Er is misschien een doorbraak in de strijd tegen de lasergun. Een man uit Borger was tussen Coevorden en Emmen gemeten met een lasergun. Vervolgens kreeg hij een bekeuring thuis van 480 euro omdat hij meer dan 50 kilometer te hard gereden zou hebben. De man was al eerder vrijgesproken omdat het procesverbaal vol met fouten stond. Toch ging het openbaar ministerie in hoger beroep. Een uitspraak in deze zaak kan wel eens de metingen met een lasergun op losse schroeven zetten.
Volgens de advocaat van de man is de lasergun namelijk geen objectieve manier van meten. Er wordt geen bewijs van de gemeten snelheid opgeslagen zoals dat bij een flitskast of een blaastest wel gebeurt. Iemand wordt bekeurd als de dienstdoende agent op zijn schermpje leest dat diegene te hard rijdt. Die agent kan zich ook wel eens vergissen en achteraf is niet meer te controleren wie er nou gelijk heeft. Daar zit natuurlijk wat in en het is dus te hopen dat de man de zaak wint. Ik kan me namelijk dood ergeren aan die agenten die stiekem achter een bushokje hardwerkende automobilisten staan te bekeuren. Wat mij betreft mogen ze dat apparaat dus direct afschaffen.>)
Frissegast zegt
@ chefke : zoals dat bij een flitskast of een blaastest wel gebeurT ….
-Edit: gefixt-
Adriaan zegt
ende volgende dag komt er een bonnetje uit zo’n lazergun met de gegevens erop en is dit “probleem” ook weer opgelost..
Adriaan zegt
shit, ik breng ze nog op ideeen!
Motorfobist zegt
Ik ben vandaag nog bijna gelaserd op de N57, ik had geluk dat een vrachtwagen hun gezichtsveld werd geblokkeerd zodat ze hun gun niet op me konden richten en kon vrolijk doorrijden met 130km/h op een 100km/h weg.
Ik vind het maar een zeer sneaky manier van het pakken van ‘snelheidsduivels’ en het is totaal niet in belang van de verkeersveiligheid want ze proberen zichzelf zo goed mogelijk te verstoppen. In tegendeel, het is zelfs gevaarlijk want iedereen die het plots ziet gaat keihard op de rem.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Voor zover mijn kennis reikt mogen ze met een lasergun alleen bekeuren als ze je direct aan de kant zetten. Bij de lasergun moeten dan ook 2 juten aanwezig zijn.
Victor zegt
Waarom zou dit niet rechtsgeldig zijn? Een agent in een auto met geijkte teller mag je ook bekeuren als hij achter je rijdt en van z’n eigen teller afleest dat je te hard rijdt. Dan is er anders dan de verklaring van de agent ook geen bewijs. Of wordt aangehouden worden nu ook niet meer rechtsgeldig, omdat de agent misschien naar z’n toerenteller zat te kijken, en je dus eigenlijk niet met 3500km/h over de A16 vloog?
LC zegt
In andere woorden ze zijn beinvloedbaar doordat als een persoon snel met een lasergun heen en weer staat te zwaaien om zo meer loon in ontvangst te nemen. ;)
@chefke Biertjuh! ;)
Mars zegt
Svenska Aeroplan AB schrijft,
15 February 2008 om 22:30
Voor zover mijn kennis reikt mogen ze met een lasergun alleen bekeuren als ze je direct aan de kant zetten. Bij de lasergun moeten dan ook 2 juten aanwezig zijn.
Je hebt helemaal gelijk, je was me net voor.. :)
LC zegt
@Mars Dat is ook een reden waarom er altijd 2 agenten aanwezig moeten zijn.
Dat apparaat wordt door menselijkehanden beinvloed er is geen technische fout.
Patrick zegt
Een geijkt toestel dat gebruikt wordt door een beëedigd persoon, en ons chefke is zo naïef om te denken dat hij zich kan opwerpen in “de strijd tegen de lasergun”. Het gaat hier van kwaad naar erger met het gepeupel.
Het is schrijnend te moeten vaststellen dat mensen die proberen de regels te handhaven steeds met de vinger gewezen worden en dat de keutels die met de glimlach de regels overtreden worden onthaald als helden. Collectieve normvervaging???
