Het zeven weken durende begrotingsoverleg tussen de VVD, het CDA en de PVV is mislukt dankzij laatstgenoemde, dus mochten de twee regeringspartijen -onder flinke tijdsdruk- opzoek naar steun in de oppositie. Welnu, in 24 uur is er een akkoord bereikt en komt er alsnog een noodpakket aan maatregelen. Maar wat houdt dat eigenlijk in voor u, de automobilist? We zetten het even op een rij.
Heel even bestond de angst dat de kilometervergoeding zou worden verlaagd van 19 naar 14 cent. Was het maar waar, want de partijen VVD, CDA, GroenLinks, D66 en de ChristenUnie hebben vanavond een pakket maatregelen aangenomen (een soort Catshuisoverleg on meth in de achterkamertjes des Binnenhof) waaruit blijkt dat de onbelaste reiskostenvergoeding van 19 cent per kilometer geheel vervalt Ha! In your face, bouwvakkers, ZZP’ers en ander hardwerkende Nederlanders. Niet stapsgewijs afbouwen die KM-vergoeding, maar meteen de botte bijl er in. Daar zal vakcentrale MHP blij mee zijn. En ook het onbelaste privégebruik van een leaseauto bij maximaal 500 privékilometers per jaar wordt afgeschaft. Hieronder de tekst uit het ‘Kunduz-akkoord’.
Om de doorstroming op de woningmarkt te verbeteren, wordt de overdrachtsbelasting op woningen permanent verlaagd tot 2%. Dat draagt bij aan langdurige zekerheid op de woningmarkt en lagere financie?le risico’s. De maatregel wordt gefinancierd uit de afschaffing van de onbelaste reiskostenvergoeding, inclusief het onbelaste privegebruik van lease-auto’s. Dit bevordert dat mensen dichterbij hun werk gaan wonen en vermindert de milieu- en filedruk.
Verder zal het Eurovignet (Belasting zware motorrijtuigen) duurder worden, waardoor de kwakkelende transportsector nog verder in het nauw wordt gedreven. Agrariërs zijn eveneens de Sjaak, want rode diesel zal, samen met nog meer fossiele brandstoffen, zwaarder worden belast. Onder het mom van een ‘vergroeningspakket’ (BTW op zonnepanelen naar 6%, goed nieuws voor Elon) moet u straks duurbetaalde accijnsdiesel in uw generator danwel trekker gooien, terwijl die nooit op de openbare weg komen.
Een fiscaal vergroeningspakket zal worden voorgesteld, onder meer om het gebruik van fossiele brandstoffen te beperken door het zwaarder belasten van energieproducten. Het gaat dan om de aardgasheffing, kolenbelasting, rode diesel, leidingwater, eurovignet (totaleopbrengst 890 mln).
En vergeet niet dat veel producten sowieso duurder worden aangezien het BTW-tarief van 19% op 21% wordt gezet. Benzine, de aanschaf van je volgende Polo Slowmotion, een rol mentos fruit bij de pomp, alles kost straks een fractie meer. Daar staat wel tegenover dat we voor een prikkie naar het theater kunnen (podiumkunsttax gaat terug van 19 naar 6 procent).
Het algemene BTW-tarief wordt in oktober 2012 met twee procentpunt verhoogd. Dit leidt tot extra belastinginkomsten van 4 mld in 2013.
Voetnoot: Dit pakket aan maatregelen geldt tot er verkiezingen zijn geweest en er een nieuwe regering aantreed. Wie weet wat er daarna weer wordt bekokstooft.
UPDATE: De BOVAG noemt het onrechtvaardig en denkt dat niet privé rijden en wél bijtellen fiscaal juridisch waarschijnlijk niet houdbaar is.
norge zegt
Dus de Ministers moeten gaan betalen voor de ritjes in de limo’s van de staat?
spylegion zegt
@norge: de heren en dames politici hebben voor zichzelf een km vergoeding van naar ik meen 40ct/km!!…
Benieuwd of die dan ook afgeschaft wordt..
tunefuldjmike zegt
You, what have you done…
appie zegt
Begrijp ik het nou goed dat mensen die nu al geen bijtelling betalen geen 500km prive meer mogen rijden per jaar?
TimoBac zegt
@appie: Ik denk dat je je zin moet herstructureren. Het punt is dat mensen die minder dan 500 km privé rijden met hun lease auto NU nog geen bijtelling hoeven te betalen. Straks dus wel.
blo3to3t zegt
@TimoBac: yup, zo moet je het stellen inderdaad, scheelt wel een hoop geklooi met die lijsten van mensen die proberen hun extra prive kilometers te verhullen.
maar wat ze zeggen met: “Dit bevordert dat mensen dichterbij hun werk gaan wonen en vermindert de milieu- en filedruk.” klopt natuurlijk voor geen meter.. woonwerk verkeer is zakelijk verkeer en heeft geen enkele invloed op die 500km prive, ook al moet ik elke dag van groningen naar maastricht rijden.
alcantara zegt
Heerlijk, minder drukte op de wegen betekent beter door kunnen blazen met de Bimmer!
integralechubasco zegt
kilometervergoeding… heb je vooral wat mee als je een nieuwe auto op de zaak neemt… ik zie de autoverkoop nog meer dalen… omg..
sanderm3 zegt
het enige wat nu door mijn hoofd gaat is: “GRRRR GROMM GNUIFFF!! $%&#regering/politiek.
V-Power zegt
€ 1000,00 per jaar (als kleine ZZP-er) aan km-vergoeding down the drain. En dat steekt me nog niet eens het meeste, ze maken de economie gewoon kapot. Als iedereen enkel bezig is zn boodschappen en benzine te betalen, hoe moeten we dan met z’n allen de economie stimuleren door meer uit te geven? En de 21% BTW wordt gecompenseerd met verlaging van de inkomstenbelasting. Leuke compenstatie, maar er komt dus geld tussen weg anders voeren ze het niet in. +1 voor de kortzichtige vrienden in Den Haag.
rickrick zegt
@V-Power: btw omhoog inkomstenbelasting omlaag. koopkracht neemt niet af. door de grotere consumptie maken de bedrijven meer winst en gaan weer investeren waardoor de economie groeit
jack_abarth zegt
@rickrick:
Misschien dat ik het niet helemaal snap maar hoezo wordt de consumptie groter? Ik houd dan straks wel wat meer over, maar alles kost dan ook wat meer. Dat is dan toch gewoon stuivertje wisselen en dus gelijk?
theiz zegt
@jack_abarth:
Omdat de inkostenbelasting naar beneden gaat hou je meer netto geld over. Dit netto geld kan je dan gebruiken voor Hypotheek en benzine etc. Daarna komt je eten. Eten valt in de lage BTW groep, dus qua belastingen ga je daar niet veel van merken.
