De 333 pk die een gewone S4 op de weg zet is natuurlijk bij lange na niet genoeg. Avus geeft ‘m daarom bijna 100 paarden extra en houdt de rest lekker ingetogen. Althans, voor een tjoener.
Audi S4-bezitters kunnen bij de Germaanse autoverbouwer terecht om het één en ander te laten tweaken aan hun bolide. Na een ECU-upgrade en het toepassen van regenpijpen in plaats van uitlaten komt het vermogen uit op zo’n 430 pk. Evenveel als een MTM’er. Ze gaan er vanuit dat de beschikbare bakken van de S4 sterk genoeg zijn om dit vermogen over te brengen richting de 20″ velgen, want die blijven ongewijzigd.
Om het bochtenwerk wat strakker te laten verlopen zetten ze er andere veertjes onder en wikkelen ze de velgen in rubber van Hankook, maatje 255/30. Verder blijft het exterieur vrij van onnodige spoilermeuk of ander opplak-kunststof. Ze zijn alleen tekeer gegaan met een verfspuit. De grille, bumperlip en het diffusertje achter zijn voorzien van wat zwarte lak.
Geen interesse in de verfkunsten van Avus? Dat kan, deze onderdelen zijn ook te leveren als carbonfiber-exemplaren. Net als voor het interieur, waar klanten kunnen kiezen hoeveel koolstofvezel ze erin willen laten verwerken. Wat deze subtiele upgrades gaan kosten is nog niet bekend.
Maarten zegt
Met de spaken in het wit had ik hem nog mooier gevonden
IIIM zegt
@Maarten: sjonnie
DIPSHIT zegt
maar 333pk bij een standaard S4? Das is tegenwoordig al een normaal vermogen…
EJS zegt
Klinkt best lekker.. Met 430 pk en een goed onderstel is ’t ding wss een pak sneller dan de vorige RS4, gezien ’t veel mooiere koppelverloop van de V6(hopelijk na de Avus kuur nog steeds zo=), lijkt mij wel wat om hierin rond te rijden.. En ik zou voor de carbonfiber onderdelen kiezen, meteen weer iets gewicht bespraart^^
MrJones zegt
@EJS: De vorige RS4 was ook niet zo spanned met z’n 4-wie aandrijving.
EJS zegt
@MrJones:
Hij was wel bloedjesnel en een stuk minder zenuwachtig dan de M3 E92, dat was ook de reden dat Clarkson ‘m in de triotest met de C63 tot favoriet verkoos.. Ik zou ’t op de openbare weg wel weten, die 4wd is dan heerlijk met zoveel vermogen!
@FuelMinded:
Dat is een hele andere klasse, dit is een concurrent voor de RS6, niet voor de RS5, die concurreert namelijk met de M3
w0o0dy zegt
@MrJones: valt wel mee als je kan rijden… alleen op droog asfalt had het ding teveel grip om te driften maar de balans is best goed….
http://www.youtube.com/watch?v=gYGBLNtFJT0
FuelMinded zegt
Leuk, totdat de RS5 Sportback er is.
krekel zegt
Mooi. Alleen die velgen vind ik niks. Doe mij maar gewoon originele audi velgen en de rest van avus. En ze hadden wel wat mooiere sierstukjes op de uitlaten kunnen doen. Nu lijkt het een beetje onafgewerkt, of ze zijn gewoon heel vies.
Megakix zegt
Om kort te zijn; een A4 met tuning en lelijke velgen…
DM zegt
@Megakix:
Bedankt voor je inhoudelijke commentaar waarin je een gebalanceerd oordeel velt, op basis waarvan we zien dat je een gefundeerde opinie hebt.
Het zij je vergeven dat je een BMW-fanboy bent, maar dit soort posts doen vermoeden dat het met je IQ en/of uitdrukkingsvermogen niet bijster goed gesteld is. Wellicht dat je in de nabije toekomst wat eloquenter de voors en tegens van verschillende auto’s kunt toelichten.
Dimglor zegt
Ik vind het wel nog wat hebben, maar ik vind die s4 avant van Mtm toch stukken mooier..
lambo4all zegt
mooi ding! en het leukste is dat je op het 1e gezicht niet eens ziet dat het een getunede s4 is.
Rotary1 zegt
Mee eens!
Freewarefreak zegt
Ik ben het wel eens met Avus. Super! Mooie vermogens upgrade, andere wielen en hem met zijn bek op de grond gegooid. Super dik en toch clean. Vind de wielen iets te druk, zou andere nemen en ben het eens met Krekel. Twee mooie einddempers er onder had het netter gemaakt.
Sjonnie zegt
Beter? Vallen hier de wielen er niet onderweg?
Mao zegt
@Sjonnie:
Nee de wielen vallen hier niet onderweg :)
_Eend_ zegt
[rant mode]
En dan woon je in Drempelstad Almere, kun je je mooie bumpers en uitlaat bij elke drempel verneuken. Of je moet voor lul willen staan en elke drempel diagonaal nemen.
In sommige wijken ligt er om de 10 meter zo’n verdomde drempel. En anders wel een rotonde.
Haal die koleredrempels weg en iedereen die dan nog te hard rijd in woonwijken mogen wat mij betreft gestenigd worden met de stenen die voor de drempels waren gebruikt.
[/rant mode]
Freewarefreak zegt
@_Eend_: Ja Eendje, dat hoort er bij. Ik ken het probleem met mijn verlaging en in kleur gespoten onderlippen… If you wanne be low.. you have to go slow..
ElBandito zegt
Zeeer lekker dat vermogen, de looks zijn ook wel netjes. Op die afschuwelijke autostyle rims na :)