Bentley geeft zijn Continental GT-reeks een subtiele upgrade (ever so slightly) en vergeet hierbij niet het vermogen van de W12 verder op te krikken.
De herzieningen leggen zich vooral toe op de technologie aan boord en het binnencomfort, maar de buitenkant is niet vergeten. Zo zien we een nieuwe voorbumper met een kleiner radiateuromhulsel en duidelijker afgetekende wielkasten voor een fellere look. In de zijschermen zit nu een ventilatierooster, met metallic “B” erin. Daarnaast krijgen de V8 S en W12 chromen badges op hun kasten, net zoals de GT Speed al had.
De kofferklep oogt aerodynamischer en de bumper hieronder werd verbreed, in lijn met de voorkant. Voor de V8 S en GT Speed is er een nieuw diffuserdesign om zo de alfa-mannetjes duidelijker van hun zwakkere soortgenoten te onderscheiden.
Ook introduceert Bentley een aantal nieuwe 20 en 21″ velgdesigns, waaronder een Mulliner-spec, en 3 nieuwe lakkleuren: Marlin (a rich metallic blue), Camel (a soft golden tone) and Jetstream (a light, bright metallic blue).
Moar power
Naast de stylingupgrades krijgt de Continental GT W12 590 pk en 720 Nm, een stijging van 15 pk en 20 Nm ten opzichte van zijn voorganger, maar nog wel ruim minder dan de 625 pk en 800 Nm van de huidige GT Speed. Daarnaast nam het verbruik met tot 5% af. De V8 (S) wordt qua vermogen ongemoeid gelaten.
Video
De leveringen van de bijgepunte Conti GT starten aankomende zomer. Video’s van de nieuwe modellen vind je op autojunk: de V8 S en de GT Speed.
Flying Spur
Ook het sedanmodel – de Flying Spur – krijgt een paar nieuwe gadgets, zij het alleen in nieuwe velgdesigns en interieurkeuzes. Het model is nog wat jong om nu al uiterlijk veranderd te worden.
schellekens006 zegt
Model begint zo wie zo een beetje oud te worden… tijd voor iets nieuws en een stuk lichter!
E550 zegt
@schellekens006: Zo wie zo? Die kende ik nog niet.
OT: Limegreen ziet er verrassend goed uit op een Bentley GT. Alleen jammer van de voorbumper.
SimonMc zegt
@e550: inderdaad, dat moet so wie so zijn natuurlijk.
sr20det zegt
@SimonMc: dat so wie so moet sowieso aan elkaar anders klopt het nog niet
SimonMc zegt
@sr20det: Sarcasme op het internet, het blijft moeilijk ! ;-)
mikkeloentje zegt
@SimonMc: huh het is toch zobiso?
knipperlichtje zegt
Hij heeft een snor gekregen?
StijnB zegt
@knipperlichtje:
Yup, het design is zo oud dat er haar op begint te groeien…
jochempie zegt
Ze zijn wel lekker modulair bij VAG, de voorbumper van de gefacelifte Polo past zo op de Conti GT!
Edge zegt
@Jochempie: Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik vond die snor vooral lijken op die van de AMG GT
racenderechter zegt
Bentley met een Volvo bumper…?
zweed zegt
@racenderechter: Haha.. klopt dacht ik ook gelijk!
thomcarspotter zegt
Er was toch al een update voor 2015?
Dutchdriftking zegt
Mooie wagen, maar wordt tijd voor een compleet nieuw model!
trustmeiamanengineer zegt
Chromen Halfords badges met de motoraanduiding op de zijkant, net wat deze auto nodig had. Ziet er niet uit, net als bij stalgenoot Audi.
pindakoning zegt
Die ‘B’ aan de zijkant had van mij niet gehoeven
Vreddy_B zegt
Ik heb het nog nooit een mooie auto gevonden. Hij kan snel zijn en misschien rijdt het wel fantastisch. Het blijft een raar lomp apparaat. Snel met pensioen sturen.