Mocht je wat geld overhouden, dan kan je luxe artikelen kopen. Deze hebben dan 21% BTW.
Dat is in ieder geval de gedachtenwereld van een politicus. Hiermee kan je het immers rechtlullen.
Hupke zegt
@V-Power:
Het is onzin dat de economie gestimuleerd word door meer uit te geven. Wat wel waar is dat belastingen slecht zijn voor de economie en belastingsverhogingen nog slechter.
TonCoronel zegt
“De maatregel wordt gefinancierd uit de afschaffing van de onbelaste reiskostenvergoeding, inclusief het onbelaste privegebruik van lease-auto’s””
Wat betekend dit nu voor iemand zoals ik die een leaseauto heeft maar deze niet prive gebruikt(alleen woon-werk verkeer) moet ik ook gewoon de volle bijtelling gaan betalen of mag ik ipv 500KM per jaar prive nog maar 0 KM prive per jaar gaan rijden?
Donstil zegt
@TonCoronel: Je hebt hem precies begrepen.
100x 5km naar de Supermarkt mag dus niet meer.
mrs250 zegt
@TonCoronel: ik ben bang dat je gewoon moet betalen, zoals ze het nu brengen. Ben alleen benieuwd hoe ze dat gaan uitwerken dan; mensen die er idd een prima auto voor prive bij hebben kunnen prima aannemelijk maken dat ze de leasert niet privé gebruiken. En komt er dan een overgangsregeling ofzo, want ineens 500 netto inleveren is voor veel mensen een hoop geld.
TonCoronel zegt
@mrs250:
Ik maak nu echt nooit prive gebruik van de leaseauto, dus als er wordt gezegd dat het onbelaste prive gebruik van de leaseauto wordt afgeschaft dan kan het toch geen invloed op mij hebben.
Ik rij een C63 AMG prive en een VW Golf als leaseauto, vindt het dan vreemd dat ik ineens 300 euro netto per maand moet gaan inleveren…
dragspert zegt
@TonCoronel: als je een c63 amg prive rijdt, kan die 300 er best wel af hoor:)
TonCoronel zegt
@dragspert:
Lekker kortzichtige opmerking weer zeg!
jeffreym3 zegt
@TonCoronel: Niks kortzichtig. Mensen als jij, die menen veel te verdienen (anders rijdt je geen c63amg..) moeten niet zeiken! Dit raakt jullie amper. Het zijn de lage inkomens en de inkomens die net op de grens middel/hoog zitten die het hardst worden geraakt. Die mogen klagen. De rijken moeten hun smoel halen en extra belasting betalen.
jeffreym3 zegt
@jeffreym3: Smoelen houden
TonCoronel zegt
@jeffreym3:
Tjongejonge zeg dus omdat ik een dure auto rij ben ik rijk en verdien ik veel?? Misschien rij ik die dure auto wel omdat ik goed met mijn geld om ga en daarom die auto me kan veroorloven. ik heb de auto ook niet nieuw gekocht dus een tonnetje voor een auto neertellen kan ik bij lange na niet! Mijn inkomen is een gemiddeld inkomen en ik wordt dus hard geraakt!
E34M5Touring zegt
@jeffreym3: Flikker toch op man. Dus als ik 60 uur werk in de week, maar 1 dag weekend heb en dus gewoon 6 dagen vol in touw ben om het beter te maken voor mezelf mag ik meer gaan betalen. Whahaha en het dan niet kortzichtig noemen. De ‘rijken’ zoals jij ze noemt betalen al fiks meer belasting zodat mensen met jouw instelling hun handjes op kunnen houden. Die C63AMG draagt ong. 60-70.000,- aan belastingen bij. Dat betaal jij nog niet eens over 2j aan belasting. Zelfde met de loonbelasting etc. Dus loop aub niet zo dom te lullen.
Vreddy_B zegt
@E34M5Touring:
Tegen zoveel domheid kun je niet in gaan. Hou de eer aan jezelf ;-)
72bug zegt
@E34M5Touring:
En dat maakt het ook zo lastig.. Iemand die 1000 euro per maand verdient, en 400 euro belasting betaald per maand vanwege de bezuinigingen houd bijna niks over. Iemand die er 5000 verdient en 400 betaald, houd genoeg over, dus die ‘kan best wat missen’.
Maarja, dan voel je je met je 5000 euro natuurlijk wel wat genaaid omdat je ook geïnvesteerd hebt in dat salaris. Studie, etc. Dat maakt de gehele kwestie ook zo lastig, het komt er in ieder geval op neer dat we allemaal vinden dat we te veel betalen. Iedereen
E34M5Touring zegt
@72bug: Daarom betaald iemand die 1000,- verdient ook geen 400,- belasting. Dat is al zo geregeld in NL. Waar je gelijk in hebt is dat het de spuigaten uitloopt onderhand. En het wordt alleen maar gekker. Wat mij echt zo tegen de haren instrijkt is dat de ‘Rijken’ alles maar even recht moeten trekken. Mensen die aan alle kanten al veel betalen aan belastingen. Huizen, auto’s,loonbelastingen etc zijn al hoger en dragen al meer bij. En ja ik weet dat er Miljonairs zijn die graag meebetalen aan het probleem en dat is natuurlijk prima, maar om dan maar te zeggen: los alles maar ff op, vind ik echt belachelijk.
72bug zegt
@E34M5Touring:
Ja dat klopt de ‘rijken’ betalen inderdaad al veel meer als jan modaal, om het zo maar even uit te drukken. Ik snap het ook dat je er enorm aan ergert dat je je de pleuris werkt, en vervolgens alleen maar meer belasting gaat betalen voor een uitkeringstrekker, iets waar ik zelf een enorme hekel aan heb. Er zijn helaas in Nederland ook mensen die wel elke cent keihard nodig hebben, en die moeten we niet over een kam scheren met zo’n uitkeringstrekker.
jeffreym3 zegt
@E34M5Touring: Precies. In deze tijd van bezuinigingen mogen mensen doe 5000 per maand netto ophoesten best wat meer betalen om te voorkomen dat dit land naar de klote gaat! Zou mij een worst wezen of je 60 uur in de week werkt om jezelf meer te verwennen. Dat doe je helemaal zelf, dus niet lopen janken!
