Een tragisch ongeval vanmiddag in Dinxperlo. Een bejaarde man van 80 jaar uit Doetinchem, heeft tijdens het parkeren zijn echtgenote doodgereden. De man liet zijn vrouw eerst uitstappen om vervolgens de auto te parkeren. Daarbij is volgens de politie iets mis gegaan. De auto reed eerst achteruit en kwam daarbij in botsing met de vrouw.
Daarna schoot de auto vooruit, ramde een andere auto en kwam vervolgens tegen de pui van een woning tot stilstand. De aanrijding met de echtgenote was zo ernstig dat zij ter plaatse aan haar verwondingen is overleden. Het huis is zo zwaar beschadigd dat de gevel moest worden gestut. De man zelf bleef bij het ongeval ongedeerd, maar is in shocktoestand naar het ziekenhuis overgebracht. De politie kon niet zeggen of de bejaarde man onwel was geworden of een dure fout heeft gemaakt.
We hebben het al vaker geroepen en ondanks dat de toedracht hier nog onduidelijk is, blijf ik op voorhand van mening dat je een hele goede reden moet hebben om op je 80ste nog achter het stuur te zitten. In ieder geval erg tragisch. (bron: nu.nl)
dale zegt
arme man op zo een leeftijd je eigen vrouw doodrijden
Gecondoleerd!
Bob zegt
Inderdaad, gecondoleerd.
Dit gun je niemand….
The Honda Spirit zegt
Ik vind het niet zo gepast dit soort berichten hierin op te nemen.
(ik kom uit Doetinchem, vlakbij Dinxperlo, en kan me er dus enigzins in verplaatsen).
Ik vind dit geen nieuws dat bij AutoBlog past, meer iets voor een op sensatiebeluste website of een politie/112brandweer bericht.
Voor de rest hulde aan AutoBlog en de nabestaanden gecondolleerd. Ik hoop dat er iets met dit bericht kan worden gedaan.
menno plas piemel zegt
welja,start maar weer een discussie of men met de leeftijd van 80 wel of niet uit de auto gesleept moet worden,..het licht aan de geestelijke en fysieke gesteldheid of iemand kan auto rijden of niet,…niet aan de leeftijd ..komt bij dat jongeren meer lijken achterlaten op neerlands wegen dan ouderen….sterkte aan de nabestaanden trouwens.
Dennis zegt
@The Honda Spirit: Over wat je bij Autoblog vindt passen, kun je discussiëren. Vind je het bericht op een sensatiebeluste wijze gebracht?
@menno plas piemel: “welja,start maar weer een discussie of men met de leeftijd van 80 wel of niet uit de auto gesleept moet worden”
Vooropgesteld dat dit absoluut een tragisch ongeval is. Het zullen je opa en oma (of ouders) maar zijn. Daar wil je echt niet aan denken. Tegelijkertijd flitst er wel direct door je hoofd (bij mij wel althans, daar zal ik niet schijnheilig om doen) dat dit -hoe tragisch het ook moge zijn- zomaar weer eens een voorbeeld kan zijn van waarom we best een stuk strenger beleid zouden mogen voeren ten aanzien van ouderen in het verkeer. Juist ter bescherming van de ouderen en dus niet om ze te plagen.
mark996 zegt
Tragische gebeurtenis inderdaad, vreselijk dat dit iemand overkomen is. En oprecht condoleances voor de man en zijn familie.
Wat betreft het ongeval. Ik vind het prima dat autoblog dit post, het is immers gebeurd en autoblog heeft zijn publiek altijd al op de hoogte gehouden van dit soort bizarre ongevallen, dus in mijn ogen is dit (hoe tragisch het ook is) geen ongepast bericht.
En wat betreft het gegeven of hij nou onwel is geworden, of dat het gewoon een fatale fout is geweest. Hetzij bij een vergissing in de padalen, of een voet die wegglijdt.
Als de man onwel is geworden dan lijkt het mij eerlijk gezegd stug dat hij in die toestand nog uit zijn achteruit heeft geschakeld naar zijn 1 en vervolgens vooruit is geschoten tegen een andere auto. Dus persoonlijk vrees ik het tweede helaas :(
RenesisHP zegt
Als dit echt zo is, gecondoleerd.
