Dit is de Beck LM800, een supercar uit Zwitserland. Een eerste versie staat op dit moment op de Luxus Motor Show in Wenen. Krachtbron voor het basismodel is een 4,2 liter turbocharged MTM V8 met 650 pk, maar deze kan worden aangepakt tot een vermogen van 1000 pk.
Beck Engineering richt zich op lichtgewicht sportwagens. Overige ingredienten zijn dan ook kevlar, aluminium, titanium, magnesium en carbon fiber. De auto weegt 900 kilo, en dat is inclusief een volle tank en een bestuurder van 80 kilo.
De acceleratie naar 100 km/u kan volgens Beck in 3 seconden worden afgetikt.
Met dank aan iedereen voor de tip!
range rover sport zegt
vette bak !!!! wat gaat de top worden ?
Bol zegt
hmm bizar ding, 900 kilo? wel origineel
Micha zegt
Naar mijn idee onevenwichtig ontworpen. De achterkant doet mij ook een beetje aan Saleen s7 twin turbo denken, en van de voorkant kunnen jullie het wel raden .. De voorkant van het concept vond ik helaas wel mooier dan die van het uiteindelijke ontwerp. Verder wel leuk hoe ze het gewicht aan hebben gepakt met leuke materialen. Vraag me nu wel alleen af hoe klein deze auto zal zijn.
Boss zegt
Typische “cockpit”, maar wel snel. Wat zijn de overige stats?
kamal zegt
Mooi ding alleen erg duur
rond de 420.000 euro
zonder btw
Boss zegt
http://www.beck-engineering.ch/index.cfm?fuseaction=show&path=1-10-15
Meer dan 350 km/h, die topsnelheid. En in 7 s naar de 200.
the real stig! zegt
ziet er niet uit !!! zo’n hoekige doos! is wel snel maar dat compenseerd zijn lelijke looks niet!
Ward zegt
verzin eens iets nieuws man
Jappy zegt
Van de zijkant ziet het er niet uit, maar de voorkant is toch wel vet! Vette specs trouwens ook! 650 pk en 900 kilo is niet niks! vraag me af wat zo’n ding gaat kosten!
Carfreak (BMW 320i) zegt
WowWW
alexander zegt
enzo-achtig
Sven zegt
Bruut…
En autoblogger, wil niet bijdehand overkomen, maar ‘vole’ moet volle zijn:)
Voor de rest nice blog!
-edit: dank u!-
kawouter zegt
Leuk ding-voor-erbij.
Vraag me alleen af waar je de kentekenplaat voorop kwijt moet, en of ik uberhaupt mijn straat wel uit kom… (Drempelvrees?)
RCKR zegt
hmmm 1000 pk uit een 4.7 blok? wel vreemd ik zie op discovery channel de heletijd blokken met 1000 pk en laatst nog een man uit engeland die ff 2100 pk uit zn ford haalt hoe meer ik dat soort dingen zie hoe meer ik ga denken dat de veyron niet zo speciaal meer is volgens mij kunnen ze veel beter…
JINX zegt
slices like a ninja, cuts like a razorblade
Florijn zegt
de looks moeten beter , maar dit is VET 900kg is echt anorexiastyle zeg wat een lichtgewicht
RenJie zegt
hahahahhaha wat een lelijke auto :D
@RCKR
de Veyron is betrouwbaar, deze niet. Volkswagen heeft er tenminste veel tijd in gestopt en er een goede auto van gemaakt, deze duidelijk niet ;)
sorry, maar ik heb het niet zo op die “inelkaargeflanste 1000pk+” autos die voor de productie bestemd zijn.
Stan zegt
@ RCKR: Als je een Veyron koopt moet je er wel van op aan kunnen dat ie het blijft doen. Betrouwbaarheid is het punt, anders persen ze er wel meer uit.
w0o0dy zegt
Nice, alleen of het op de weg blijft…… maar toch, lijkt me wel wat. Regelen maar! ;)
Alwood zegt
op zich lijkt mij dit wel de enige concurrent voor de caparo tot nu toe…
spannend al die fabrikanten die sneller en lichter willen :D
is mtm niet ook die van de audi dtm wagens?
iceman zegt
best wel zonde van het uiterlijk,want het ziet er niet uit ,ik vind hem een beetje zonda achtig.
