Het zal je ongetwijfeld niet ontgaan zijn, maar de heren Balkenende, Bos en Rouvoet hebben de afgelopen maanden lopen knutselen aan een nieuw regeerakkoord. De afgelopen dagen is al het een en ander uitgelekt en daar werd ik (zeker als autoliefhebber) niet heel vrolijk van. Zo hebben de heren blijkbaar het rapport van de OESO nog eens goed doorgelezen. Want in al hun wijsheid hebben ze besloten om rekeningrijden (kilometerheffing) al binnen vier jaar in te voeren en niet pas in 2012.
Kilometerheffing
Het enige “geluk” is dat het in eerste instantie om een gefaseerde invoering zal gaan. In welke vorm is nog niet duidelijk, maar het zou bijvoorbeeld eerst alleen voor de grote steden kunnen gelden of alleen voor vrachtverkeer. Ook zijn er nog enkele randvoorwaarden waaraan voldaan moet worden voordat er een kilometerheffing zal worden ingevoerd. Zo mogen de maximale systeem- en inningskosten niet meer bedragen dan 5 % van de opbrengst en moet de Motorrijtuigenbelasting en BPM afgebouwd worden.
BPM
Maar juist dat afbouwen van de BPM gaat dus niet gebeuren. Balkie c.s. hebben namelijk besloten om de BPM verder te differentiëren. Iedereen is neem ik aan wel bekend met de bonus/malus regeling die er geldt voor zuinige danwel vervuilende auto’s. Momenteel is het zo dat deze regeling budgetneutraal is (de opbrengsten zijn gelijk aan de kosten) maar het nieuwe kabinet is van mening dat deze regeling geld op moet gaan brengen en wel 150 miljoen euro! Voor jou als consument betekend dit dat alle nieuwe auto’s gemiddeld(!) 300 euro duurder zullen worden.
Belgisch wegenvignet
Over de op handen zijnde invoering van een wegenvignet in België zijn al de nodige verhitte discussies gevoerd. Maar er is een nog hoop voor ons gierige Nederlanders en wel vanaf twee fronten. Aan de ene kant de (huidige) minister van Verkeer en Waterstaat, Carla Peijs, zij heeft namelijk voorgesteld dat Belgen en andere buitenlanders geen kilometerheffing hoeven te betalen als België de invoering van het wegenvignet stopt. En het andere lichtpuntje is dat de drie ministers uit de Vlaamse regering het voorstel eerst nog voor willen leggen aan Europa. Dit zorgt er hoogstwaarschijnlijk voor dat de invoering wordt verschoven naar januari 2009 ipv 2008 en met een beetje geluk wordt het hele plan tegengehouden.
Balkie probeert dus wel over te komen als een autofanaat maar als ik zo naar deze plannen kijk dan geloof ik er weinig van.
Nog even een kleine herinnering, je kan nog steeds de petitie tekenen TEGEN de invoering van kilometerheffing. Doe dat hier!
cat zegt
invoeren die handel!
eerst de belgen uitmaken en dan er verdorie zelf mee beginnen….
Bryan zegt
en waar blijft de oh zo veel beloofde hogere snelheid?
Andy zegt
Dat die Nederlanders maar eens vignet beginnen te betalen..
Want de wegen in België zijn niet te doen ^^
TomRS6 zegt
Om deze post wat interessanter te maken; http://www.skoften.net/comments.php?id=4839_0_1_0
Deel 33¹/³ Inparkeren :)
Jordey zegt
weg met balkendende! weg met bush!(ik haat hem gewoon) weg met bos! weg met derest van die zooi! vivre het goede leven!
Rossi zegt
petitie getekend
Maarten zegt
De beste stuurlui staan weer aan wal. Dat geld moet toch ergens vandaan komen?
*Eerste autofan die het wél met Balk eens is meldt zich
Lagonda zegt
Het vignet bij onze zuiderburen is inmiddels van de baan voor tenminste een jaar. V.w.b. rekeningrijden vraag ik mij af hoe buitenlanders dat zouden moeten betalen. Verder probeer ik mij maar niet teveel op te winden over het steeds maar weer aanpakken van de automobilist. Uiteindelijk worden we gewoon gemolken en is het de bedoeling dat er steeds meer te melken valt. Maar, het kost mij enorm veel moeite om mij rustig te houden. Ik hou niet van vakbonden, maar een vakbond voor de automobilist zou ik wel zien zitten :)
Lappy zegt
Heel simpel.
Maak de brandstof 5 euro de liter.