Alleen rest de vraag of dit niet per ongeluk expres was. Ik bedoel dit niet om te shockeren of zo. Mensen vergeten alleen de andere kant van de medaille. Sommige oudjes zijn nog heel goed bij de tijd.
Ik blijf erbij dat het tragisch is, wat de toedracht ook is.
parisi zegt
“We hebben het al vaker geroepen en ondanks dat de toedracht hier nog onduidelijk is, blijf ik op voorhand van mening dat je een hele goede reden moet hebben om op je 80ste nog achter het stuur te zitten. In ieder geval erg tragisch.”
Dit is wel een heel scheve redenering, dan kunnen we ook iedereen onder de 25 (jongere risicogroep) verbieden met de auto te rijden. Stel je eens voor als je 80 bent dat zo een snotbel van 30 komt vertellen, ‘voor jou niet, ouwe’.
gilein brouwer zegt
wel grappig dat ik net een , no country for old men banner krijg onder deze tekst. het voorval is natuurlijk heel erg triest en ik wens de betrokkenen dan ook het beste
De Nou zegt
arme man … op zo’n leeftijd nog zo iets verschrikkelijks meemaken :s
gecondoleerd
kowalsk zegt
Goed, goed, ik zal de rol als ‘opstandige puber’ maar weer op mij nemen.
Welke idioot laat zijn echtgenote nou uitstappen om haar vervolgens aan te rijden? Ja natuurlijk, ik snap ook wel dat het niet expres was en ik vind het ook ECHT verschrikkelijk voor de arme man, want wat zal hij zich schuldig voelen.
Maar kom op…
The Honda Spirit zegt
ok, misschien ben ik iets te streng, maar vind het wel goed dat we dit soort discussies krijgen hierdoor, wat wel en wat niet kan, of we strenger moeten zijn bij ouderen, en nu dus ook jongeren. Eerlijk is eerlijk, dit soort discussies zou de politiek nou ook eens moeten lezen.
P.s. ik wil wel blijven rijden tot ik minimaal honderd ben (tegen die tijd is dat vast de gemiddelde leeftijd) en geef ik toe, mij hadden ze pas zonder instructeur mogen laten rijden na mijn 25ste en niet op m’n 18e met slechts 11 lessen.
Ik hoop dat eenieder het hier mee eens is…
Jandepandaman zegt
Tja Dennis, ik ben het wel eens met parisi dat dit een rare redenering is.
Vertel eens- Hoeveel ongelukken krijgen ouderen ten opzichte van de groep die net het rijbewijs heeft bemachtigd?
Als ik mij niet vergis zitten veruit de meeste ongelukken toch echt in de groep van 18-23. Dát zijn degenen die er een sport van maken om om het hardst met dodelijke afloop uit bochten te knallen, zich om bomen te vouwen, zich van dijken af te storten en domweg onder invloed van wat dan ook de weg onveilig te maken.
…En dan kom jij met die enkeling van 60+ die eens een bizar ongeluk krijgt…?
Als je dit soort berichten in de media ziet, zou het dan niet ook zo kunnen zijn dat het nieuws dat een jongere zich te barsten heeft gereden amper meer opvalt omdat het zo vaak gebeurt op uitgaansdagen terwijl als er eens een ouwetje de mist in gaat, dit opvalt, vaak wat vreemd is verlopen, daarom vermeldenswaardig is en dus extra uitgelicht wordt…?
Dus mijn tegenvoorstel op jouw mening dat het na …70…? maar eens afgelopen moet zijn met dat rijbewijs, is dan om dat eerst maar eens te gaan instellen voor de groep 18-23 jaar, goed?
