De Bailey Blade XTR is een creatie van het merk BXR Motors. Een onbekende sportauto die volgend jaar op de markt komt en er nog dik uitziet ook. Hebben we iets gemist?
Nee hoor, dit is de eerste creatie van BXR. Een merk dat begon als een droom van de Amerikaan Neal Bailey, hij wilde een eigen supercar bouwen. Het verschil met andere mannen en vrouwen die daar over dromen, is dat Neal zijn droom waargemaakt heeft. De Blade XTR is op de SEMA autoshow tentoongesteld en moet gaan concurreren met high-end supercars.
De wagen die wat trekjes van Wiesmann lijkt te hebben heeft, zoals het een echte Amerikaan betaamd, een V8 onder de kap. Aangevuld met twee turbo’s geeft het 5-liter Ford-blok (afhankelijk van de afstelling) tussen de 550 en 750 pk. Schakelen gebeurt met een handgeschakelde 6-bak. Door intensief gebruik te maken van carbon en composiet moet het wagengewicht van de productieversie tussen 1000 en 1200 kilogram gaan uitkomen. Dat gaat gegarandeerd voor spectaculaire acceleratiecijfers zorgen.
De Bailey Blade XTR is volgens het merk de heruitvinding van de Amerikaanse supercar. Daarmee leggen ze de lat hoog, we zullen tot eind 2014 moeten wachten om te zien of die belofte nagekomen wordt. Qua uiterlijk lijkt dat al gelukt te zijn, dit ziet er bijzonder lekker uit.
Check de making-of op autojunk.nl
ederooij zegt
Dit is gewoon een volledig verkrachte Subaru BZR
guusboum zegt
@ederooij: deze was er eerder als die dacht ik… Het ontwerp…
snorrie11 zegt
@ederooij: BRZ?
aadzor zegt
@snorrie11: meer een extreme z4 kont
babyv-tec zegt
Stamt een beetje van de dodge viper af lijkt het mij
maranello zegt
De nieuwe Wiesmann Viper Z06
MARS zegt
“Dit ziet er bijzonder lekker uit”
Waar dan MrBrown, waar?
Edge zegt
Meneer, wilt U misschien een broodje aap nuttigen terwijl ik U rondleid door dit luchtkasteel?
Laue zegt
Beetje viper met scherpe randjes, niet slecht.
dragspert zegt
De achterkant gaat nog wel. Als je de Isdera Commendatore 112i niet kent lijkt die uniek. Dak constructie en voorruit zullen inderdaad wel van een Viper komen. Maar de rest mooi noemen? Rare verhoudingen allemaal man.
rb26dett zegt
Zo mooi vind ik hem niet, maar ieder zijn smaak natuurlijk!
Burton_V12 zegt
Ik vind het absoluut niet lelijk, ik noem hem eerder speciaal maar het heeft iets van een Gillet Vertigo. Een speciale auto, maar dat maakt hem zo mooi en speciaal.
De Blade heeft niet helemaal die uitstraling maar voor een Amerikaanse auto niet slecht, stap in de goede richting voor de Amerikaanse Supercars
gertjano zegt
Rijp voor de GGZ. Zij kunnen hem best verder helpen met zijn identiteitscrisis- of schizofrenie klachten.
toroloco zegt
Eerste reactie bij het zien van de snuit, Viper wannabee. Maar als je verder kijkt zie het er best goed uit, bewegende achtervleugel, extreme powerdome,…
roquez zegt
Komt er ook een pick-up versie?
kowalsk zegt
Die verhoudingen! Hilarisch. Het 3D model en de rendering ervan zijn trouwens ook erg slecht. Ik geef het weinig kans.
koningcaris zegt
Zal wel rommel zijn net als alle andere Amerikanen, en dat is los van het imho niet zo geslaagde ontwerp.
corvettez06 zegt
bla bla bla , als ze er bij gezet hadden dat het een italiaans paardje was had iedereen hem mooi gevonden, de meeste merken mochten willen dat ze dit konden uitbrengen, is toch super de lijnen het indrukwekkende voorkomen, maar omdat het amerikaans is zal het wel rommel zijn. Terwijl de degelijkheid van de bestaande zogenaamde zeer hoog ontwikkelende techniek, van de gevestigde merken,zich rot moeten beunen,om de simpele pushrod v8 bij te benen.
rob68 zegt
@corvettez06: Nope, het is gewoon lelijk. maar gaaf is tie zeker.En een Sportscar hoeft toch niet mooi te zijn?
bmwe46csl zegt
Zei iemand petje rx8??
trac zegt
Er zit ook een Nederlands tintje aan deze auto. Semi actieve vering van Tractive Suspension. Zowel de demping als de hoogte worden automatisch geregeld.