Moet je es kijken hoe snel mensen van de weg gaan of zuinige autos kopen :)
Karel zegt
Wist van te voren dat dit zou gaan gebeuren met al die Linkse ….partijen in het kabinet, Rouvoet gebruikt zijn auto alleen om naar de kerk te rijden(om daar te verkondigen dat we moeten stoppen met ethanasie en abortus). Bos hoeft de deur nooit uit want heeft niks met auto’s en door het Links lullen en rechts vullen kan ie alles vanuit met de fiets behappen. De mensen die ooit gebruik hebben gemaakt van de trein weten dat NL falliet gaat op het moment dat iedereen met de trein moet, immers niemand wil meer buiten de regio werken of voor zijn plezier de snelweg op. Alle maatregelen werken averechts, kijk naar die achterlijke 80km zones blijkt niet te werken meer vervuiling km’s meer file in randstad invoeren is zo gebeurd en afschaffen kan niet of moet jaren duren. Volgens mij krijgen we van het vorige PvDA regirings gebeuren nog steeds een kwartje terug op de brandstofaccijns. Zielepoten die huichelaars van een Bos en Rouvoet, dit gaat de NL economie nog lang merken…….kabinet. Terug naar de middeleeuwen…..pfff. Marijnissen met zijn maoistische/communistische ideeen is ook al niet best voor autoliefhebbend en vrijheidliefhebbend NL alleen weet niemand wat die man precies predikt.
alex zegt
en de auto is al een melkkoe, zijn ze helemaal zot geworden !
Willem zegt
*Tweede autofanaat die het eens ist met Balkie meldt zich.
Autorijden is duur, en terecht. We moeten het er over eens zijn dat het zo niet door kan gaan. De wegen worden voller en voller. Steeds meer files, ik neem aan dat ik niet hoef te vertellen wat een file “kost”. Daar moet iets aan gedaan worden en dan kan je inderdaad niet iedereen te vriend houden…
Klassiekerrally zegt
Ik wacht nog steeds op mijn kwartje(s) van Kok.
Need I say more?
PigPen zegt
Dus de BPM blijft? De accijns op brandstof blijft?
Moet de Km-heffing die paar tientjes per maand wegenbelasting vervangen?
Nou, als mensen die veel rijden hooguit een paar tientjes in de maand meer moeten betalen dan zie ik zo snel nog niet iedereen de (al overvolle en verouderde) treinen induiken.
Fons zegt
Snel invoeren die KM-heffing in plaats van wegenbelasting.
Dan hoef ik geen belasting te betalen over mijn hobby-auto’s en opknappers.
Dan betaal ik gewoon voor de auto waar ik op dat moment mee rijd.
PigPen zegt
@Fons… reken maar dat je er bij inschiet, dit is de invoering van de Euro all over again ;)
Jurrian zegt
Kilometerheffing is alleen maar goed en eerlijk, maar dan moeten we wel van de BPM af.
Fons zegt
@ PigPen,
Ik schiet er niet bij in.
De auto waar ik het meest in rijd (6000 per jaar) is op LPG en kost me nu alleen al aan belasting 77/mnd.
Als straks de belasting wegvalt en per KM moet betalen, ben ik goedkoper uit.
@ Jurrian,
BPM heeft niets met KM-heffing te maken.
BPM is eenmalig bij aanschaf.
KM-heffing is een soort verbuiksbelasting. Dus een wegenbelasting die je per km afrekent.
330D zegt
Naar mijn idee betaal ik al KM heffing! 60% accijns op brandstof. Hoe meer ik rij hoe meer ik betaal. Naast de 19% BTW en 25% BPM…… Je moet inmiddels van de 4 euro er 3 naar den Haag brengen als je een auto hebt…
rob zegt
ik woon in den helder. er is hier geen industrie (niemand wil), dus ik moet wel over die geile a9 naar de bewoonde wereld. open baar vervoer is niet toereikend voor de industriele gebieden, die overal aan de rand van de stad zijn geplaatst. Dus in ben verplicht om auto te rijden en uitgemolken te worden. misschien is het tijd om ambtenaar te worden. slap lullen en zakken vullen. m’ja, ik wilde zonodig met mijn handen werken, sukkel die ik ben. niks aan te doen.
turbo S zegt
25% bpm? 45,2% zul je bedoelen! Scandalig gewoon hoeveel we moeten betalen.
turbo S zegt
*Schandalig
Pascal zegt
Dikke accijns op brandstof, 19% BTW, 45,2% BPM, rekening rijden…… Omzetbelasting, inkomstenbelasting, loonheffing, invoerrechten etc……
Ok, ik ben er mee eens dat we belasting moeten betalen, maar zoveel….
Het wordt alleen maar meer, het houdt niet op.
De grijs kenteken regeling is ook al aangepast/verandert.
Met de dag vraag ik mij af, waarom ik nog in nederland blijf. Pensioen wordt ook steeds minder. In mijn ogen wordt het er echt niet beter op.
Zelf rijdt ik nogal veel en mijn vrouw ook, wij zijn er dus absoluut niet bij gebaat.
Ik had een pajero op grijskenteken, was na aanpassing van de wet ook geen fluit meer waard, terwijl ie nog maar net 3 jaar oud was.
Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die er bij gebaat zijn, maar ik denk dat het gross gewoon genaaid wordt.
En wat ik gelezen heb over files, mensen blijven afhankelijk van vervoer, ongeacht de prijzen en tarieven, files terugdringen vindt ik dus ook onzin op gebied van geld. Met meer betalen zijn de files echt niet verdwenen.
Dat ze maar andere oplossingen verzinnen en niet ons geld over de balk blijven smijten met waardeloze campagnes, drempels die achteraf ook weer weggehaald worden. Ik zal maar ophouden, ik kan wel door blijven gaan.
We zullen wel zien wat er gaat komen.
FOne zegt
Wat maakt het de regeringsleiders nou allemaal uit. Die hebben in twee jaar twee keer een 30% loonsverhoging gehad. Die liggen hier echt niet wakker van.
Overigens vangt de overheid al heel veel geld accijnsen op brandstof, wegen belasting & alle flitsboetes, bpm etc…dit moet er volgens hun ook nog wel bij kunnen :S
Het moet echt niet veel gekker worden in NL.
Citrofiel zegt
Waarom moet nou altijd de auto het ontgelden!? Ik word hier depressief van, dat ik later zo gemolken zal worden als automobilist. (nu gelukkig nog niet :P )
lincoln mark8 zegt
ambtenaartje leugenaartje
auto rijden=voor uitgang….dat moet/mag je niet stagneren.
Sjefke zegt
Hmmm en hoe moet ik als student het nu gaan betalen? Mijn OV-kaart maar gebruiken? Dan moet ik eerst 10 km met de auto en de volgende 15 met de bus en dan nog 1 km lopen jaah daar wordt een mens vrolijk van…
En mensen die links gestemd hebben en nu gaan klagen hebben geen recht van spreken! Nederland MOET rechtser worden voor er iets gebeurd!
oeni zegt
-edit: ip ban-
lincoln mark8 zegt
het ergste is dat jullie allemaal zeuren en straks gaan betalen…..
maar als we nu afspreken met zijn allen NIET te betalen dan hoef je ook niet te betalen … als maar 1 kwart van nederland NIET betaald ,kan de overheid daar niets tegen doen….helemaal niets…. maar waarschijnlijk zijn de meeste automobilisten te BANG en betalen ze alsnog.
lincoln mark8 zegt
en voor alle bange mensen onder jullie….. ik ben bereid katvanger te worden …dus dan komen alle voertuigen op mijn naam en krijg ik de rekeningen….. dat gaat een heel leuk proces worden … ik verheug me er nu al op…
S AMG zegt
fuck die bpm is ga zo nog emigreren!!
joost zegt
We leven niet meer in een democratie maar in een juridische dictatuur. Het volk mag 1 keer in de 4 jaar stemmen, maar daarna is het bek houden en luisteren naar de machthebbers die wij hebben gekozen.
De enige Endlosung over 4 jaar is G. Wilders. Die kan het tij nog keren.
FrieZ zegt
@ Joost: Amen!!
Klassiekerrally zegt
@ Joost’s laatste zin: bull!
We hebben hier altijd te maken met een regering die bestaat uit meerdere partijen. Tenzij G. Wilders een (ongetwijfeld bleek) snorretje laat staan en dictatortje gaat spelen, heeft ook hij te maken met de oppositie.
Frie zegt
De auto brengt de regering miljarden op bpm 27% btw 19% en over de winst van de dealer word ook belasting verrekend de brandstof word ook nog eens 90% accijns en daarovereen nog eens btw de kilometer heffing mag alleen ingevoerd worden als de wegenbelasting word tafgeschaft of helemaal word opgehevenbpm. bpm. heffing is een regeling die niet is gemaakt voor de gewone man die kan amper een oudere gebruikte auto aanschaffen zo blijfven de meeste zaken onbereikbaar voor de gewone man bpm en kilometerheffing of wegenbelasting mogen ze herzien of afschaffen ze houden genoeg over op brandstof.
joost zegt
@ Klassiekerrally,
De linkse publieke omroep heeft je al aardig geindoctrineerd, zo blijkt. Wat is erop tegen om je eigen culture erggoed te willen behouden, welke de atochtone bevolking gedurende een proces van honderden jaren heeft opgebouwd? Dat is toch een nobel streven? Maar daar gaat het hier helemaal niet om. Dit is een forum van autoliefhebbers. Geert Wilders is de enige politicus die nog met enig rationeel en gezond verstand naar dit onderwerp duft te kijken, zonder de autombilist elke keer weer financieel uit te kleden.
Klassiekerrally zegt
Nee hoor Joost, ik kan me heel goed vinden in jouw eerste alinea.
Alleen dat G. Wilders het tij kan keren geloof ik niet, hoe graag ik het ook zou willen. Daar steken de oppositiepartijen waarschijnlijk een stokje voor.
