We weten inmiddels alles van de nieuwe BMW M5, behalve zijn pincode Nederlandse prijs. Oh wacht, we hebben ‘m net binnen!
De nieuwe BMW M5 met uitschakelbare vierwielaandrijving kost in Nederland minimaal 161.500 Euro. Ter vergelijking, de vorige generatie M5 kostte bij diens introductie minimaal 132.250 Euro. Maar de prijzen zijn mede door de duurder wordende grammetjes CO2 een beetje opgeschoven. Een nieuwe M550i zet je bijvoorbeeld al minimaal 123.297 Euro terug dezer dagen.
Ook voor de concurrenten van de M5 leg je vergelijkbare bedragen neer. De Mercedes E63 AMG bijvoorbeeld is er vanaf 151.152 Euro, maar dat is dan de versie met 571 pk. De E63 S AMG met 612 pk kost minimaal 161.195 Euro.
De nieuwe M5 is te bestellen vanaf 20 september, vanaf maart 2018 staat hij bij de Nederlandse BMW dealers.
berlinetta zegt
Dat is een aardige hoop geld, mede dankzij onze overheid die steeds hebberig wordt.
berlinetta zegt
@berlinetta: *hebberiger.
granlusso zegt
@berlinetta: Trap er niet in!!!!!1!!1! We worden allemaal genaaid waar we bij staan! Het is de schuld van de Rabobank! En de schuld van de vluchtelingen!!!1!!1!
berlinetta zegt
@granlusso: Precies, alle Turken terug naar Marokko. Dan is alles opgelost.
ontploffer zegt
@granlusso: hahaha heerlijk zulke mensen, zet ze in een schuur en het zijn net kippen. Ze kakelen mekaar allemaal na, het klinkt paniekerig en ze hebben geen van allen een idee of het allemaal wel klopt wat ze kakelen… Beetje meer fipronil doet wellicht wonderen ;p
berlinetta zegt
@ontploffer: Ik heb inderdaad geen idee wat ik kakel. Sterker nog, ik zit er helemaal naast. Dankzij de overheid worden onze auto’s alleen maar goedkoper. Het is de schuld van de autofabrikanten zelf.
fmgarcia zegt
@berlinetta: Inderdaad!! Net als tabak! Het is de schuld van de mensen die op de plantages werken. Ze zijn niet productief genoeg.
mashell zegt
@berlinetta: dat is toch ook zo? De 550i is als opvolger van de vorige M5 niet alleen sneller maar is ook goedkoper. Dat BMW een volkomen absurde M5 gebracht heeft en deze veel sneller en veel duurder gemaakt heeft dat kun je overheid niet aanrekenen.
blo3to3t zegt
@granlusso: oh, dacht van paars.
goodolddays zegt
@berlinetta: slaat helemaal nergens meer op… dit valt ook niet meer te verantwoorden onder milieu bewuste stimulans maar simpelweg schofterig veel belasting heffen. Stelletje honden zijn het in Den Haag
granlusso zegt
Toch maar een E63s. Of eigenlijk een E400 4matic zonder AMG-pakket en dan afgeladen met opties. Fuck die afschrijving!
Overigens hoop ik dat de kopers van zo’n AMG E63s voor een andere kleurstelling gaan dan (mat)zwart met zwarte wielen. Dat is me toch een partij ordinair, sjongejonge.
Gewoon een mooie blauwe of rode. Dat hoort toch gewoon?
breakingpoint zegt
@granlusso: taxigeel, anders? ;)
granlusso zegt
@breakingpoint: Ook goed :)
Jansen zegt
Ik wacht nog even op de Alfa concurrent. Ik heb geduld
berlinetta zegt
@jansen: Tegen de tijd dat die uit komt, zal die elektrisch zijn.
alpinafanb10 zegt
Lekker prijsje
alpinafanb10 zegt
De Alpina variant kost hier incl BTW en BPM en de meest gangbare opties €183.185,00
thomasthomas zegt
Zo’n 475 euro per maand. Ik zou het doen. Over 30 jaar als ie afgeschreven is is het toch een klassieker.
lekkaah zegt
Dacht dat die zooi alleen maar goedkoper werd…. wiebes??
adrianixxxx zegt
Wooow wat een prijs verschil met Duitslan daar is voor 117.900 te Koop, dus 4000€ goedkoper dan de MB E63 s 4matic????
racerx zegt
Een Alpina B5 aub. Nu de DCT niet meer geleverd wordt in de M5 zie ik echt 0 redenen om nog voor een M te gaan. Achja, kan ze toch niet betalen….
bartsmit zegt
Wat een feest om auto’s leuk te vinden in ons linkse landje. Ik ga lekker weer op Jesse stemmen. Op naar de 2 ton. Kan best.
toyotafortuner zegt
Alpina B5 gerne. Met alles erop en eraan.
87sandyd zegt
Ik wacht met smart op (nogmaals) de mening van viezefreddy :’)
barry355gtb zegt
Even duur als een E63S, maar is het net zo goed ? In ieder geval is het gelijkspel qua prijs nu afwachten of de prestaties van de M5 gelijkspel of beter zijn.
prop zegt
Voor het eerst het gevoel dat een M model meer gebakken lucht is dan ooit