![Brabus E V12 IAA 2009](https://static.autoblog.nl/images/wp2009/Brabus%20E%20V12%20IAA%202009.jpg)
Kunnen auto’s zo intimiderend zijn dat je er bang van wordt? Ik denk dat het ze bij Brabus aardig gelukt is met deze E V12. Voorin ligt een 6.3 liter grote V12 die maar liefst 800 pk en 1.420 Nm levert. Daarmee sprint je in 3,7 seconden naar de 100. De topsnelheid ligt op maximaal 370 km/u.
En speciaal voor Autogek heeft onze fotoslaaf ook nog geprobeerd om eens een beursdude vast te leggen. Spot jij em?
Wat een monster. Mooie bak hor.
das een snelle taxi
Die wielkast achter is echt lelijk. En 800 pk en dan nog 3,7 sec naar de 100 km/h….volgens mij kan hij zijn vermogen niet kwijt.
1.420 Nm :O Abnormaal gewoon
jammer dat ze die achterwielen met potdekseldelen hebben bekleed. voor de rest is het een beul van een auto
Leuke auto, bizar snel
maar als je je achterbanden wil oppompen..
dan heb je een klein probleempje lijkt me.
Boodschappenauto van Batman?
Dat 1420Nm zal natuurlijk wel weer zo geregeld zijn dat je pas vanaf een bepaald toerental/snelheid hier pas beschikking over hebt.
lillik ding
Die achterkant is trouwens wat hem net zo stoer maakt. Echt buitenaards! En zeer origineel!
@vla: als ze die fucking achterkant eens fotograferen dan, tering. snap dat echt nooit dat van 80% van de auto`s de achterkant niet gefotografeerd wordt..
@mckroket:
Weet je? Je hebt absoluut een punt. Klopt als een bus, ik zoek zelf ook vaak lang naar foto’s van de achterkant van specifieke auto’s. Het heeft volgens mij te maken met de antropomorfische gedachte van “het gezicht” van een auto. De achterkant is dan de reet. :mrgreen:
Ziet er duister uit in het matzwart. Wel jammer van de kap voor de beide achterwielen welke zonder meer de aerodynamica zal verbeteren. Maargoed, dat is denk ik wel zo handig als je 800 pk, 1.420 Nm koppel en een top van 370km/h tot je beschikking hebt. Het is natuurlijk krankzinnig voor een E-klasse maar ach, één ding weet ik zeker.
Menig Porsche en Ferrari zal het afleggen.. :)
Lekker handig als je bandje wil vervangen
Ik moet denken aan Batman?
om bang van te hebben..
De enige intimidatie die door die plaatsvuller wordt beoefend is intimidatie op me maag. Zodra ik em zie kom ik te wete, wat ik gistere had gegeten.
Ik zou zegge, gebruik je prestaties, rij a.s.a.p. de prullebak in.
Hoe is dat opgelost met de koeling van de remschijven met die afgesloten wielkasten? Zit er een ventilatiesysteem in ofzo?
@ alle achterspatbord-bashers: ’t hoeft niet mooi te zijn; als ’t maar functioneel is…
Ik heb zo ’t idee dat de wielkast afgedekt is om luchtstroom te geleiden (en niet in de wielkast terecht komt)…of gewoon om te voorkomen dat iedereen stenen naar hun kop krijgen, als je met dit monster wegsprint…
En de plaat zal wel demontabel zijn…
@Ferdinand1: Hou er even rekening mee dat dit een E-klasse is en geen lichtgewicht Ferrari of Porsche.
De 0-300 km/h tijd rondt deze Brabus trouwens sneller dan een Bugatti Veyron met 1001 pk.. En Brabussen staan idd niet echt bekendt om hun favoriete 0-100 tijden. De 0-200 en 0-300 tijden worden echter interessanter. Men kan bij Brabus simpelweg veranderingen doorvoeren betreffende de tandwielen en de acceleraties zullen aanzienlijk worden verbetert. Dat is echter niet wat Brabus voor ogen heeft. Brabus bouwt Benzen om en probeert dan om van een standaard Benz een supersnelle limo te realiseren. Oftewel: Een 4-deurs met hypercar performance..
Tja, functioneel zou ik persoonlijk met een E500 Brabus ook dik tevreden zijn..
@Benz..:
En dan nog… Ik bedoel, geeft hem vierwielaandrijving mee en het gaat een stuk sneller. Maar oké, dat is niet de spirit van Brabus. En ik denk toch echt dat de Veyron sneller op de 300 km/h zit. Dat weet ik eigenlijk wel zeker.
