In de zak!
Tesla is recentelijk begonnen met de voorvertoning van de productieversie van de Model 3 in Europa. Nu de Europese marktintroductie van Tesla’s kleinste auto steeds dichterbij komt, krijgen we steeds meer informatie over de Model 3. Zo ook over de distributie van de auto. Een Belgisch bedrijf heeft deze week laten vallen dat zij verantwoordelijk zullen zijn voor de distributie van het model.
Naar verluidt zullen vanaf februari volgend jaar wekelijks duizenden Tesla’s Model 3 Europa binnenvallen. Dit moet in het specifiek gebeuren vanuit Zeebrugge. Volgens Focus WTV zal een vestiging van International Car Operators (ICO) verantwoordelijk zijn voor de ontvangst van de langverwachte EV. Aldaar zullen de auto’s aan een laatste controle worden onderworpen, alvorens ze naar de dealers worden gestuurd. Dit in tegenstelling tot de Model S en Model X, die eerst nog een bezoek brengen aan de fabriek in Tilburg.
De opdracht betekent voor ICO dat er nieuwe werkgelegenheid wordt gecreëerd. Volgens het bedrijf komen er ruim honderd nieuwe banen bij. Het bedrijf heeft 2,5 miljoen euro geïnvesteerd om de komst van de Model 3 in goede banen te leiden.
e46coupe zegt
Met de infrastructuur van België kan meteen de suspensie worden getest.
alassad zegt
@e46coupe: 2 vliegen in 1, slimme vent die Elon
Design_Driven zegt
@e46coupe: suspensie is wat er gebeurd met verschillende vloeistoffen die mengen als je over de Belgische wegen rijdt. Je bedoelt denk ik het Engelse woord voor vering.
2wheeler zegt
@sketcher: we wachten op antwoord, the suspensie is killing me!
e46coupe zegt
@sketcher: ahja, sorry Heisenberg
henrie zegt
@sketcher: Het Engelse woord dat jij bedoelt, is ‘suspension’. Dat betekent (wiel)ophanging, niet vering…
Esprit_de_Flandre zegt
@e46coupe: Very fonny.
Realiteit is dat Zeebrugge dé haven is voor auto-import via zee. De grootste ter wereld , met ongeveer 3 miljoen stuks. Geen verrassing dus dat Tesla via Zeebrugge Europa binnendringt…
BaRa zegt
@e46coupe: wist je dat heel wat autofabrikanten hun prototypes in België laten testrijden, net om die reden? Ze noemen het dan eufemistisch: een gevarieerd wegdek. Als Belg bekijk ik het anders. Het is gewoon een van onze vele slinkse pogingen om Nederlanders te ontmoedigen van naar België te komen. Zo serveren we ook bewust geen melk op café of restaurant, en spreken we zelfs Frans of een duivels dialect. Maar echt goed werken doen die maatregelen helaas niet. In plaats van minder Hollanders, komen er net meer. Het enige echte effect van die maatregelen lijkt te zijn dat die Nederlanders nog harder zeuren dan gewoonlijk. Mijn hoop is nu gericht op een Nederlandse Brexit – en met die Anglofiele Hollanders zou dat stomweg kunnen gebeuren. Eenmaal zover kunnen we visumkosten aanrekenen aan de grens. Als het geld kost, zullen ze wel wegblijven, nietwaar?
mr27 zegt
@BaRa: Voor een Belg klink je niet dom! Zo, dan benoemen we gelukkig wel alle stereotypen.
nasty zegt
@BaRa: briljant!
flippiez06 zegt
Hoop niet dat ze te veel op Belgisch grondgebied rijden tijdens transport daar wordt geen één auto beter van
johnwaters zegt
@flippiez06: maar de Belgen betalen zich niet blauw aan BPM, veel te hoge motorrijtuigenbelasting en schijtdure parkeerplaatsen. De Aygolanders zijn door Rutte veroordeeld om te rijden in soepblikken, de Belg rijdt in zijn BMW of MB en lacht de Aygolanders vierkant uit.
dwfc zegt
@johnwaters: misschien moeten jullie in NL de gele hesjes ook maar eens aantrekken voor die e gekke BPM. Die taks staat niet meer in verhouding tot de realiteit .
StijnB zegt
@johnwaters:
Klopt slechts deels. Elke nieuwe eigenaar van een wagen moet weliswaar BIV (belasting op inverkeerstelling) betalen. Deze kan voor een youngtimer met een cilinderinhoud van >3 liter wel flink oplopen, net als de jaarlijkse verkeersbelasting. Een 911 993 bijvoorbeeld kost je jaarlijks zo’n 2.200 euro aan verkeersbelasting (spreek ik nog niet van die eenmalige BIV…) terwijl een oldtimer zoals de 911 964 60 euro ofzo kost…
dwfc zegt
@stijnb: oldtimer rijtaks : 36.40 € pj ! geen BIV ! BA verzekering voor dagelijks gebruik, 120 € pj
stijn03 zegt
@StijnB: als een auto maar genoeg van eigenaar verandert gaat de Belgische overheid zelfs meer verdienen aan BIV dan de Nederlandse overheid voor hetzelfde type wagen aan BPM.
futse zegt
@johnwaters: belasting en parkeerplaatsen zijn ook meer dan duur genoeg hier
dick1980 zegt
@johnwaters: Nederlanders betalen zich in dit geval ook niet blauw, want EV.
johnwaters zegt
@dick1980: niet te hard roepen, Rutte luistert mee.
Jochen zegt
@johnwaters: het gemiddeld netto inkomen in Nederland ligt zo’n 20% hoger dan in België, terwijl de kosten voor het levensonderhoud in België slechts 2,55% lager ligt. Kortom, die straks BPM lasten kunnen we eenvoudig dragen. (Bron Numbeo)
johnwaters zegt
@jochen: en je kunt in de file staan op een biljarttafel, de bijtelling even vergeten.
GranTurismoS zegt
@jochen:
Kon ik moeilijk geloven, dan is België een groeiland tussen de andere West-Europese landen?
Dergelijke cijfers vind ik ook niet meteen terug:
https://data.oecd.org/hha/household-disposable-income.htm
https://data.oecd.org/earnwage/average-wages.htm
https://data.worldbank.org/indicator/NY.ADJ.NNTY.PC.CD?view=map
Jochen zegt
@GranTurismoS: juist niet, verhoudingsgewijs (relatief dus) is het duurder om in België te leven dan in Nederland
https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Belgium
wimof zegt
@flippiez06: Hou op, ik rij al 420.000 km over Belgische wegen en omdat ik er zin in had heb ik de schokdempers bij 300.000 vervangen.
En om mijn privacy te waarborgen zijn de laatste 800 m voor ik thuis ben echt oude kasseien.
Zalig.
crepito zegt
3.000 per week
wimof zegt
Hopelijk voorzien ze nu een ruim magazijn met onderdelen zodat dat ook de wereld uit is.