Verbieden dat ze mogen rijden moet men dien jeugdige Rebellen… dat… dat dat …Onverantwoordelijk Schorremorrie…! Levens-gevaarlijk is dat Jonge Volkje zeg ik je…! Nee- Volgens mij moet je slechts het rijbewijs toegankelijk maken als de persoon in kwestie op de verantwoordelijke leeftijd van 28 jaren is gekomen, tenminste getrouwd is én tenminste één kind heeft waarvoor deze persoon zorg draagt! Want alleen dan heeft deze persoon voldoende verantwoordelijkheidsgevoel om met voldoende voorzichtigheid door het verkeer te laveren, uit angst de oogappel aan gevaar bloot te stellen of om zelf te vroeg dood te gaan zodat het kind niet verzorgd blijft… En prima- Zo gauw het laatste kind het huis uit is en zelfstandig in de maatschappij staat, ook meteen weer dat rijbewijs innemen, want op dat moment heeft de ouder/verzorger misschien nog maar te weinig verantwoordelijkheidsgevoel over…
…Euh…. Wat bedoel je met wat een geblaat en wat een onzinnige schrijf je hier nou weer Jandepandaman…?
Juist- Dat vind ik dus ook van het ontzeggen van rijbewijzen aan leeftijdsgroepen- Dat is generaliseren en voorbij gaan aan de individuele capaciteiten van elk afzonderlijk mens. Ik ken 18-jarigen die ik nog liever aan het stuur zou zien dan vele 40+-ers. Ik lees berichten van een 90-er die beter rijdt dan mijn buur die dagelijks kilometers rijdt. We kennen allemaal wel iemand -of hebben die op de weg gezien- die leeftijdstechnisch in de goede-rijdersgroep valt maar die nog te slecht rijdt voor de botsauto’s op de kermis…
Joris zegt
Dit is idd heel erg!
Sterkte!
Alleen die reclame in het midden kan echt niet!
http://flickr.com/photos/jorisvanbaalen/2609157506/sizes/o/
Frank deH zegt
@ Dennis
Smakeloos om zo’n kromme redenering te illustreren met zo’n tragische gebeurtenis.
Davidov zegt
LOL, ik moet nu toch wel erg lachen om de volkomen verkeerde plaats waar die banner staat. Verder wil ik graag mijn spijt betuigen aan de nabestaanden.
Vespuci zegt
Hoe tragisch ook, is dit een vaker voorkomend ongeval. Medeleven voor de betrokkene(n). Nieuwswaarde voor autoblog? Discutabel!
Ik wil Dennis nog wel eens spreken als hij 80 is hoe hij er dan over denkt om nog auto te rijden….. Als ie er fysiek toe in staat is, zet ik mijn geld erop in dat ie het niet zal laten, wat doet hij anders nu op autoblog???
Ik vermoed dat dit een gevalletje -een ongeluk zit in een klein hoekje- is… jammer maar helaasch, such is life.
Op naar het volgende artikel… (+1)
Vespuci zegt
Ow ja die reclame –> -1 !!!
Rovvel zegt
@Dennis: Ik ben het eens met de posts van onder meer Jandepandaman en The Honda Spirit. Het lijkt me toch te krom geredeneerd en onsmakelijk om dit alleenstaand geval te misbruiken om je stelling te bewijzen. Gaan jullie dan vanaf nu ook berichten over ongevallen waarin 18-jarigen betrokken zijn om te bewijzen dat iedereen van die leeftijdsgroep te jong is om auto te rijden?
corrado vr6 slc zegt
Nog niet zo lang geleden was iets vergelijkbaars gebeurt;
25-4-2008
RIJNSBURG – Een 90-jarige Rijnsburger liet donderdag bij het parkeren van zijn auto een spoor van vernieling achter.
De man uit het dorpje bij Leiden overreed zijn 91-jarige vrouw, ramde twee auto’s en kwam uiteindelijk bij een tankstation tot stilstand.
Volgens een politiewoordvoerder wilde de bejaarde man achteruit inparkeren. Zijn vrouw stond achter zijn auto om hem aanwijzingen te geven.
De Rijnsburger vergiste zich in de pedalen. Hij wilde remmen, maar drukte het gaspedaal in en overreed vervolgens zijn echtgenote.
In paniek drukte de man zijn gaspedaal nog verder in en ramde een geparkeerde auto, die in het plantsoen belandde.