Ik vind de belasting die over accijnzen geheven (?) wordt een schandaal.
En nog erger vind ik het dat de regering niet gewoon eerlijk is.
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?
Beste regering, probeer het eens:
Sorry jongens, we hebben geld nodig. We denken dat zus en zo te moeten krijgen en we gaan het daar en daar aan besteden. Omdat we snappen dat jullie dit ook ergens vandaan moeten halen, zullen we jullie tegemoetkomen met het volgende…
Maar nee: een hoop gedraai en gedoe en niemand weet waar het geld blijft.
Nog erger vind ik het wanneer ‘het milieu’ als reden voor belastingverhogingen wordt aangevoerd. Dat is laf en oneerlijk. Zeg waar het op staat.
lincoln mark8 zegt
o,ja…zijn er echt nog mensen trots op onze narco staat…..
CSL zegt
Eigenlijk hoor je naast de BMP die voor een nieuwe auto betaalt, niets meer erbij betalen, geen belasting niets!
Jaap zegt
Ach, die kilometerheffing is nog enigzins te rechtvaardigen, onder het motto de vervuiler c.q. gebruiker betaald.
Die kilometerheffing zal hopelijk heel wat zinloze ritjes van die 100.000-en zwalkende, linksrijdende barrels van aannemer-busjes besparen in de spits, bekijk het eens van die kant :)
Des te onbegrijpelijker is de BPM welke slechts het bezit van een auto afstraft.
Van mij mag die km. heffing veel hoger en de BPM weg, je rijdt toch liever 10.000 km. in een M3 dan 50.000 in een 318d?
Jaap
lincoln mark8 zegt
vergeet niet dat dit ook een controlle maatregel is van die vieze communisten
React zegt
Ik snap dat hele km heffing verhaal niet. Het optuigen van het systeem gaat miljarden kosten. En de beste en meest eerlijke heffing hebben we al, namelijk de accijns op benzine en diesel.
Rij je veel betaal je veel, heb je een onzuinige auto betaal je nog eens extra. Dat zijn twee vliegen in 1 klap. Als je daarnaast de BPM budgetneutraal verder zou aanpassen in het voordeel van “CO2” arme auto’s ben je helemaal klaar. Zeker in combinatie met de europese wetgeving, die fabrikanten wil verplichten CO2 armere auto’s te gaan leveren.
Maar wat doen de heren in den haag, gebruiken echt alles om maar meer te kunnen graaien.
slk zegt
Iedereen loopt wel te mekkeren.,maar men blijft toch wel rijden ten koste van andere dingen
wimbers zegt
allemaal leuk zo’n sociale maatschappij, maar heeft iemand wel eens uitgerekend hoeveel jan modaal die autorijdt of zijn ov vervoerskosten zelf moet betalen netto overhoudt van zijn bruto jaarloon?
ik vrees dat iedereen stijl achterover slaat als je dat ziet. en dan nog krijgt de overheid het niet voor elkaar om een sluitende begroting te maken?
het meeste geld gaat zitten in het oeverloos geneuzel en optuigen van plannen die niet blijken te werken (ov chipkaart is ook al zo’n goede, we hebben toch al kaartjes, strippenkaarten en iedereen snapt dat?)
veranderen om het veranderen is blijkbaar de trend tegenwoordig.
nog 2 maanden en ik hoef me om dit land niet meer druk te maken. (going down under)
Vincent#1 zegt
Hulde, kilometerheffing is een heel goed systeem. Eindelijk een kabinet dat het lef heeft het in te voeren.
Op zich wel vreemd dat dat juist een kabinet met de conservatieve CU en CDA is. Van de PvdA ben ik wel niet zo een fan, maar zij zijn op dit soort punten toch wel wat vooruitstevender.
slk55 amg zegt
Wat doen de Nederlanders zichzelf toch aan? dit kabinet word drie keer niks. kom op zeg… Bos minister van financiën..? dat is hetzelfde als een schildpad tot minister van sport benoemen. sorry, maar ik heb geen vertrouwen in dit kabinet. Ik ben absoluut rechts. dit word een kabinet voor de armen.. en de rijken leiden daar onder. Soms vraag ik mij af waarom ik nog steeds in dit land woon.
De regering die ik had willen zien was met VVD (en zalm als minister van financiën), PVV en CDA. Wilders mag er dan zo belachelijk uit zien.. zijn plannen* spreken mij erg aan, en hij komt op mij over als een man van zijn woord. ook is hij een krachtige persoonlijkheid, en zal hij blijven doordrammen tot hij zijn zin heeft. dat is wat anders dan zo’n soft mannetje als Rouvoet of Balkenende.
*
– onder andere voor de autoliefhebber had/heeft wilders fantastische plannen.