Dennis A. zegt
@ Svenska Aeroplan AB en Mars
Helaas, dat is niet het geval. Twee agenten aanwezig, ja. Direkt aan de kant, nee. Een aantal jaar geleden kreeg ik een bekeuring in de bus. Prima, gepakt en betalen. Maar waar viel m’n oog op? Op het fotofilmnummer. “999999999”
Dat klopt niet, dacht ik. Dat was deels waar. Aangezien er bij lasergun controles geen film wordt gebruikt, wordt een loos nummer ingevuld. Vervolgens heb ik met veel gedoe uiteindelijk het “bewijs” (dat moet er sowieso altijd zijn) gekregen. Dit “bewijs” bestond uit een kopie van een met de hand ingevuld A4-tje, vol met Merk, Type, Kleur en Kenteken notities. (in een excel raster, dat dan weer wel) Daar viel me toch weer wat op… Merk: Citroen, Type: Saxo, Kleur: Grijs. Grijs?? Dat ding was blauwer dan blauw!
Ik deed zoveel moeite, omdat ik wist dat ik niet op de aangegeven tijd en plaats was geweest. Nog nooit overigens. Mijn tegenbewijs was een collega, mijn urenstaten en wat mails die ik ten tijde van mijn zogenaamde overtreding had verstuurd.
Het handgeschreven A4-tje was het bewijs van de politie. Rechtsgeldig want; “zus en zo ambtenaar die-en-die verklaart ONDER EDE, dat…” Hij verklaart niet dat hij in gezelschap was van een collega overigens…
Foto’s vanuit alle mogelijke hoeken en met diverse soorten lichtval gemaakt en uitgeprint en meegenomen naar de rechtzaak. Achter me werd al geproest en gelachen toen ik de foto’s uit m’n map haalde en er een duidelijk overheersende kleur blauw zichtbaar werd. Die foto’s zorgden er voor dat de zaak van tafel ging.
De rechter merkte dat ook nog op. Zonder die foto’s was je kansloos geweest. Met zo’n opmerking ga je toch niet bepaald met een overwinningsgevoel de zaal uit kan ik je vertellen.
dekster zegt
De ultime oplossing is natuurlijk de anti-lasergun gun.
Kan je ook tegenflitspalen gebruiken, 1 nachtje met demper zou wel volstaan volstaan om de staatskas pijn te doen. :P
Dennis A. zegt
@ Dekster
Ja fijn, flitskasten slopen. En de belastingbetaler maar lappen.
Gooi er dan een kist overheen of zo, maar slopen, niet doen.
Susp1cious zegt
@ Dekster:
Wel wat rigoreus, maar op zich ben ik voor :P .
Maar zonder gekkigheid. Het is natuurlijk een totaal verdraaide wereld als er gesteld wordt dat een beedigd ambtenaar geen fouten zou maken. Deze houding is voor een burger zeer storend. Videoauto’s heb ik dan nog meer respect voor. Dan heb ik altijd nog het gevoel dat ik ‘fair and square’ gepakt ben en dat het bewijs de veronderstelling ondersteund. Hopen dat de zaak gewonnen wordt.
Paar maanden geleden op de A9 gelaserd op een heel boeiend tijdstip, waar ik zeker de verkeersveiligheid in gevaar zou hebben kunnen brengen. NOT! Het was 01.27 namelijk.
Bas zegt
De reden dat er twee agenten aanwezig moeten zijn, is dat 1 getuige geen getuigen zijn.
Als er dus 1 miep constateert dat jij te hard rijdt….zijn er geen getuigen van.
Maarja…dan nog…uit het apparaat komen geen foto’s met bonnetjes. Er is dus altijd een mogelijkheid dat de agenten in kwestie een “fout” maken bij het noteren van de snelheid of het kenteken.
@Patrick
Die mensen waarvan jij heel naief denkt dat ze regels proberen te handhaven, handhaven helemaal geen regels…ze kloppen ons enkel centjes uit de zak.
Laat die mensen die de regeltjes proberen te handhaven maar s beginnen met het oppakken van echte criminelen. De mensen die hier regeltjes proberen te handhaven lijken wel te bang om echte criminelen aan te pakken, daarom pakken ze burgertjes die zich niet helemaal aan de regeltjes houden.
Volgens de norm moet er in 2008 weer een paar miljard meer uit onze zakken geklopt worden….wat is de waarde die ik daarvan moet leren?