E34M5Touring zegt
@jeffreym3: Ja het zal jou een worst wezen omdat jij met je handje opstaat. Ik onderhoud knuppels zoals jij met mijn belastingcenten. Omdat een ander lekker 20 uur in de week werkt en maar klaagt dat ie niet genoeg verdient moet ik maar inleveren. Daaaag dan werk je maar harder,moet ik ook als ik meer geld wil dus waarom een ander niet.
jeffreym3 zegt
@E34M5Touring: Nu moet ik wel zeggen dat ik vooral doel op o.a een bepaalde soort ambtenaren die 32 uur werken en er 40 krijgen en eigenlijk vrij nutteloos werk leveren. De hardwerkende ZZP’ers tel ik niet onder de ”rijken” .
Hupke zegt
@TonCoronel:
Laat jij je golf staan op je werk?
Dat kan het verschil maken.
Donstil zegt
Een Rol mentos valt niet onder de 19% norm voor zover ik weet, die wordt dus niet duurder. #PositiefDenken
maheey zegt
@Donstil: Dus dat ????
Misschien moeten ze wat meer doen aan de WITTE kentekenplaten, die geen wegenbelasting en andere sh*t betalen. Schijtziek van.
mashell zegt
@maheey: Die op de fietsen dragers of die op de poska antenni mobili?
Jantje_555 zegt
wij in belgie hebben al jaaaaaren 21% btw op de meeste zaken!
tunefuldjmike zegt
@Jantje_555: ja en wij niet :), en we wilde dat graag zo houden maar de niet functionerende personen in den haag waren het daar niet mee eens…
prop zegt
Het ligt aan mij ik weet het maar, ik vat ‘m niet helemaal -> De kilometervergoeding is bij deze helemaal finito? Eind mei ben ik dus ineens 120eu per maand armer?
jack_abarth zegt
@prop:
Nee, van de 120,- die je nu krijgt ga je belasting over betalen. Dit zal waarschijnlijk gelijk zijn aan je inkomstenbelasting. Dus in het slechtste geval houd je ca. 50 euro over.
toyotafortuner zegt
Ah… Nederland…
Waar je je auto niet meer kan kopen met het hart, maar met je portomonee.
Waar men bezuinigt/zwaar belast op de dingen die juist hard nodig zijn en (podia)kunst belangrijk vindt…
Dafuq?
Megakix zegt
@toyotafortuner: idd…het beste woord dat hier past…dafuq
meneersander zegt
Schandalig! Ik kan niet anders zeggen. Even wat betreft se BTW: dan wodt de benzine duurder, en dan denken Shell enzo van laten wij de benzine ook nog wat duurder maken!
toeter11 zegt
WAT? dit slaat echt alles kilometervergoeding vervalt, benzine zwaarder belasten. Wij thuis rijden dan wel LPG maar dit is niet meer te volgen.
integraturbo zegt
Tsja wat doe je er aan?
rs6issnel zegt
Dat word minder rijden in Mijn rs6, want hij zuipt veel, mischien gooi ik er wel een lpg-installatie in..
Sorcerer zegt
@rs6issnel: Serieus? LPG? Da’s een grapje hoop ik. Als je een RS6 op benzine niet kunt betalen moet je hem wegdoen…
Sowieso scheelt het voor jou waarschijnlijk niet zo veel: een liter benzine wordt dik 3 cent per liter duurder, en die 19 ct/km was toch al niet zo gek veel… bij een RS6 dekt dat niet eens de benzine die je tankt.
Dus gewoon wat harder werken en niet miepen! :P
prop zegt
Wat doe je eraan … gaan schreeuwen op De Dam is iets wat je kan doen op 5 mei .. ik zou er begrip voor hebben
kingjap zegt
We gaan allemaal naar de klote………
johanw zegt
wat doe je eraan…landen als een griekenland etc. uit de euro flikkeren.
net zoals landen uit het oostblok waar ze nog met paard en wagen rijden, die kosten alleen maar geld!! scheelt wel want daar hebben ze geen benzine nodig, lekker goedkoop :D
Vreddy_B zegt
Dit is overigens maar een plan wat telt tot in eerste instantie september. Daarna kan alles weer anders zijn.
Overigens een belachelijke maatregel.
robbie zegt
@Vreddy_B: het formeren van een nieuw kabinet zal ook nog wel even wat tijd inbeslag nemen.
Vreddy_B zegt
@robbie:
Natuurlijk is dat zo. Maar het is nog niet definitief. Al verwacht ik niet dat het ooit terug gedraaid wordt.
roadrebel123d zegt
@robbie: en geld…
jeanclaude zegt
hahha, wat een gejank, die groenlinks heeft het voor elkaar hoor, de theater belasting van 19 naar 6, en ze krijgen er ook nog eens de kilometervergoeding cado erbij.
johanw zegt
het is sowieso al belachelijk want die onbelaste km vergoeding treft ook gewoon mensen die aardig wat km maken in hun eigen auto en die daar dan wat vergoeding voor terugkrijgen.
vaak rijden deze mensen dan ook al in een kleine zuinige auto, dus echt onzin om nu te zeggen hiermee redden we het mileu.
Het zijn gewoon een stelletje flikkers, met overal renteaftrek.
net zo een lomp idee dat ze vinden dat je tegenwoordig even bij een huis 20 of 30.000 euro eigen spaargeld meeneemt om te verbouwen. En dan maar afvragen waarom de huizenmarkt op slot zit….gek he, aangezien Henk en Ingrid al blij zijn als ze 1000 euro op de bank hebben staan.
Vreddy_B zegt
@johanw:
Dat laatste is helemaal niet zo gek. Natuurlijk klinkt onmogelijk omdat het nu niet conform markt is. Maar het is toch meer dan logisch dat je eigen geld mee neemt in plaats van gebakken lucht?
Ze willen de risico’s inperken. Dus vind het niet meer dan een juiste beslissing. Op termijn zal dit de huizen prijzen doen zakken.
johanw zegt
@Vreddy_B:
dat vind ik op zich ook geen gek idee, maar je hebt ook de gulden middenweg (alhoewel meer de euro middenweg)…waarin je mensen die dat geld niet hebben misschien wat meer ruimte geeft…ofwel de banken wat meer ruimte geeft!! Het is gigantische de hand uitgelopen met die enorme hypotheken dat je niet radicaal anders kan gaan denken, want dit is ook tientallen jaren geduurd.
