![Afbeelding Bell&Ross AeroGT: als horlogemakers supercars ontwerpen](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Bell-Ross_AeroGT/bell-ross-aerogt-01.jpg)
![Afbeelding Bell&Ross AeroGT: als horlogemakers supercars ontwerpen](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Bell-Ross_AeroGT/bell-ross-aerogt-02.jpg)
![Afbeelding Bell&Ross AeroGT: als horlogemakers supercars ontwerpen](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Bell-Ross_AeroGT/bell-ross-aerogt-03.jpg)
![Afbeelding Bell&Ross AeroGT: als horlogemakers supercars ontwerpen](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Bell-Ross_AeroGT/bell-ross-aerogt-04.jpg)
![Afbeelding Bell&Ross AeroGT: als horlogemakers supercars ontwerpen](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Bell-Ross_AeroGT/bell-ross-aerogt-05.jpg)
![Afbeelding Bell&Ross AeroGT: als horlogemakers supercars ontwerpen](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Bell-Ross_AeroGT/bell-ross-aerogt-06.jpg)
![Afbeelding Bell&Ross AeroGT: als horlogemakers supercars ontwerpen](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Bell-Ross_AeroGT/bell-ross-aerogt-07.jpg)
![Afbeelding Bell&Ross AeroGT: als horlogemakers supercars ontwerpen](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Bell-Ross_AeroGT/bell-ross-aerogt-08.jpg)
Deze supercar is helemaal bij de tijd.
Auto’s en horloges, het blijft een vaak terugkerende combinatie. Met enige regelmaat zien we horlogemakers die een horloge maken geïnspireerd op een bepaalde auto. Dat kan goed uitpakken, maar ook totaal verkeerd. Klokjesbouwer Bell&Ross brandt zich dan ook niet aan het maken van een horloge naar aanleiding van een auto, maar doet het doodleuk andersom.
Dit weekend introduceerde het merk namelijk een tweetal nieuwe uurwerkjes tijdens Baselworld 2016, de BR 03-92 AeroGT en de BR 03-94 AeroGT. Om de komst van die klokjes wat op te vrolijken, trokken ze tegelijkertijd het doek van de gelijknamige supercar. Met 4.2 V8 Bi-Turbo en 610 pk, goed voor 0-100 in 2.9 seconden en een topsnelheid van 315 kilometer per uur. Op papier dan, want de AeroGT bestaat momenteel alleen in digitale vorm en het ziet er niet naar uit dat Bell&Ross zich aan productie gaat wagen. De laatste keer dat een horlogebouwer zich aan autoproductie waagde, kan nu niet echt een grandioos succes genoemd worden, zelfs niet met hulp van Daimler-Benz.
Hij loopt zeker op zomertijd…..
Lelleke klokkies, lelleke waggies.
Vind het een veel te agressieve samenstelling.
Ik vind het design best knap werk!
Erg futuristisch, maar wel mooi.
Ik vond die smart wel een succes…En nee, ik zal die roadster van een goede vriend niet meer posten..
@norge: is ie dan eindelijk verkocht?
@norge:
Nieuwsgierig als ik ben toch even gekeken, knap Belgisch bakkie van die vriend.
Lijkt ook sterk op de Opel Monza.
Ga weg, joh. Ze pakken een standaard ETA-uurwerk en maken er een ‘mooie’ (not) behuizing om heen en dat wordt het als horlogemaker beschouwd. Keep on dreaming, Bell en Ross.
@nidlaobud: * ‘…omheen…’ en ‘…dan…’.
@nidlaobud: op de foto 7 en 8 zit een Valjoux 7750 (wel van eta). Daar kun je verschillende niveaus van afwerking van bestellen. Desalniettemin zijn ze erg lelijk. Vind ik.
@nidlaobud: net als andere merken in deze prijsklasse… iwc, mont blanc, omega etc. Niets mis met een 7750 maar geen Handgemaakt uurwerk nee maar kost dan ook een stuk meer!
@nidlaobud: tourbillon kopen ze ook gewoon in, wat is je punt?
Ziet er best goed uit
Ik vind het “zet je veel te dure wannabe supercar naast een 20 jaar oude straaljager om tof te doen” verhaal nu wel een beetje saai worden. Verzin eens iets nieuws.
@MrSkyline: eerste vlucht van de Rafale was al in 1986, dus maak daar maar dertig jaar van ;)
@Dizono: en wat een lekker ding blijft het toch, zelfs na de grens van 30 jaar. Jammer dat ze daar zo’n lelijk horloge mee wordt willen verkopen.
@Dizono: Eerste vlucht van een prototype ja, maar oorspronkelijk geplanned voor gebruik in 1996 en uiteindelijk 2001. /mierenneuken
@MrSkyline: Vergeet wannabe stig niet
Oef, ziet er tof uit! Zowel de auto als horloge, ben wel fan van auto’s met een vin. Is er iemand die weet wat dat doet voor de stabiliteit van een auto? Ik kan me voorstellen dat het op hoge snelheid in de rechte lijn helpt, maar dat het met bochten werk minder voordeel biedt, wellicht zelfs negatief.
@wouter181: In rechte lijn doet het niets, bij zijwind kan het zelfs negatief op de stabiliteit werken. In snelle bochten voorkomt het turbulentie over de achterkant van de auto, waardoor de achterkant stabieler blijft en minder snel uitbreekt. Vergelijk het met snelle vissoorten als zeilvis die dankzij de grote rugvin ook snel van richting kunnen veranderen. Of met als een mes door de boter snijden i.p.v. over de boter heen glibberen.
@stephanotis: Klinkt logisch idd, bedankt voor de reactie.
Die auto ziet er wel gelikt uit, die horloges echter verschrikkelijk.
Het is mij nog steeds een raadsel waarom mensen peperdure horloges kopen. Voor ca. 100 euro of minder heb je tegenwoordig een enorme keus uit minstens even goede en vaak mooiere horloges van goede merken, dus waarom dan zo’n, vaak afzichtelijke, dure knol kopen? Een groot nadeel daarvan is ook nog dat je je steeds zorgen moet maken of je het ding niet kwijt raakt door verlies of beroving. Als bekend dat iemand ze verzamelt dan wordt daar vaak ingebroken en dan gaat de domme eigenaar (want je kunt verwachten dat je dan ongewenst bezoek krijgt) daar over klagen.
Hè, een digitale Stig!