Het wil nog altijd niet vlotten met de autoverkopen in augustus 2020.
De autoverkopen in augustus 2020 zijn niet al te denderend. Dat hebben de RAI en BOVAG bekend gemaakt.
Dat de autoverkopen van augustus 2020 niet al te best gingen worden, kon iedereen aanvoelen. Vanwege het coronavirus en alle gevolgen daarvan, houden de meeste mensen even hun hand op de knip. Dat geldt natuurlijk ook voor bedrijven. Die zullen aan hun wagenparkbeheerder vragen of het mogelijk is om de contracten met een jaartje te verlengen, bijvoorbeeld.
Autoverkopen augustus 2020
Dan gaan we nu naar de daadwerkelijke cijfers van de autoverkopen van augustus 2020. Er werden namelijk 21,5% minder nieuwe auto’s verkocht. Hiermee bedoelen we uiteraard de registratie van personenauto’s. Het is wel jammer, want in april en mei kelderden de verkopen naar nieuwe dieptepunten, maar in juli 2020 leek het ‘lek’ weer boven te zijn.
350.000 registraties dit jaar
Op dit moment gaan de BOVAG en RAI er vanuit dat er slechts 350.000 nieuwe auto’s verkocht zullen worden.. Ondanks dat de organisaties er niet te veel van verwachten, hebben ze nog wel een beetje stille hoop. Vanwege het coronavirus zijn er ook erg veel reeds bestelde, doch niet geleverde auto’s. De de verkoopcijfers kunnen nog een beetje worden gered.
Autoverkopen augustus 2020 – Automerken:
We hebben een verrassende nummer 1: Kia! Nu deed Kia het eigenlijk al een tijdje erg goed. Een breed gamma dat goed in de smaak valt. Ook Toyota staat vrij hoog en ook Peugeot scoort uitstekend.
Kia (2.457 exemplaren)
Peugeot
2.222 exemplaren
Volkswagen
2.074 exemplaren
Toyota
1.821 exemplaren
Renault
1.516 exemplaren
Autoverkopen augustus 2020: modellen
De goede cijfers van de Kia komen mede dankzij de Niro en dan specifiek de e-Niro. De elektrische Kia blijkt een enorm populaire auto. Logisch, want ze zijn compleet, hebben een flinke actieradius en dankzij de subsidies ook relatief betaalbaar. De Peugeot 208 is hard op weg om de Polo te vervangen als populairste B-segment auto en ook de Corsa doet goede zaken, toevallig zijn beide modellen ook leverbaar met elektrische motor. Opvallend is ook nummer 5: de Toyota Corolla! Waarschijnlijk dat de particulieren nog wel een auto kopen.
Kia Niro
1.164 exemplaren
Volkswagen Polo
781 exemplaren
Opel Corsa
711 exemplaren
Peugeot 208
645 exemplaren
Toyota Corolla
618 exemplaren
barendbotje zegt
Ik citeer @stekkerkoning uit het autoverkopen juli 2020 artikel:
”
de leveringen van de Tesla Model 3 zijn sterk afhankelijk van het moment waarop de scheepslading aan wal wordt gebracht. De voorbij maanden zag het er zo uit: maart 1.350 eenheden, april 189 eenheden, mei 157 eenheden, juni 717 eenheden, juli 31 eenheden. Het eerstvolgende schip gaat over een paar dagen voor anker in Zeebrugge, augustus wordt weer een betere maand.
”
Wat zijn de nummers van tesla, omdat deze beter zouden zijn afgelopen maand?
fastshifter zegt
609 model 3’s en een handje vol X en S-en
Dutchdriftking zegt
Tja, als Junior account manager ga je dus bijtelling besparen (logisch) met een elektrische Kia, en als die helaas buiten het leasebudget valt moet je tevreden zijn met een Polo, Corsa of 208. Leasen kan heel leuk zijn, maar ook erg droevig.
mcshine zegt
Met het nieuwe werken is de leaseauto op zich al een redelijk zeldzaam iets in de toekomst. Vind ik ook niet zo heel erg, ik hoop echter wel dat die Tesla Model 3 Performance’s nu eens eindelijk wat waardeverlies gaan laten zien, dan komt hij namelijk ook binnen privébereik…., alles wat nu tweedehands te koop staat is duurder dan nieuw….
arta zegt
@mcshine: precies dit.
flutterby zegt
@mcshine: Tja, 4 jaar 4% bijtelling over de eerste 50k blijft voor de zakelijke rijder interessant. Het verschil met een gloednieuwe is, na belasting, ongeveer 1000 euro per jaar. Zo lang de Model 3 de warmtepomp van de Y niet heeft zou ik bij interesse in dit model ook een gebruikte zoeken.
ronaldotour zegt
@mcshine: Zolang ze in de gunstige bijtelling zitten blijven ze veel te duur gebruikt.
