• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bakoe trekt letterlijk façade op, Bernie vindt het tof

Auteur: jaapiyo, gepost 10 juni 2016 om 08:08 – 67 Reacties

Bernie-E


Dit weekend staat eerst nog de Grand Prix in Canada op de planning, maar volgend weekend doet de Formule 1 weer eens gezellig een schurkenstaat aan. Bizar beeld van de voorbereidingen die getroffen worden in Bakoe na de klik.

Sportevenementen die georganiseerd worden door twijfelachtige regime’s zijn van alle tijden. Zo waren er bijvoorbeeld de Spelen van Berlijn in 1936 en het WK Voetbal in Argentinië in 1978. Dezer dagen lijken grote evenmenten echter bijna uitsluitend in landen met een, laten we zeggen, sterke leider georganiseerd te kunnen worden. Of in Brazilië natuurlijk, dat kan ook. In 2008 gingen er nog stemmen op om als Nederland de Spelen in Peking te boycotten omdat de Chinezen niet altijd down zijn met mensenrechten. Maar na de Winterspelen van 2014 in Rusland, staan inmiddels de Zomerspelen in Brazilië, het WK Voetbal in Rusland in 2018 en het WK Voetbal in 2022 in Qatar voor de deur. En laten we vooral ook het EK Voetbal in Frankrijk niet vergeten…

Ook de Formule 1 doet lekker mee met deze trend, of is zelfs misschien wel de trendsetter geweest op dit vlak. Bernie sleept het circus overal naartoe, zolang er maar betaald wordt. De afgelopen jaren leidde dat al tot tramelant rondom de race in Bahrein omdat het volk de race aangreep om te protesteren tegen het regime. In dat laatste ligt ook meteen de tweespalt verborgen tussen voor en tegenstanders van grote sportevenementen in dit soort landen. Voorstanders zeggen dat zo’n evenement kan bijdragen aan het verbeteren van de situatie in een land. Tegenstanders claimen dat het gunnen van een dergelijk evenement aan een ‘schurkenstaat’ het zittende regime legitimeert en een kans geeft zich beter voor te doen dan ze zijn.

Dat laatste wordt wel heel letterlijk genomen in Azerbeidzjan. Op dit moment worden daar door de mannen van Aliyev letterlijk de façades opgetrokken in de stad om lelijke plekken af te schermen voor het priemende oog van de camera’s die neerstrijken om het F1-circus te volgen.

Bakoe-façade

De organisatie Sport for Rights heeft Bernie en zijn crew eerder dit jaar aangespoord om het regime in Azerbeidzjan te motiveren politieke gevangenen vrij te laten. Als gevolg hiervan is journaliste Khadija Ismayilova vrijgelaten, maar vele anderen zitten nog vast. Inmiddels probeert Sport for Rights de FIA aan te spreken om Bernie en de zijnen onder druk te zetten. Een gevalletje wordt vervolgd dus.

Wat vind jij, kappen met die sport in schurkenstaten of heeft het wel wat, zo’n dictator die een show organiseert? (via Jalopnik)

Ook interessant!

  • Ecclestone Vice-president
    Ecclestone vice-president FIA na verkiezingen
  • Verstappen scheldt zich de moeder na kwalificatie Azerbeidzjan
  • Hamilton en Mercedes pesten Verstappen, aldus Bernie
  • VIDEO: LEWIS GOOIT VOORSPRONG WEG!!!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

azerbeidzjan, bernie-ecclestone, Formule 1

Vorig bericht: « Special: Rat look & Rat Rod
Volgend bericht: Koop deze zeldzame Alfa 75 QV voor weinig »

Lees Interacties

Reacties

  1. ritchie zegt

    10 juni 2016 om 08:15

    Gewoon doen!

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      10 juni 2016 om 08:30

      @ritchie: gewoon niet doen!

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        10 juni 2016 om 09:45

        @reactief: wel doen. Het geld komt toch niet goed terecht, dan maar liever in een GP stoppen, dan kan ik er nog naar kijken.

        Login om te reageren
    • roppp zegt

      10 juni 2016 om 09:28

      @ritchie: het is een beetje lastig allemaal, omdat ook democratisch gekozen leiders tegenwoordig rare dingen doen, zoals Putin, Erdogan, Rutte…. Oh nee, wij hebben nog geen F1.