El Loco zegt
Wel velgen maar geen banden?
[ @ tekening ]
Klassiekerrally zegt
Jongens, ik heb nog een auto met MINDER dan 1000 pk!
Het lijkt wel of die tegenwoordig schaars beginnen te worden ;)
Die Beck vind ik overigens niet echt moeders mooiste…
Rick dos zegt
Voor het uiterlijk hoef je het in ieder geval niet te doen……..kopen bedoel ik.
Voor de motor en prestaties daarintegen…….
Jordey zegt
raar
900 kilo en 1000 pk in 3 sec naar 60mph..
bugatti veyron 1001 pk 2 sec naar 60mph gewicht 1300?
ik denk dat die 1000 pk miss in 1,9/1,8 sec naar 60mph gaat.
Arnoud zegt
Wauw! Dit is echt een mooi apparaat! Ik zit al heel lang te wachten op een fabrikant die het cab-forward-design zo extreem durft door te trekken. Het is van de zijkant gezien net een gebalde vuist die tegen de wind in wil beuken! Het uiterlijk is nu nog wel erg wild maar dat zal in de productie versie vast wel anders zijn.
Supercars gaan weer echt supercars worden! Laag gewicht, zo min mogelijk comfort, maximale prestaties. En zo hoort het!
mark996 zegt
900 kilo is zelfs inclusief brandstof en bestuurder. dus als je dit ding wil vergelijken met andere auto’s mag je eerder van
vin zegt
De auto is een kruising tussen een Pagani Zonda en een Ferrari F60 Enzo. De zij en achterkant zijn ‘zonda-achtig’ – met de platte, vierkante look voor hoge snelheden op de teller – en de voorkant is simpelweg van Ferrari gejat. De plaats en [een beetje] de vorm van de lampen op een neus die toevallig [evenals de Enzo] geïnspireerd lijkt op de F1 bolides… Tis een vette bak, maar ik zou, als ik het geld had, een originelere auto kopen, anders hoor je altijd als je m voor de kroeg parkeerd, dat ie wel errug lijkt op een enzo…
Hextrasher zegt
Weinig origineel met z’n ferrari neus.
Rickz zegt
Apart, maar die voorkant is net van plastic.
Jappy zegt
@Hextrasher: ja, die neus lijkt wel erg op een Ferrari Enzo!
Lebastille zegt
Wow, hoezo strak design. Niet echt mooi, maar wel funtioneel lijkt me, misschien afgezien van het cockpit-achtige bestuurderscompartiment. Netjes hoor, 1000 pk uit een 4.2 L, maarja turbo’s helpen natuurlijk wel. De voorkant doet me denken aan een Enzo. Ik neem dat de motor mid-achter ligt?
J. zegt
Strak hoor, lijkt wel een beetje op een lego autootje haha :P
Citrofiel zegt
Mooi is ’tie zeker niet… Kopen zal je hem alleen om de specs.
jerro zegt
1000pk, 900 kilo en dan 3 seconden? heel eerlijk gezegd had ik sneller verwacht na het lezen van die specs, maar ben wel benieuwd naar de topsnelheid, want dat moet dan wel spectaculair worden..
Bartman zegt
Topspeed is 350+ kph, en ik vind het echt wicked! Wat een vette bak zeg! Hij ziet er zelfs stilstaand uit alsof ie 200+ rijdt. En hoewel hij inderdaad op de Enzo lijkt maakt dat niet uit, want alle F1 wagens zijn ook hetzelfde (relatief gezien dan). Denk alleen niet dat ik em de straat in krijg ivm drempels en dergelijke…
MRTN zegt
voorkant van de enzo, achterkant van saleen.
900kg en 650pk klinkt leuk, maar 1000pk ia absurt, er vij andere manieren om een auto beter te maken ipv 1000pk waardoor je letterlijk je auto sloopt, en als je er werkelijk mee probeert te rijden, waarschijnlijk jijzelf ook