• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Behold the beast! Ford Focus RS in Parijs

Auteur: Alwood, gepost 3 oktober 2008 om 19:05 – 23 Reacties

Afbeelding Behold the beast! Ford Focus RS in ParijsAfbeelding Behold the beast! Ford Focus RS in ParijsAfbeelding Behold the beast! Ford Focus RS in ParijsAfbeelding Behold the beast! Ford Focus RS in ParijsAfbeelding Behold the beast! Ford Focus RS in ParijsAfbeelding Behold the beast! Ford Focus RS in ParijsAfbeelding Behold the beast! Ford Focus RS in ParijsAfbeelding Behold the beast! Ford Focus RS in Parijs

Ford Focus RS
Verbazend genoeg is het bijna een maand geleden dat we over dit apparaat schreven. In Parijs stonden we opeens recht tegenover het rubbervretende monster. De muil wagenwijd opengesperd staat het klaar om iedere nietsvermoedende journalist te verschalken.

Het is nog steeds een raadsel hoe Ford de 300pk en 440nm met behulp van slechts de twee voorste wielen op het asfalt over wil brengen. Het is ook nog niet zeker wanneer we uit kunnen proberen hoe de 300pk beteugeld wordt. Als de RS echter losgelaten wordt is autoblog daar natuurlijk zo snel mogelijk bij!

Op de show is het een opvallend gevaarte. Het groen steekt lekker af tegen de saaie brei van vooral grijze en witte muizen.

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, focus-rs, Ford

Vorig bericht: « Video: Autoblog in Parijs 2008
Volgend bericht: Weer eens wat anders: Lumeneo in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. Frasker zegt

    3 oktober 2008 om 19:06

    Met die kleur is ie opvallend, het ziet er wel goed uit.

    Login om te reageren
  2. Timmie zegt

    3 oktober 2008 om 19:08

    De achterkant doet mij steeds aan een Escudo denken…

    Login om te reageren
  3. JOnas zegt

    3 oktober 2008 om 19:10

    Pff wat ziet autoblog er niet uit met al die reclame :s

    ontopic: bruut ding, alleen de kleur is mss wat te

    Login om te reageren
  4. Een betere ontwerper zegt

    3 oktober 2008 om 19:16

    Ik wil em precies zo, zo groen, zo RS..

    Jullie gaan ermee rijde.. :P

    Login om te reageren
  5. Oly zegt

    3 oktober 2008 om 19:17

    Wat een bruut ding blijft het en die kleur ook echt gaaf zou der wel eens eventjes een porsche mee uit willen rijden. maar ff heel iets anders die tips doen jullie daar tegenwoordig nog wat mee of niet.

    Login om te reageren
  6. Mikeee zegt

    3 oktober 2008 om 19:25

    echt een mooie auto en een bruut vemogen volgend jaar sta ik op de auto rai als stand bouwer hoop dat die er dan ook is en ook de gt 40

    Login om te reageren
  7. Sven zegt

    3 oktober 2008 om 19:57

    “Het is nog steeds een raadsel hoe Ford de 300pk en 440nm met behulp van slechts de twee voorste wielen op het asfalt over wil brengen”

    In die test van jullie met die Leon met 340pk was het ook allemaal wel te doen, dus dan zal het met 300pk en dat vette differentieel wel prima gaan denk ik zo.

    Login om te reageren
  8. RENZOVR6 zegt

    3 oktober 2008 om 20:06

    doe mij maar een geheel ander interieur erin, dan lukt het wel

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    3 oktober 2008 om 20:09

    unleash the beast ..
    beholden is voor sukkels ..

    Login om te reageren
  10. Tommy zegt

    3 oktober 2008 om 20:12

    Wel leuk dat Volvo-logo op de achtergrond, er mag op de koffer wel “powered by Volvo” komen te staan! Trouwens de Leon is er nu ook met 310 pk zonder differentiëlen dus dat zal wel lukken. Mischien dattie bij nat weer wat door gaat spinnen…

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    3 oktober 2008 om 20:15

    @lincoln
    maar hij mag nog steeds niet naar buiten ;)

    Login om te reageren
  12. Brian zegt

    3 oktober 2008 om 21:17

    Vind het een schitterende bolide.
    Alleen nu moeten ze wel een passend elektronisch systeempje uit zien te vinden vond die musclesss

    Login om te reageren
  13. Marc van der Haak zegt

    3 oktober 2008 om 21:23

    Uiterlijk ziet er leuk uit.. Specs lijken goed..
    Het interieur is bagger..
    Sorry hoor, maar voor een bolide dat sportief moet zijn en een beetje hardcore (300pk op de voorwielen).. Interieur mag van mij wel wat kaler en sportiever, het is plastic wat de klok slaat. Bah.