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        10 juni 2016 om 10:40

        @roppp: Putin democratisch gekozen? xD

        Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        10 juni 2016 om 11:01

        @roppp: Haha, twee rasechte dictators vergelijken met een Premier die wél democratisch verkozen is vind ik wel een beetje ver gaan.

        Login om te reageren
        • dracae zegt

          10 juni 2016 om 12:55

          @trustmeiamanengineer: Je kunt van alles van Rutte zeggen, ik vind bijvoorbeeld dat hij alles weglacht i.p.v. er iets aan te doen.. maar een vergelijking met ‘strongman’ dictators als Putin en Erdogan gaat toch echt te ver.

          Login om te reageren
        • reactief zegt

          10 juni 2016 om 13:19

          @trustmeiamanengineer: Rutte is niet gekozen hoor!

          Komt wel voort uit ons democratische stelsel, maar zeker niet gekozen!

          Login om te reageren
  2. goodolddays zegt

    10 juni 2016 om 08:15

    Vindt het aantal Tilke circuits in vage landen sowieso te veel. Kappen met geld aan teams geven die opgehoest moet worden en geef circuits als zandvoort, dijon, long beach etc weer een kans.

    Je weet wel de echte circuits van oudsher….

    Login om te reageren
    • hammerman zegt

      10 juni 2016 om 16:09

      @goodolddays: bekijk deze presentatie van het circuit in Baku en oordeel dan opnieuw: https://www.youtube.com/watch?v=2WVGFfE-0fc

      Login om te reageren
  3. kruimel zegt

    10 juni 2016 om 08:16

    Iedereen heeft boter op zijn hoofd, collectief niet kijken naar dergelijke evenementen en/of er niet aan deelnemen is enige oplossing.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      10 juni 2016 om 09:52

      @kruimel:
      Wat lost dat precies op dan?

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        10 juni 2016 om 10:17

        @Rob: als je als organisatie nou gewoon eisen stelt aan het land, kunnen ze twee dingen doen, er aan gaan werken of stil in een hoekje zitten huilen. Aan hen de keus.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          10 juni 2016 om 11:13

          @Jochempie:
          Nee. Ons vingerwijzen, ons blèren en ons eisenpakketje gaat daar nul-komma-nul veranderen. Of wou je zeggen dat de situatie in Turkije significant beter is, sinds ze bezig zijn met het afvinken van een EU eisenpakketje?

          Veranderingen moeten van binnenuit komen. Het beste en mooiste wat we kunnen hopen is dat de bevolking een evenement als dit aangrijpt om zich te roeren…. Maar wapperen met paperassen waar onze moraal op verkondigt staat gaat niemand in Azerbeidzjan helpen.

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            10 juni 2016 om 13:33

            @Rob: Daarom dan maar niets doen, bewerkstelligt nog minder. En gewoon het geld aannemen en een oogje dichtknijpen is het allerergste wat je kan doen; want dat is een beloning voor slecht gedrag, terwijl je er ook goede ruilhandel van kan maken ….

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              10 juni 2016 om 15:30

              @dawwg:
              Ja, wat kun je doen? De machthebbers in het land lijken geobsedeerd door status, grandeur en prestige. Getuige hun manier van geld uitgeven, de teringzooi die ze van hun olievelden hebben, de arme troef buiten de hoofdstad en inperkingen van vrijheid.

              Moet je daarmee ruilhandel gaan drijven? Misschien dat je wat positieve veranderingen kunt afdwingen, maar dat zal oppervlakkig blijven. Voor de bühne? Niks fundamenteels denk ik in ieder geval. Dat moet toch echt, hoe jammer het ook is, vanuit het land zelf komen.

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                10 juni 2016 om 20:30

                @Rob: neuh, ik zeg, pauperlanden links laten liggen totdat ze zichzelf fiksen.

  4. mrrallycross zegt

    10 juni 2016 om 08:16

    Man man man. Doe dan gewoon een gp in Nederland. Dit lijkt toch nergens op. Ik heb die trackguide gekeken waarbij ze met een auto over het circuit rijden. Zit op een gegeven moment een smal steegje langs een toren van een kasteel. Daar kan je met 1 auto amper doorheen…

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      10 juni 2016 om 08:44

      @mrrallycross: dat blijkt reuze mee te vallen.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        10 juni 2016 om 10:30

        @awesome: Heb je de onboard video gezien van die GP3 wagen? Het is zo al niet al te breed, en dan is een F1-wagen nog fractioneel breder én wordt de baan nog smaller door de vangrails die nog geplaatst moeten worden. Met z’n tweeën naast elkaar gaat daar absoluut niet passen.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          10 juni 2016 om 10:56

          @Edge: Nondeju wat een saai circuit. Erg veel lange, rechte stukken en het is inderdaad erg smal.