@Benz..: “De 0-300 km/h tijd rondt deze Brabus trouwens sneller dan een Bugatti Veyron met 1001 pk.. ”
Graag zou ik je bron zien, want officieel doet een Veyron 0-300 in 16,7 seconden.
WAT EEN LELIJKE ACHTERSPATBORDEN.
@EMILE_BENZ; het hoeft niet mooi te zijn?, waarom zou je anders dit gedrocht kopen? Voor de 800PK die totaal overbodig zijn. Alles draait om gewicht.
Wat een !@#$% auto!
WAT EEN KOPPEL !!!!!!!!!!!!!!!!!
@Martijn: Goh, heel interessant..
Da’s wel veel koppel! Hoe lang zou die aandrijving het volhouden in feite? Vermits ik met 300 Nm al een gereputeerde cardanasvernieler ben kan ik me wel inbeelden dat dat ding redelijk rap kapot kan gaan…
Maar mijns inziens is dit een ideale sleurhuttrekker! Iets voor Nederlanders dus ;)
het draait niet eens zozeer om gewicht als aero dynamica, vuistregel: vanaf 100km/h gaat aero dynamica mee tellen
daaronder kun je zoveel pk’s en gewicht toevoegen als je wilt, in principe zijn de zelfde 0-100km/h tijden mogelijk
maar als het met zo’n auto moet, liever nog sneller, dat mensen je niet herkenne, want ik zou me dood schamen in zo’n auto
das egt voor mensen die denken dat ze geweldig zijn in een over, de over de top auto, waar 90% van de mensen met afschuw naar kijkt.
wtF? Pimpin Taxi ja :D:D
dag record van die bmw tuner :O dit is heerlijk ziek dit komt al aardig in de buurt van een bugatti
@arnold: nietes, de m6 ging 372 ;)
Wat is die wielkast lelijk afgewerkt zeg!
Precies, mede daarom is de 0-100 km/h bij de gemiddelde Brabus niet echt bijzonder als je het vermogen en de trekkracht erbij neemt. Echter, boven de 100 km/h wordt het een monster..
“maar als het met zo’n auto moet, liever nog sneller, dat mensen je niet herkenne, want ik zou me dood schamen in zo’n auto
das egt voor mensen die denken dat ze geweldig zijn in een over, de over de top auto, waar 90% van de mensen met afschuw naar kijkt.”
Is dat soms niet (helaas..) dé mentaliteit van de gemiddelde Hollander..
Rijdt meneer een dikke wagen? Ooh, dan zal meneer wel in de drugshandel zitten. Daar krijg je wel de nodige vooroordelen de wereld in.
@Arnold: Welke record bedoel je precies?
@Benz..: nou ik zoek het net even op het was dan geen record maar bedoelde dit artikel ;) http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/06/foto-topic-750-pk-sterke-bmw-m5-aka-g-power-hurricane-rs
Is autogek homo dan? :D
auto’s zijn vrouwelijk, die kan je uit elke hoek fotograferen.
tis nu al een oldtimer met die kappen aan het einde :p
eerst zou het koppel toch begrensd worden op 1100 NM?
is dat nog steeds zo of ben ik nou gek?
Bugatti Veyron 0-300 15,9 seconden
Brabus E V12 0-300 23,9 seconden
@Ferdinand1: Tja, de feiten spreken toch echt voor zich..
Brabus E V12S
0-100km/h: 3,7 sec.
0-200km/h: 9,9 sec.
0-300km/h: 23,9 sec.
Bugatti Veyron 16.4
0-100km/h: 2,5 sec.
0-200km/h: 7,3 sec.
0-300km/h: 16,7 sec.
Idd, je hebt gelijk.. Ben waarschijnlijk in de war met een andere auto, kan gebeuren.. :)
Bugatti Veyron 1.250 Nm.
Brabus E V12 1.420 Nm.
Maarten & SimonMc: Ja, ik weet het, was in de war met een ander. Zoals ik al zei tegen @Ferdinand1.
Wielspin, wielspin, wielspin, wielspin, BAM, band geklapt. Maar wel in matte zwart stijl!
BOOOOHHH, wat een kanon!!
Een vraagje jongens, aan zowel het aantal Pk’s als het aantal Nm kan je zien hoe krachtig de auto is, waar kan je beter naar kijken? Hoe gaat dat te werk zeg maar?
@R1k: Graag verwijs ik je door naar volgend verhelderend toppic ! :
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter
@SimonMc: Bedankt! Precies wat ik zocht.
