Ondanks zijn ‘schamele’ V8 sprint deze #GTV8S namelijk sneller van 0 naar 100 km/u dan de 47 pk sterkere Conti GT met W12. Als je dan bedenkt dat deze versie met V8 ook nog eens goedkoper is dan weet je dat de dagen van de W12 geteld zijn.
Een standaard Continental GT met V8 schopt het tot 507 pk/660 Nm en sprint in 4,8 seconden van 0 naar 100 km/u, maar deze GT V8 S heeft 528 pk/680 Nm en doet dat sprintje in 4,5 seconden. De Continental GT W12 beschikt over 575 pk/700 Nm en doet het sprintje in 4,6 seconden. Alleen de W12 Speed met 625 pk/800 Nm is een klap sneller. Die versie sprint namelijk in 4,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u.
In Nederland zal waarschijnlijk een enkeling nog voor de Continental GT Speed kiezen, maar de reguliere W12 zal geen enkel weldenkend mens kopen. Door de enorme belastingheffing is die auto niet aantrekkelijk. Je kan dan beter voor een ton minder voor deze uitvoering gaan.
Filmpje van de onthulling:
mout zegt
Een verschil dat blijft is wel, dat de V8 zich grommend en gorgelend hoorbaar maakt, terwijl de V12 die resultaten meer ‘sofisticated’ geeft.
En nee, ik zou er de meerprijs niet voor betalen.
Maar als ik een van de vier gratis mocht hebben, dan de GT W12.
aallex zegt
@mout: W12
baap zegt
Niet echt veel pk’s voor een V12, 47 stuks? (;
aallex zegt
@baap: W12
bigcar zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
st3fan zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
amg65 zegt
Afgelopen week de GT Speed gereden, wat een bruut apparaat is het toch!
Lucb zegt
Iemand vond het gek dat ik dat zei toen de V8 S bekend gemaakt werd.
rarrichris zegt
ligt het nou aan mij of zijn die velgen gewoon klein?
pand zegt
En toch zou ik voor de W12 gaan. Heeft toch iets met gevoel te maken. Die 100.000 euro zullen dan maar.
Citrofiel zegt
Ik wilde bijna typen dat een Bentley met V8 toch minder is, tot ik realiseerde dat de aloude 6.75L natuurlijk ook acht cilinders telt en dat die ook in mijn gedroomde Brooklands ligt. Conclusie: Moet kunnen, zo’n V8. Zeker als hij een ton minder kost…