Laten we wel wezen, als je 25-30 jaar bent, een kleintje misschien hebt lopen, misschien 1 keer per jaar op vakantie gaat en vanuit een appartement een eengezinswoning wilt kopen, kan jan modaal geen 20-30 duizend euro stukslaan, dus blijf je maar zitten waar je zit en loopt alles weer vast in de markt.
net zo goed als met de benzine…wanneer gaan ze eens nadenken en het wordt hier al zo vaak gezegd door bezoekers. Belast de benzine zelf meer en haal andere belastingen weg, zo pak je de veelrijder en zorg je dat mensen pas echt gaan nadenken.
nu pakken ze de automobilist om elders weer wat te geven…en dan nog wel heel iets anders dan wat met mobiliteit te maken heeft.
smulders zegt
Prima, maar dan wel eerlijkheidshalve de OV vergoeding ook onbelast! Want OV reizigers krijgen nog wel de volle mep vergoed, die moeten wat mij betreft ook 33%-52% per treinkaartje aftikken.
RubenPriest zegt
gloeiende gloeiende gloeiende. Ik word hier diep triest van. 21% btw. Oh man oh man
stihl zegt
Kortom ik kan het me nu niet meer veroorloven om met mijn 1.2 renault clio naar stage te rijden (waar geen OV komt)..
Dankjewel!
Justin070 zegt
Lieve overheid; mag het koetje eerst even wat gras voordat je hem melkt?
En krijgen we nu wel garantie dat deze maatregelen worden teruggedraaid als de economie (wij) weer op kracht is?
Kwartje hebben we ook nooit meer terug gezien.
Ik vind het verbazingwekkend dat wij Nederlanders alles maar accepteren.
We zouden best wat harder voor onze overheid mogen zijn.
Vooral als we klink-klaar worden genaaid met de hoogte van sommige accijns.
johanw zegt
@Justin070:
dit moet je in frankrijk zo flikken, nou kan je wel zeggen dat in ieder geval de boeren het hele land vastzetten met die rode diesel die verdwijnt ;D
fit4fun zegt
Leuk hè, al die linkse partijen. Nooit bezuinigen op linkse zelfverrijkings-programma’s zoals ontwikkelingshulp, de integratie-industrie of economische asielzoekers (Of corrupte en failliete EU lidstaten…) maar lekker de eigen bevolking nog meer uitzuigen. Zoals was te verwachten..
Dit is nog maar ’t begin, het wordt nog veel erger.
72bug zegt
@fit4fun:
VVD, CDA, D66, Groenlinks en CU. Linkse partijen zeg je? Waar zijn dan de SP en PvdA, waarvan de laatsgenoemde het totaal niet eens is met deze bezuiningen? Je slaat de plank volledig mis vriend, en je loopt gewoon te zeiken zonder dat je weet waar je over praat..
Hupke zegt
@72bug:
Ik ken weinig van de Nederlandse politiek maar het lijkt mij dat jij uit je nek aan het zeveren bent. Vanaf dat het beleid links is de partij links ongeacht z’n imago of naam.
72bug zegt
@Hupke:
Ik snap niet wat je me nou probeert te vertellen? Zodra er hier een beslissing genomen wordt die de zogehete ‘autoliefhebbers’ raakt, wordt er van alle kanten geschreeuwd: dat is de schuld van links Nederland..! Vertel mij dan eens waarom dit de schuld zou zijn van links Nederland? VVD, CDA, D66, dat neigt naar midden/rechts?
Hupke zegt
@72bug:
Ik zal het nog eens herhalen of iets links of rechts is hangt niet af van wie het doet of welke naam (bvb een naam die voordien rechts was) die hebben maar van het beleid dat er gevoerd word.
En op de veel te simpele links-rechts schaal die wij nu gebruiken om te discuteren.
( Deze is veel beter)
Is het heffen van belastingen en het beperken van de economische vrijheid van het individu nu eenmaal een links feit.
Dev zegt
En het erge is, door blind te bezuinigen, en links-rechts opnieuw genaaid te worden door de EU maatregelen die voor die onbetrouwbare klotelanden bedoeld zijn, wordt het gat alleen maar dieper gegraven. Volgend jaar herhaalt het verhaaltje zich weer.
De auto is niet voor niets de _heilige_ koe. Niet alleen omdat we er zo verzot op zijn, maar ook omdat deze mede de levering van goederen en diensten faciliteert. Wat gebeurt er dus als je de automobilist/transportsector gaat naaien? Je belemmert het goederen- en dienstenverkeer.
En dan volgens jaar weer met een stomverbaasde kop beseffen dat je weer mag gaan bezuinigen. Zet al die lutsers met nul-komma-nul vakkennis de kamer uit en zet er mensen neer die er WEL verstand van hebben.
GT4Ever zegt
Argh! Verlaat het schip! Tijd om eens serieus na te gaan denken over emigreren, want dit land gaat steeds meer naar de klote. Niet z’n punt hoor als er echt niks aan te doen valt, maar wat we hier doen is alleen maar symptoom bestrijding. Als ze nou eerst eens de oorzaak aanpakken! Ze doen er hier alles aan om meer geld binnen te krijgen, maar in een klein overvol land als Nederland met onze belachelijk hoge belastingen zou het helemaal geen probleem moeten zijn om rond te komen. Er zijn zat grotere landen met dus meer onderhoud en minder mensen om dit te betalen di het ook voor elkaar krijgen! Laat ze eerst maar eens een goed onderzoek doen naar waar ons geld blijft voordat ze er meer van willen hebben!
Sorcerer zegt
Op zich ben ik het met de meeste dingen wel eens…
Maargoed, ik ga nu dus ipv 19 ct/km alle parkeerkosten die ik zakelijk maak 100% aftrekken (mocht vroeger niet omdat het in die 19 ct/km zat). Bij afspraken in bijv. Amsterdam ben ik soms goedkoper uit bij aftrek parkeerkosten dan bij bruto-aftrek 19 ct/km.
Onbelast gebruik leaseauto’s zal trouwens wel echt problematisch worden voor sommigen. Vraag me af hoe ze dat gaan invoeren; gaat vanaf 2013 iedereen daaraan geloven?
Was het niet zo dat er hier iemand zat die z’n Maserati 100% zakelijk reed en leaste? Dat wordt een duur grapje ineens!
llewy zegt
@Sorcerer: je mag er alleen geen 500km prive meer mee rijden, verder verandert er niets..
Megakix zegt
@llewy: mag nog steeds…
autogek123 zegt
Komt hij he: Ik ben het er helemaal mee eens.
Kilometervergoeding is een verkapte salarisverhoging. Daar hoor je gewoon loonbelasting op te betalen.
Uit cijfers blijkt dat bijna iedereen met een leaseauto waarvan ze zeggen dat ze hem minder dan 500km prive gebruiken deze meer gebruiken dan die 500km en dus fraude plegen.
Bedrijfsauto’s hoef je niet naar huis te rijden. Je kan ook op eigen gelegenheid naar je werk, daar de auto ophalen en gaan werken met de auto en die terug naar het bedrijf brengen en dan op eigen gelegenheid weer naar huis. Je reistijd is trouwens dan in eigen tijd net als de rest van werkend NL. Maar dat komt dan niet goed uit bij de meeste, want kunnen ze niet GRATIS via de supermarkt naar huis rijden in de gratis auto van de zaak.
Ik ga niet op alles en iedereen terug reageren, want de meeste weten niet waar ze het over hebben en zijn zo ie zo geen NETTO belastingbetalers.
ikkeniet zegt
@autogek123: = nutteloze bijdrage. Verwijderen aub.
jack_abarth zegt
@ikkeniet:
Hij heeft toch anders wel gelijk.
blo3to3t zegt
@jack_abarth: nee hoor, want hij vergeet voor het gemak even dat als je op verschillende lokaties werkt het heel veel reistijd scheelt als je meteen vanuit huis kan rijden. (om maar een voorbeeld te noemen) hij is gewoon jaloers dat hij met z’n polo uit het jaar kruik moet rijden en iemand die wél z’n best heeft gedaan op school recht heeft op een leasebak.
daarnaast zou ik die cijfers wel eens willen zien, fraude komt vroeg of laat tóch wel uit. en dan kun je tot max 5 jaar terug gaan betalen.
jack_abarth zegt
@blo3to3t:
Maar je mag je auto ook gewoon mee naar huis nemen. Dat zijn nog steeds zakelijke kilometers. Alleen zoals hij ook in z’n voorbeeld aangeeft, je mag niet omrijden vanwege een privé situatie.
autogek123 zegt
@jack_abarth: Dat bedoelde ik niet helemaal. Woon werk verkeer is prive verkeer. Daar moet je gewoon voor betalen. ????
blo3to3t zegt
@jack_abarth: klopt, officieel moet je linea recta naar huis, een ritje naar de supermarkt en vervolgens naar huis geld eigenlijk als 2 ritjes én het ritje naar de supermarkt én naar huis moet als prive worden geschreven.
tenzi je zakelijk je bezoek aan de supermarkt kan verantwoorden, dan is het ritje supermarkt->huis zakelijk.
jack_abarth zegt
@blo3to3t:
Dan klopt het toch wat autogek schrijft…
autogek123 zegt
@blo3to3t: Je bedrijfswagen hoort op je werk te staan ipv voor je deur als je geen bijtelling wil betalen. En het kan je wel jouw privettijd schelen, maar dan moet je gewoon bijtelling betalen als je de auto wilt gebruiken voor dat woon werkverkeer.
blo3to3t zegt
@autogek123: nee, want woonwerk verkeer ziet de belastingdienst als zakelijk verkeer, dus wat jij vind heeft de belastingdienst geen boodschap aan.
wellicht is het niet eens mogelijk om een bedrijfswagen op het werk te laten staan of (in geval van technische diensten) dat je bus snachts wordt geladen voor de deur door een toeleverancier omdat je bedrijfswagen ook meteen je mobiele werkplaats is.
(en zo zijn er nog tig mogelijkheden)
autogek123 zegt
@blo3to3t: De fiscus beschouwt dat woon-werkverkeer als privégebruik van de wagen en heft op dit ‘voordeel in natura’ een belasting. Hoe groot die belasting is, hangt af van hoever je van je werk woont.
autogek123 zegt
@autogek123: Mijn fout. Je heb helemaal gelijk in deze BLO. Ik las een Vlaamse website over woon werk verkeer belasting.
sampie zegt
ik snap er niets van kan iemand mij helpen om mijn vraag te beantwoorden. ik krijg van mijn werk gever 0.16 cent vergoed met een max van 100 km per dag voor elke dag dat ik werk. dit wordt netjes elke maand bij mijn salaris gestort, wat voor een consequetie heeft deze maat regel nu voor mij?
gregorius zegt
@sampie: je verdient per jaar 30k euro; daarover betaal je 40%. –> je krijgt 18k. Daar boven op mocht je 250 * 100 * 0.16 = 4000 eur aan vergoeding bijschrijven; die kreeg je zonder belasting (als je 250 dagen werkt en elke keer die 100km per dag reed).
Nu; stel dat je nog steeds die 0.16 kan krijgen van je baas, zal je 30 + 4k per jaar verdienen: 34k. Stel dat je nog steeds 40% belasting betaalt (waarschijnlijk nu meer, maar goed), krijg je 20400. 20.4k ipv 18 + 4 beteket dat je 1600 eur meer belasting betaalt.
Aan de andere kant: als jij niet meer uit kan omdat je werkgever je te weinig vergoed voor het reizen naar je werk, zal je om meer moeten vragen. 0.16 cent/km NETTO bijvoorbeld.
fapfap zegt
@sampie:
0,16 cent, omgerekend €0,0016?
Justawheelchairguy zegt
Politiek..gaaaap,..kunnen we het weer over auto’s hebben?
jeffreym3 zegt
@kp92: Ja precie sjouw boeit het niks, je komt net uit de luiers en hebt nog niet door hoe erg je genaaid gaat worden door de overheid in je verdere leven.
dejviisz zegt
Heb mijn huisje in turkije al klaar staan , ff solliciteren daar bij de media markt and im gone !! Dikke lpg in de bimmer , geen onnodige btw schnizzle ..
Owja ik zal wel naar Nederland terug komen om eens naar een museum of toneel te gaan die zijn ten slotte gespaard gebleven 6%! ( rijke kakkers met hun cultuur ik moet overgeven van dat volk )
gregorius zegt
@dejviisz: theater voor rijke kakkers? Op een goede theater voorstelling zal het niet zoveel uitmaken. Het is echter die troep van de Mol; waar niet de rijke kakkers zitten, maar de SBS6 generatie; daar gaat het mis.
Waar een kaarje eerst 100 eur kostte met 19% belasting zal dat kaartje daarna nog steeds 100 eur kosten. 13% minder voor Communiste-Sap, 13 eur meer voor van de Ende en zijn zeer ondermaatste zangeresjes met lege scripts.
blo3to3t zegt
@dejviisz: doei! ben je nog niet weg?
