat probeerde ik aan te wijzen.
amphiby zegt
Wat een tijdloos mooi apparaat is die Continental GT toch he!
mashell zegt
Met die rode accenten heeft het toch een beetje de “dikke man in trainingspak” uitstraling.
pinut187 zegt
Wow die paarse!
fep739 zegt
Logische verklaring toch ? De manier op hoe het is verworven… Black money baby …