– nederland is vol wat betreft (marokaanse/turkse) allochtonen. sorry dit klinkt misschien hard, maar een (zeer) groot deel van de marokaanse/turkse allochtonen zorgt voor overlast. ze leven van een uitkering (die wij als hard werkende nederlanders voor ze betalen), en wonen hierdoor in achterstandswijken. ze ‘vervelen’ zich, en willen aan meer geld komen, dus gaan ze stelen**. en zorgen hierdoor voor veel overlast en criminaliteit. kort om; als ze zich niet weten te gedragen en niet goed inburgen dan mogen ze van meteen weer terug gestuurd worden naar hun land van herkomst.
**
er is bijvoorbeeld laatst bij mij ingebroken… al het B&O spul en sieraden van mijn vrouw weg. ook een aantal zeer waardevolle kunstwerken waren gestolen. drie keer raden wie hier achter zat.. een bende Turken. gelukkig is het meerendeel van mijn gestolen waar terug op zijn plaats.
slk55 amg zegt
pfoe…. mijn vorige post had compleet niks met auto’s te maken. maar die opgekropte woede moest er gewoon even uit.
het was overigens niet mijn bedoeling om mensen te beledigen of om generaliserend te zijn. mijn excuses als dat zo over komt.
cees zegt
Dat geeft niks hoor slk55 amg. Ik kan me voorstellen dat er wel meer mensen zich niet gehoord voelen in dit land. De PVV kwam uit het niets op 9 zetels terecht. Dat komt neer op een half miljoen brugers. Een half miljoen burgers die nu totaal niet worden gehoord. Maar geloof mij, over 4 jaar zal de PVV het zetel aantal minimaal verdubbelen! En dan kunnen ze niet meer om de PVV heen.
Vincent#1 zegt
@slk55 PVV een partij voor de rijken? Laat me niet lachen.
Het is zo’n typische one-isseu-partij met als speerpunt xenofobie aanwakkeren. En zijn doelgroep zijn de mensen in de volksbuurten. Het is ook niet voor niks dat de PVV meer een concurrent voor de SP is dan voor de VVD. Als jij op de PVV stemt omdat je die rechts vindt, dan versta jij onder rechts waarschijnlijk radicaal conservatief en niet economisch liberaal. Dat zijn partijen als VVD en D66 wel, en dat is waar ondernemenden (rijken, zoals jij wilt) wel wat aan hebben.
Geert Wilders heeft helemaal niks met economie, kijk zijn website er maar op na. Van dat groepje rond hem heb ik ook al niet zo’n hoge pet op.
Wouter Bos daarentegen heeft echt een indrukwekkende cv kijk zijn website er ook maar op na. Zalm heeft hem laatst zelfs nog aangeprezen als minister van financiën. Hoewel, daar zal die ook wel spijt van hebben, nu de zalmnorm om zeep geholpen is.
Ik hoop niet dat ik nu te pro-PvdA overkom, ik stem zeker niet sociaal. Ik wou even wat clichés van de twee posts boven me weerspreken.
dirk zegt
Ik ben wel mee eens met bepaalde beleid die ze leiden,maar dit is toch te erg voor woorden, overal waar ze geld vandaan kunnen halen doen ze ook, denk je nou echt dat alles duurder wordt de files hiermee wordt aangepakt? Nee dus, die mensen verdienen bakken geld en maar beweren dat ze in gewone auto’s rijden. Amehoela, my Ass… die mensen horen voor ons te zijn en niet wij voor hun. wij betalen hun loon en niet andersom…. dus oftewel weg met die mensen… witteboord criminelen zijn het gewoon. Punt..
alfa156 zegt
en maar kakken op ons belgen,
binnekort komen jullie allemaal hier wonen.
Geen BPM, geen rekeningrijden, minder belastingen (zowel op kapitaal als auto).
By the way, als je hier komt wonen heb je ook geen last van dat wegenvignet, als het er ooit al van komt. ;-)
barry330cd zegt
Wat kun je ook anders verwachten van een links kabinet? Ze willen en zullen bakken met poen uitgeven aan de kansarmen, lees allochtonen, werkelozen en daklozen. Ook gaan ze veel meer linkse kerken subsidieren en dat kost allemaal heel veel geld. Dus moet er meer gegraaid worden en dus meer belastingen en de auto was toch al een prima melkkoe en nu dus nog weer wat meer, net zolang tot ze bloed geeft.
john zegt
@barry330cd.
Uh, een links kabinet? omdat de PVDA hier bij in zit?Linkse kerken ?
Het zal mij een zorg zijn wat ik moet betalen, betalen doen we toch wel.Net zoals de accijns op tabak en alcohol. Nou eh, ik rook nog steeds mijn sigaretje en ga ook nog wel eens uit om wat te eten en te drinken. Ik weet ook wel dat dit de mensen raakt met een uitkering of min.loon, maar ik kan of wij kunnen hier met z’n allen ook niets aan veranderen, hoe graag we dat ook willen.Maar dit is typies nederlands, zo gauw ze aan de centen komen gaan we op de tenen staan, maar als het zover is lopen we weer netjes in de rij. Verspilde energie.
slk55 amg zegt
@vincent #1
geef a.u.b. geen commentaar als je niet weet waar je het over hebt. De PVV van Geert Wilders is een (extreem) rechtse partij, dit staat zelfs op zijn eigen site en Wikipedia.