Kvgorp zegt
De golf voor de rijken wordt wel oud. Al blijft hij wel mooi. Dat wil zeggen dat het ontwerp wel tijdloos is. Hij is me alleen wat te groot en te plomp. En ja… Zwaar. Tijd voor iets nieuws. Maar dat is nogal lastig bij VAG
gregoryverstraelen zegt
@kvgorp: Waarom veranderen als hij mooi blijft. De Rolls Roycen blijven toch ook hetzelfde en daar ‘klaagt’ niemand over.
bouwvakkert zegt
@gregoryverstraelen: Inderdaad, vind de continental persoonlijk heel erg lelijk maar verouderd oogt hij ook zeker niet.
lekbak zegt
@gregoryverstraelen: wel. Ik vind de huidig rolls maar een lelijk kitcherig achterhaald ding… Maar ik ben gelukkig niet de doelgroep.
gregoryverstraelen zegt
Die V8 is gewoon prachtig. Ziet er sportiever uit, maar nog altijd niet over the top.
JamesBond007 zegt
De voetballers zullen er blij mee zijn. Wat een wanstaltig lelijk tuning apparaat nu…
snitcher009 zegt
lees veel comments dat het model oud is. waarom zou je iets veranderen als het al mooi en goed is?…
giss zegt
@snitcher009: Omdat het model nooit mooi is geweest;)
snitcher009 zegt
@giss: dan heb jij geen smaak…
tupperware zegt
@snitcher009:
Ik blij dat ik dan ook geen smaak heb..
Ach, dat is dan nog beter dan wansmaak..
roppp zegt
@tupperware: hoewel het natuurlijk gewoon een Phaeton is, is en blijft het een prachtige wagen. Samen met de Lambo’s de enige VAAG-producten waar ik wel geld aan zou willen uitgeven. Kunnen is nog even een puntje.
sydney zegt
@snitcher009: Toen de Continetal GT net op de markt was, vond ik het een prachtige auto.Maar na een paar jaar was ik er wel op uitgekeken, ik zag die dingen zo wat dagelijks rijden.De ‘nieuwe’ Conti kon me dus ook niet bekoren.Totdat Bentley met die V8S kwam, die gele zonder die belachelijke motoren in de persfoto’s heeft m’n mening doen herzien.En ik begrijp dat ik niet de enige ben.
jaapiyo zegt
@sydney: In ieder geval niet de enige want ben het helemaal met je eens, behalve dan dat ik de eerste gen nooit mooi heb gevonden.
Deze lift vind ik echter wat minder, ze hebben ‘m vooral lelijker gemaakt met die nieuwe bumpers (te veel tierelantijntjes) en niet functionele inkepingen aan de zijkant. Dit vinden ze volgens mij vooral in Azië mooi.
Snel nog even een V8S van voor de facelift bestellen dus *kuch*
badboys zegt
@jaapiyo: De nieuwe S 63 AMG Coupe vind ik mooier dan deze Bentley, heb jij deze serieus liever dan de Benz?
Het is persoonlijk maar de S vind ik mooier, heeft meer technische snufjes, belangrijker de Benz heeft nog meer comfort en zal denk ik ook beter rijden.
jaapiyo zegt
@badboys: tsjah lastig, misschien nu niet meer na deze lift, de ingetogen luxe stijl die de auto had verworven is nu weer deels weg. Ik vind de Bentley wel nog steeds wat sfeervoller van binnen, het interieur van de S overtuigd me niet zo (vooral qua vormgeving).
De S spreekt me in sommige aspecten absoluut meer aan (gewoon RWD in de basis, betere gewichtsverdeling, modernere electronische snufjes) maar als het mijn eigen geld zou zijn (I wish) zou ik denk ik toch eerder voor de Conti gaan.
Moet wel zeggen dat beide niet bovenaan de wensenlijst staan, maar als er naast wat pure sporters nog budget was voor een GT om naar de wintersport te cruisen zonder met een gebroken rug aan te komen zouden deze twee wel in aanmerking komen ;)
mrrallycross zegt
More power! Altijd gunstig
toyotafortuner zegt
K blijf het toch steeds lelijker en lelijker vinden. (Gerelateerde spot van mij @AJ is voordat ik het licht zag)
badboys zegt
Altijd van die nietszeggende achterbanken, buiten een dwerg past niemand daar. Het is op zich niet lelijk maar als je toch al geld teveel hebt kun je dit soort wagens altijd nog gaan rijden later.
Ik zou veel en veel liever een 650s of de 488 GTB willen hebben gewoon al voor het pure rijplezier.
SummerSky zegt
Zonde, alle aanpassingen, zowel als exterieur als interieur, doen afbreuk aan de auto. De Duitsers hebben er een woord voor: Verschlimmbesserung
lamborghiniaventador zegt
Ik vraag me nog steeds af wanneer de Supersport uitkomt. Zag er laatst ééntje rijden wat een geluid!!