Big Willie Style.
Now this is the story all about how
My life got flipped, turned upside down
And I’d like to take a minute just sit right there
I’ll tell you how I became the prince of a sport called F1
Liberty Media heeft weer keihard toegeslagen in haar queeste om de F1 spannender te maken voor een groot publiek door alles…euhm…een beetje minder over de F1 zelf te laten gaan en meer om de dingen eromheen. Voor de puristen is dat misschien een doorn in het oog, maar Liberty Media heeft waarschijnlijk een Superbowl-achtig scenario voor ogen. Schattingen lopen uiteen maar er wordt wel gezegd dat één op de drie Amerikanen jaarlijks de superkom kijkt. Velen daarvan kan de wedstrijd zelf gestolen worden, maar gaat het juist om alles er omheen. Zo is het sinds nipplegate elk jaar weer de vraag of er een tepel te zien zal zijn tijdens de fameuze halftime show en kijkt menigeen enthousiast uit naar de peperdure reclamespotjes. Het idee is een beetje dat alle elementen elkaar versterken.
Nou ben ik er zelf niet helemaal zeker van of de gemiddelde bezoeker van de GP van België graag nog even na de race blijft hangen voor een concert van Taylor Swift. Oké, je kan het net zo goed wel doen, want de eerste twee uur kom je toch niet weg vanaf de parkeerplaats koeienwei. En nu ik erover nadenk, Tay Tay’s lyrics ten overstaan van een bezopen menigte Max-fans waren nooit eerder zo treffend. I knew you were trouble when you walked in…. Het idee dat veel mensen ook echt de afweging maken ‘ja man, ik weet het eigenlijk niet of we moeten gaan hoor dit jaar…die RB15 gaat toch niet zo heel lekker…Wat zeg je? Taylor Swift speelt na de race? Oh nou dan gaan we toch maar’, zie ik persoonlijk niet zo zitten.
F1’s commerciële man Sean Bratches is echter een hele andere mening toegedaan. Hij wil het liefst zoveel mogelijk celebs naar de F1 races trekken om elke race nog meer cachet te geven. Het past dan ook prima in die strategie om in zee te gaan met Will Smith en diens Westbrook Studios. Het idee is om vanaf het seizoen van volgend jaar een show te maken met ‘A-list celebrity guests, pre-filmed stunts and challenges’.
Smith was afgelopen jaar in Abu Dhabi al te gast bij het team van Mercedes, alwaar Big Will de schijtlollige trucendoos die we van hem kennen reeds opengooide in een een-tweetje met Lil’ Lewis. De acteur deed net alsof hij Hamilton aan een stoel vastgebonden had om zelf LH44’s plaats in de auto over te nemen. Maar auto nummer 44 won de race dus zo wisten we dat het niet echt was. Ouch burn! Stiekem was het best wel vermakelijk. Of de verse prins de aandacht van de (casual) F1 fan ook een heel jaar kan vasthouden met dit soort grappen en grollen die uiteindelijk niet heel veel met de sport zelf te maken hebben, zal moeten blijken.
Dank Maurice voor de tip!
kennone zegt
Dan zie ik graag een Showtje van Will en Carlton op het nummer “It’s not Unusual – Tom Jones” Afgespeeld door Jazzy Jeff natuurlijk??
autodrome zegt
WTF heeft dit met het racen te maken, alles moet maar showbizz te maken, Yuk. Ik pas …
sirprize zegt
@autodrome: it’s all about the money. No money, no F1…
mikje90 zegt
Ik was al gestopt met f1 kijken
Pallas zegt
@mikje90: Top!
Barryyy zegt
@mikje90: dat zal ze leren daar bij Liberty Media!
harrie zegt
Dus de gridgirls zijn verdwenen en Will Smith komt ervoor terug.