De Rijnsburger vervolgde zijn weg in z’n achteruit, botste tegen een rijdende auto, reed vervolgens een tankstation binnen en ramde daar een benzinepomp.
Uiteindelijk kwam de auto tot stilstand tegen de gevel van een autobedrijf. Zijn vrouw is met een gebroken been naar een ziekenhuis gebracht.
Zegt toch wel iets….
Sjaap zegt
Een aantal quotes van het CBS om de misverstanden van de tafel te helpen:
2007:
– “Onder de 15 tot 20-jarigen is het aantal verkeersdoden gestegen. Het gaat daarbij vooral om brom- en snorfietsers.”
– “Al jaren vallen landelijk de meeste dodelijke verkeersslachtoffers in deze leeftijdsgroep. Zes op de tien van de twintigers (20-29) die overleed door een verkeersongeval was inzittende van een auto. Een deel van de toename van 2006 op 2007 zit bij deze leeftijdsgroep echter bij de fietsers.”
– “Relatief gezien vallen de meeste verkeersdoden onder de tachtigplussers. In 2007 zijn 15 op de 100 duizend tachtigplussers dodelijk verongelukt. Dit is driemaal zoveel als voor de totale bevolking (5 op de 100 duizend).”
2006:
– “De meeste verkeersdoden vallen al jaren onder twintigers. In 2006 waren dat er 137. Dat is nagenoeg hetzelfde aantal als in 2005, maar wel fors lager dan een aantal jaren daarvoor. Twee derde van de twintigers overlijdt als inzittende van een auto.
Relatief gezien vallen de meeste doden echter onder de tachtigplussers. In 2006 zijn 17 op de 100 duizend tachtigplussers dodelijk verongelukt. Van de twintigers kwamen er 7 van de 100 duizend om bij een verkeersongeluk.”
Dennis zegt
Ik wil graag even herhalen wat ik in een eerdere reactie al heb opgeschreven, want ik heb het idee dat sommigen de essentie van mijn “betoog” niet begrijpen:
Vooropgesteld dat dit absoluut een tragisch ongeval is. Het zullen je opa en oma (of ouders) maar zijn. Daar wil je echt niet aan denken. Tegelijkertijd flitst er wel direct door je hoofd (bij mij wel althans, daar zal ik niet schijnheilig om doen) dat dit -hoe tragisch het ook moge zijn- zomaar weer eens een voorbeeld kan zijn van waarom we best een stuk strenger beleid zouden mogen voeren ten aanzien van ouderen in het verkeer. Juist ter bescherming van de ouderen en dus niet om ze te plagen.
Dan heeft het nu even niet zoveel zin om te gaan roepen dat jongeren ook heel veel ongelukken veroorzaken. Natuurlijk is dat zo, maar dit bericht gaat niet over de jongeren. Die komen ook geregeld aan de beurt.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/24/cda-jonge-automobilist-sneller-rijbewijs-kwijt
http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/24/jonge-automobilisten-verbieden-om-s-nachts-te-rijden
Het gaat nu even om de ouderen in het verkeer. Feit is, dat naar mate je ouder wordt, alles achteruit gaat. Om het plat te zeggen: de één takelt wat sneller af dan de ander. Je kunt inderdaad niet iedere tachtiger in hetzelfde hokje plaatsen, maar ik je kunt wel een stuk strenger zijn dan nu het geval is, bij de bepaling of iemand op die leeftijd nog kan en mag autorijden.
De banner van “No country for old man”, rouleert random met andere banners en is natuurlijk stom toeval. Daar hoeven we toch niet al te dramatisch over te doen?
W!d zegt
@The Honda Spirit.. dan woon ik nóg dichter in de buurt ;)
laten we eerst het onderzoek afwachten.. misschien was het een defect aan de auto, en misschien was de beste man gewoon niet meer in staat om een auto te berijden.