Ook komt de naam PVV, van de partij die vlak na de WO II is opgericht, de Partij Voor de Vrijheid, nu bekend als VVD.
verhoef zegt
laten wij in holland ook maar eens geld gaan innen van de vrachtwagens uit het buitenland die zo vaak en veel gebruik maken van ons wegennnet, zonder te betalen weliswaar.
komt er heel veel extra binnen in ons landje en kunnen wij misschien wat minder wegenbelasting gaan betalen, want dat is te gek hier.
Raven zegt
Geen wonder dat er veel meer Nederlanders naar Belgie verhuizen
de laatste jaren.
In Nederland wordt je gewoon gefuckt op alle manieren.
BPM, wegenbelasting, Brandstofprijzen noem het maar op.
slk55 amg zegt
maar we staan wel op de 4e plek van ‘fijnste/beste land om te wonen’ ;)
Vincent#1 zegt
@slk55 amg: Ik ontken niet dat, de PVV rechts is. Ik zeg dat wanneer je wilt dat er een echt liberaal beleid gevoerd wordt dat je dan niet op de PVV moet stemmen. Juist ja, extreem rechts zijn ze. ‘Extreem rechts’ heeft vrijwel altijd betrekking op de culturele ideologie van de partij, niet op het economisch beleid. Vaak zijn dit juist partijen, die op veel vlakken voor inmenging van overheden zijn.
Ik wil overigens best geloven dat Wilders voor een kleine overheid is. Maar dat ook echt bewerkstelligen is meer een kwestie van kunde dan willen. Kennis en ervaring, toch echt iets dat ik niet zie bij de PVV. Hard roepen, dat kunnen ze.
Dat ze de naam PVV geleend hebben van de PvdV, zie ik meer als marketing.
slk55 amg zegt
@vincent
ik stelde net als jou vraagtekens bij de daden van geert wilders. ik zei alleen dat zijn plannen mij erg aanspraken.
Ik heb trouwens VVD gestemd, en niet PVV, dit om bovenstaande reden. maar het had mij mooi geleken om een kabinet van én VVD én de PVV te zien.
tipo zegt
Op 8 februari 2007 kwam de aap uit de mouw. De verzekeraars zagen wel
brood in dat kastje. De verzekeraars kunnen kijken of je ’s nachts rijdt,
op gevaarlijke wegen, of heel lang achter elkaar. Daar kunnen zij hun
polis op aanpassen. Er zal op basis van uw verkeersgegevens een
risicoprofiel gemaakt worden en u bent dan goedkoper uit. Right.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/58332871/Controle_op_veilig_rijden_met_satelliet.html?p=2,2
Bij Justitie hebben ze ook niet stil gezeten, want die kwamen tot de
conclusie dat snelheidscontroles op snelwegen weinig met
verkeersveiligheid te maken hebben. Relatief gezien gebeuren op grote
wegen de minste ongelukken. In de bebouwde kom, of ’s nachts op
provinciale wegen gebeurde daar veel meer ongelukken, terwijl daar de
minste snelheidscontroles zijn.
http://www.wodc.nl/publicatie/aanpakcriminaliteit/criminaliteitsproblemen/Overschrijden_maximumsnelheid/basisfeiten/overige_feiten/
Daar hebben we nu een kastje voor. Permanente snelheidscontrole. Elke
overschreiding van de maximumsneheid kan beboet worden. 100%
pakkans, overal.
Het nadeel is dat u over de tarieven niks meer te zeggen hebt. Die zullen
dus hoog zijn. Ze kunnen altijd blijven stijgen onder het mom van
veiligheid, milieu, burgerplicht, oftewel het begrotingstekort. Tevens heeft
u niks meer te zeggen over wie er allemaal van uw autoritjes afweet.
Tsja, het is goed voor het collectief, maar slecht voor het individu. Ach,
offer u maar op.
Of onderteken de petitie,
http://km-heffing.petities.nl
Jusfendi zegt
beetje dubbel gevoel over deze kwstie.. an de ene kant gebruik ik vaak de auto dus ben ik strax ook de dupe, maar aan de andere kant zou dit wel eens een stap in de goede richting kunnen zijn wat betreft fileproblematiek in ons kleine landje.. Prorail moet maar eens beginnen met het uitbreiden van het volgens hun overvolle spoorwegennet, wat NATUURLIJK onzin is.