Romen zegt
Wtf… Belasting omlaag kunst… Zucht
roadrebel123d zegt
Tijd om te verhuizen dus…
p993 zegt
Wat een kl… Akkoord. En wat waren ze blij dat ze eruit waren…veel nederlanders ook, tot ze er achter komen wat het pakket voor hen betekent…misschien had Greet toch een punt.
lemster zegt
Ik snap wel dat de PVV er uit gestapt is. Met al dit linkse geneuzel zou ik ook geen deel meer uit willen maken van de regering.
Ik maak bakken met kilometers voor m’n werk. Niet omdat ik nou zo graag heel het land door rijdt, maar omdat we een goed lopend bedrijf zijn met klanten door heel Nederland en ook her en der de grens nog over. Ik rij in m’n eigen auto en krijg achteraf dingen terugbetaald. Lekker dan als ik daar ineens de helft van moet in gaan leveren. Motiveert een mens om te werken.
Maar goed dat doen die linkse rakkers natuurlijk allemaal niet echt. Dat zijn allemaal ambtenaren of van die 20 uur per week werkende mensen die gewoon net zoveel willen verdienen als iemand die 60 uur per week werkt, want “anders is het niet eerlijk”. Flikker toch op. Ik hou er maar mee op want ik word hier zo pislink van.
gregorius zegt
@lemster: Zorg dat je de auto van de zaak pakt, no problemo dan!
midasracer zegt
Economen hadden al gezegd dat een BTW verhoging funest zou zijn voor de economie. We zullen het zien. De PVV had toch gelijk om hier niet mee akkoord te gaan. Hopelijk worden die glimlachende bozo’s van VVD, CDA en andere meeheulers keihard afgrekend bij de volgende verkiezing. 12 september wordt payday.
Megakix zegt
@midasracer: ..en dus moeten ze weg…en dus worden ze lid van de RvB van Shell / KPMG / bladiebla…no worries.
jeffreym3 zegt
Gisteren op RTL. Het zoet en het zuur. Nu hebben ze G%$$###&$$! het niet extra bezuinigen bij het zoet gezet! Hoe durven ze! Al dat geld in die bodemloze put genaamd afrika gooien noemen ze het zoet?!
Ik denk dat 99% van de nederlanders tegen geld weggeven is. En dus tegen ontwikkelingssamenwerking!
desjonnies zegt
Een DROL akkoord 1e klas.
Op alle fronten.
Straks valt Spanje om.
Kunnen we hun banken financieel gaan ondersteunen.
Spaanse banken die o.a. 1.5 Miljard hebben uitstaan bij 2 nogal arrogante voetbalclubs -die dit never nooit kunnen terugbetalen-
KddB gezegd : Jij en ik betalen straks het brol salaris van Messi………………………
En dat allemaal voor 1 KUT Europa?
Grieken die zich de tyfus lachen en blijven doorrijden in hun -niet betaalde- Porsche Cayennes.
Terwijl, en dat weet men, het geld ligt te ruften op een Zwitserse bankrekening.
’t is verdomd makkelijk om andermans geld uit te geven.
Waar blijven die keiharde echte Hollandse onderhandelaars.
Mannen die Woutertje Bos opzij hadden geduwd tijdens de onderhandelingen van Fortis en de Belgen in de hoek hadden gezet.
Slappe hap die hele politiek
Niemand maar dan ook niemand durft iets, bang voor Brussel.
Who the fuck is Brussel?
Brussel, dat zijn WIJ !!!!!
gregorius zegt
@desjonnies: ja, ze hebben het daar uitstaan: Tegen extreem lage rente.
Waarom zou je als eigenaar van Barca/RM een hele goedkope lening terug betalen? Beide clubs maken >20 mio per jaar WINST. Dat is dus NA aankopen van x mio. Deze clubs betalen veel belasting en de mensen leven ervoor.
Hupke zegt
@desjonnies:
Als wij niet in de hoek gezet zijn met Fortis dan weet ik het ook nietmeer.
Voor de rest heb je wel gelijk.
Joerek zegt
Die 500km prive vrij afschaffing, wtf! Dat brengt geen cent extra in het laatje, maar ontneemt mensen een klein beetje vrijheid. Nu kan iemand niet eens incidenteel een kilometer omrijden, omdat bijv. vrouwlief ziek thuis ligt en het kind niet naar de kinderopvang kan brengen. Het is een wassenneus want is niet te controleren.
Verder is de afschaffing van de km-vergoeding ook een bizar ingrijpende maatregel. Nu moet iedereen aan de auto vd zaak die veel voor de zaak rijdt. Eigen auto blijven rijden is dan niet meer te betalen.
Ze willen echt iedereen in de bijtelling duwen. Simpel en levert echt veeel geld op. Ten eerste veel nieuwe autos en ten tweede een hoop belastinginkomsten. De auto industrie zal je niet horen zeuren om deze maatregelen…
fapfap zegt
Tja bezuinigingen jongens.. Bijna elk land in de EU moet er aan geloven, maar wees maar blij dat je niet in Griekenland woont nu want dan was je nog armer geweest. Tijd dringt ook voor Nederland en als er niet snel wat gebeurt gaat het helemaal de verkeerde kant op. Bezuiniging houdt in dat het iedereen treft, op welke manier dan ook. Is het niet de autogebruiker, dan komt er wel een woonbelasting of iets dergelijks en dan wordt je er ook door getroffen. Zeiken kunnen we allemaal maar een oplossing verzinnen dat voor iedereen goed uitpakt bestaat niet.
Als het je niet bevalt, verhuis je maar naar een planeet die niet afhankelijk is van zakkenvullers en uitmelkpraktijken die zelf beter worden van de hardwerkende mensen. Ander alternatief: verzin maar wat, maar op een forumpje blijven klagen heeft ook weinig zin.
desjonnies zegt
@fapfap:
Oplossing bestaat zeer zeker.
Luister naar economen die het al hebben verteld :
1. Splits de Euro in een Noord en Zuid Europese munt.
2. Pleur de Grieken uit de Euro (nu te laat) en laat ze terug gaan naar de Drachme -dit was voor Griekenland zelf ook beter geweest-
3. Doe wat Herman Heinsbroek van de week op de TV zei:
Als een plan niet blijkt te werken, gooi het dan overboord.
Het krampachtig blijven zwaaien met EU vlaggetjes vanuit Brussel, terwijl het NIET werkt is een gigantisch brevet van onvermogen van de ‘heren’ politici.