Ik hoop echt dat deze rechter hier een halt zal toe roepen aan de dubieuze praktijken van onze lulletjes in blauw.
rebel rouser zegt
zo”n lasergun is een gezwel,netzoals die agentjes die dat spul bedienen een gezwel hebben die je nooit meer weg krijgt…..je zou de hele dag maar in de weer zijn met je lasergun en je komt thuis….niemand die trots op je is….dus als agent pak je de vrouw dan maar in haar slaap.
Josef zegt
Wat zijn jullie toch allemaal een kansloze arme pauperrrrrs..
Brakovich zegt
Tja,je gewoon aan de snelheid houden en die lasergun zal nooit je ego een schop verkopen.
*computer gauw uitzet en naar bed gaat*
René zegt
Inderdaad, hou je maar gewoon aan de snelheid maar…… 0ok dan kun je worden gepakt met een lasergun. Heb laatst ergens een artikel gelezen dat de bediening nogal gevoel ligt. In de test had een boom veel te hard gereden! Dus aan de snelheid houden is geen garantie helaas…..
Pieterrrrr zegt
@ Svenska Aeroplan AB en Mars
2 agenten aanwezig?
Ik ben ruim 2 jaar geleden aan de kant gezet, 1 agent die me had gelazerd.
En hij was ook écht alleen. Zo jongeman… enfin, rijbewijs kwijt. En die moet je toch echt meteen inleveren. Wat had ik volgens jullie of anderen kunnen/moeten doen?
jamesBrown zegt
@dekster: Kunnen we beter deze man ook uitnodigen:
Sorcerer zegt
Tis inderdaad twijfelachtig… ook vanwege het risico op meetfouten. Dat is weliswaar klein, maar toch…
Lasercontroles zijn vaak wel eerlijker aangezien ze je pas vanaf zo’n 20 te hard aan de kant zetten meestal. Op de snelweg ben je met een paar km te hard al de sjaak…
donzobar zegt
En als je nou terug ‘lasert’ met deze ? http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/25/humvee-met-frikkin-laser-on-the-head#post-12125
w0o0dy zegt
In feite zouden ze moeten worden verplicht tot het gebruiken van een statief. Bewegingen van de “gun” leiden namelijk snel tot meetfouten. Daarnaast moeten ze ook de auto volgen en ook dat leidt tot meetfouten omdat een “verschuiving” van de straal over de lengte van de auto de aftand die de auto aflegt beïnvloed….. Dat er geen bewijs is van de meting is eigenlijk van de zotte… normaal is dat er zonder overtuigend bewijs geen veroordeling volgt…. waarom geldt zoiets niet voor dit soort snelheidsovertredingen? Hier is het schuldig omdat oom agent het zegt tenzij onschuld bewezen (redelijk onmogelijk aangezien je geen tegenargumenten hebt en niet kunt bewijzen dat de meting ondeugdelijk is uitgevoerd.
SR zegt
dan kope ze gewoon nieuw apparaten aan, geen verschil voor ons dus wss
dekster zegt
@jamesBrown
Dat ding maakt veel te grote gaten joh, valt dirrect op ;)
Joske zegt
Dan zal ik ook nog ff een reactie plaatsen.
Ik stop wel eens bij lasergun controles om er foto’s te maken en ze daarna op internet te zette.
9 van de 10 keer staat 1 agent alleen ergens in de stuiken met zijn lasergun te meten. Meneer meet bijv 100 Km/h waar je maar 80 mag. Hij geeft de snelheid + gemeten afstand door via een portofoon. Daar kan het al mis gaan als ze andere agent het niet goed verstaat. Ook kan de agent bijv 100 Km/h meten en dan denken van, nou weet je ik maak er 110 van want ik heb een slechte nacht gehad bij mijn vrouwtje. Ook als je een beetje beweegt met de laser gun krijg je niet de goeie snelheid te zien. (bijv op een stil staande auto meten, je beweegt een beetje en er komen gewoon getallen van – 10 bijv op te staan. En als laatste kan de agent die de bekeuring schrijft ziich ook nog eens vergissen.
Kortom die lasergun + agent is niet 100 % te vertrouwen, fouten maken is menselijk, en agenten zijn ook mensen dus gewoon aanvechten die hap. En heel vaak kloppen de gegevens wat ze opschrijven ook niet. Kortom altijd bezwaar maken op iedere snelheids boete!