          Het is nog even afwachten tot de race, maar vooralsnog heb ik weinig hoop op een mooie race.

          Login om te reageren
          • motoragent zegt

            10 juni 2016 om 11:14

            @viezefreddyw: Er wordt op sommige plaatsen nog een soort parkoers op de weg getekend met wat witte verf en curbstones. Beetje a la Singapore.

            Hier is het te zien, de witte lijn net voor de auto’s:
            https://pbs.twimg.com/media/CkVUrPlWgAA5TRd.jpg

            We moeten het inderdaad nog even aanzien, pas na de eerste trainingen kan ik pas een beetje een conclusie trekken over het circuit. Maar ben bang dat je wel gelijk krijgt.

            Login om te reageren
    • dedon zegt

      10 juni 2016 om 09:19

      @mrrallycross: Dat hebben ze zo te zien nu helemaal plat-geasfalteerd, waardoor het nu wel mee lijkt te vallen:
      https://www.youtube.com/watch?v=EQgAET0KczI
      Na 1:40 rijden ze dat straatje in
      En hier het karakteristieke straatje voordat het plat-geasfalteerd werd:
      http://www.panoramio.com/photo/78943712?source=wapi&referrer=kh.google.com

      Login om te reageren
      • simppa zegt

        10 juni 2016 om 11:00

        @dedon: oogt toch wel goed zo’n straten circuit.

        Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        10 juni 2016 om 13:37

        @dedon: daar kan je echt niet tussendoor met 2 naast elkaar hoor

        Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      10 juni 2016 om 09:25

      @mrrallycross: blijkbaar heeft dit land geld en nederland niet.

      Login om te reageren
      • treinrukker zegt

        10 juni 2016 om 10:45

        @dampu020: corruptie heet dat gewoon, de prioriteiten van dit soort landen ligt bij de rijken, alles wat arm is wordt vakkundig weggemoffeld door de overheid voor de rest van de wereld, kijk naar het WK in Brazilië, Zuid Afrika en de aankomende os in Rio

        Login om te reageren
  5. jeppie zegt

    10 juni 2016 om 08:18

    Alsof het niet gaat opvallen dat er doeken staan met daarboven nog net een stukje gebouw te zien.

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    10 juni 2016 om 08:26

    Het is allemaal één grote giller, de boel moeten we gewoon niet meer serieus nemen. En we kunnen allemaal er wel over gaan zitten praten, discussiëren of zitten zeiken maar dat heeft allemaal geen zin. De boel wordt betaald en daar gaat het om.

    Ik kan me er niet meer over verbazen.

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    10 juni 2016 om 08:27

    Was het niet zo dat Mussolini ongeveer hetzelfde deed met de straten van Rome toen Adolf langs kwam voor een visite?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      10 juni 2016 om 08:32

      @gregorius: die liet zijn troepen in een cirkel lopen naar verluidt. Even een rondje over (volgens mij) de via appia. Daardoor leek het net alsof het er meer waren.

      De Russkies deden ook vaak zo’n optocht met hun kernwapens. Achteraf bleek dat er slechts een handjevol echt waren en de rest lege hulzen.

      Login om te reageren
  8. mrweird zegt

    10 juni 2016 om 08:30

    Doen ze vaker in Bakoe en andere steden daar. Als je ze meer tijd geeft metselen ze zelfs ff snel een nette voorgevel voor een lelijke sovietflat..

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    10 juni 2016 om 08:38

    Ergens denk ik wat heeft politiek met sport te maken.
    Maar als er ergens politiek is dan is het wel de F1 of voetbal.
    Gewoon rijden die race

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    10 juni 2016 om 08:41

    Tja, het gebeurd nu eenmaal.

    Login om te reageren
  11. veenema007 zegt

    10 juni 2016 om 08:48

    Doek langs een f1circuit, hmmmm dat gaat toch wapperen? Geld was op zeker……

    Login om te reageren
  12. sr20det zegt

    10 juni 2016 om 08:52

    Haha gebeurt hier ook hoor ? nu de beplating om het oude V&D gebouw is weggehaald is het eigenlijk een vet lelluk gebouw..