Hebben ze uberhaupt marktonderzoek gedaan naar de gemiddelde F1 bezoeker?
dawwg zegt
@harrie: Ja, maar de sneeuwvlok stagiar die dat onderzoek gedaan heeft, is fan van Tyler Swift …De doelgroep die 200+ euro voor een kaartje kan en wil betalen is meestal geen millenial. En de geneuzel met Will Smith was ook te fake en irritant; als ie nou gewoon The Fresh Prince gezongen had, was de tent afgebroken; dat is jeugdsentiment voor de doelgroep, niet te voorspelbare fake toneelstukjes …
Maarja, Amerikanaanse toko he; duwt altijd hun eigen visie erdoorheen, alsof het F1 publiek hetzelfde is als het super-bowl publiek :(
gandini zegt
@harrie: Nu je dat zo zegt… denken wij met zijn allen niet gewoon verkeerd om? Liberty Media probeert waarschijnlijk een doelgroep te bereiken waarmee goed geld te verdienen valt. En dat hoeft dus niet per se de groep huidige F1 fans te zijn. Leuk als wij met zijn allen fan blijven natuurlijk, maar als je een aantal oude fans verliest in ruil voor een flinke groep van de nieuwe generatie, dan kan het voor de F1 nog best eens een goede zet zijn.
etronabt zegt
@harrie: ja das dan ook wel waar, die werden best gewaardeerd door de gemiddelde kijker.
Verder een zuur stukje tekst dit, ik vond het grapje met Hamilton wel leuk eigenlijk
VeniVidiVici zegt
Dan kunnen beter die lollige John Bercow laten komen voor wat orde in dat F1 gekkenhuis. Maar Will Smith… man man hopeloos.
Rick-dos zegt
Ze moeten Jack Plooij bij Ziggo wegkapen en contracteren…pre-shows of aftershows krijgen wij toch niet te zien…
occasiefapper zegt
Fijne vent die Will. Zodra de camera op z’n hoofd gericht staat is het dolle pret.
awesome zegt
@occasiefapper: tja, ik heb daar een andere mening over.
Al dat overdreven drukke gedoe, dat is toch niet om aan te zien..
ghost zegt
Ik heb het al vaak gezegd maar de wereld is gewoon kapot of in ieder geval gewoon kapot aan het gaan. Dan heb ik het over de wereld zoals ik hem kan, prima als je het zelf anders ziet. Bij auto’s horen vrouwen, bier en gebrul, bij de F1 is dat eigenlijk niet anders.
Eerst gingen we af van de V10, de milieugekkies kregen daarmee grotendeels hun zin. Bonertime was er toen daar Formule E was, maar goed wie kijkt dat dan ook?
Toen verdwenen de pitspoezen. Laten we eerlijk zijn mannen, dit hoort er gewoon bij! Vrouwen in strakke pakjes en hoge hakken die de bordjes met startnummers vasthouden. De Feministen kregen hun zin, die zijn er niet meer.
En nu Bernie er niet meer is, en die Amerikanen de sensatiebakken op volle toeren laten draaien, krijgen we Celebs. Oh wacht, die waren er altijd al, dat is nou eenmaal het wereldje van de Formule1!
Kortom, niks nieuws onder de zon en het wordt steeds stommer. I rest my case for now..
750i zegt
@ghost: de wereld is aan het veranderen, je kan niet altijd in het verleden blijven hangen. Als je nu nog steeds in een Edwin-spijkerbroek en een beat it-jasje van Michael Jackson loopt en denkt dat je het mannetje bent loop je hopeloos achter.
ghost zegt
@750i: dat bedoel ik ook niet hoor. Maar het is meer dat ik denk, het hoeft niet te veranderen. Sommige dingen zijn gewoon al prima zoals ze zijn. Verpest je het alleen maar als je dat wel doet.
750i zegt
@ghost: voor mij hoeft het ook niet te veranderen. Heb ook liever dat het bij het oude was gebleven. Ben ook totaal geen fan van al die celebs in de pitstraat.
pa045 zegt
Edwin Jeans is nog steeds cool. Als je dat niet weet, ben je niet bij. @750i:
ghostfiesta zegt
Ze hebben niks te doen daar? Dit gaat werkelijk nergens over!
kennone zegt
Gewoon de pitpoezen terug en snel!!!
schuimbekje3 zegt
Gewoon geen F1 meer kijken, niet te dure petjes en shirtjes kopen en het zo weer afgelopen met die Amerikaanse onzin. Maar als ik op IAMS (vraag me af of Paul Iams van gelijknamige dierenvoedingtoko dit okay vindt) zie dat de helft van de “petjes” een RB dingetje dragen (andere helft had het vast in de wasmand bij mamma zitten) denk ik dat er eerder mensen zijn die de crappy internet verbinding met nog ergere upload voor lief nemen dan de boel boycotten ter verbetering
right zegt
Binnenkort krijgt F1 een andere betekenis: Fake 1, die Amerikaanse nep schoonheid.