In mother Russia…
Er is altijd baas boven baas, zo blijkt maar weer. Een standaard Bentley Continental GT is al een coole auto. Een grote luxe ‘GT’-Coupe die nog relatief sportief is ook én een heerlijke zijdezachte W12 voorin heeft liggen. Voor een Nederlands bedrijf kon het wel een tandje unieker en zij presenteerden de Bentley Continental Offroader: een crossover die wél cool is. Ook zou de auto in bijna elk terrein zijn mannetje kunnen staan.
Klinkt top, maar in Rusland is alles heftiger. De bevolking aldaar lijkt alles niet zo serieus te nemen en daardoor blijven er maar vreemde verhalen vanuit het grote land komen. Zoals een YouTuber genaamd AcademeG. Kennelijk bestaat zijn woon-werkverkeer uit het doorkruisen van een steile berg met een rivier en modderig terrein. Of hij is onder het mom ‘YOLO’ gewoon aan de slag gegaan met een merkwaardig project genaamd ‘Ultratank’. Kijk zelf maar.
Ja, dat is een Bentley Continental Tank. De auto is volledig omgebouwd om tussen een set rupsbanden te bassen. Dat alles zonder de functies verloren te laten gaan, het rijdt en stuurt nog steeds. Je moet waarschijnlijk wel iets van comfort inleveren. En snel hoeken doe je ook iets minder dynamisch dan de normale Continental. Niet dat dat nou precies een Formule 1-auto was, maar het kan dus nog erger.
Grote, luxe auto’s krijgen vaak het label ’tank’ aangemeten. Deze Bentley neemt dat wel heel letterlijk. Overigens het snelste vervoersmiddel op aarde met rupsbanden, zo zegt de bouwer. Wij wachten even op de dragrace tussen de Ultratank, de T-72 en de Leopard 2 en dan geloven we hem helemaal.
larsyboy1997 zegt
-edit: check, staat erbij-
fanboy zegt
Deze had zo uit Carmageddon kunnen komen. Daar zat ook zoiets in.
ghost zegt
Toch is die Audi S1 met rupsbanden beter gelukt in mijn optiek!
https://www.autoevolution.com/news/audi-s1-with-tracks-playing-on-a-beach-is-bewitching-119722.html
Dutchdriftking zegt
@ghost: Klopt!
MercMeister zegt
Iets voor ; Mad Max 5 ‘Perstrojka of the Blyat ‘
tjorque zegt
Had het veel cooler gevonden als het een meer plug en play oplossing was geweest. Dan was hij nog breder ook ?
rob5nismo zegt
@tjorque: zoiets is weleens gemaakt bij super car mega build op NGC
rob5nismo zegt
@rob5nismo: http://www.mattracks.co/media/videos/watch/29
tjorque zegt
@rob5nismo: ik zou wel de rupsen willen zoals ze nu zijn, maar dan enkel een verbinding tussen de wielnaven, de steunpunten waarmee je hem kan opkrikken en het frame van de rupsconstructie.
En de mogelijkheid om de wielen op het frame mee te nemen en op en af te bouwen.
O ja en dan ook de mogelijkheid om op en af de rupsconstructie te rijden, ze gedeeltelijk in te vouwen (smaller) en als aanhanger achter je auto hangen (dus wielen er onder en een koppeling) zou ook nog een mooi pluspunt zijn
rob5nismo zegt
@tjorque: was ook verwijderbaar en de normale velg paste ook weer na wat wisselen op de naaf
tjorque zegt
@rob5nismo: ik weet het maar wat ik voorstel is veel sterker, en heeft een grotere spreiding van de belasting. Hufterproof’er ?
rob5nismo zegt
@tjorque: ik snap wat je bedoelt ?
elemento zegt
Waarom ? Bentley verkrachten
kennone zegt
@elemento: omdat het zonder rupsbanden ook al een tank op wielen is. Ze hebben hem nu gewoon af gemaakt??
fred zegt
20:00 … wtf
E34M5Touring zegt
Mwoah, denk dat een Ripsaw hier gehakt van maakt in de sprint. Wel een cool project overigens!
jpoers zegt
Geen zin om een filmpje van 30min te bekijken. Maar hoe stap je in? De deur zit toch achter de rupsband? Of klim door het raam?