GOD zegt
“Daarbij is volgens de politie iets mis gegaan” LOL
Die banner kan echt niet, je zal die mensen maar kennen.
weet nie of het toeval is of niet
Ik heb trouwens 15 jaar in Dinxperlo gewoont
@ The Honda Spirit
Heb ook in Doetinchem gewoont (Ooseld)
Baztrd zegt
Dit is inderdaad verschrikkelijk. Condoleances aan alle betrokkenen…
Ironisch dat dit bericht zo kort volgt op de discussie over beginnende bestuurders en ouderen etc. Zeg ik gister nog dat slecht inparkerende ouderen alleen blikschade veroorzaken, vandaag dit bericht…
Ben het wel eens met de opmerkingen dat dit niet als argument in die discussie gebruikt zou moeten worden, dit is duidelijk een uitzonderlijk ongeluk.
En die reclame.. tja, geen opzet natuurlijk, maar wel een beetje smakeloos.
JoepieDePoepie zegt
Waarom staat dit in hemelsnaam op Autoblog..?!
En de zin “een dure fout” vind ik zeer kwalijk.
Klassiekerrally zegt
Dit bericht valt tussen alle luchtige artikelen wel op. Vind het ook niet geheel gepast om naar aanleiding van zo’n ongeval te pleiten voor afschaffing van de rijbevoegdheid boven een bepaalde leeftijd. Die discussie hoort op een andere plek thuis naar mijn mening.
Simon zegt
@Klassiekerrally: “Vind het ook niet geheel gepast om naar aanleiding van zo’n ongeval te pleiten voor afschaffing van de rijbevoegdheid boven een bepaalde leeftijd.”
Naar aanleiding waarvan dan wel? Het is jammer dat het bijna altijd eerst goed mis moet gaan voordat men erover gaat nadenken.
Klassiekerrally zegt
@ Simon: Dit is een op zich staand ongeval. Er zijn massa’s ouden-van-dagen die prima in het verkeer mee kunnen komen.
De man heeft zojuist zijn vrouw verloren. Dan ga je nu niet direct lopen zeuren en ‘ZIE JE WEL!!!’ roepen. Dat is nogal tact- en gevoelloos.
In het geval van een opvallend hoog aantal ongelukken onder 70-plussers met er natuurlijk nagedacht worden over speciale rijvaardigheidstests. Maar geldt niet hetzelfde voor elke leeftijdsgroep?
Guan zegt
Objection your honor, stemmingmakerij en niet tot de zaak toe doende informatie.
Baztrd zegt
Heb hier nog even over nagedacht, en ben tot 2 conclusies gekomen:
-v.w.b. de plaatsing van dit bericht op Autoblog: Op zich is dit wel een relevant artikel, dus ik snap dat het hier geplaatst wordt.
Echter, doordat dit een nogal naar verhaal is moet er “voorzichtiger” mee omgegaan worden dan met het gemiddelde “Duitse auto met tupperware en tuning” bericht.
Het zou AB gesierd hebben als ze de advertentie van NCFOM, zeker na erop gewezen te zijn, verwijdert hadden. Moeten we daar dramatisch over doen? Nee… doet iemand dat dan? Volgens mij merken een aantal mensen gewoon terecht op dat’ie daar een beetje wrang staat… (zie nu overigens geen ad meer, maar kan komen omdat ik op mn werk zit, als’ie inderdaad weg is, netjes.)
-v.w.b. de discussie over ouderen en rijden: Iedere specifieke groep rijders kent zijn eigen risico’s:
Bij ouderen is dat afnemende reactievermogens en fysieke controle.
Bij jonge bestuurders de onvoorzichtigheid en overschatting van het eigen vermogen.
Bij onervaren bestuurders het gebrek aan ervaring.
Bij de td-rode-i leaserijders het gebrek aan respect voor andere weggebruikers en de overschatting van de capaciteit van bestuurder en voertuig.
Bij de “zondagsrijder” (lees: iemand die maar af en toe rijd) het gebrek aan routine.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Natuurlijk moet er per groep gekeken worden hoe deze risico’s ingeperkt moeten worden.