Je moet dus 5 jaar geduld hebben of een mazzeltje
wimof zegt
Niet zoveel jaren geleden kregen we geen auto, en toen we later ééntje toegestopt kregen ( van kiezen was geen sprake) wel, toen waren we O zo blij.
Het kan verkeren zei Bredero.
ttr6 zegt
Ik mis Alfa Romeo……..
lekkerlinksrijden zegt
@ttr6: moet je er 1 kopen
ttr6 zegt
@lekkerlinksrijden: ik heb er al een
Volvo_440_turbo zegt
@lekkerlinksrijden nog een kopen voor stukken ;)
lekkerlinksrijden zegt
@ttr6: niet zeuren, nog 1 erbij?
Yzord zegt
Het wil nog altijd niet vlotten met de autoverkopen in augustus 2020.
Moet dat niet zijn ‘het wilde’?
grasvreter zegt
Lel verkoop. Lease en private lease zal je bedoelen. De echt verkochte nieuwe auto’s zijn op 2 handen te tellen.
padoempats zegt
@grasvreter: oh dus als een leasemaatschappij hem koopt telt het niet als verkoop? Alleen als een prive persoon het cash neerlegt?
Ja, ik weer! zegt
I.d.d!
Vrijwel niemand kan meer een auto zelf in een keer betalen. Waar zou dat toch aan liggen?
Onze Roverheid misschien?
escort77 zegt
Treurig lijstje. Maar ja, 2020 sucks sowieso dus dit kan er ook nog wel bij. Hopelijk is het dieptepunt bereikt. (zeg ik tegen beter weten in)
ronaldotour zegt
Ik zie nu dat de e-Niro 5 Euro onder de subsidiegrens van 45 K zit, dat doen ze slim daar.
laptom zegt
@ronaldotour: Wat maakt dat uit? Al zat hij voor €5 boxen de grens, dan kreeg je nog de lage bijtelling over de eerste €45k en de volle bijtelling over de €5,-…
ronaldotour zegt
@laptom: Ik heb het over de subsidie voor particulieren, die gaat tot 45 K. Bedrijven krijgen helaas geen subsidie maar moeten het eerst verdienen, dus winst maken.
ronaldotour zegt
@laptom: Ik bedoel de subsidie en niet de bijtelling, dat is geen subsidie.
marcomanta zegt
Let maar op, de EV’s zijn in opmars, of we het nou leuk vinden of niet, de komende 3 tot 5jaar gaan de meeste diesels verdwijnen en komen de Kia, Hyundai, VW, Opel, Peugeot, Renault etc in volle aanval in de electroworld. Je ziet het nu al aan Kia en Hyundai, deze worden voor Nederlandse begrippen goed verkocht en ik las onlangs dat de Kona EV in amper 2 jaar tijd al meer dan 100.000 exemplaren heeft verkocht wereldwijd.
exclusivecarspotter zegt
Volkswagen slechts 2.074 registraties, vorig jaar augustus deden ze er ruim 4.800 de nieuwe Golf 8 slaat niet aan…
joejojo2012 zegt
De ID3 gaat het stokje overnemen
E34M5Touring zegt
@joejojo2012: Word die al geleverd? Ik werk veel in de regio Doetinchem en daar rijden er sinds kort een aantal rond op Wolfsburg platen (WOB). Zie ze constant rondrijden maar enkel op D platen.
jdeboer zegt
Jij hebt zeker je lolbroek aan..
Wie had dat ooit gedacht dat het ooit lachertje van de klas VW niet alleen op kwaliteit en innovatie zou verslaan maar ook qua verkopen.
Tiemen zegt
Waar ik dan wel benieuwd naar ben is of de Corsa en 208 een ICE hebben of elektrisch zijn?
goodvibrations zegt
@tiemen: precies dit idd! Hoe staat het met de EV trend? M.a.w. Hoe “bepalend” is deze voor het succes momenteel…