En voor meer info zie http://www.flitsservice.nl En heb je een lasergun/radar controle gezien dan kijk ff op die site hoe je die kunt melden, zodat ze over internet verspreid worden.
carnie zegt
met een laser moet je ook nog eens vaak een afstand van de rechte lijn invoegen (bv op een brug hoogte vd brug of als je langs de weg staat afstand tot rijvak) en daar kan ook gemakelijk een fout ingebeuren… of als de agent je dan op een ander rijvak meet is er uiteraard een verschil
RaVe zegt
Liever dat ik door een laser gepakt wordt dan z’n Gatso flits kast heel sneaky weg gewerkt, met een laser wordt je direct geconfronteerd..!
Jan C. zegt
@RaVe: ? Meestal is een Gatso duidelijk, vaak nog met stickers er op, of tekens van brandstichting…
Dat met agenten, beedigd en dergelijke is idd iets waar je zo af en toe wel iets van hoort en wat heel snel onder de mantel der liefde wordt bedekt.
Vieaight zegt
@Patrick, normvervaging begint bij de overheid die flitsen gaat misbruiken als platte belastingmaatregel en zoveel regeltjes oplegt dat het een wonder is dat je nog nooit geflitst bent. Ik verbaas me er over dat er nog nooit een volksopstand is geweest. De nacht van de kapotte flitskast ofzo.
Ik ben een brave burger, maar ik word steeds opstandiger van de bemoei- en graaizucht van onze overheid. Bah!
rider zegt
is het niet zo dat als een agent een lasergun hanteerd hij in een bepaalde hoek tot het opject moet staan, hij altijd met 2 agenten moet zijn en dat de staande gehouden bestuurder direct bekeurd moet worden? dit om het bewijs op het display te kunnen tonen.
nu kan iedere agent met een lasergun op een brug gaan staan en flink aan het meten gaan. 9 van de 10 automobilisten gaan dan op de bon. achteraf bekeuren of via CJIB een sanctie opsturen gaat volgens mij helemaal niet. (wegens het ontbreken van bewijslast)
Dennis A zegt
@ Rider
Lees de eerdere inzendingen en je hebt je antwoord…
(oftewel, ja, je krijgt via het CJIB een bon thuis als je gelaserd wordt)
Peter zegt
Ten eerste één verbalisant die de lasergun bediend is voldoende. Er hoeft geen tweede verbalisant bij te zijn. Ja, om staande te houden. Een snelheidsduivel moet wel staande gehouden worden. Dit is een uitspraak van een rechtbank.
Maar waarom is hier zo’n strijd tegen. In het verkeer gebeuren vele ongevalen die voorkomen hadden kunnen worden als de snelheid minder was geweest. Wat heeft een verbalisant er aan om iemand meer kilometers toe te komen dan hij gemeten heeft?
Hou je gewoon aan de snelheden die er worden vermeld dan hoef je ook niet te klagen.
“Men ziet wel de splinter in iemands ander oog maar niet de balk in hun eigen oog. Dus verwijder de balk uit je eigen oog als je de splinter er bij dat ander persoon er uit wil halen”. Citaat uit een heel bekend boek.
mouk zegt
ben vandaag aangehouden op de snel weg door een agent in een burger auto
de agent vertelde mij dat ik 150 kilometer per uur reed hij had geen lasergun of iets anders waar hij dat op kon bevestigen hij was trouwens ook nog alleen hij noteerde me naam en zij je krijgt je boete thuis gestuurd kan hij dat doen ??????????????????
Martin zegt
Hallo allemaal , ik ben vandaag mijn rijbewijs kwijt geraakt in haarlem. dat ik te hard heb gereden geef ik toe rij op de linker rijbaan daarnaast de rechter baan een stukje berm en een fietspad daar stond een redelijk groot bord en daar stonden ze achter dus niet bepaald recht voor mij reed er volgens hun 108 met cerrectie 104 dus 54 te hard rijbewijs weg naar mijn eigen gevoel reed ik op dat moment ongeveer 80…kan ik hier iets aan doen…. ze stonden ongeveer een meter of 10 uit het lood. Gr Martin
Dennis Asselbergs zegt
Ja dat kan. Maar je hoeft voor niemand (lettterlijk door Koos Spe en kornuiten gezegd) te stoppen op welke weg dan ook. Iemand in burger, in een burgerauto (wat Opels altijd zijn… :) , sorry kon het niet laten) hoef je alleen voor te stoppen, als hij zich dmv licht- en of geluidssignalen herkenbaar kan maken als politieagent. Ik heb iemand wel eens de vinger gegeven, omdat die de meest ongelofelijk idiote maneuvres aan het maken was, om uiteindelijk maar naast me te komen en “een pasje” voor het raam te houden en te gebaren dat ik aan de kant moest. Mafkees…
Maar goed.