Gelukkig gaat Hollande waarschijnlijk de Franse presidentsverkiezingen winnen en is Merkel mogelijk een bondgenoot kwijt, Hollande is ook niet bepaald gecharmeerd van het storten van geld in een bodemloze put.
Hupke zegt
@desjonnies:
Economen hebben nogal zeer afwijkende meningen over de Euro, de oplossing van de Neuro en de Zeuro is er eentje die zeker niet populair is, vooral niet in de politieke en academische wereld. Maar volgens mij ook wel het beste realistische scenario.
Hollande is een gevaarlijk individu, zowel voor Frankrijk als Europa. Ik moet Sarko ook helemaal niet met z’n openlijk corporatisme maar volgens mij kan hij minder kwaad dan Hollande, voor de Fransen en ons Belgen dan.
pomfriet zegt
@fapfap: autoblog = blog geen forumpje. Zeiken hoort erbij. Mag altijd zeiken. Als we in griekenland woonde zouden we ook zeiken, maar dan meer.
objectieveautofan zegt
@fapfap
Die vergelijking met Griekenland en zeiken: ikzelf vind dit akkoord walgelijk omdat men het OPNIEUW bij de automobilist gaat halen. en OPNIEUW onder het mom van het milieu, hoe lang gaat dit groene gelul nog duren?
objectieveautofan zegt
En waarom een akkoord met Groenlinks? Aftraffen jongens, en dat geldt ook voor Fopspeen De Veilingmeester.
corvettez06 zegt
@midasracer tuurlijk had wilders gelijk , goed he dit nieuwe kabinet , over de rug van de meeste arme en ouderen , het braafste jongetje van de klas spelen.ben het niet altijd met wilders eens , maar deze keer heeft hij helemaal gelijk.schoften zijn het .
bempi zegt
Hahaha lekker voor die lease sletjes. Eindelijk worden ze flink aangepakt. Gewoon betalen !
http://www.youtube.com/watch?v=M1EyALJdyck&feature=fvst
Megakix zegt
@bempi: hae…een zeldzame verschijning..een geïntegreerde negert ! :lol:
bempi zegt
@Megakix:
Hahaha inderdaad.
lincoln zegt
@bempi:
whahahahaha .. wat een gast joh .. thanks for posting ..
Tommy2 zegt
Yess kan ik eindelijk m’n geld kwijt.
pomfriet zegt
Kunstpodiumtax van 19 na 6%? WTF. Sh*t dat we nodig hebben wordt belast met 21% en overbodige luxe als een theater voorstelling gaat na 6%. Lord in heaven, have mercy.
sirobia zegt
Top, net de keuze gemaakt om een leasebak te nemen van 50.000 pleuries (geen keuze in merk etc) en een eigen auto ernaast te hebben voor prive. Gaat me dus heel wat geld kosten (€6.000 p.j.-) Misschien nog een tip voor de overheid. Doe het even met terugwerkende kracht voor dit jaar scheelt weer een paar miljoen. Mijn vakantie is bij deze gecanceld.
Bedankt hoor
jack_abarth zegt
@sirobia:
Leg eens uit waaorm jij denkt dat je meer gaat betalen, want ik zie het probleem nog niet aangezien je ook nog een privé auto erbij hebt.
E320cdi zegt
Kijk, Nederland snapt het. Ze pakken eindelijk de goede mensen aan, de hardwerkende lui. En bedankt hè, kutland!
ernie zegt
Mooi #$@ dit, maar… ik accepteer gelaten. We moeten onze financiele agenda in Nederland op orde krijgen en ik ben van mening dat we in ieder geval de zwakkeren in de samenleving moeten ontzien. (AOW, PGB, etcetera). Op de tweede plaats moeten we de lagere inkomens en uitkeringsgerechtigden(let wel, geen uitkeringsprofiteurs!) in zekere mate ontzien.
Groot nadeel van de genoemde maatregelen is dat er geen nivelering van toepassing is, waardoor procentueel de lagere inkomens harder worden geraakt. Sommige mensen moeten immers zakelijk rijden, maar vallen wel in de lagere inkomensklasse.
belg078 zegt
Maarre, ga nou allemaal stemmen op 14 september! verdiep je even in de verkiezings-agenda’s en STEM!
Laat via je stem weten wat jij wilt,alleen dan heb je recht om te zeiken.
Ik ben het ook niet eens met de huidige maatregelen. fucking kilometervergoeding afschaffen! met de huidige benzineprijzen? en dan “even” dichterbij je werk gaan wonen? Probeer je huis maar eens kwijt te raken in deze tijd.. Maar wel tegen een “zoete” 2% overdrachtsbelasting.
In dit land word je links, danwel rechtsom genaaid.
Maar ga stemmen en geef een signaal!
jon86 zegt
@belg078: Gaat u allemaal maar lekker op 14 september stemmen. Zal de verkiezingsuitslag vast goed doen…
belg078 zegt
@belg078: correctie: verkiezing is 12! september..
union zegt
Ik rij in prive auto (mijn werkgever doet niet aan lease auto’s) en ik krijg 0,19ct p/km onbelast en nog was belast. Ik ben de hele dag door Nederland aan het rijden dus alleen zakelijke km’s, geen woon werk, krijg ik dan in 2013 ook geen onbelaste km vergoeding meer ?
535d zegt
Hmm, ik zal de verkiezingen even afwachten en mocht dat ook zo dramatisch zijn als dit, emigreer ik (heeft toch geen gevolgen voor werk).
Iemand interesse in een jonge 535d?
Supra1981 zegt
De btw omhoog is pijnlijk, alleen het probleem is Nederland is dat wanneer er iets duurder wordt het nooit meer goedkoper wordt. Oftewel: nu gaat het naar 21% en bij de volgende crisis naar 23% enz. Makkelijk extra inkomsten, maar het gaat er nooit meer vanaf. Zoals het kwartje van KOK bijvoorbeedl.
tjebo zegt
He-le-maal mee eens!!! En waarom? Omdat er gi-gan-tich mee wordt gefraudeerd!! Al die hopeloze figuren die toch meer dan 500 km privé rijden. En al die hopeloze figuren die elke maand hun kilomterregistratie ‘opschonen’, ook vette pech. Had gewoon eerlijk gebleven, was er niks aan de hand gebleven. Ik lease gewoon een 14% auto. € 150,- netto bijtelling, kind kan de was doen!
fiestafeest zegt
“Dit bevordert dat mensen dichterbij hun werk gaan wonen en vermindert de milieu- en filedruk” Wat een onzin allemaal!!!!
als cv monteur woord ik het hele land door gestuurd dus hoe kan ik dan dichterbij het werk gaan wonen???