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      10 juni 2016 om 08:52

      @sr20det: In Alkmaar, vergeten te vermelden

      Login om te reageren
  13. purepet9229 zegt

    10 juni 2016 om 08:57

    Hahaha geweldig!

    Login om te reageren
  14. Rob zegt

    10 juni 2016 om 08:57

    Tsja. Schone schijn, wie doet het niet als een internationaal evenement je landje aan doet? Dan vind ik compleet verlaten Olympische dorpen en sportfaciliteiten, die miljoenen gekost hebben, nog een tandje treuriger dan een paar doekjes eigenlijk…. Regelrechte f*ck you richting je bevolking.

    Daarom heb ik liever niet dat Nederland ooit een EK/WK voetbal, Olympische spelen of Formule 1 race gaat organiseren….. Laat ze maar een ander slachtoffer zoeken.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      10 juni 2016 om 09:06

      @Rob: 100% zeker dat de F1 weer terug komt naar Nederland dus… Elke gelegenheid om “f*ck you” te zeggen tegen de bevolking grijpt de zittende regering maar al te graag aan…

      *zet alu-hoedje weer af*

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        10 juni 2016 om 09:26

        @e1000bmw523i:
        WK voetbal hebben we geprobeerd. Met België. Letterlijk op de fiets. God zij dank faliekant mislukt, want je wordt gewoon duizelig als je ziet wat ze wouden investeren in het bouwen en renoveren van stadions…. Al met al heeft dat geintje van wat statusgeile ambtenaren en handen wrijvende bouwgiganten ons nog wel 11 miljoen gekost. Wel besteed geld aan communicatieadviseurs en andere soortgelijke hufters…. Dat vond ik op zich ook al een redelijke f*ck you richting de inwoners van België en Nederland. Dus laat die waardeloze VVD-er van laatst maar gauw zijn keutel weer intrekken, met zijn F1 race.

        *zet de Max-Verstappen Red Bull pet weer op*

        Ja! Formule 1 Nederland! Doen!

        Login om te reageren
  15. Rick-dos zegt

    10 juni 2016 om 09:00

    Dit gebeurt overal zelfs in Nederland. Tijdens de begrafenis plechtigheden van prins Bernard en prinses Juliana zijn er op de route waar gebouwd werd ook doeken opgetrokken om het uit het oog te onttrekken.
    Denk dat dit dus een gevalletje overtrokken “zie je nou wel” is.

    Het is al vreemd dat er daar een F1 wordt gehouden maar als je als toeschouwer dan ook nog naar bouwvallen langs het circuit zit te kijken dan word je er ook niet blij van. Zou mij niks verbazen als dit een voorwaarde van FIA/FOM/F1 zelf is. De show moet natuurlijk “mooi” zijn.

    “Als gevolg hiervan is journaliste Khadija Ismayilova vrijgelaten, maar vele andere zitten nog vast.”
    De voorstanders zouden zomaar gelijk kunnen hebben. Als F1 daar niet was geweest was het te betwijfelen of deze dame vrij zou zijn gelaten.

    Dat allemaal gezegd hebbende, zie ik liever races waar F1 echt leeft en waar er nog historie is. Dat is ook essentieel voor F1, de ambiance. Het is niet voor niets dat Monaco en Spa de leukste GP’s zijn van het jaar. De nieuwe circuits zijn zielloos.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 juni 2016 om 09:18

      @Rick-dos: Het is tegenwoordig ook wel hip om dat te doen als je toko verbouwd wordt. Zie het paleis van Versailles (foto 1), een gebouw in parijs (foto 2) en een gebouw in Disnleyland (foto3)



      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        10 juni 2016 om 10:36

        @Edge: Dus dat.

        Ik ken de situatie van Azerbeidzjan niet, maar als er mensen ergens onderdrukt worden dan ben ik er al geen fan van. Echter ben ik er ook geen fan van dat de media dit soort dingen als “bewijs” zien voor de wantoestanden in een land terwijl ik dit overal wel zie. Dat geeft een verkeerd beeld van de feitelijke situatie.
        Journalisten die worden opgesloten zonder deugdelijke redenen zie ik meer als bewijs dat het niet goed zit in een land, maar besteed als media daar dan meer aandacht aan.

