Duh, wie wil dat nou wel? Het idee van de Amerikaanse regering om Chrysler hun leningen met aandelen af te laten betalen wordt door de betreffende banken niet positief ontvangen. Ze leenden Chrysler $6,8 miljard om een faillissement te voorkomen, en dat willen ze gewoon in biljetjes terug.
Het voorstel van de regering was dat de banken $5 miljard aan aandelen zouden accepteren als betaling, zodat Chrysler even wat ruimte zou hebben om te ademen. Maar de banken, waaronder de reuzen JP Morgan Chase en Citigroup, weigeren pertinent. Een somber vooruitzicht voor Chrysler, want geld, dat hebben ze nou net niet. (via nu.nl)
Gelukkig hebben we onze PT Cruiser Cabrio AutoRAI fotowedstrijd nog, waarmee we een klein straaltje licht op de donkergekleurde autofabrikant pogen te werpen. Kom op Chrysler, je kunt het.
Benjamin1 zegt
Logisch, die aandelen zijn niks waard en daar komt het risico op faillissement nog bij. Als Chrysler failliet gaat krijgen de banken meer geld terug dan op deze manier.
chef zegt
Alleen de Viper is een mooi produkt maar uiteraard geen cashcow, de rest is ondermaatse meuk, niemand zal Chrysler midden denk ik. Idem voor GM USA.
Laue zegt
@ CHEF
de 300c, de PT Cruiser (ziet er niet uit,verkoopt lekker), de crossfire, er zitten toch een paar potentiele modellen tussen.
Ikzelf zit te wachten op het redden can cryshler zodat ik mn Dodge caliber koop kan bevestigen. :D
nempt zegt
Ik zal Chrysler niet missen maar ik denk dat menig Amerikaan daar anders over denkt.
vla zegt
Chrysler: “Hey, you guys want some stock instead of money?”
Banken: “Lol. Nah.”
:mrgreen: Wel een beetje triest voor Chrysler hoor, het is een groots merk.
JP zegt
Jammer als dit hun echt de kop gaat kosten. Rij zelf een 300C Touring. Het laatste model met het nieuwe interieur en dergelijke. 3.0 V6 CRD met SRT-design pakket. gechipt dus nu 260 pk en 600 Nm, heb nog nooit zo een fijne auto gereden. Het gaat als de brandweer en ik vind hem prachtig. Ik keek al uit naar de nieuwe modellen, maar als ik het zo allemaal lees denk ik niet daar nog iets van terecht komt. Jammer :(
Laurens zegt
@jp
dat had ik ook op mijn 18e ;-)
OT: bankiers worden een beetje zeikerds. Alsof ze uit hun privé vermogen het geld uitlenen. Een aandelenemissie op deze manier lijkt mij prima, als het via de beurs niet lukt momenteel.
Gnermo zegt
Langzaam laten doodbloeden a.u.b. Ze hebben toch amper goede modellen.
tripple zegt
cerberus die heeft destijds net wel of net niet 5 miljard betaalt voor heel 80 procent van chrysler
Benjamin1 zegt
@ JP
Het is wel heel erg ikke ikke bij jou he……..
LOL @ de vlaeminck :lol:
appieflappie zegt
Deja Vu….
six-trey zegt
@Gnermo
De 300C, De Viper, De Challenger, De Charger, De Ram geen goede modellen :roll:
Headhunterz zegt
@ gnermo
inderdaad, ze verdienen het bijna gewoon ;)
cardesigner@USA zegt
@Six Trey, waarom zijn het geen goede modellen? Onderbouw je mening eens.
Benz.. zegt
@Six trey
Afgezien van de Challenger en de Ram vind ik het niet echt denderend qua modellen aan de overkant (the US en A)
En natuurlijk zagen de modellen er in de 60 – 70er jaren veel en veel beter uit dan nu, maar dat is bij heel veel merken zo het geval.
Net als General Motors zal het bedrijf eens dingen moeten ondernemen anders gaat het niet goedkomen!
six-trey zegt
@cardesigner@USA
De 300C is een ideale luxewagen gemaakt om te “customizen” hij kost niet veel als je hem vergelijkt met een 5serie dus je hebt nog veel geld over voor een set chrome velgen, een soundsystem en een aftermarket interieur
De Viper is gewoon een dreamcar, ziet er ruig uit, heeft zeer goede specs en een super geluid en vooral heeft een een ‘betaalbare’ prijs
De Challenger hij is gewoon een moderne muscle car, veel koppel grote motor, moderne technologie en vooral is betaalbaar ik verkies hem zeker boven de duitse coupes
De Charger is een familie wagen, met veel ruimte, 4 deuren, heeft een zeer mooi design en is zeer betaalbaar… en o ja het is een volbloed moderne muslce car met een dikke V8
De Ram volgenst mij de mooiste pickup qua design, is zeker niet duur en zeer praktisch, je kan er een toolbox in steken en er is nog plaats over voor 2 crossmotoren, hij is perfect voor zwaare aanhangsels te trekken en je kan hem ook nog goed offroad gebruiken. Bovendien is hij nog ideaal om te tunen met wat extra chroom, grotere velgen, mooier interieur en een uitlaat zo dat je hoord dat je een Hemi hebt zitten en met zijn 4 deuren kan je hem ook nog gebruiken als gezins wagen
conclusie: Chrysler is zeker geen slechte auto bouwer en moet van mij zeker niet failliet gaan :D
Jochempie zegt
Doe eens failliet gaan, financieel talenten kuch kuch
9000cse zegt
@ six trey
Schitterende argumenten per model. Klopt als een bus. Maar zelfs met het meest fantastische marketing-lulverhaal ook in de USofA niet meer te slijten.
De markt heeft het bewezen.
En de bestuurderen van het boeltje is slechts een zooitje geldgraaiers, die dachten Chrysler voor een prikkie over te nemen van Daimler, om het na versnippering voor veel geld te kunnen verkwanselen. Zijn geen autobouwers en hebben ook niet het talent er iets behoorlijks van te maken. Zielig, hè?
Vraag me ook af, wat Fiat er eigenlijk mee wil. Volgens mij wachten die ook op het failliet van Chrysler om daarna via een doorstart op goedkope wijze voet aan de grond te kunnen krijgen in Noord-Amerika.
9000cse zegt
@ Laurens
OT…..”Een aandelenemissie op deze manier lijkt mij prima, als het via de beurs niet lukt momenteel.”….
Ja, en dan zou je die aandelen moeten laten emitteren door die banken, die die $ 6,8 miljard nog te goed hebben…..:lol:
lincoln zegt
ze kunnen de bank toch gewoon terug betalen in Chryslers ..
Kevin zegt
Zie het absoluut niet failliet gaan. Werk zelf inmiddels 3 jaar bij een Chrysler,Jeep en Dodge dealer en een mooier merk is er gewoon weg niet.
En nog steeds geldt: There’s nothing about cubic inches.
Jo zegt
Wat sommige van jullie vergeten is dat er in Nederland net als in Amerika wel duizenden mensen hun baan kwijt kunnen raken.
Dat is nog slechter voor de economie.
Maar het gaat Chrysler lukken om door te gaan.
Anders gaan hier in Nederland ook gezinnen failliet.