Bij Porsche hebben ze Rennsport en bij Volkswagen noemen ze het Clubsport. Ford komt nu ook met een speeltje voor op de straat en voor op het circuit met de GT Competition Series.
Als je naar de Nordschleife gaat en langs de baan staat dan is het niet schaapjes tellen, maar 911 GT3’s tellen. Logisch, het zijn geweldige machines. Een beetje diversiteit kan echter geen kwaad hmm? De nieuwe GT Competition Series klinkt als een goed alternatief. Ford wist gewicht te besparen op de GT dankzij een nieuw handmatig systeem om de motorkap te openen en de toevoeging van enkele carbon onderdelen. Daarnaast werd het reguliere uitlaatsysteem vervangen voor een titanium exemplaar en werden de ruiten vervangen voor Gorilla Glass. Hoeveel kg er nu daadwerkelijk is bespaard heeft Ford niet gecommuniceerd.
Er is geen airco of infotainmentsysteem aanwezig in de Competition Series. De speakers en bekerhouders ontbreken eveneens. Uiteraard is er een rolkooi aanwezig. Op motorisch gebied is er niets veranderd. Niet dat je met 647 pk ook maar iets tekort komt. Het interieur bestaat uit een combinatie van alcantara en carbon met rode accenten.
De Ford GT Competition Series zal leverbaar zijn in de kleuren Shadow Black, Frozen White, Ingot Silver, Liquid Blue, Liquid Grey and Triple Yellow. De autofabrikant lanceert het circuitmonster enkel op de Noord-Amerikaanse markt. Mocht je interesse hebben dan zul je het ding dus moeten importeren. Ford neemt de GT Competition Series dit weekend mee naar de Daytona 500.
freeze zegt
Zijn de geruchten dan toch waar, krijgt Ford de GT dan toch niet verkocht?! Nu al een speciaaltje uitbrengen duidt daar wel op
kannito zegt
@freeze: iedereen stond toch in de rij om er een te bemachtigen, ik weet van zeker 20mensen die er wel 1 willen maar geen allocation kregen
bluemoon0092 zegt
@kannito: ik vroeg er ook om, mocht niet inderdaad
kannito zegt
@freeze: denk dus eerder andersom dat er zo veel vraag is dat ze een extra modelletje maken die iets anders is zodat de huidige eigenaars niet te vervelend gaan voelen
freeze zegt
@kannito: Toen de allocaties werden uitgedeeld was de “buzz” om de auto enorm maar de eerste auto’s worden pas eind dit jaar geleverd. Tegen die tijd is de auto al achterhaald aan het worden ten opzichte van bijv. de Mclaren 720s. Deze special is volgens mij alleen maar in het leven geroepen om klanten die pas in 2019 of 2020 een auto krijgen warm te houden en hun allocatie niet te verkopen. Vergeet niet dat in de bovenkant van de markt de ontwikkelingen heel snel gaan en de Ford lijkt technische nu al achterhaald te zijn
't Peugje zegt
Ze hadden beter het originele design van de Ford GT kunnen houden. Alleen een kleine facelift een nieuw model noemen bij een model als dit werkt prima. Vraag maar aan Porsche.
banaan7 zegt
Nou nou 647 pk genoeg? Meer is altijd beter!
pexers zegt
Zo jammer dat ze het meest karakteristieke element van de GT40 niet hebben meegenomen. De deuropening waarbij de deur overliep in het dak.
lowrider zegt
Ik zie er toch echt een GT40 in. Maar wel overduidelijk een van het huidige tijdperk. Ik vind m geslaagd.
mashell zegt
Volgens mij beleef je ultieme trackday in een oude Focus 1, waarbij als je die afschrijft kunt zeggen “maar het was wel een leuk dag” in plaats van deze waarbij je nadat je deze hebt afgeschreven alleen nog maar “whoehoehoehoehoehoe Ford snik GT snik snik whoehoehoehoehoehoe” kunt uitbrengen.
jorden zegt
@mashell: schrijft een focus 1 per rondje af wahaha
BRuud zegt
Wat zien die achterlichten er lomp uit op de foto’s.
berlinetta zegt
Allemaal leuk en aardig, maar het zegt me niet zoveel. Hoe presteert de normale versie eigenlijk? Ik hoor er niet zoveel over namelijk.
E34M5Touring zegt
Jammer van de kleur. Zo’n kanon van een auto en dan introduceer je hem in Nissan Almera grijs…
allesmetturbo zegt
Echt een lelijke auto, vooral die kont, bah
BaRa zegt
Wordt de Ford GT überhaupt al geleverd??
trolle zegt
@BaRa: heb er al een paar zien opduiken maar niet meer dan 5 ofzo
sracert zegt
Mooie sport auto, een echte Amerikaanse Ford met dikke uitlaten en niet zo’n Duits- Europees pruts ding.
Dutchdriftking zegt
Lekker hoor!
gash zegt
De fotograaf had z’n dag niet.
michaelcorleone zegt
Heerlijke auto die weer lekker tijdloos is en mooi oud zal worden. Daarnaast mooier dan zijn meeste concurrenten die ook nog eens 2 a 3 x zo duur zijn.
berlinetta zegt
@michaelcorleone: De Ford gaat over de 5 ton heen. Deze is dus flink duurder dan zijn concurrenten.
mrrallycross zegt
Ik wil er een hebben!
martijn11 zegt
Ik kan de nieuwe achterkant nou niet echt mooi vinden
kannito zegt
Als ik het niet verkeerd heb is deze competition package gwn vanaf dag 1 in de configurator beschrikbaar. Ook is de droog gewicht die door ford opgegeven is de droog gewicht van deze auto. Dus de ‘normale’ gt met airco en infotainment zal stukken zwaarder zijn
kannito zegt
@kannito: @rubenpriest
maxim007 zegt
Ook omdat hij die lelijke Amerikaanse reflectoren heeft, neem ik aan dat deze gewoon weg legaal zijn?
vondudenstein zegt
Een smaakvolle amerikaan. Dat ze die konden bouwen.. Naja dat wisten we al met de originele GT40, maar nog steeds..met alle troep die uit de VS komt, complimenten voor deze bak. Wat een gaaf ding
550maranello zegt
Oh oh oh. Wat een geweldige supercar. Wat mij betreft de begeerlijkste van het moment.