De Britse autofabrikant Bentley heeft iets unieks en exclusiefs gepresenteerd in vorm van de Bacalar. Oh, én hij heeft lekker veel vermogen.
Bentley begint het persbericht meteen met een trotse vermelding. Volgens het merk is de Bacalar de exclusiefste en meest gepersonaliseerde Bentley van de moderen tijd. De open tweezitter is volledig gebouwd door Bentley Mulliner.
Onder de kap van dit machtige apparaat ligt een blaffer van een motor. Het gaat hier om de 6.0-liter W12 TSI, goed voor 659 pk en een schandalige 900 Nm koppel. De prestatiecijfers zijn niet bekendgemaakt. Bentley kennende zit dat wel snor. Een belangrijk detail is dat de auto geen dakconstructie heeft. De Bacalar is dus altijd open.
Het uiterlijk is een knipoog naar de EXP 100 GT. Het grote verschil is dat de EXP 100 GT een concept was en dit een auto die jij en ik kunnen kopen. Tenminste, als je een dikke bankrekening hebt én als de auto opduikt als occasion in de toekomst. De Bacalar is namelijk allang uitverkocht. Bentley zegt 12 exemplaren van de Bacalar te gaan maken en elke auto zal uniek samengesteld worden. De naam van de auto is een verwijzing naar Laguna Bacalar, een meer op het Mexicaanse schiereiland Yucatan.
Achter de twee zitplaatsen is een ruimte, op maat gemaakt om twee reistassen te plaatsen. Deze tassen zijn ontworpen door de Italiaanse specialist Schedoni en worden meegeleverd met de aanschaf van een Bacalar.
Met de onthulling van de Bacalar volgt er meteen nog een bekendmaking. Bentley Mulliner heeft de ambitie om meer van dit bijzondere soort projecten doen. Lekker!
barendbotje zegt
Beste bentley die de afgelopen week hier voorbij gekomen is :) Begint een beetje op een aston martin superlegerra te lijken qua lijnen..
florisje zegt
Mooi! Ik moet alleen wel even wennen aan de voorkant, voor mij lijkt het op dit moment nog op een donkervoort die in een geelzwarte brancard ligt.
trust zegt
Dat tsi staat toch een beetje gek achter 6.0 w12.
kennone zegt
@trust: helemaal mee eens, die 3 letters doen echt afbreuk aam dat blok.
karaya zegt
De vlag dekt de lading in deze. Is gewoon een VW blok. Het platform is ook VAG, dat kan je duidelijk zien aan de positie van de voorwielen.
Budgetoplossingen voor de hoofdprijs. Altijd voor een Rolls gaan dus.
katoenboer zegt
@karaya: Bij Rolls krijg je ook een blok die in de 7 serie zit, waar je dan 2,5 ton meer voor betaald…
karaya zegt
BMW heeft wat meer sjeu dan Volkswagen.
De Rolls heeft tevens een premium lay-out. Geen DKW budget oplossing.
trust zegt
@katoenboer: de Rolls Royce heeft tenminste nog een eigen variant van de v12 uit de 7.
Martinez zegt
Wat mij betreft een grote deceptie. Leuk, maar eigenlijk gewoon een Continental speedster met wat extra opsmuk. Had met de Mulliner-naam toch meer elegantie verwacht.
Dutchdriftking zegt
Wat een heerlijkheid! Wel even een setje normale wielen en wat chromen details, dat hoort op zo’n chique edele Brit. heel fijn. En een kritiekpuntje, moet de motor 6.0 TSI heten? Zo ga ik hem linken aan de 1.0 TSI en dat doet afbreuk aan het premium gevoel…. 6.0 W12 bekt fijner!
vroaaaaaaaaaar zegt
Achterzijde lijkt meer op een duckface dan een ducktail…
mashell zegt
Haha. Inderdaad een eendensnavel met daartussen wat achterlichten.