BerlingoHdi zegt
Betekent het nou ook dat als je met een bedrijfsauto 0km Privé rijd je bijtelling betaald als je woon werk verkeer rijd?
Ik houd zelf namelijk alles bij en rijd NIET privé , zelfs niet naar de supermarkt/tankstation in de middag omdat dit ook privé km’s zijn…Heb net een BMW als hobby auto gekocht, maar als ik bijtelling over me berlingo moet betalen verkoop ik de BMW en ga ik wel een een C1 of zo rijden :(
fatsoon zegt
Sommigen van jullie nemen aan dat de drempel voor de bijtelling verlaagd wordt van 500 naar 0 km, maar wel blijft bestaan en je dus geen bijtelling krijgt als je 0 ‘privekilometers’ maakt. Dit is niet het geval. De 500 km uitzondering op de bijtellingsregel vervalt. Bijtelling wordt standaard. Dit betekent dat ook als je de lease auto alleen gebruikt voor woon-werk verkeer en voor ritten naar zakelijke adressen er toch bijgeteld gaat worden. De financiele vergoeding voor dit verkeer wordt belast (afschaffing 19 ct onbelast) en de vergoeding in natura (de lease auto) wordt bijgeteld. Altijd. Er is gewoon geen onderscheid meer tussen prive-, zakelijke en woon-werk kilometers.
jmwxantia zegt
@fatsoon;
Waar kan ik bovenstaande informatie vinden?
In het “concept Stabiliteitsprogramma Nederland” staat: Quote:”Om de doorstroming op de woningmarkt te verbeteren, wordt de overdrachtsbelasting op woningen permanent verlaagd tot 2%. Dat draagt bij aan langdurige zekerheid op de woningmarkt en lagere financiële risico’s. De maatregel wordt gefinancierd uit de afschaffing van de onbelaste reiskostenvergoeding, inclusief het onbelaste privégebruik van lease-auto’s.
Dit bevordert dat mensen dichterbij hun werk gaan wonen en vermindert de milieu- en filedruk.” unquote.
Hier wordt nog steeds gesproken over privé-gebruik, dus zie ik geen reden om uw verhaal te geloven.
Zolang een lease-auto zakelijk gebruikt wordt, is dit ten dienste van het werk en kan de berijder daar natuurlijk niet voor belast worden.
Het lijkt me verstandig om de uitwerking van de regeling af te wachten……
johnny23 zegt
@jmwxantia:
Waarom benadruk je een quote dubbel?
“Zolang een lease-auto zakelijk gebruikt wordt, is dit ten dienste van het werk en kan de berijder daar natuurlijk niet voor belast worden.”
Woon-werk-verkeer gaat gewoon onder privégebruik vallen.
Leuke zin, maar nu moeten ze alleen nog even met de oplossing voor de woningmarkt komen, want die blijft uit. Dus het is weer links-lullen-rechts-vullen-politiek geworden :(
markj zegt
We moeten het zoals de Fransen doen en alles plat gooien.
Het is toch van de zotten dat ze tegenwoordig gewoon doen bezuinigen door ons burgers meer laten betalen.
Sorry maar bezuinigen noem ik minder uitgeven en niet meer betalen, dus als de kamer nu eens minder uitgeeft (ik noem ontwikkelingshulp, verdubbelaar spelen bij acties als het glazenhuis en derglijke (ons geld natuurlijk en toch heb je achterlijke mensen die blijven geven) subsudies voor kunstenaars en dergelijke) e zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen waar ze geld in stoppen, maar als ze daar eens mee zouden stoppen of verminderen dan hoefden wij ook niet meer te betalen zodat hun alles kunnen blijven wegooien.
Om nog maar te zwijgen over hun declaraties en duur vervoer.
Nee wij moeten hard werken voor ons geld om een evenutele hobby te kunnen beoefenen maar ook dat zijn ze langzaam maar zeker aan het kapot maken, Nederland gaat griekenland zo achterna als dit zo doorgaat.
johnny23 zegt
@markj:
Begrijp je het nou nog steeds niet? Bezuinigen is in het politieke woordenboek synoniem met ‘de burger meer laten betalen’.
De kunstenaars worden weer meer gesubsidieerd trouwens, want de BTW op toegangskaarten gaat weer terug van 19% naar 6%. De kunstenaars houden er trouwens dezelfde handelswijze op na als de politiek, ze geven het de bezoeker, van wie ze uiteindelijk zouden moeten zijn, niet terug, nee, ze steken het in eigen zak. Uiteraard onder het mom van ‘investeringen’, maar die kennen we al :(
Dus over de rug van de bezoeker wordt ook een avondje concert weer duurder. En wat waren ze bang dat de bezoekers weg zouden blijven toen de BTW verhoogd werd van 6 naar 19%. Over hypocrisie gesproken!
johnny23 zegt
“Het zeven weken durende begrotingsoverleg tussen de VVD, het CDA en de PVV is mislukt dankzij laatstgenoemde”
En de leuke grap lijkt te worden dat ‘laatstgenoemde’ ook nog eens het gelijk aan zijn kant lijkt te gaan krijgen. Stond vanmorgen in de krant dat de eis van 3% waarschijnlijk losgelaten gaat worden.
En bedankt links voor het leegplukken van de portemonnee van de burger … voor niets!
mellie zegt
het is ook werkelijk alleen maar geldschuiven wat ze doen he. het zijn net belegers
mellie zegt
en beurshandelaren
Mpower zegt
Hierbij de oplossing voor iedereen die het net zo belachelijk vind als ik!
Verhuis naar het buitenland, liefst buiten europa, 3e wereld land. Geloof mij als je een beetje opleiding hebt heten ze je allen van harte welkom. Je persoonlijke koopkracht zal steigen en je ziet nog eens wat van de wereld.
Als maar genoeg geschoolde / hard werkende mensen dit zouden doen hou je alle uitkeringstrekkers in NL moet je kijken hoe ze dan over de situatie denken.
Uit Mumbai, India wens ik iedereen een goeie reis en veel succes met het nieuwe avontuur!
PS is nog beter weer ook :-)
rvt2501 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Martijnduif zegt
Er zijn absoluut mogelijkheden om heel voordelig (5 jaar 0% bijtelling) fatsoenlijk auto te rijden! Maar schiet wel op want deze regels gelden alleen nog in 2013. http://www.leasebijtellingvrij.nl