Als Darth Vader een auto was, zou dit hem zijn! :o
Wat een angstaanjagend monster. Als je dat in je spiegel ziet, weet je niet hoe snel je naar rechts moet gaan, al is daar geen asfalt :P
Aan paardenkrachten alleen heb je niet genoeg, zeker niet met een E-klasse. Het is zaak om het grote aantal Nm’s aan koppel zodanig te beheersen. Meestal moet de versnellingsbak ingrijpend worden verbetert om het aantal nm’s de baas te kunnen..
Mensen kopen deze auto voor het uiterlijk, om op te vallen. Was het een E500 geweest, dan was het net zo stoer geweest. Maar om in lijn met het exterieur te blijven hebben ze toch maar een ander motortje erin gelepeld. Mag ook, maar in de praktijk heb je er natuurlijk niet veel aan.
Je moet tegenwoordig toch wel heel wat uit de kast halen om klanten te trekken als taxichauffeur zijnde. Maar of je nou met plasticcovers klanten trekt…
Nu heeft Autogek z’n zin, nu de rest van de reaguurders nog: een foto van de ACHTERKANT!
Ik zie 800 lijkkoetspaardenkrachten.
Hoeveel nm?? Is die 1 niet een “slip of the keyboard”? Dat zijn vrachtwagen cijfers ;) wat nou caravan mee, dat ding kan je huis verslepen! Met zulke performance cijfers mag die wagen eruit zien als een fiat multipla… :p
Lelijk beest.
Achterste wielcovers er af en dan is ie perfect !!!
Wat een beest zeg.. Maar dit is me dan weer wat te extreem eigenlijk…
Horses sell the car, torque wins the race.
Wielspin tot in het oneindige, of een TC die tot in het oneindige ingrijpt.
Dit soort vermogens op de achterwielen werkt niet op straatauto’s. Met een atmosferische motor is het nog enigzins nauwkeurig te doseren, maar in dit geval… leuk voor de folders, niet echt bruikbaar.
Lelijk apparaat zeg… lijkt wel een huifkar!
@BOHH
Torque op de achterwielen. Laat dat nu het resultaat zijn van HP i.c.m. overbrenginsverhouding en aandrijfverliezen.
Maximum koppel zegt zo goed als niets, vorm van de koppelkromme meer (stijging vermogen bij de diverse toerentallen).
van de voorkant kan ik nog wel bang worden, maar angst maakt plaats voor een hysterische lach zodra ik die covers over de achterwielen zie. kom op jongens, we leven niet meer in de jaren ’80, misschien was dat toen nog nèt cool…
Lekker driften en *knal* klapband… oververhitte achterband. Oeps…
Wel fijn dat ze sneller opwarmen voor wat beter wegkleven natuurlijk, vindt ook de bandenboer leuk, vooral met de maat die hierop ligt ;)
Was een beest, ik zou er ook wel bang van worden!! Alleen vind ik die achterbandcover heel lelijk en slecht! Die mogen ze van mij wel weglaten!
Bruut, zwaar idioot, verschrikkelijk overbodig en bovendien enorm gangster.
Oh wat lekker!
Wat benz al een aantal keren heeft proberen uit te leggen, dienen die spatborden voor een goede luchtflow. dit heeft niks met koppel te maken, wel met de uitmuntende topsnelheid van 370 km/u !!!
je kunt ook denken haal die spatborden weg en het verlies kan ik wel hebben, maar ik denk dat ze hier een statement willen neerzetten om de 320 km/u grens van menig tuner grof willen overschijden.
Sta je toch raar te kijken denk ik, als je met je Murcielago wordt ingehaald door zoiets… ;)
@mercedess500: Ach, het is net alsof je tegen de stroom in probeert te zwemmen.. ;)
En zonder die spatborden zal hij waarschijnlijk wel de 340-350 aantikken?!
Tja, Brabus is dan toch weer de overtreffende trap!
1420Nm? Dat is gestoord? En dan lelijke wielkasten? WAAROM!! Nee, dit verdient niet mijn waarderling, zorg eerst maar eens dat hij er uit ziet als de DBS in Mansory vorm, en kom dan maar eens terug met je 800pk.
ik vind die wielkasten achter echt afschuwlijk.
en volgens mij kan de auto veel meer dan 3.7 seconden naar de 100. hij heeft tenslote 800pk ik snap het niet.
verder is hij wel echt gaaf dat nu ook in een e klasse een v12 in zit.
@dominigue: De vorige E-klasse Brabus was ook met V12 leverbaar meen ik..
Wat een bom zeg wauw supercar :lol: