Met deze babyblauwe M3 Touring kun je jezelf lekker onderscheiden.
De BMW M3 Touring is nu al een cultauto, want het is de ultieme auto die alles kan dankzij een dikke zescilinder (zes cilinders, geen vier!), vierwielaandrijving en een hoop bagageruimte.
Natuurlijk, het gewicht is wat hoog voor een auto die krapper aanvoelt dan menig C-segment stationwagon, maar dat mag de pret niet drukken. Zeker niet omdat er potentie is voor meer.
Babyblauwe M3 Touring
Dat heeft Manhart al eens bewezen en bewijzen ze vandaag weer. In dit geval hebben ze een een BMW M3 Touring compleet omgebouwd met onderdelen die zij als een verbetering zijn. Het eerste wat ze doen is de standaarduitlaat met OPF erafhalen. In plaats daarvan is er een Remus sportuitlaat met ‘klappenfunktion’.
Er zijn diverse mogelijkheden, afhankelijk wat de wetgeving is in jouw land. Je kunt kiezen voor een downpipe zonder katalysator of eentje met 200-cels racekats. Alleen een OPF-delete is ook mogelijk.
Middels de MHtronik bypass-module heb je veel meer vermogen. Dat stijgt dan namelijk van 510 pk en 650 Nm naar 650 pk en 800 Nm. Er zijn maar weinig auto’s die zo’n vermogenstijging kennen, gewoon even 140 pk erbij chippen. Overigens is dat niet omdat Manhart beter is dan een andere tuner, maar het geeft vooral aan hoeveel marge er in het blok zit.
Verlagingsveren
Voor een betere wegligging is er een set verlagingsveren. Ja, dat lees je goed. Speciaal voor de M3 Touring heeft H&R namelijk in hoogte verstelbare veren die samenwerken met de standaard adaptieve dempers. Met de afstelling daarvan heeft Manhart nog wat gespeeld, chiptuning voor de schokdempers, als het ware.
De wielen moeten je smaak zijn. Het zijn Yido Performance Forged 1+ velgen. Voor zijn ze al 10,5×20 groot, met 285/30 ZR20 banden. Achter zijn ze 11,5×21 met 305/25 ZR21 banden. Inderdaad, dat is echt krankzinnig groot.
Dan de uiterlijke verfraaiingen: er zijn vooral heel erg veel versiersels van carbon. Kennelijk is er enorm veel vraag naar, dus wie is Manhart om daar niet aan te voldoen?
Items als een koolstofvezel splitter, spoiler, grille, aero flicks (?) en zelfs een M4 CSL motorkap kunnen geregeld worden voor je. Als kers op de appelmoes is er een Dekorset (geen Dekoset) om de mensen te laten zien dat jij een dikkere M3 Touring hebt. Tenslotte is er een setje matten en een Rolls-Royce-esque sterrenhemel, dan is ‘ie helemaal af.
Meer lezen? Deze 11 geweldige stationwagons hadden er moeten komen!
jjcp zegt
Dat Manhart gaat ook altijd over the top, die nieren zijn toch veel te groot, ziet dur niet uit.
admiajfe zegt
Wat een kermisbak
ffw88 zegt
“De wielen moeten je smaak zijn”
Alleen de wielen? 😂
jeroenm83 zegt
Gun de RS6 zijn verdiende rust, en ga als Youtuber lekker hier mee revven in een tunnel met je matties.
mashell zegt
Veel te weinig babyblauw in het interieur.
rollingstoned zegt
Wat een orgie van wansmaak weer…
Mathis zegt
Als de achterlichten zwart waren paste het een beetje beter
osmo zegt
Hoe mooi zou de wereld niet zijn moest het “infloewenzen” nooit uitgevonden zijn. Zonder die om aandacht schreeuwende tokkies waren die fabrikanten die zoiets durven fabriceren al lang op de fles gegaan.
e34art zegt
Smaken verschillen inderdaad, maar het is een pracht van een machine. Ideaal voor trackdays en tourtochten
rismo zegt
Lekker nuttig bandje achter: 21 inch en 25 hoog, ga je echt enorm hard mee.