Geen lekker momentje, voor een publiek van ruim 100.000 man.
In het kader van de MotoGP-race reed Franco Uncini, de 500cc kampioen van 1982 en veiligheidsadviseur van MotoGP-organistor Dorna, een paar rondjes met een dikke BMW Safety Car op het Circuito de Jerez. F1-liefhebbers kennen dit baantje in Jerez de la Frontera waarschijnlijk vooral van de crash van Martin Donnely tijdens een test in 1990, of wellicht van dit momentje:
Inmiddels doet de koningsklasse van de autosport de baan al enkele jaren niet meer aan. De MotoGP daarentegen komt maar al te graag op bezoek in het motorrace-gekke Spanje. Dit jaar staan er weer vier races op de kalender in het land, waarvan de eerste dit weekend in Jerez.
Ondanks de plethora aan Spaanse races heeft de organisatie niet te klagen over gebrek aan belangstelling voor het evenement. De tribunes zitten afgeladen vol met ruim 100.000 mensen. Franco zou achteraf echter waarschijnlijk graag willen dat er wat minder eyeballs op hem gericht waren. Hij stuiterde namelijk de baan af in ‘zijn’ BMW M5.
De inmiddels 62-jarige motormuis kwam er zonder ernstige kleerscheuren vanaf. Van de auto kan dat niet gezegd worden, die zit flink in de kreukels. Ook het ego van de oude racer is naar verluidt een beetje gekreukt, hoewel dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Immers: als je niet crasht dan doe je niet je best.
Bedankt Midas voor de tip!
Image-Credit: Motorspot Mag en Roberto Ruiz Moreno via Twitter
peug206 zegt
Verdikkie en dat zenden ze dan weer niet life uit…
peug206 zegt
@peug206: live* zucht
lincoln zegt
100.000 man aan toeschouwers !!
Zal een gezellige bende zijn iig ..
87sandyd zegt
@lincoln: is in Rotterdam ook leuk hoor…
Dizono zegt
Ik zit klaar op de bank, zo tweede schermpje erbij om de ontwikkelingen in Rotterdam te volgen…
Edge zegt
@dizono: En, geniet je een beetje?
Dizono zegt
@edge: shhhhhhhtttt
bmwfreak038 zegt
@Edge: genieten? Van randdebielen die ons weer op kosten jagen omdat ze niet tegen hun verlies kunnen? Rare manier van genieten is dat.
maferick74 zegt
@dizono: wat is daar dan te doen?
Dizono zegt
@maferick74: helemaal niks.
Helaas.
cossiekiller zegt
De beste man was maar 2 wielen gewoon…
zanveld zegt
Franco Uncini ontsnapte in 1983 op Assen al aan de dood toen hij na een val de machine van Wayne Gardner probeerde weg te koppen. https://youtu.be/0jJLzUof0Aw
rob636 zegt
@zanveld: z’n helm vloog zelfs af..
jannemaneke zegt
Dan ben je wel een heuse kampioen hoor…
maxie zegt
Dat laten ze niet zien op tv
El-Loco zegt
Ach, oud modelletje
maxie zegt
De MotoGP kampioenen krijgt BMW, dus dat word deze
e38ossie zegt
Deze BMW’s, die bij de MotoGP worden gebruikt, komen aan het eind van het seizoen toch in de pers terecht bij het recycle centrum van BMW in München.
Modena zegt
1) Het is een M4, geen M5, de M4 is in het seizoen de auto van dienst tijdens de MotoGP als safety/course car.
2) Franco Uncini, mocht niet zomaar even een paar rondjes rijden, Uncini is veiligheidsadviseur voor Dorna, en controleert elk weekend of het circuit aan de laatste veiligheidsvoorzieningen voldoet, des te pijnlijker dat hij dus een M4 plat rijdt.
gregorius zegt
@Modena: dank voor de goede info.
Maar ik vind het mooi dit ie m eraf rijdt. De oude vos geniet van het moment en trapt de M4 op z’n staart… zoals we allemaal graag zouden doen. Hij gaat eraf en komt er zonder kleerscheuren vanaf. Prima dus!
jaapiyo zegt
@gregorius: M5. M4’s hebben geen 4 deuren.
jaapiyo zegt
@modena: 1) kijk even naar dat plaatje, M4 werd gerapporteert, maar dat heb je met die motormuizen. Het is een M5. 2) goed punt.
e30junkie zegt
@Modena: sorry hoor maar M4?…. ik hoop dat je weet hoe een M4 er uit ziet. Komt niet in de buurt van de “M5” op de foto
Modena zegt
@gregorius – ’t is ook mooi dat ie hem er afrijd, en hoort bij het spelletje, elke ochtend tijdens een raceweekend of het nu MotoGP, Formule 1 of een andere race klasse is, dan begint met men met de Technical Inspection of the track en Safety Car laps, dit om te kijken hoe de omstandigheden zijn, en hoe snel men ergens ter plaatse kan zijn, en ja dan gaat er wel eens iets mis….
keesssss zegt
@Modena: waar is je reactie op punt 1 gebleven ?