– Ben je gestopt voor een auto die licht- en of geluidssignalen voerde en als politieauto herkenbaar was daardoor?
– Heeft de beste man zich geidentificeerd?
Dat eerste doet er toe voor het wettelijk vaststellen van de overschreiding van de maximumsnelheid. (moet met geijkte apparatuur, danwel een geijkte teller van de auto zijn vastgesteld) Dat tweede. Een politieagent moet zich altijd identificeren.
Rick dos zegt
@Martin
Waar jij (volgens mij) op zinspeelt, is het in twijfel trekken van snelheden die gemeten zijn met verkeerd opgestelde (mobiele) snelheidscamera’s. Daar kon (ik weet niet of dat nog steeds is) met succes verweer tegen voeren.
Een lasergun is een heel ander meetinstrument die (alweer:volgens mij) niet onderhevig is aan fouten op basis van opstelling.
Ik zou niet weten wat mogelijk als verweer kan dienen waardoor de al dan niet terechte constatering teniet gedaan zou kunnen worden.
Martin zegt
ikt ga vanavond met een kennis op hetzelfde punt nog eens proberen of ik die snelheid daar kan halen kwam namelijk ook nog eens door een scherpe bocht die je kan nemen met ongeveer 50 km per uur… daarna heb je 0ngeveer 300 meter verder stoplichten waarvoor ik moest stoppen…
vind het zeer vreemd , maar laat het vanavond wel weten… of die ouwe diesel van mij daar die snelheid haalt…op het korte stukeje…tot later.
Jesko zegt
@Martin:
Tip 1: Rij niet zelf.
Tip 2: Kijk eerst ff achter het grote bord.
Martin zegt
jammer dan na het 3x ddor mijn kennis te hebben laten doen ben ik er zelf achter gestapt, mijn kennis is het niet gelukt om ook maar in de buurt van de 100 te komen, en dan ook nog te stoppen voor rood.daarna ik zelf maar eens achter de knoppen… door de bocht te nemen met bijna 70vol gas en door trappen in de derde versnelling op het korte stuk tot de stoplichten haalde ik net 95 op de klok en vol in de remmen kwam ik een meter of 10 na de stopstreep tot stilstand… dus 108 voor mijn karretje niet haalbaar .
Daarna nog 1x met de tom tom aan de ruitzelfde verhaal weer gedaan 90 km op de tom tom.ben ik nu gek of loop ik achter.wat moet ik hier nu mee. laser gun … volgens mij lult die bal die erachter staat zo maar een eind in de ruimte..maar wat doen wij gewone burgers eraan.ga wel de boete betalen , maar vecht het wel aan…
AND BY THE WAY ik heb een gechipte volvo 850 estate TDI met 230 pk.. dus geen slome knol..maar werkelijk waar niet haalbaar..
Groeten Martin
mynoe zegt
gister is mijn man aangehouden(lasergun) voor het te snel rijden
Maar nu staat op het procesverbaal bij snelheid gecorrigeerd 80 en bij toegestaan 116.
MIjn vraag is moeten wij de boete betalen? Of is er hier sprake van een vormfout?
Peter zegt
@mynoe ,17 April 2008 om 15:05.
Of jij heb het verkeerd gelezen of er is een typefout gemaakt. Ik denk dat het moet zijn snelheid na correctie 116 km/u en maximum toe gestaan 80 km/u.
Als hij gister is staande gehouden dat moet je de transactie van het CJIB nog binnen krijgen. Bewaar het geeltje en dan kan je later misschien in beroepgaan. Dit is geen vormfout.
Martijn zegt
Ik ben net staande gehouden door een motoragant met een lasergun. Hij liet me zien dat ik 102 heb gereden op een 70 kilometer weg. Ik betwijfel het, maar hij was zeer resolut. Nu heb ik geen bewijs o.i.d. mee gekregen, dus hij kan invullen wat hij wil.
Zou ik dit als de bekeuring binnen komt kunnen aanvechten?