    Login om te reageren
  14. JohNL zegt

    3 oktober 2008 om 21:55

    Prachtig van de buitenkant, maar de binnenkant klopt niet echt. Vooral de lichtschakelaar ziet er absoluut niet uit zo. Ik neem aan dat dat nog wel veranderd wordt???

    Login om te reageren
  15. rdevrede zegt

    3 oktober 2008 om 21:56

    Ik vind auto’s met 250+ pk op de voorwielen meestal tegenvallen als je achterwielaandrijving gewend bent. Geen wegligging… stuitert over de weg als je flink optrekt, onderstuur, etc… ben benieuwd als iemand deze test of de Ford dat ook heeft…

    Login om te reageren
  16. Hanse zegt

    3 oktober 2008 om 23:47

    Voor mij een zwarte met een zwart interieur graag. :)

    Login om te reageren
  17. Bert zegt

    4 oktober 2008 om 08:54

    @rdevrede, denk dat autos met +250 PK op de achterwielen bijna altijd in een totaal andere budget klasse zitten. Met goede electronica en een sperdif zal dit prima te doen zijn, zeker op de snelweg waar die power het meest gebruikt zal gaan worden.

    Tis natuurlijk geen brommer waar je nonstop het gas helemaal voluit gebruikt he.
    Ik heb zelf ong. 260PK op de voorwielen, auto is redelijk zwaar dus heb zo goed als geen last van de problemen die jij beschrijft. Onderstuur is voor bijna alle consumenten autos een feit, zelfs BMW’s onder bepaalde budgetten hebben eerder onder dan overstuur.

    Login om te reageren
  18. skip zegt

    4 oktober 2008 om 12:35

    er moet toch altijd precies even bijgezegd worden dat het een volvo motor is. en dat ford hem daar ‘steelt’. ford is gewoon slim, ze ownen volvo, dus ownen ze alles waar een volvo badge op staat of stond, zo simpel is het. de c30 gaat trouwens deze motor ook in het vooronder krijgen. machtige auto, wordt mooier en mooier.

    Login om te reageren
  19. Bamiesoep zegt

    4 oktober 2008 om 16:20

    @Bert:

    Bedoel je dat achterwielaangedreven auto’s met 250+ pk over het algemeen duurder zijn?

    Zoja dan ben ik het niet met je eens.
    Ik heb, voordat ik mijn Alfa 147 GTA aanschafte, gezocht naar vergelijkbare auto’s. Dat wil zeggen, een ”hothatch” met 250PK en het liefst een V6 en ze vielen allemaal in hetzelfde budget. Zo was hij net zo duur als een Golf 4 R32 (zelfde bouwjaar als mijn GTA) en een Renault Clio V6…

    Login om te reageren
  20. J zegt

    5 oktober 2008 om 15:22

    @Rdevrede:

    Je schrijft alsof je erg vaak in verschillende auto’s rijd met allen minimaal 250 PK op de voorwielen…

    Ik geloof er persoonlijk niks van. Zelf heb ik een 147GTA en van de door jou genoemde ”problemen” heb ik totaal geen last…Vul maar aan…

    Login om te reageren
  21. darkrider zegt

    6 oktober 2008 om 23:05

    ik weet niet of iemand de vorige focus rs nog kent?
    deze had ook een speciaal diff. spec`s 215 pk op de voorwielen
    is een test van geweest op het circuit waar hij het tegen meerdere auto`s opnam waarbij sommige 250 pk`s hadden en nog was de focus 3 sec sneller!
    iemand die het nog beter weet?
    en het is idd geen ”volvo”motor deze is gewoon van ford ontwikkeld met volvo voor in onder andere volvo`s.

    Login om te reageren
  22. Daan zegt

    5 december 2008 om 15:23

    Het is volgens mij WEL een volvo motor. De 2.5turbo is namelijk al veel eerder in de volvo’s geleverd dan in de fords. Denk maar aan de s40/v50/c70/c30 t5!

    Login om te reageren
  23. autogier zegt

    21 december 2009 om 21:49

    @daan
    die blokken zijn wel met ford geld ontwikkeld

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North