Sneller, Sportiever en Supercool!
De Bentley Continental GT V8 had al een hele hoop vermogen, maar dit kan natuurlijk altijd meer. Even met de computer spelen en voilá: er wordt 528 pk in plaats van 507 pk geleverd door de 4,0-liter V8. De koppel steeg met 20 Nm naar 680 Nm. Op een auto van dik twee ton is dit een knappe verbetering.
Wonderbaarlijk genoeg zien we dat extra vermogen niet ten koste gaan van het brandstofverbruik / CO2-uitstoot. Aan de achttrapsautomaat werd niets veranderd en ook de automatische cilinderuitschakeling werkt nog steeds hetzelfde.
Het onderstel, dat met 1 centimeter is gezakt, staat straffer afgesteld door stijvere veren en stabilisatorstang. Hierdoor moet de auto beter sturen en minder rollen. Ook de aerodynamica in de vorm van een splitter, sideskirts en diffuser moeten hieraan bijdragen door te zorgen dat er vooraan minder lift ontstaat.
Hoe laat dit alles zich vertalen naar de prestaties? De sprint van 0 naar 100 km/u is nu 0,3 seconden sneller (4,5 sec. voor de coupé en sec. 4,7 voor de cabrio) en de topsnelheid is toegenomen met 6 km/u (coupé 309 km/u, cabrio 308 km/u).
De prijzen zijn nog niet bekend, maar mocht je nog een leuke erfenis hebben liggen, dan kun je de Continental V8 S – als GT of GTC – vanaf nu bestellen. De nieuwe Bentley Continental V8 S wordt in ons land vanaf begin 2014 leverbaar via Bentley Leusden.
UPDATE: video vanaf het Volkswagen-feestje in Frankfurt.
glennie zegt
3 seconden sneller naar de 100 is een beste verbetering!
roller79 zegt
@glennie: klein foutje met de , denk ik ;-)
glennie zegt
@roller79: haha ik ga er wel van uit :p
bsxc2 zegt
Totaal nutteloos: 0,3 sec sneller en 6 km/u topsnelheid meer.
Dat mensen daar een meerprijs voor gaan betalen zeg.
mashell zegt
@bsxc2: de meerprijs wordt niet betaald vanwege de extra performance maar vanwege het extra “prestige” dat een S op de achterkant geeft, dan kun je aan de bar van de golfclub zeggen: “he ho mannetje, het is geen gewone Conti, het is een S. Met de S van speed”.
MAB zegt
@mashell: hahahha ja en dan op een kakker stemmetje
rikus zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
rikus zegt
Was al opgemerkt, excuses.
MilleMiglia zegt
Aerodynamica :-)
Yeelen zegt
De vraag is: hoe zie je het verschil (als spotter) tussen de twee?
Joel_D zegt
@Yeelen: logo op het zijscherm
thomcarspotter zegt
@Yeelen: badges, verder kan ik ook niks anders zien.
jrk68 zegt
@thomcarspotter:
Ik voorzie een levendige handel in S-jes….
thomcarspotter zegt
@jrk68: persoonlijk denk ik het niet. Als je toch al een Conti kan aanschaffen denk ik niet dat je geen geld meer hebt voor die Conti S.
nickjdeg zegt
@Yeelen: door die 1 cm lager oogt hij toch wel iets sportiever en fraaier ik weet alleen niet of je dat in het echt zal op merken.
berlinetta zegt
“Op een auto van dik twee ton is dit een knappe verbetering.” Ergens een g vergeten in deze zin?
mrci zegt
-=edit: iets meer dan 1 woord graag=-
beukeltje zegt
waarom maken ze hem niet lichter i.p.v. meer power?
mout zegt
4% meer vermogen
3% meer koppel.
Dat ga je normaal gesproken niet voelen. Fabrikanten houden een marge aan van rond de 5%.
En dat zou genoeg zijn voor 0,3 seconden op de sprint? Moet je kijken wat andere merken nodig hebben om 0,3 van de sprint af te schaven. Porsche bijvoorbeeld. 911 cabrio / 911 cabrio S: 14% meer vermogen voor zelfde resultaat.
julesaudi zegt
@mout: Porsche is dan ook wat ‘verfijnder en vernieuwder’ uitgewerkt dan Bentley, qua motor dan. Kijk maar naar de nieuwe Continentals. Als kenner zie je dat Bentley daarin, behalve de pook, het hele versnellingssysteem heeft overgenomen van Audi’s van vóór de facelift uit 2007! ;)
lamborgfan zegt
@julesaudi: Nieuwe V8 bi of (twin?) turbo met zf 8 bak.. Die is nie van voor 2007.
Die W12 heeft/had alleen bentley met 2 turbo’s audi alleen atmosferisch
kapiteinaudi zegt
Brrrrrr, die velgen!
Lucb zegt
De W12 is bij deze dus totaal nutteloos, afgaande op prestaties.
Joel_D zegt
@Lucb: Dat was hij al. Helemaal met de meerprijs tov de V8, in Nederland. V8 is al meer dan je nodig hebt.
crackdavid zegt
@Lucb: Er is meer dan alleen de topsnelheid en de 0-100 sprint…
Lucb zegt
@crackdavid: Nou vertel wat er dan meer is, waardoor de W12 toch nog mee doet (afgaande op prestaties)
crackdavid zegt
@Lucb: Jij denkt zeker ook dat een 2 liter 4-cilindertje met 350 pk hetzelfde rijdt als een dikke 8-cilinder met 350 pk?
Lucb zegt
@crackdavid: Dat heeft met rijgedrag te maken en niet prestaties. Waarom zou je een W12 kopen als de prestaties tussen de W12 en V8S vrijwel gelijk zijn? Dat zou je alleen doen om te laten zien dat je meer geld in je auto hebt gestoken.
crackdavid zegt
@Lucb: uhmm.. tussensprints, vermogensopbouw? De W12 heeft bijna 70 pk meer en de Speed ruim 110 pk meer, wil je zeggen dat je daar niets van merkt?
nickjdeg zegt
@Lucb: het comfort van een 12 cilinder is zo verschrikkelijk hoog en de opbouw van het vermogen is zo mooi
Als je echt het beste wil moet je een 12 cilinder. Maar ik snap je punt hoor maar ik denk dat er altijd wel een aantal kopers is die het beste het duurste en het mooiste willen en daardoor de 12 cilinder kiezen. Persoonlijk zou ik ook voor de V8 gaan en dan voor die 100000 nog een mooi BMW 1m coupe kopen voor het weekend om mee te knallen/spelen
gerritdriessen zegt
Vering staat straffer afgesteld? Wtf daar heb ik nog nooit van gehoord.. strakker wel maar straffer niet.. bomboclad
RuVi zegt
@gerritdriessen: een straffe vering is gewoon een harde vering.
sir_smokalot zegt
Nee? Ook nooit een straf bakkie koffie gedronken?
clr700gt zegt
@gerritdriessen: dat wil zeggen dat de vering afgestraft wordt door m strakker te zetten, daar leert ie van