Mike zegt
Vanmorgen reed ik om 05.45 net buiten de bebouwde kom in Zeewolde waar het onverlicht is. Op het laatste moment zag ik iemand bijna op de weg staan, die weer een paar stappen terug deed. Ik zag nog net dat het een agent betrof met zo’n lasergun in zijn handen. Zijn maatje liep al naar de auto, die wat verder weg stond. Hoe bedoel je een risicovol beroep, om zonder reflecterende c.q. zo onzichtbaar mogelijk bijna op de weg te staan om automobilisten zo goed mogelijk te laseren.
Tja, de boete zal binnenkort wel op de mat vallen, of houden ze je alleen staande met een lasergun als je echt veels te hard rij??
ed zegt
Ik ben bekeurd door een lasergun die een snelheid van 82 km aan gaf waar je nu maar 50 km mag rijden i.v.m. wegwerkzaamheden. oeps 245,- euries betalen. Hoe meer ik er overna ging denken, vindt ik, dat er iets niet klopt. Bij navraag aan een politieagent, kon hij mij vertellen dat je gemeten snelheid van een lasergun voor langere tijd vast kan zetten. U voelt hem al aankomen. Je kunt tegen iedereen zeggen dat hij daar 82 km per uur heeft gereden. Ik vindt dat een lasergun rechtstreeks de prullenbak in kan. Ik geloof een politie niet op zijn blauwe ogen.
bosch zegt
een vraag
ik ben 16 dec door een lazergun aan de kant gezet
meneer u rijd 68 km
daar was ik niet mee eens
er reden twee auto voor met de haast zelfde snelheid en die mogen door
zijn de agent die staan op de foto en krijgen hem thuis
is dat zo als langs de kant word gezet met een lazergun dat je ook word gefotogeveerd
peter zegt
Ik ben ook door een lazergunner aan de kant gezet. Heb daar gelijk bezwaar gemaakt en gezegd het er niet mee eens te zijn daar ik op dat moment niet te hard gereden heb. Ik heb op dat moment dan ook al aangegeven het voor te willen laten komen. Had ook een getuige naast me zitten Heb echter nooit iets van bewijs gezien alleen een proces verbaal gekregen waarop kleur veranderd is van ???? naar blauw en ook de gedraging eerst doorgestreept is en er later opgezet is overschrijding van max snelheid. Ik heb sterk het idee dat men al aan het schrijven was voor een ander maar hem uiteindelijk kloppend gemaakt heeft met mijn auto?? kan ik daar nog iets tegen ondernemen?
Malle Pietje de gekke burger zegt
2 agenten is logisch zou je zeggen, op die manier lezen er 2 de gemeten snelheid af en is er geen discussie maar ik ben de hele dag in de weer binnen Rotterdam en ik zie ze regelmatig staan, ALLEEN.
Een motoragent die nabij het Oostplein staat hier regelmatig (t.h.v. Burgerhout/Kubuswonigen, voor degene die bekend zijn in Rotterdam).
Bij zuidplein tussen de beplanting achter een dikke boom.
In het Kralingse bos op de bosdreef achter een kromme boom zodat ze makkelijk kunnen leunen. In het Kralingse bos is het zo dat je wordt gelaserd en aan het einde van het bos, de Kosterlaan op wordt geleid om je daar door leerlingen te worden beboet. Zodra je dus wordt gelaserd en hij/zij leest 91 i.p.v. 71 (lijkt toch een beetje op elkaar, zeker zo’n digitaalding in de zon) ben je de klos. Geen enkele kans om dit aan te vechten. Zelfs als hij/zij het expres zou doen (ik zeg stel dat) dan heb je geen schijn van kans als hij zegt dat je te snel heb gereden.
Overigens gebeurt dit zonder enige juiste kleding te dragen zoals veiligheidsvestjes welke voor elk werkend verkeer op en langs de weg verplicht is dus ook voor hun, maar jij krijg wel een bekeuring omdat je lampje van je fiets het niet doet. Ik bedoel danniet de agent die in de bosjes staat maar diegene die op de weg midden op straat staan jou te bekeuren.
Vorig jaar zijn er 16 miljoen bekeuringen uitgeschreven en ca. 200.000 bezwaarschriften. Laten we de bezwaarschriften dit jaar naar 1 miljoen opschroeven of liever nog meer natuurlijk worden ze zelf gek van hun eigen acties denk ik.