Paul zegt
Nog meer kosten, nog meer controle. Tegen dus
Marco W zegt
weer een leuke truuk om nog meer centjes in het laatje te krijgen ten koste van de werkende medemens.
benzine is al duur ,mijn vrouw moet in hiversum een parkeerplek kopen om daar de auto te kunnen zetten. In de gemeente waar ik woon willen ze de tweede auto al extra belasten .dit is al een aanslag op onze portemenee
en door ons werk zullen we per dag straks zowel ik als mijn vrouw er 2 keer doorheen moeten.
koopkracht voor ons ho maar ,ja straks extra voor de regering .
Ik zou best een zuinige kleine auto willen kopen om er voor een paar aanslagen op mijn portemenee er onderuit te kunnen komen, maar zoals het er nu uit gaat zien is echt niet leuk meer .
kortie zegt
hallo allemaal,
De oplossing is heel simpel! Niet investeren in dure apparatuur voor die kilometerheffing, maar gewoon de wegenbelasting afschaffen en in ruil daarvoor de literprijs van brandstof duurder maken.
P.S. Oplossingene zijn soms heel simpel!!! Maar ja, soms moet je hebben gestudeerd om de beweegredenen van de heren ministers en staatssecretarissen te begrijpen.
Cash zegt
Op naar paard en wagen, inlveren dat varken en crossen over zandpaden! dat is wat ik wil zien.. een dike vette bentley inruilen voor mijn 40 schapen excl. btw/b.p.m./invoerrechten accijns over benzine en straks niet eens een peuk op mogen steken in mijn eigen auto zeker…, ik moest al verplicht naar school .. de leraren maakten het me echter niet makkeljk!
maar jah .. vrij land..
Rot op met km rijden.. Ze moeten je gvd geld toegeven om naar je werk te MOETEN gaan… Nu verdien ik genoeg daar gaat het niet om .. maar dat is ook anders geweest .. bijstand mensen en a.o.w.’rs etc .. trap ze naar de klotuhhhh die politieke schoolverlaters..
Willem zegt
Kilometerheffing kun je alleen voorkomen door organisaties te beprijzen die voorstander zijn van kilometerheffing
Ons idee een super website opzetten, organisaties kunnen zich hier aanmelden dat ook zij tegen de kilometer heffing zijn
Van bepaalde organisaties en politieke partijen is het standpunt bekend
In dat geval zou het een idee zijn op een dergelijke website een script te plaatsen waar mensen direct hun lidmaatschap kunnen opzeggen met een verwijzing naar het standpunt inzake kilometerheffing
Grote politieke partijen die hordes leden verliezen of een ANWB die kennelijk vrolijk meedoen met deze ideeen worden op deze wijze in hun portemonaie getroffen en zullen op termijn hierin aanleiding kunnen vinden hun standpunt te wijzigen
Alleen gillen op deze website heeft geen zin, partijen duidelijk maken dat er een prijskaartje hangt aan hun standpunt respectievelijk de medewerking aan de uitvoering daarvan wel
marco zegt
was toch maar liever boer geworden, nu moet ik toch verplicht 80 km heen en terug rijden, omdat ik gestudeerd heb en het wordt maar duurder.
Echt tijd om hier weeg te gaan.
en ook als je een eigen huis hebt ,wordt je extra genaaid met belastingen.
dank u.
Hans zegt
Er moet iets gebeuren, echter de regering moet zorgen voor een goed alternatief (lees goed en betaalbaar openbaar vervoer)en dan pas harde maatregelen nemen. Nu hebben velen geen alternatief. Wel kan er al begonnen worden met het weren van brandstof-slurpende auto’s. In deze tijd vind ik het a-sociaal om je met zo’n auto op de weg te begeven. Ik realiseer me dat die auto’s al bestraft worden door hogere wegenbelasting en accijns op brandstof, echter er zijn altijd mensen die dit makkelijk kunnen betalen. Rijk zijn geeft niet automatisch het recht het milieu voor andere weldenkenden te verzieken. Maar ja, zolang de staatskas hiermee flink gespekt wordt is de prikkel natuurlijk niet zo heel erg groot……
c.grootzwagers zegt
rekeningrijden is zeker geen oplossing zolang er geen goede alternatieven zijn!! ik ben dit eens met de vorige schrijver. er zijn tal van steden in zuidholland waar door de week na 21.30 geen bus meer rijdt als je uit bent geweest brengt de nachtbus je naar spijkenisse vanuit rotterdam en dan……………. moet je ongeveer 2 uur wachten voordat er een bus gaat rijden, gevolg de meest nemen toch de auto, ookal rijden ze dan wel met een groep. Rekeningrijden is achterhaald, en inderdaad alleen een verhoogde benzineprijs zou het probleem ook al oplossen (zonder wegenbelasting) en zondere alle investeringen voor controle.
willem zegt
Kilometerheffing hoera.
Een kastje in de wagen:kosten?:Komt controle op.Jaarlijks betalen boven op je apk.
