Matzwart en meer pk’s. Meer is er toch eigenlijk niet nodig op de woensdagmiddag!
Standaard heeft de Nissan GT-R een opgegeven 485 pk en 588 nm, maar Avus Performance programmeert een nieuw motormanagementsysteem en monteert een andere uitlaat die is ontdaan van twee katalysatoren en de middendemper. Het resultaat: een alleszins acceptabele 580 pk en 700 nm koppel.
Omdat het uiterlijk van een moderne supercar tegenwoordig net zo belangrijk is als de prestaties, heeft Avus Performance dat ook maar eens aangepakt. De matzwarte folie (2499 euro) is het meest opvallend, maar de zwart gespoten velgen (999 euro), spacers (349 euro) en verlaagd onderstel (1299 euro) doen de rest. De aangepaste ECU kost een schappelijke 1899 euro en voor 998 euro heb je de andere uitlaat.
louse zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Gizzi zegt
Hij blijft mooi.. Het is toch ook geen geld wanneer je hem zelf al kan betalen! Vraag me alleen af waarom het schroefsetje zo duur is :P
Citrofiel zegt
Tot zover de ontunebaarheid van de GT-R. Als ik me niet vergis zei Nissan ooit dat ze de GT-R zo moeilijk mogelijk te tunen hadden gemaakt. En dan komt er een bedrijf voor kleine prijsjes met grote aanpassingen. Is er ergens toch iets fout gegaan.
CarWasher zegt
wel een investering, maar het meer dan waard
ff opgeteld:
2500€ + 1000€ + 350€ + 1299€ + 1900€ + 1000€ = 8050€ das toch wel wat;) maar hij ziet er wel veel beter dooruit!
Max zegt
Ziet er lekker uit.
Geef mij maar een paar sleuteltjes.
High-Tech zegt
Mooie Porsche killer.
Remco zegt
Soort van nieuwe Knight-Rider rood looplichtbalkje in de grill en klaar ben je :D
Laurens zegt
Presidentieel. En een stuk makkelijker om mee over de wereld te vliegen :-)
Headhunterz zegt
carwasher rekende het al uit, maar 8000 euro is toch bijna niks voor zo’n grote vebetering! alleen jammer dat ik geen GT-R kan betalen want anders was ik zeker naar Avus gegaan! heerlijke wagen :twisted:
Laue zegt
op een of andere manier heb ik het gevoel dat je van deze auto technisch gezien af moet blijven. ik geloof wel dat die japanners deze auto 100% presatie gericht hebben afgesteld. m.a.w. het kan er alleen maar op achteruit gaan.
Mr. V8 zegt
Ik heb de kans gehad vorige week in zo’n apparaat te rijden en ik kan je vertellen, die 485 pk, gaat ook best!
Volvo_440_turbo zegt
Er zijn ondertussen al wel wat tuners hoor, ik las nog laatst (ergens in de zomer was dit) in een Duits autoboekje een test over de Novidem GT-R ook een 100pk extra, het extra vermogen kan je met een schakelaar tevoorschijn toveren. Op hun site zie je wel nergens die +100pk, maar bon, ’t zal wel juist zijn zeker?
sjorsx87 zegt
Hmmm lekker kleurtje,maar de combi met dat vliegtuigje vindt ik wel een rare:S Erg wannabe veyron fotoshoot…
Maar of ik dit electronischgestuurde Duracel konijn nou zou willen om deze kleur: nee, ookal zou ik wel overtuigd willen worden tot het tegendeel mocht ik er een keer in rijden.
sjorsx87 zegt
@mijzelf: ik bedoelde wannabee Reventon fotoshoot…(ipv. Veyron)
Liever een ster in de achterruit dan in de voorruit, want de voorruit moet je altijd doorheen kijken en dan zit ie veel meer in het oog... zegt
Goh, matzwart, hoe origineel!
W1CK3D zegt
De matzwarte folie (2499 euro).. duur overtrekje?
Neal zegt
schroefsetje van een kleine 1300 voor zo’n wagen vind ik meer dan OK. Koop maar eens een Bilstein PSS10 voor de GT-R of een porsche…
Thijsj zegt
ZekerStrak!
vincenzo zegt
Mooi hoor, zo moet het.
Hardleers zegt
@ neal… idd! 1300 vind ik nog heel erg meevallen. Of gizzi is alleen maar stuitersport setjes van 300 ballen gewend?
Marc82 zegt
Dit is niet alleen Porsche killer… zeg maar dag tegen de alle andere supercars!
Mackenzie zegt
Heeft Hennessey nog geen snellere GT-R? Ik dacht tot max. 800hp (2.9sec naar de 100km/u!!!)
Duidelijk zegt
Meer pk’s… Maar komt dit het totaal pakket ten goede od staan die hogere cijfertjes gewoon mooi op papier? De originele leek me wel al extreem, banden op maat gemaakt omdat er toen geen bestonden die op de velgen konden blijven zitten tegen zulke G’s in de bochten.
Cantago zegt
Erg veel geld! Maar het ziet er dan wel weer echt super uit;)
Jesper zegt
Maar stel nou eens dat die wrap me gestolen kan worden, en ik de originele velgen prima vind… Dan betaal ik dus maar grofweg €4500,- voor 95pk en 115Nm. Dat zijn vergelijkingen waar je bij Brabus, ABT, MTM, Hennessey, en al die anderen niet aan komt hoor :o
mikkeeey zegt
zeker vet
moeten ze vaker doen:D:D
matthisl zegt
die isolatietape mag je laten liggen, de rest, gooi dr maar op! rechte piep alles !
