







Kijk, daar is ‘ie dan.
De nieuwe Bentley Continental GT is alweer ruim anderhalf onder ons, maar tot op heden heeft de Britse autofabrikant de auto niet op de markt gebracht met een achtcilinder. Vandaag komt daar verandering in, want Bentley heeft zojuist de Continental GT V8 onthuld.
Waar de Continental GT met W12-motor een wonderlijke 626 pk en 900 Nm produceert, moet de V8 het redden met iets minder vermogen. Desalniettemin is de achtcilinder een krachtig apparaat. De vierliter V8 met twee turbo’s beschikt namelijk over 550 pk en 770 Nm. In de praktijk betekent dit dat zijn topsnelheid op 318 km/u ligt. In exact 4 seconden snelt de auto naar de 100 km/u. Daarmee ligt de topsnelheid van de V8 15 km/u lager, zijn acceleratietijd is krap een halve seconde hoger. Schakelen geschiedt in de auto middels een achttrapsautomaat.
Alsof het om een volledig elektrische auto gaat, brengt Bentley vol trots het rijbereik van de auto in beeld. En dat is niet zo gek, want volgens het merk kan de auto op één tank 500 mijl rijden. Rekenen we dit om naar het metrische stelsel, dan komen we uit op een niet onbehoorlijke 800 kilometer.
Het uiterlijk van de Continental GT V8 is uiteraard hetzelfde als de versie met de W12. Wel krijgt de auto nieuwe 20″ lichtmetalen velgen en zijn er voor zowel het interieur als het exterieur nieuwe kleuren beschikbaar. De auto zal overigens direct als Coupé en Convertible te bestellen zijn. Prijzen zijn vooralsnog niet bekend. Dat gezegd hebbende zal hij goedkoper zijn dan de W12.
800km range, zit er een 120 liter tank onder?
@dutchdriftking: 90 liter
@straatzakelijk: 800km met een 90L tank; die Engelse Duitsers hebben echt teveel coke gesnoven ….
@dawwg: Duitsers maken geen grappen.
@ghost: Engelsen gelukkig wel .. lekker droog. Ik wacht nog steeds op het laatste deel van de Brexit serie. Of hoorde ik nou vandaag dat die is uitgesteld?
@bischero: idd ik ben geswitcht van Walking Dead naar Brexit discussies op Engelse tv, ongeveer hetzelfde beeld, maar dan met interessante oneliners !
Wat een pracht auto! Ik heb afgelopen voor het eerst de coupe variant gezien, en het wauw effect was meteen daar!
Inclusief mooie Meghan Markle look-a-like
Wat een schoonheid, vind dit echt zo’n prachtig ding. Interieur en exterieur gewoon af als je het mij vraagt. Droomauto.
@E34M5Touring: van het weekend het filmpje van mr. JWW gezien van zijn leenbentley. Die heeft een prachtig exemplaar !
Qua elegantie de mooiste auto die momenteel gemaakt wordt.
@appeltaartislekker: Helemaal mee eens. Er zijn zoveel modellen waar je eerst aan moet “wennen” voordat je het model echt mooi begint te vinden. De nieuwe Conti is zowel coupe als cabrio echt spot on prachtig.
@porsche911991: ik had in het begin nog wel een beetje moeite met de koplampen (en eigenlijk ook de achterlichten) maar daar ben ik inmiddels aan gewend. Maar het gehele profiel en lijnenspel van de auto zijn echt prachtig. Een van de weinige écht elegante auto’s tegenwoordig, waar teveel lijnen, vouwen en gaten de boventoon voeren.
Als je hem vergelijkt met de oude Conti GT is het helemaal een verademing, wat een lompe bak was dat.
Van alle Bentley’s van dit moment vind de Continental GT veruit het mooiste. En straalt ook het meest uit waar Bentley voor staat.
V8 lijkt me een uitstekende match, zeker als er een lekker enigszins rauw V8 geluid in zit.
Topbak! Toch zou ik voor een DB11 gaan!
Prachtige wagen. Zolang je niet naar de voorkant hoeft te kijken that is.
De auto “kijkt” zo raar uit zijn ogen. Een beetje zoals de Morgan Aero.
De Morgan kijkt dan scheel en de Bentley divergent scheel.
@verplicht: divergent scheel, hoe kóm je er op?
@bischero: Dat is de diagnose die vanmiddag bij hem gesteld is bij de opticien.
Ziet er goed uit! Cijfers vallen ook zeker niet tegen
Bij de vorige versie werd de V8 door velen beschouwd als de betere keus dan de W12. Niet in de laatste plaats vanwege het forse prijsverschil. Benieuwd of dat bij deze editie ook het geval is.
Prima wagen!
Waarom? Is het enige wat ik me afvraag.. Een V8 klinkt over het algemeen mooier dan een W12, maar met zoveel soundproofing hoor je dat toch niet. En voor zuinigheid? Als je 250.000 euro neertelt voor een auto zou 1:7 of 1:9 niet zoveel moeten uitmaken. Bovendien is het soort van Engels, daar bestaat status nog steeds.. een V8 versie ipv W12, dan had je net zo goed met een 3de handse Pheaton kunnen aankomen. Misschien voor China ofzo?
@schuimbekje3: zelf heb ik er natuurlijk geen ervaring mee, maar het zou ook met het motorkarakter te maken kunnen hebben, en de rijdynamiek.
Zie het een beetje als een 600cc racemotor en een 1000cc racemotor. Ja, de 1000cc is sneller op het rechte stuk en accelereert krachtiger, maar de 600cc is lichter (zowel in constructie als in roterende massa) en is daardoor sneller op toeren te krijgen en makkelijker door bochten te duwen. Ik snap dat je met een Conti GT (zolang het geen GT3 is) niet over het circuit zal knallen maar het kan een afweging zijn.
Plus dat een V8 vaak wat rauwer aanvoelt en klinkt dan een W/V12, waar die laatste vaak geroemd wordt om zijn zijdezachte loop en uitstekende Gran Touring-kwaliteiten is een V8 vaak sportiever en grover.