Dit doet gewoon pijn aan je ziel…
Als je deze gecrashte Jaguar “Lightweight” E-Type al “bloedend” op een Ameriaanse Highway ziet staan knapt er toch iets van binnen. Enkele uren voor deze crash stond deze auto (waar er slechts 12 van zijn) nog te pronken tijdens een Cars & Coffee bijeenkomst, maar nu ligt zijn neusje compleet aan gort.
Ik ben geen onwijze liefhebber van klassiekers, maar deze aanblik snijdt toch redelijk diep door mijn ziel heen. Het enige “geluk bij een ongeluk” dat we hier kunnen hebben is dat het hier niet gaat om een “echte” Lightweight E-Type, maar om een replica. De enige 12 Lightweight E-Types die ooit gebouwd zijn komen uit 1963-1964 en volgende de Amerikaanse politie zou deze auto uit 1968 komen.
Dat maakt dit ongeluk “iets” minder dramatisch, maar het blijft geen fijn gezicht. (via: vwvortex.com)
De auto voor de crash:
Alwood zegt
minder dan 12 zelfs, want een deel daarvan (3 geloof ik) zijn coupés. Gelukkig is er qua schadeherstel redelijk veel mogelijk bij die auto’s ;)
roy1263 zegt
het is toch jammer, maar het is gellukig alleen ‘het neusje’.
Alwood zegt
@roy1263: mja… want dat achterwiel is er na de crash op eigen houtje vandoor gegaan :P
robbie zegt
@Alwood: die kon het niet meer aanzien denk ik ;)
Ram-G-maN zegt
Toch niet weer Allard Kalff?! :evil:
…;)
robbie zegt
@AutomotiveDesigner: +1
jack_abarth zegt
Achja wanneer doe je het goed.
Zet je ‘m in een museum krijg je ook kritiek.
desjonnies zegt
@jack_abarth:
Daar dacht ik ook aan bij het zien van deze beelden, liever de deaud op de weg dan wegkwijnen in een verwarmd hok.
Zodat je baas kan bluffen met een foto van je in zijn portefeuille “No, I have a lightweight E-Type Racer, here’s the picture of it”
( Bekend fenomeen onder eigenaren van zgn Superjachten )
jack_abarth zegt
Waar is de Achmea “raad de schade” wanneer je ‘m nodig hebt…
meneersander zegt
Als dit een Replica is dan kan me echt geen zak schelen lol
zounds010 zegt
@meneersander: Het is een E-type die is omgebouwd naar Lightweight. Normale E-types zijn al niet goedkoop, en de ombouw is ook een kapitale aangelegenheid.
Dit is geen ‘replica’ in de zin van een goedkoop chassis met een polyester body.
meneersander zegt
@zounds010: Dan is het wel zonde:p
desjonnies zegt
@zounds010:
Wat is een replica van zo’n E-Type eigenlijk, want iedere ‘echte’ is eigenlijk ook een replica omdat’ie als gewone E-Type is begonnen :D
Esprit_de_Flandre zegt
@zounds010: Vraag me af of je die tegenwoordig kan vinden, zo’n replica van dit apparaat op goedkoop chassis. Zijn vast wel klantjes voor te vinden…
E34M5Touring zegt
man o man wat zonde zelfs voor een replica schitterend model
dymf zegt
Ik heb wel eens gehoord, dat de e-type redelijk lastige auto is om in te rijden, redelijk thail happy zegmaar. Omdat bijna al het gewicht van voren zit.
En ja amerikanen staan nou niet bekend om hun rijvaardigheid :D
911GT2 zegt
Tis een replica, dus ik kan er niet wakker van liggen.
xilver zegt
Spijtige zaak, een XJ113 ziet er wel mooier uit.
Hupke zegt
Zonde, maar als de eigenaar deze speciaal omgebouwd heeft kan hij hem ook wel terug repareren.
Gnermo zegt
Alleen het neusje?
Heeft iemand dat achter wiel niet gezien dan?
tvrspeedsix zegt
@Gnermo: nee niet gezien idd.(staad niet op de foto) :P
henkdewit zegt
@tvrspeedsix: http://autoholics.com/2011/05/18/Jaguar-E-Type-Lightweight-Race-Car-Wrecked-in-Southern-California-533334
Sm0keGun zegt
deze is zeker nog te herstellen