Leuk, zo’n Continental Supersports, maar deze Speed-GT van edo-competition doet er nog een schepje bovenop!
In tegenstelling tot de standaard Speed-GT (610 pk) heeft edo het vermogen weten op te krikken tot 680 pk. Het max koppel van 750 Nm stijgt tot 880 Nm. Het resultaat is een topsnelheid van ruim 340 km/u (211 mph) en een acceleratie van 0-100 km/u in 4.2 seconden. Dat laatste doet de Supersports dan wel weer sneller…
De vermogenswinst is behaald met behulp van een ECU-aanpassing en een nieuwe uitlaatsysteem. Voor de liefhebbers van optische aanpassingen kan je bij edo terecht voor alle mogelijke wensen, zoals de hier getoond two-tone paintjob. Love it or hate it?
It was paramount for edo competition to turn the Bentley Continental into the world’s fastest GT. Consequentially, particular attention was paid to the engine modifications and all associated components.
In factory trim the Bentley reaches a top speed of 326 km/h (203 mph) with 610 horsepower. Since this provided a good starting point for the edo speed GT, the power output of the 6.0-liter W12 engine was increased to 680 horsepower, making edo competition’s offering the most powerful GT in the world. The already massive torque output of 750 Nm (553 ft-lb) rises to 880 Nm (649 ft-lb) at 2,500 rpm. As a result the edo speed GT reaches a top speed in excess of 340 km/h (211 mph) and accelerates from zero to 100 km/h (62 mph) in a phenomenal 4.2 seconds!
Getting this power to the ground are 20 in. racing wheels shod with Sport Contact V-Max tires specially developed by Continental for the edo speed GT. The wheels can be painted according to the customers’ wishes.
edo competition has developed a new high-performance exhaust system for the speed GT which – along with the ECU recalibration – is responsible for the increased output. The high-flow exhaust is made from stainless steel and produces a wonderfully deep and sonorous sound, ensuring the aural experience is given appropriate attention. A new butterfly valve system (with an optional remote control) provides two different settings for the volume level. The development work for the cat-back exhaust system was performed on a dynamometer.
The lowered suspension draws attention to the sporty appearance. The suspension can be adjusted individually thanks to the electronic air suspension control module. The front and rear of the vehicle can be lowered by a maximum of 35 millimeters. As an additional benefit the lowered suspension improves the handling capabilities.
Beautiful wrapper: Customers with a desire for guaranteed exclusivity can opt for a custom exterior color scheme. This is realized using a special foil available in any desired color.
Yeelen zegt
als ze hem lichter zouden maken zou heht wel sneller gaan dan de supersports
en ik ben geen fan van two tone lak op een conti
DrDre zegt
koop een DB9…
EJS zegt
Vind het een beetje onzinnig een Bentley te tunen, die koop je voor ’t comfort. Als je het dan toch doet zorg dan dat je een enorm koppel genereert en dat er verder ook niks aan comfort verloren gaat. En gewicht zou dan idd een goede zet zijn Yeelen, al is ’t maar 100 kg, je prestaties gaan er van vooruit;) Die 2-twone heeft overigens ook nog eens een behoorlijk sjonnie effect.
Laue zegt
ben niet zo fan van two tone op bently’s , rolls, maybachs e.d. maar deze staat wel ok.
C6.R zegt
Paintjob mogen ze houden, gadverdarrie zeg, hoe ordinair!
freek zegt
…hate it!
primramessar zegt
Bentley was een aantal jaren geleden een zeer exclusief merk dat weinig met tuning te maken had. Zou Bentley met dit soort acties hun vroegere imago verliezen en boren ze nieuwe marktgebieden aan?
En hoe zit het met baby Rolls? Gaat zij een soortgelijke toekomst tegemoet?
tibor zegt
en wat nou als je dit bij een supersports doet:D
autoblogger zegt
@primramessar: Bentley heeft hier niks mee te maken. Iedereen kan zo’n Conti kopen en em laten “styleren” door een tunert. En zo exclusief is dat ding neit meer hoor, ooit gehoord van de term “voetballersauto”? ;)
Citrofiel zegt
Two-tone is op de meeste moderne auto’s not done. Behalve bij Lancia’s. :P Die hebben een soort van scheiding in het design dat het mogelijk maakt ook een scheiding in de kleur te hanteren, waarbij het mooi blijft.
@ EJS; Of je koopt een Bentley Conti om op te scheppen. (voetballersauto :P )
EJS zegt
@Citrofiel
ook een optie. Maar laat het zo zeggen, ik zou ‘m daar niet voor kopen;) Zou ‘m btw zwz niet kopen, vind het design niet zo, doe mij maar gewoon een ouderwets hoekige bentley;)
gilein brouwer zegt
whooooo, hij is goed!!! alleen ff die edo sticker op de ruit weglaten
Benz.. zegt
Indrukwekkende cijfers voor een Bentley.
Alleen de 0 tot 100 km/h in 4,2 sec is niet echt imposant, want dat ding weegt ruim 2 ton! De two-tone vind ik zeer geschikt als kleuren..
Is weer eens wat anders dan zwart, grijs, donkergrijs… ;)
DennisM6 zegt
Hij zou een subtiel spoilertje moeten hebben.
Maar, hij is wel mooi :D
primramessar zegt
Autoblogger:
je hebt gelijk. Iedereen kan zo een auto kopen (als ie het geld heeft natuurlijk) en zijn persoonlijke visie erop loslaten.
En “voetballersauto”? Is dat een auto waarmee je kunt voetballen? (ja, ik weet het, flauw)
JanJansen zegt
ziet er goed uit ;