De nieuwe generatie RS-vijfcilinders krijgt naar verluidt minstens 360 pk. B&B wacht dit niet af, en trekt dit vermogen alvast uit de 2.0 TFSI in de nieuwe Audi TT (8S).
B&B zit al lang in de game; de Duitse tuner maakte al in de tijd van snorren, matten, en strakke broeken de CW311, maar legt zich tegenwoordig vooral op de performancekant van bestaande (VAG-) modellen toe.
De nieuwe Audi TT is af-fabriek als 310 pk sterke TT-S te bestellen, of gewoon met 230 pk. Met de laatste variant ging B&B aan de slag, en hier rollen 4 stages uit. In de sterkste uitvoering levert de viercilinder 360 pk en 500Nm, waarmee 0-100 in 4,8s gepiept is (serie: 6,2s). 0-200km/u gaat in 17,4s (serie: 24,3s) en de topsnelheid wordt opgetrokken naar 276km/u.
Met de motortuning komen dubbele uitlaatpijpen met een diameter van 100 mm en een hi-performance remsysteem. 20″ wielen maken de stoere look af, en voor wie nog twijfelt over welk model ’t ook alweer is heeft B&B een paar stickers in koeieletters liggen, voor op de flank.
fejjie zegt
Is het nou zo moeilijk om die lelijke stickers van die auto af te laten. Dan maak je een leuke upgrade voor de motor en verpest je het uiterlijk eens niet met belachelijke spoilers, maar hang je wel zo een lelijke sticker er nog op.
Ik weet ook wel dat je dit kan weg laten, maar het lijkt wel alsof tuners het gewoon niet kunnen laten. Er moet altijd wel iets verneukt worden.
haaldie20inchvanjegolfaf zegt
@fejjie: Moet je het zelf doen, zoals echte autoliefhebber.
reinier73 zegt
@fejjie: De tuner wil potentiële kopers duidelijk maken dat dit om het TT-model gaat. Niet te verwarren met een a1, a2, a3, a4, a5, a6, a7, a8, q3, q5, q7 of een r8!
berlinetta zegt
Zit de TTS met 310 pk niet al op 4,7 sec op de 100? Dan vind ik 4,8 wel vrij langzaam met 360 pk.
gtwillem zegt
@berlinetta: wellicht dat het hier de voorwielaangedreven versie betreft.
Mijn moeder heeft ooit een B
gregorius zegt
360pk uit een 2.0 blok slepen met Turbo’s. Tja, er zijn al merken die het zelf uitleveren. IN dit geval zeggen cijfers dus niet meer alles: bruikbaarheid (turbo lags, verbruik, slijtage. garantie) is wat nu belangrijk is.
TT3 met S / RS buitenkant vind ik een prachtige bak overigens.
Zou voor t zelfde geld voor iets anders gaan echter.
knipperlichtje zegt
Een golf R heeft met slechts chiptuning al 365 pk. Ik mag hopen dat je niet een enorm bedrag per stage vragen, de prestatiewinst is maar magertjes voor iets waar ze stage 4 op plakken.
schellekens006 zegt
@knipperlichtje: Abt heeft ook een 400pk versie van de Golf R
4x4wheels zegt
@knipperlichtje: Die Golf R begint wel met 70 pk extra
PunicaOase zegt
Liever doorsparen voor een 5-cil. klinkt gewoon veel beter en dat is naar mijn mening een groot deel van de fun :-)