Echter, dit voorval is redelijk uitzonderlijk. Niet zozeer het feit dat deze man de controle verliest over zijn voertuig bij het inparkeren, maar wel het feit dat daarbij iemand overlijd. Ik denk nog steeds dat overmoedige straatracers per saldo gevaarlijker zijn dan ouderen met slechte voertuigbeheersing.
De CBS quotes van Sjaap lijken het tegendeel te beweren, maar da’s volgens mij niet waar.
Het enige wat daarin wordt gezegd is dat er verhoudingsgewijs meer ouderen overlijden. Niet dat ze meer ongelukken veroorzaken. Ik vermoed dat iemand van 80+ bij een aanrijding gewoon een grotere kans heeft om het niet te overleven.
Als ik op straat struikel ben ik geirriteerd omdat mn kleren vies zijn. Bij een hoop 80+ers is zo’n valpartij vaak de oorzaak van botbreuken en/of andere verwondingen. Ook is de kans op bijvoorbeeld een hartaanval door de shock groter. En bij gelijke verwondingen de kans om te overleven kleiner.
Ook wil ik niet uitsluiten dat zij eerder het slachtoffer van andermans onkunde zijn. Het reactievermogen en verkeersinzicht is wellicht genoeg om mee te komen in het verkeer, maar niet genoeg om Sjonnie te ontwijken die in de stad met 80km/u de ideale lijn volgt ipv de strepen op de weg… En wiens schuld is het dan als Sjonnie en Opa tegen elkaar aanknallen? Volgens de wet toch echt de schuld van onze Sjon.
Arnoud zegt
@ MX5/RX8 owner:
Hoe durf je zoiets te stellen!!
kolonel zegt
Net zoals ik gisteren al zei, afpakken die rijbewijzen van die oudjes! Ze zijn een gevaar voor zichzelf.
Baztrd zegt
Ok Kolonel, doen we… en dan doen we dat vervolgens bij elke leeftijdsgroep waarbinnen iemand een ongeluk veroorzaakt… jaja… denk eens na voordat je iets zegt, komt er misschien nog een keer wat nuttigs uit.
marnik zegt
Mijn suikertante is 85 en haar man is ook 85 en ze rijden met een pekzwarte mercedes s320 met AMG velgen onder (super mooi)
ps: wel vorig model maar toch.
Wel erg voor die man :(
Mardec zegt
Zeer gecondoleerd.
Ik bedoel hier niets verkeerds mee, maar laten we het houden met : ” wie met vuur speelt gaat vroeg of later zijn vingers toch eens verbranden “.
Herke zegt
Er zit 1 groot verschil tussen die 75+ rijders en jongeren die net hun rijbewijs hebben.
die 75+ rijders neemt het reactievermogen enz. af, dit komt door hun leeftijd, maar ik vind dat hiervan het rijbewijs mag worden ingenomen. Als we drank op hebben, neemt onze reactievermogen ook af.. dan mogen wij ook niet meer rijden.
Jongeren 18 – 25 ? die net hun rijbewijs hebben, die asociaal rijden hebben dit zelf in de hand en hangt af van diegene zijn wijsheid.
Wat ik probeer te zeggen is dat: oudjes 75+ hebben die dingen niet zelf in de hand en zijn dus ten alle tijde een gevaar op de weg.
jongeren die een met een beetje verstand in de kop rondrijden zullen lang zo snel een ongeluk maken. alleen heb je te maken met de asocialen onder ons.
Herke zegt
HO even verbetering
Wat ik probeer te zeggen is dat: oudjes 75+ hebben die dingen niet zelf in de hand en zijn dus ten alle tijde een gevaar op de weg.
jongeren die met een beetje verstand in de kop rondrijden, zullen lang zo snel niet een ongeluk maken. alleen heb je te maken met de asocialen onder ons.
9ff GT9 zegt
@Autoblog De politie kon niet zeggen over de bejaarde man onwel was geworden of een dure fout heeft gemaakt.
Wat is dit echt voor zin? :?
FlorisInfernus zegt
Grammaticale fout.