        Er wordt nu wel met een beschuldigende vinger gewezen naar Bernie, maar de media mag zichzelf ook wel achter de oren krabben. Waarom horen we over de wantoestanden pas als er zoiets als een F1 race/WK/OS wordt georganiseerd in een land en dat de media dan een beschuldigende vinger kunnen gaan wijzen? Nu wordt er met een vinger gewezen en schande over gesproken, maar durf je op een briefje te zetten dat we na het GP weekend van Bakoe er helemaal niks meer over horen via de media. Beetje hypocriet als je het mij vraagt.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          10 juni 2016 om 10:55

          @Rick-dos: Vooral dat laatste merk ik de afgelopen jaren ook bij de GP van Bahrein. Het hele jaar hoor je (bijna) niks over onderdrukking, maar in de aanloop naar de GP is het telkens prijs en staan de (F1-)nieuwswebsites er weer vol mee.

          Het gebeurt eigenlijk overal wel. Onlangs zijn er twee aanslagen gepleegd op supportershomes van Real Madrid in Irak. Puur en alleen omdat er een westerse connectie aan vast zit (Real Madrid) is dat in het nieuws. De tientallen andere aanslagen die IS dagelijks in die regio pleegt, krijgen vanuit de westerse media veel minder aandacht. Het feit is nou eenmaal dat zodra iets ‘dichtbij’ komt (ofwel omdat het geografisch gezien dichtbij is, ofwel omdat er een connectie met een westers iets is) er ineens veel meer aandacht naar uit gaat. Dat zal iedereen zelf ook merken, je geeft bijvoorbeeld meer aandacht aan een verongelukte buurman dan aan een verongelukt iemand die je amper kende en een paar straten verderop woonde, en iemand uit het dorp verderop krijgt weer minder aandacht. Wat de media doet is hetzelfde, alleen dan met gebeurtenissen die zich op grotere schaal afspelen.

          Login om te reageren
        • Rob zegt

          10 juni 2016 om 11:30

          @Rick-dos:
          Dat we hier niks over Azerbeidzjan horen is ook wel te begrijpen. Het is een godvergeten oord in deel van de wereld waarvan 90% van de Nederlanders niet eens wist dat het bestond.

          En ik ben het gewoon met je eens. Een paar doekjes die worden opgehangen zegt niks, maar is wel lekker sensationeel. Façade! Ik raad iedereen aan om de VPRO docu “De bergen achter Sotsji” te kijken over het rijkste land van de Kaukasus. Dat geeft een veel betere indruk dan een fotootje van een paar doeken die worden opgehangen….

          Login om te reageren
  16. mcshine zegt

    10 juni 2016 om 09:05

    De soundgenerator van architectuur…

    Login om te reageren
  17. trustmeiamanengineer zegt

    10 juni 2016 om 09:05

    Belachelijke toestand. En het dan ook nog de GP van Europa durven te noemen…. Maarja ome Bernie is sowieso goede vriendjes met een hele zwik dictators.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 juni 2016 om 10:06

      @trustmeiamanengineer: Klopt, hoe vaak ze ook blijven roepen dat Europa zijn, het is en blijft geografisch gezien Azië. En dat vinden ze bij de VN ook.

      Login om te reageren
  18. borrelnoot zegt

    10 juni 2016 om 09:12

    Eclestone, Blatter, enz enz. Allemaal hetzelfde. Eén grote corrupte pleuriszooi is het.

    Login om te reageren
  19. kliko zegt

    10 juni 2016 om 09:16

    @jaapiyo EDIT:fixed

    Verder… Ach, Bernie is dikke matties met die sterke leiders. Daar ga je niks aan veranderen.
    Echter vind ik het wel een beetje in strijd met de rest van de F1-motto’s. Alleen moet netjes en verantwoord zijn. Minder banden, niet tanken, stofzuigers, hybride. Allemaal om het milieuvriendelijke te laten zijn. Want “oh, we zijn zo goed bezig voor de wereld.”

    En aan de andere kant werken ze samen met de grootste schurken. Lekker tegenstrijdig.

    Login om te reageren
  20. pinut187 zegt

    10 juni 2016 om 09:21

    Komt allemaal door Borat dit!

