Het iconische hondenhok werd geproduceerd tot 2008 en daarna was het ook gedaan met Ignis. Suzuki komt na zeven jaar terug met de compacte hatchbak en toont de eerste persplaatjes.
Op het eerste oog zien we een modern en ja, toch wel stoere hatchbak. De Japanse autofabrikant wil duidelijk het suffe imago van zich afschudden. Begin dit jaar kregen we een paar digitale renders voorgeschoteld wat uiteindelijk geleidt heeft tot de nieuwe Baleno, en nu dus de Ignis.
De hatchbak komt met twee motorvarianten op de markt. Het basismodel krijgt een 1.0-liter turboblok en er komt een 1.2-liter viercilinder die we kennen uit de Suzuki Swift. Ook in de Ignis zal het blok samenwerken met een batterij die ervoor zorgt dat er stroom wordt opgewekt als de bestuurder remt met de auto. De opgewekte energie zal worden gebruikt voor de accu en de dynamo zodat de verbrandingsmotor zich er minder mee hoeft te bemoeien. Dit zorgt er dan weer voor dat je langer kunt doorrijden op 1 tank.
De presentatie van de Ignis zal gebeuren op de Tokyo Motor Show. De autobeurs vindt plaats van 29 oktober t/m 8 november.
Design_Driven zegt
Hartstikke geinig wagentje. laat maar komen!
rocky zegt
@sketcher: ja, vind ik ook!! Vooral dat stoere dingetje met die rode strepen, heeft wel wat in mijn ogen.
dutchcourage86 zegt
@rocky: Ook fijn dat ze die hoge instap er in lijken te houden voor de doelgroep!
rocky zegt
@dutchcourage86: Ja, inderdaad.. Ben weliswaar niet “oud” maar ook niet meer de jongste en een hoge instap is toch wel fijn hoor
smoked zegt
Guitig karretje. Alleen die achterkant ben ik nog niet over uit…
rotarypowah zegt
@smoked: die achterkant doet mij denken aan die van de SC100: https://c1.staticflickr.com/7/6218/6384913453_f98b0dacfd_b.jpg
Ook niet echt dat je zegt van wauw.
rotarypowah zegt
@rotarypowah: oh, never mind, toen ik reageerde stonden er 13 reacties, maar dat bleken er veel meer te zijn na een keertje F5 drukken.
martinus zegt
Leuk klein B segmentertje met een hoge gun factor.
Wie funfactor ipv gunfactor wil kan beter gaan voor de Swift lijkt mij.
fmgarcia zegt
@martinus: Dit zal een prima auto zijn om met 4 man weekendje weg te gaan oid. Zal prima rijden en heeft met die dakrails best een dikke uitstraling. Als je je eigen touch eraan kan geven vanaf de fabriek, dan verwacht ik een leuke toekomst voor dit hokkie.
potver7 zegt
Leuk front, mwoah zijkant en afzichtelijke achterkant. Zo zie je ze toch niet vaak meer…
En het interieur moet het ook van de hippe kleurtjes hebben, in de basis is dat vrij inspiratieloos.
Dutchdriftking zegt
Leuk hoor, m`n vriendin heeft de huidige. Top auto, gaat werkelijk nooit stuk, alleen het rijd niet echt super lekker. Vooral op langere ritten (langer dan een uur dus niet eens heel gek) krijg je last van je hak (kramp en een slaap) daar het gaspedaal een beetje beroerd geplaatst is. Ook de stoelen zijn niet geweldig.
str8six zegt
Cool bakkie! Beter gelukt dan de Baleno revival.
gregorius zegt
Ik dacht dat ik dit nooit zou zeggen, maar: ik denk dat ik de Opel Agila mooier vind. (zelfde klasse toch?).
oxymoron zegt
@gregorius: 370 x 166 x 159, dus vrijwel dezelfde maten als de Agila. Vind hem best geslaagd.
arjontje zegt
Wat is de strategie van Suzuki dan? Nu hebben ze 3 modellen in het b segment. De Baleno, Swift en nu de Ignis.
Carreza zegt
@arjontje: de strategie is volgens mij zo snel mogelijk vertrekken uit Europa.
Dizono zegt
Serieus leuk wagentje! Ik ben fan. Ik snap overigens dat die ‘louvres’ in de C-stijl een verwijzing zijn naar de aloude SC100 GX, maar schuin van achter vind ik hem ook wel wat weg hebben van de Honda Z600:
http://kissmyasphalt.com/wordpress/wp-content/uploads/2015/01/z600-4.jpg
sleepyj zegt
@dizono: ik dacht exact hetzelfde over de sc100, echter kon ik niet zo snel op de naam komen.
escort77 zegt
@dizono: die Honda is te lelijk om naar te kijken, maar de louvres heb je goed herkend, daarom een plusje voor je comment ;-)
Tonnie zegt
Aan die achterkant mag nog even geschaafd worden, verder ziet ie er wel geinig uit!
Corrado16v zegt
Liev.
trustmeiamanengineer zegt
Lollig stukje blik. Voorkant en binnenin hip, achterkant beetje mwha.
Komt ‘ie niet met 4WD? Had de oude wel.
Svennie zegt
Ignis, dat is nog geen naam voor een hondenhok…
oxymoron zegt
@Svennie: Betekent “vuur” in het Latijn. Maar wie weet hoe leuk het in het Japans klinkt.
mashell zegt
@oxymoron: ik dacht al dat het een merk fornuis was.
mazdarx zegt
Briljant. 10/10. Niks maar aan doen. Auto van het jaar 2016 t/m 2020. Heel bejaard Nederland rijd er straks weer mee rond!
oxymoron zegt
Vergelijk dit met de Twingo, de 108/C1/Aygo drieling en de VAG drieling en dan is het toch een heel bruikbaar ding. En nog leuk ook, net als de Swift.
bazzelijn zegt
Kill it with Ignis!
toyotafortuner zegt
Best een kekke karretje
mercedesclk350 zegt
Toch leuk dat ze de spirit erin houden met al die kleurtjes enzo. De oude Ignis zie je alleen nog in okergeel of grijs, beide k*tkleuren.
Reden om een kleine Suzuki (behalve de Celerio, kansloos hok) aan te schaffen zoals de Ignis zou dan zijn omdat een Up bijvoorbeeld wel verstandig is maar ongelofelijk saai.
racenderechter zegt
Leuk karretje, die voorkant is net een Pokémon.
Achterkant past er niet bij..
dragonforce zegt
Voorkant ziet er wel ok uit. Interieur is prachtig…. Maar wat hebben ze in godsnaam met die achterkant gedaan???
mashell zegt
Een touchscreen op hte dashboard. Dat snappen de senioren, voor wie deze wagen interessant is, toch niet?
gokartmozart zegt
gooi een nieuwe Panda, een nieuwe Twingo en een Kia Soul in de mixer, ff goed shaken en dit komt eruit.
Niet origineel , wel leuk zeker als het zou kunnen voor 9k…
Maurice16 zegt
Lijkt wel of ik naar een 45 kilometer wagentje zit te kijken. Ziet iedereen wel dezelfde foto’s als mij? Wat een afzichtelijk ding.
poeperman zegt
Suzuki Isniks
clarkson zegt
Van voor is het een heel leuk wagentje. Alleen de achterkant verpest het weer. Wat ziet die achterkant er simpel en goedkoop uit zeg!
philipf zegt
Ook niet al te mooi…