–edit: is inmiddels aangepast, dank u–
autogek zegt
Ik woon in Dinxperlo. Een erg ongeluk, dat helaas vaker voorkomt.
dekster zegt
Ik vind sommige reacties hierboven bizar;
als er weer aangekondigd wordt dat er igg flitspalen bijkomen, de snelheidslimit naar beneden gaat e.d. zit meer dan 90% hier (terecht) bezig over vrijheidbeperkingen, pest maatregeltjes enzo.
Maar nu zitten diezelfden hier bezig over het feit dat oudjes het recht moeten verliezen om eens met de auto weg te gaan.
Iedereen heeft recht op vrijheid, tenslotte moet iedereen zelf uitmaken of hij/zij nog op de baan wil.
Net zoals dat iedereen voor zichzelf beslist of hij/zij wel of niet rookt, of hij/zij wel of niet drinkt, of hij/zij wel of niet veel cholesterolrijke producten eten, of hij/zij wel of niet veel vlees eet…
Je kan immers alles aan banden leggen met wetjes voor het “algemeen goed”.
Vrijheid heeft een prijs, die prijs is klein en leer er dus mee leven!
Lil Jeezy zegt
Hoe bedoel je heel oud nieuws..
Forza zegt
Ik ken Dinxperlo alleen hier van:
http://www.youtube.com/watch?v=tbWgd8e6ueA
GOD zegt
er liggen inmiddels 7 oudjes in het ziekenhuis doordat ze allemaal geschrokken waren, was namelijk bij eeen verzorgingstehuis en die gasten zaten buiten van het weer te genieten toen het gebeurde.
wat een toestand
Davidov zegt
@ Baztrd: Smakeloos en respectloos ;)
Davidov zegt
Gelukkig is ie weggehaald.
RenesisHP zegt
@Arnoud.
Waarom zou ik dat niet durven te stellen. De wereld is niet altijd even leuk of lief, bejaarde mensen ook niet. Snap je het? Er worden nog wel ziekere dingen gedaan, dus ik sluit het niet uit.
classic red zegt
Er zijn ook mensen van middelbare leeftijd geweest die hun eigen kind doodreden. Jos Verstappen reed ooit op zijn oprit over zijn eigen hond heen. Dit soort zaken gebeuren niet alleen bij bejaarden. Dus toch maar niet te hard oordelen. Wie weet wat jouw nog ooit gebeurt.
mashell zegt
“blijf ik op voorhand van mening dat je een hele goede reden moet hebben om op je 80ste nog achter het stuur te zitten.”
En is in Doetinchem wonen dan niet gelijk een hele goede reden? Het is niet dat de Achterhoek bekend staat om haar voortreffelijke openbaar vervoer.
JP West zegt
Moraal van het verhaal: blijf in je auto zitten tot die geparkeerd staat! Dit is namelijk geen bejaardenprobleem. Vb. jonge mensen die kleine kindertjes alvast uit laten stappen. Zo heeft een kameraad van mij ooit een kind onder zijn caravan doorgereden. Mijn kids mogen daarom nooit uit de auto totdat de motor uitstaat. Als Opa en Oma deze regel ook hanteren kunnen dit soort ongelukken voorkomen worden. En als Opa dan eens uitschiet met zijn voeten op gas en koppeling is er hooguit materiele schade. Discussie over leeftijd doen er wat mij betreft niet toe. Onder jongeren, ouderen en tussenliggende leeftijden heb je risicogroepen. Natuurlijk helpt het als we die risicogroepen kunnen signaleren en op hun gedrag proberen te beinvloeden. Bijvoorbeeld door medische keuringen, of punten systemen op rijbewijs of verzekering. Maar ik vrees dat zelfs dan ongelukken als deze nooit 100% uitgesloten kunnen worden. Medeleven voor de familie die dit drama heeft moeten ondergaan lijkt mij op zijn plaats.
Ik lees liever autonieuws.
jampa zegt
ouwe schimmels moeten gewoon van de weg blijven!!!
Brenny zegt
Wat een dieptriest nieuwsbericht. Je zou maar in zijn schoenen staan! Hoe moet deze man verder in de tijd die hem nog rest… Ik wens hem heel veel sterkte!