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      10 juni 2016 om 09:49

      @pinut187: Dat is “Kazachstan”

      Login om te reageren
  21. ghost zegt

    10 juni 2016 om 09:24

    Dit is in mijn optiek hetzelfde als die noord-Afrikanen in elke middelgrote stad in Europa, die vriendelijk noch lichtelijk agressief troep zoals vriendschapsbandjes aan je proberen te slijten of simpelweg bedelen. Hele hordes lopen er rond en kennellijk weten zij genoeg te verkopen dat het loont. Als letterlijk iedereen er niet meer aan mee doet, houdt het vanzelf op.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      10 juni 2016 om 09:43

      @ghost: Dus als we géén F1 kijken worden de mensenrechten gerespecteerd in Azerbeidzjan? Letterlijk of figuurlijk?

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        10 juni 2016 om 09:49

        @pomoek:
        Letterlijk. Het regent namelijk bloementjes daar, als wij géén Formule 1 kijken.

        Login om te reageren
  22. kilum zegt

    10 juni 2016 om 09:54

    Ik vind dit eerlijk gezegd niet zo’n ramp. Beter dit dan dat ze miljoenen/ miljarden “gemeenschapsgeld” besteden aan het opknappen van alle gebouwen langs dat circuit.

    Ik vind het WK in Zuid Afrika erger. Fantastisch mooie stadio gebouwd voor enorme bedragen. En die staan nu allemaal leeg en op instorten.

    Login om te reageren
  23. kaeser zegt

    10 juni 2016 om 10:16

    Zolang geld boven de sport preveleert zul je deze wantoestanden altijd behouden. In een land met een leider is het sneller organiseren. Immers heb je aan de krabbel van een man genoeg. In andere landen duurt het maar voort door bureaucratie. En als je zoals Bernie nog snel voor je dood geld wilt maken heb je behoeft aan snelle beslissers.

    Login om te reageren
  24. clarkson zegt

    10 juni 2016 om 10:30

    Ze doen maar wat ze willen daar. Dat maakt me niks uit. Maar ik vind Baku geen F1 circuit.

    Login om te reageren
  25. slowland zegt

    10 juni 2016 om 10:48

    F1 doe je op een cirquit. Speciaal aangelegd, los van de openbare weg en met alle veiligheidsmiddelen die er zijn.

    De enige uitzondering is Monaco.

    Dit slaat nergens op, en reclame is het ook al niet! Want wie van jullie gaat deze zomer een vakantie plannen naar het altijd zonnige en gezellige Baku?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 juni 2016 om 10:55

      @slowland: zonder F1 had ik niet eens van het bestaan van Baku geweten.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 juni 2016 om 11:16

      @slowland: De enige uitzondering is Monaco? Je weet het circuit van de aankomende GP van Canada officieel ook een stratencircuit is? En dat het circuit van Melbourne ook een stratencircuit is? Niet alle stratencircuits zijn dodelijk saai en gebrekkig qua veiligheid.

      Login om te reageren
      • slowland zegt

        10 juni 2016 om 11:32

        @Edge: Daar heb je gelijk in, maar deze cicuits zijn wel als circuit aangelegd en worden ook gebruikt als openbare weg, dat is in Monaco toch duidelijk andersom…

        Login om te reageren
    • Tenck zegt

      10 juni 2016 om 11:53

      @slowland: Ik ben toevallig anderhalf jaar geleden in Baku geweest. En het was inderdaad zonnig en gezellig. Buiten Baku is het ook zonnig, maar niet gezellig. De contradictie tussen de ‘rijke’ stad en het arme platteland is echt opvallend.

      Login om te reageren
  26. vonklausenburg zegt

    10 juni 2016 om 12:13

    Pas doen als ze Nagorno-Karabach teruggeven aan Armenië…

    Login om te reageren
  27. desjonnies zegt

    10 juni 2016 om 13:02

    Ik wordt zo ontzettend moe van dat hele politieke correct zijn, we zijn zelf even erg, misschien nog wel erger, immers we vinden onszelf zo beschaafd en een voorbeeld voor de rest van de wereld.
    Alleen is Blatter een Zwitser en geloof het of niet, ik simpele ziel, ik wist dat de man al decennia lang corrupt was, en nu plotsklaps surprise surprise.

    En Bernie is au-fond geen ene haar beter, hij koopt zich vrij in Beieren door miljoenen te betalen.
    Dan is mijn vraag nu : Wie is er nu echt corrupt, Bernie of Beieren ?

    Want als ik hetzelfde zou flikken, kan ik brommen in Beieren !

    Login om te reageren
  28. p993 zegt

    10 juni 2016 om 22:29

    Valt me nu pas op hoeveel Bernie lijkt op de heks uit het sprookje van Hans en Grietje…zou ie dat er om doen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North