MAARJA WIE BEN IK, MALLE PIETJE DE GEKKE BURGER die bij het minst geringste een bekeuring krijg maar geen hulp zodra er wordt ingebroken of mijn auto vernield is of bij de pin automaat een mes op je keel krijg(dan mag ik een afspraak maken en over 3 weken kan ik terecht om aangifte te doen). Maar dat zie ik ook fout natuurlijk en het zijn allemaal verjaardagsverhalen zeggen de agenten, ik kan niet uit ervaring spreken, ik woon immers al 36 jaar in het midden van Rotterdam dus waar praat je nou toch over, MALLE PIETJE.
sjaak zegt
heeyy mensen,
ik ben vandaag volgens my ook gelaserd..
wat k me nog herinner is dat k ong 105 reed op een weg waar max 70 is toegestaan..
alleen heeft de politieman my niet aan de kant gezet of iets dergelijks…
nu is mijn vraag.. krijg k nu gewoon een acceptgiro thuis? of is er helemaal niets aan de hand..
ps: de politieman was alleen…
ron zegt
Stel hier ook eens een vraag en discusieer een beetje maar hou het wel netjes want ze zijn snel geirriteerd. EN ze hebben altijd gelijk, natuurlijk.
http://forum.infopolitie.nl/index.php?sid=c997a49d6d7094241cda527c8f4dc5f7
RobbieD! zegt
Tjonge, jonge, wat die (zeer bewuste) hardrijders toch niet voor tegenwerpingen verzinnen als ze worden betrapt! Rechten aangetast, meting niet volgens de regels, politie knoeit met papieren….de lijst is eindeloos.
Hou daar toch eens mee op en gedraag je als die stoere bink die zo graag laat zien hoe hard-ie wel kan rijden. Ze hebben je te pakken, pech gehad!
Accepteer dat.
Ron zegt
Aan RobbieD!,
Heb je helemaal gelijk in maar waar het de meeste omgaat is de manier waarop deze controles plaatsvinden en de hoeveelheid.
Op het politieforum heb ik een vraag gesteld of eigenlijk een stelling waar de agenten op moesten(wilden) antwoorden.
ik rij van 100 keer R’Dam naar A’Dam en terug. Dus 200 keer. Dat doe ik 200 keer met een te hoge snelheid. Daarbij parkeer ik elke keer 1 uur onbetaald in de 2 steden. Dus 200 keer te snel gereden en 200 keer onbetaald geparkeerd.
Hoeveel bekeuringen heb ik te pakken ?????
Ik denk 175 keer voor te snel rijden en 190 parkeerboetes.
Nu pleeg ik in elke stad een misdrijf, b.v. een tasjesroof, woninginbraak, autoinbraak, overval op een sigarenboer e.d. Hoevaak word ik van die 200 keer gepakt ????
Ik denk 0 keer.
Het gaat er om dat het easy money beleid moet veranderen. Het is gewoon te gek voor woorden dat bij ons in Hellevoetsluis na 22:00 uur geen politie meer is en 1 wagen terbeschikking staat vanuit Spijkenisse die zijn tijd moet delen met Hoogvliet waar ook 1 wagen rijd. Als die bezet zijn moet er een van zuidplein komen, dat is ca. 30 minuten rijden. Dus de wereld moet bijna vergaan willen ze komen na 22:00. Tuurlijk komen ze wel zodra er echt iets aan de hand is maar het duurt echt soms heel lang want ze hebben geen mensen ter beschikking terwijl ik iedere dag diverse snelheidscontroles zie. Dit zijn geen echte agenten maar ze kunnen wel ingezet worden t.b.v. de misdaad i.p.v. het pesten van automobilisten.
Nogmaals je hebt gelijk dat de snelheidsduivels niet moeten zeuren maar voor 6 km word je ook gepakt snapje dat slaat nergens op. Ook dat er achter elke boom en paaltje, bosje of bushalte zo’n ding staat slaat nergens op.
Zef zegt
Op de A27 haalde ik een auto in, en mijn snelheid was op dat moment even boven de 170Km op de teller. Juist op dat moment ben ik gelaserd en moest ik mijn rijbewijs inleveren. Boete 440 euro. Als ik in hetzelfde geval zou worden getraceerd (achtervolgd) hadden ze een gemiddelde moeten nemen, en was de meting veel lager uitgekomen.
Mijns inziens is hier van rechtsongelijkheid sprake.
Laat ik dus voorkomen!! wordt vervolgd.