Van huis wegrijden,ben je even te laat naar je werk.Rij je wat harder en je bent de pineut.Controle van begin tot einde.
En dat betalen wordt gemakkelijk,gewoon van je bankrekening.
Sta je nog eerder in het rood.
Wordt dan ook nog gekoppeld aan parkeerplaatsen enz.
Zie de bui al hangen.Vooral als criminelen jouw kastje stelen of kraken??
Weer een aantasting van je privacy.
DIT IS ECHT : BIG BROTHER IS WATCHING YOU!
Robin zegt
Ik snap het niet hoor!!
Als België ook nog maar het woord kilometerheffing laat vallen, dan is het een nationale ramp in Nederland! En nu gaan ze er zelf mee beginnen, en mogen we er niks op zeggen!!!
Furieuse Belg.
Jan zegt
Rot op met die kilometerheffing, dat kastje komt niet bij mij in de auto. De werkende automobilist wordt hier weer de dupe die voor zijn werk dan ook nog meer per km kan gaan betalen omdat hij ’s ochtends vroeg gebruik maakt van de snelweg of drukke punten. den haag kan de boom in met die heffing. en wacht dat je van de privacy. zo kan elke kilometer die je rijdt nagegaan worden, nou mij niet gezien. donder op met kloteheffing.
marco zegt
Ik en nog een paar miljoen werkende mensen die smorgens vroeg moeten opstaan stemmen voor Jan.NIET NOG MEER HEFFINGEN.
willem zegt
En dan komt er ook nog eens een minister verkondigen dat je met het OPENBAAR VERVOER moet gaan.
Dat heb ik EEN keer gedaan.Waar ik met de auto 15 minuten over deed,moest ik anderhalf uur in een bus,met drie maal overstappen doen.
Bovendien om op tijd te komen een half uur eerder op het werk zijn en een kwartier wachten om weer terug te rijden.Te voet was sneller,maar om nou 12 km te gaan lopen???Daar wordt je niet vrolijk van.En met mijn vijfploegendienst,zou ik absoluut niet weten,hoe ik op mijn werk zou komen.
marco zegt
vier jaar met openbaar vervoer geweest ,was blij dat ik mijn rijbewijs had na15 jaar nog angstig dit nog eens mee te maken .Ook al wordt openbaar vervoer nog zo voordelig, mij krijg je er niet meer in met nog een paar miljoen.
Jan zegt
Ik heb 3 berichten hiervoor ook al een bericht geplaatst. Kort samengevat:
– kilometerheffing is inbreuk op je privacy, elke km kan gevolgd worden;
– wie bepaald de km prijs, voor welk traject is de prijs duurder en op welk tijdstip?
– de werkende burger is hiervan weer de dupe;
– de auto is al tig keer uitgemolken, nu is het wel een keer genoeg geweest;
– wordt de accijns op de benzine minder? zal wel niet
– dus donder op met die heffing.
heel nederland, dus dan ook echt iedereen(vrachtwagenchauffeurs, bezitters personenauto’s) die naar hun werk moeten maar eens een dag (of langer) niet naar hun werk gaan of bijv. geen bevoorrading doen. laten we den haag een keer goed duidelijk dat dit niet zo langer kan. ook een mail sturen naar verkeer en waterstaat met de mededeling dat we tegen de km heffing zijn. zelf heb ik dit al gedaan maar je moet niet verwachten dat je een reactie krijgt. zo gaat den haag dus om met de burger.
C.v.d. Ouweland zegt
Alweer een actie van de witte boorden criminaliteit in Den Haag. Straks gaat het gebeuren, dat we en wegenbelasting en bpm en kilometerheffing en accijnsverhoging op benzine gaan betalen. We worden letterlijk van alle kanten belazerd. Hoe lang moeten we dat nog pikken?
willem zegt
Wat heeft iemand met een tweede hands autootje aan afschaffing van de BPM, men dient te scheiden vaste kosten van de aanschaf en flexibele kosten van rijden
Bovendien die BPM is een cigaar uit eigen doos die wordt toch afgeschaft door de Europese wetgeving
Budget neutrale financiering maar wat met mensen die 40.000 km rijden per jaar , ik mag niet verwachten bij deze politiek dat die niet er op achteruit gaan
De oplossing is een boycot actie en een website met automatische opzegging van politieke partijen en organisaties das afrekenen op basis van standpunten
Vermoedelijk gaat dan heel snel gelden dat het hemd nader is als de rok
Hinkie zegt
ik wil wel met openbaar vervoer,
maarjah ik kan niet,
aangezien dat kut openbaarvervoer mij niet om 6 uur in de stad kan brengen als ik moet werken :S
kortom ik ben de lul door meer te betalen, en die klote overheid niet ff regelt dat iedereen met openbaarvervoer op tijd op z’n werk kan komen!!!
kloten regering :S