Maar wat wil je ook, met 635 pk en bandenmaat 275/35 ZR21. Dit is een Brit die absoluut hard gaat, maar dankzij zijn 8-traps automaat nooit met zijn tanden knarst.
De rangetoppende Bentley Continental GT Speed beschikt over een 5.998 cc grote W12 met twee parallele turbochargers met directe intercooler. Maximaal wordt er 820 Nm uit de motor gehaald, dat tussen de 2.000 en 4.000 toeren constant beschikbaar is.
Remmen doe je met een paar geventileerde ijzeren schijven van het formaatje pannenkoek: 405 mm voor en 335 mm achter. Optioneel kan je ook voor de geperforeerde Carbon-Silicon-Carbide (CSiC) ho-ijzers gaan: deze meten 420 mm / 356 mm.
Met alle luxe aan boord komt de Conti GT Speed in coupévorm uit op een EU-gewicht van 2.340 kg, de cabrio is nog een stukje zwaarder. Gelukkig past er 90 liter euro ongelood in je tank, dus heel vaak tanken hoeft niet. Tenzij je zoals Wouter rijdt natuurlijk..
De echte kenner ziet overigens met slechts één blik op het motorblok dat hij een Speed voor ogen heeft: het spruitstuk is bij de Speed namelijk standaard zwart. Dat wist je vast niet! Rest alleen de nog de vraag: coupé of cabrio? We hebben ze beide voor je op de foto gezet.
dotternetta zegt
Een automaat heeft ook tandwielen…
sir_smokalot zegt
@dotternetta: Heb jij wel eens misgeschakeld in een automaat dan? :)
berlinetta zegt
@dotternetta: Je kan dit ook op een hele andere manier opvatten..
daandaan zegt
Ik eet nooit zulke grote pannenkoeken. bij 250mm houdt het op
Alfarobert zegt
Gewoon wachten op de 8 cilinder.Scheelt maar liefst een ton(100.000euro dus).
stancedjetta zegt
@Alfarobert: huhhh een ton was toch 1000 kg? Ik snap het niet meer hoor
kraakensmaak zegt
Doe de cabrio maar voor mij, wel met keramische remmen graag. Lijkt mij geen overbodige luxe met dit gewicht en snelheidspotentieel.
thomcarspotter zegt
Prachtige wagen, zet m zo maar voor de deur! graag wel als coupe zijnde!
toyotafortuner zegt
Erg sexy en al helemaal met dit velletje