T-Mon zegt
Ik snap die hele plakband rage ook niet. Als je een andere kleur wil laat hem dan spuiten. Kun/wil je dat niet betalen dan laat je het maar. maar om dan te kiezen voor folie… nee sorry niet mijn ding
koekenbak zegt
@ T-mon: Kun/wil je het niet betalen?Denk je nu zelf dat spuiten echt zoveel meer kost dan die folie???Die folie is gewoon makkelijk,een mat kleur hou je toch niet voor de rest van je leven en ben je het beu of wil je hem verkopen zonder een krasje erop,dan haal je de folie er af en is hij zo goed als nieuw…
koekenbak zegt
Ik vind hem trouwens dik!En de prijzen vallen nog mee,de veren van mijn vorige wagen waren zelf duurder als deze…
bozewolf zegt
Ziet er wel lekker uit in dat zwart. Sowieso vind ik zwart t lekkerst staan op een GT-R. In andere kleuren komt die zwarte balk in de grill zo lelijk uit.
Ikke_ferrari zegt
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!
Wat een mooi ding, dikke performance upgrade op een auto die al zo goed presteert! En dan ook nog eens matchende looks, zonder overdreven spoilerwerk toe te voegen!
Topper!
Ricardo zegt
Sorry hoor maar dan kan je toch beter een specv halen als je toch voor performance gaat….
royboy zegt
matzwarte folie….? je gaat me niet vertellen dat deze auto geheel is “ingepakt” met folie?
lijkt me gespoten….toch….?
royboy zegt
en als het al folie is, weer een kunstwerk voor weinig moet ik zeggen.
Max zegt
Sexy!
was ik de enige die daar aan dacht bij de titel?
Freewarefreak zegt
Wat blijft het toch een kanon die Nissan. En zo nog sneller. Ik vind het zo’n heerlijk schizofreen merk. Aan de ene kant maken ze waanzinnige auto’s, zie boven. En aan de andere kant als ik dan die Primera’s en Almera’s zie… niet te geloven dat dat door dezelfde firma gemaakt is… ;)
RBH zegt
Ja, matzwart. *Gaap* Wanneer komt er een nieuwe trend?
Ziet er wel dik uit zo, black on black. :) Nieuwe uitlaat zal ook wel lekker klinken. Alleen ik vind de GT-R dikker op de foto’s dan in het echt, dan is hij zo… Lomp. :|
GTR zegt
En dan nog even een ordinaire kentekenplaat met; BYE 911.
Heeeeerlijk!
Steiger zegt
Is het niet zo dat elke versnellingbak volledig wordt aangepast op de motor (die ook altijd een beetje anders is)en dat daarom deze auto zo’n fantastische rijbeleving biedt. Dat wordt toch alleen maar minder als je gaat sleutelen aan de ECU en uitlaat. Dan zou je ook heel de bak weer opnieuw moeten fine tunen voor hetzelfde genot (en meer snelheid).
Ik wil maar zeggen, het is nooit moeilijk een auto meer pk’s te geven.
VAG-LOVER zegt
Mooiste wagen OOOOIT gemaakt! I’m loving it! =)
Osca zegt
@ricardo , die is alleen in Japan leverbaar :(
2.7Coupédriver zegt
Zeer nette wagen, Hier krijg je tenminste waar voor je geld en betaal je niet het ‘merk’.
Mat zwart is best wel vet, heb enkele weken geleden een Range Rover Sport volledig Mat zwart gezien, en daarstraks een matzwarte A6. Jammer genoeg geen foto’s!
Kvind wel een leuke trend
w0o0dy zegt
De Gt-R van HKS levert 570pk (en maakt behoorlijk stoere herrie!) en rijdt ff een 997 GT2 het snot voor de ogen in een time attack vergelijking …
1:55.422 voor de GT2 en 1:51.539 op Fuiji Speedway… Blijf kijken voor de on-board beelden vanaf 6:39.
http://www.youtube.com/watch?v=vdIucq5dtXA
Korte shakedown inclusief wat jagen door een tunnel van de GT680 versie van HKS (yep 680pk dus)
http://www.youtube.com/watch?v=jTn17kymLE8
K zegt
Wat is er met de “good ‘ol American Muscle” gebeurd..?
Ik zie tegenwoordig alleen maar GT-R’s, EVO’s, Impreza’s en noem het maar…
Ik durf mn geld erop te zetten dat de 1969 Dodge Charger (8.7HEMI -Charged- V8 Bigblock) zowel de EVO, Impreza een cocktail van zowel gesteente als rubber geeft, verpakt in een mooie rooksoep…
De GT-R zal wat moeilijker worden, maar bijhouden zal ‘ie m zeker…
Ze noemen me wel vaker lijp, maar het is slechts een kwestie van smaak/mening m.i…
Grt. K.
Zjonnie zegt
Mja ze maken idd Almera’s tec,.. het GT-R/350Z/370Z is eiegenlijk van van het ooit door Nissan overgenomen merk Datsun,.. kijk de oude 350Z maar,.. daar staat Datsun op :)